Hamburg/Bréma-Decin-Kuty-Rajka-Bilk. Ez a Duna-Elba útvonala. Szerinted a KTG szabályok betartásával hová rakhatók meg az e-vonatban érkező: ÖBB, CFR, PKP,ZSR,CD kocsik. Volt már rá példa, hogy DSB kocsit küldtek benne. Ez aztán rohadtul közelebb került Dániához!
Ugyanez a helyzet a HHCE vonatokkal is. Abba meg az ICF kocsik mellett jelentős számban jönnek vadidegen kocsik is.
Ez a hátulütője annak, hogy a BILK-en napi vonatképzés folyik a közúton felfuvarozott konténerekből. Kikötő egész más elven csinálja ezt. Itt folyamatos közúti-vasúti felfuvarozás van szintén, de a behordott konténerek kvázi raktárként működnek hála az alacsony tárolási díjnak meg a sok helynek. Amikor xxx -cég úgy dönt, hogy 30X40 HC.-t adjunk fel Koperbe, akkor rendelünk 30 db Lgss kocsit , amit a MÁV ki is állít, mert nagyot bukna , ha nem tenné , és néhány óra alatt képezünk egy homogén vonatot, amit sehol sem kell rendezni.
A BILK is rendel a MÁV.-tól napi xx kocsit, de ne felejtsd el, ez a terminál 70%.-ban a MÁV tulajdona. Mi történik , ha nem állítja ki? Semmi.
Kikötőben emberemlékezet óta nem raktak meg idegen kocsit.
A BUdapest Bank reklámnál, amikor a hangos bemondja, hogy a miskolc felől érkező gyors 10 percel hamarabb érkezik, azért érzitek, ezt más helyről érkező vonatnál nem is mondták volna be, csak Miskolc felől, ez a 80-as vonal:-)))
Majd el is felejtettem, hogy a 645-ös Ady Endrével mi a csuda történt, mert Kökin +80 volt kiírva, de ha jól láttam (ha ezt láttam) +110 is volt ez a késés Kökinél.
Elöljáróban: nem rendelkezem Taurus tipusismerettel.
Nem tudom, hogy az első kép mit takar, de ha azt, hogy az a gép nem fejt ki vonóerőt, akkor sajna téves a feltevésem.
Ez pedig az akart lenni, hogy két Bikuci csatolt menetben szép gyorsulást tud produkálni. Főleg az AFB kiiktatása után. Ezért írtam le ezt a párbeszédet, de a hozzászólás végén ott figyelt ez is: :-))))
Amúgy működött mind a két gép? Kipróbáltad milyen a gyorsulás 600 kN vonóerővel?
Eredetileg az volt elképzelve, hogy homogén szerelvényeket tolnak a vágányokra. Ezért nem is épült rendezőpályaudvar. Más kérdés, hogy az állandó kocsihiány miatt az érkező szerelvényeket tudják visszrakni. A DB.-t nem érdekli a MÁV nyomora, és igen érdekes összeállítású HHCE és Duna-Elba szerelvényeket küld be. Pl:Igen sok a rajkai belépésű ÖBB kocsi , ezeket nem szabad visszarakni. Ezután következik az egy sima egy fordított.
Szia 1047 005-2!
Igen súlyos tárgyi tévedés van a hozzászólásodban: "Van , de azok 95%-a már Dorozsmán is felszállhatna a vonatra."
Ez nem így van. Mert az a nem közösségi honosságú közúti járműszerelvény, ami tranzitban halad át Mo.-n és a BILK-en akar vonatra szállni, nos azoknak a 100%.-a felszállhatna már Dorozsmán is. Miért nem teszik?
1.,Nics helyfoglalásuk és sokat kell várni.
2.,Jutalom-engedéllyel közlekednek./Ezért nem kell útadót fizetni/
3.,Szerb-Montenegrói felségjelűek. A két ország közötti megállapodás értelmében kedvezményes útadó fizetés alá esnek. /10%/
4.,Kedvük van Bp.-re jönni.
Kiskundorozsma terminál, Tompa, Röszke, Nagylak, Gyula, Ártánd határátmenetekből érkező tehergépjárművek részére Mo.-i áthaladási engedély és útadó-mentesen megközelíthető. A BILK csak érvényes engedéllyel.
Olyan kérdésem volna, hogy a 46-os vonal Rétszilas-Tolna-Mözs közötti részén a fénysorompóval biztosított útátjáróknál fedező jelzőket építettek ki, ez miért jobb, mint a fénysorompót ellenőrző útátjárójelzős megoldás?
Mivel nyújt többet, vagy a fedezőjelző ezen vonalon más funkciót is betölt, bár térköz funkciót én nem láttam itt.
Azt hallottam, hogy a 81-esen is ezt akarják kiépíteni, állítólag a tervek már megvannak, csak a pénz hiányzik.
Ezt én a saját bőrömön tapasztalom. Rengeteg mv. ismerősöm van, akikkel kulturáltan véleményt cserélünk, ha vmi problematika van, akkor megbeszéljük, elintézzük.
A munkahelyemből kifolyólag elsősorban az Sv-i MÜTH és KSZH-i dolgozóit ismerem, de természetesen vannak Délis/Fc-s ismerőseim is. Sok kollega panaszkodott nekem az ismerőseimről, hogy ilyenek, meg olyanok. Aztán kiderült, nem biztos, hogy egyből 90kW-on kell elkezdeni beszélni a másikhoz, meg nem biztos, hogy azzal kell nyitni: "Itt én vagyok az fszt vazzeg, az lesz amit én mondok!" Ezt a mondatot egyébként is rühellem. Beszéljük meg a probléma mibenlétét, jussunk megegyezésre, és aszerint cselekedjünk.
Érdekes mód, nekem még olyan mv is lámpavillogtatással köszön, akinek "fszt. evő" híre van. Lehet, hogy túldimenzionálom a dolgot, de szvsz ez jelent vmit!
Ki kell innen tiltani a vasúttal foglalkozó hozzászólásokat! Semmi keresnivalójuk nincs itt az ilyeneknek! Akkor aztán nyugodtan lehet szidni egymást. Na.
Én személy szerint a GySEV-es pali kinevezésében bízom. Remélem nem elnököt, hanem veziget csinálnak belőle.
Október elején voltam üdülni Sopronban, az állomáson még a vasutasok közötti hangulat is teljesen más. Én speciel úgy éreztem magam, mintha még kicsivel Nyugatabbra mentem volna. Tisztaság, rend, kultúrált állomások.
Ami nagyon meglepett: (bár csak felszínes tapasztalataim vannak róla) az mv.-k és az fsztk.-k között nagyon, de nagyon normális a viszony!
Szerintem senki nem gondolta komolyan, hogy törvényellenes lenne zárt fórumot létrehozni. De ha valakit befogadnak egy közösségbe, mintegy beengednek vendégségbe, ott figyelhet, beszélhet, és őt is meghallgatják, és ha ezután abban a közösségben valakik azt mondják, hogy ebből a közösségből te, meg te, meg te különvonulunk, a többiek meg maradjanak hallótávolságon kívül, azokra egy rövid, kéttagú (kicsit finomabban négytagú) szó illik. Az meg már csak hab a tortán, hogy van, aki ide piszkolni, pökhendiskedni jár :))) . Gondolom, a MÁVosabbik (bár nem tisztán MÁVos) topicban ilyeneket nem enged meg magának. (Az meg különösen tetszik, hogy aki írja/mondja, hogy ő ott is van, az mind mentegetőzik kicsit, meg mondja, hogy nem tetszik az egész :))) .) Nem baj, étel, ital kell, a Vasútmániás topicba írni meg azt olvasni nem kell. Minden rendben van, és nekem sem lesz több vagy más véleményem erről.