Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

RG500 Creative Commons License 2004.11.22 0 0 498

 Üdv mindekinek

 

 Egy kollegám eladná a 120-asát 87-es 2005 04 hóig műszakival irányár 100 000Ft pótalkatrészekkel. Ha valakit érdekel: 06-20 352 1569

 

 Köszi Tamás

perkó Creative Commons License 2004.11.22 0 0 497
Nekem még nem sikerült Škodát forralni!:)
Egy valamit nem szabad elfelejteni. Ezek HASZNÁLT, ÖREG autók. Valószínű, hogy a használat során pár alkatrész elkopott, tönkrement. Minden öreg autóra kell költeni, hogy egy bizonyos szintre fel tud hozni. Csak akkor lesz megbízható! Ha úgy állsz a dologhoz, hogy csak hajtod, akkor minden ilyen korú autó sz@r lesz. A Škoda is, más is!
Egyébként a tuning motorok nagyobb hőt termelnek, de ezt a gyári hűtőrendszer simán elbírja. Szerintem.
Előzmény: Törölt nick (491)
JULES Creative Commons License 2004.11.19 0 0 496
170, de helyesbítek, csak 6000 volt.
Előzmény: bano1 (495)
bano1 Creative Commons License 2004.11.19 0 0 495

És mennyivel mentél akkor ötödik 6500-nál?

 

bánó1

Előzmény: JULES (492)
Scorpio Creative Commons License 2004.11.18 0 0 494

JULES, DEM992 és Motohacker! Köszi a válaszokat! Most télen már nem fog érinteni ez a probléma, de jövő tavasszal, mielőtt bejönne a kánikula, okvetlenül orvosolni fogom a problémát. Mivel nem nagyon értek az autószereléshez, valszeg szerelőhőz viszem.

 

Üdv

Vulkan16V Creative Commons License 2004.11.18 0 0 493
Emlékeim szerint, valahol a fékpedál környékén van egy kapcsoló és vészfékézésnél az bekattan, ugyanúgy mint ha kevés lenne a fékolaj. Azt kézzel kell kipattintani. Talán valamiféle visszajelzésnek szánták a tervezők.
Előzmény: Törölt nick (491)
JULES Creative Commons License 2004.11.17 0 0 492
Szerintem nem értek egyet, szerintem. :) Forrás téma: nekem kétszer forrt skodám. Az első skodám egy ütközés után kilyukadt hűtővel kb 1 liter/km-es hűtővíz fogyasztással rendelkezett és ha nem töltöttem időben utána, akkor forrt. :) A másik a mostani tuning skodám 5-ösben folyamatos 6500-as fordulaton való közlekedés mellett egyszerűen kiköpte a HF tömítést (szerencsére más nem sérűlt, HF sík maradt, hüvelyek nem süllyedtek be, így csak egy HF tömítés cserével megúsztam). Egyik sem nevezhető "normális" használat közbeni meghibásodásnak. Viszont két kollégám és egy haverom is szenved(-ett) a vízforralással más járműveknél: R19 hőgomba, Lancia Dedra hőgomba+ventillátor ford.szám szabályzás, Nissan Coupe eltömődött hűtő. Olajnyomás elvesztés: ennek nem szabadna így "működnie"! Ott valami nincs rendjén. Motorgenerálnál az olajpumpa és a nyomás szabályzó szelep is fel lett újítva? Egyébként a skodám tuningját itt megtalálod: http://gyuszko.fw.hu
Előzmény: Törölt nick (491)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.16 0 0 491

Bocsi,de amiket irtál annak alapján inkább nagyon is egyetértessz:)

 

Én ugyanis nem holmi vadiúj,vagy tökéletesen és frissen felútított skodira gondoltam,főleg nem valami "tuning"(?) gépre,hanem leharcolt koros szerkezetekre.

//De azért megnézném azt az eredeti alkatrészekkel trükkök nélkül eredeti állapotra felújított kocsit,amiben a pesti dugóban nem forr fel a víz,az említett körülmények közt,ventillátor kapcsoló nélkül!!(ha beleteszel egy zsiga,vagy nem eredeti,hanem jobb konstrukciójú hőgombát,az nem ér!!:))//

 

Abban valahol igazad van,hogy minden kocsit fel lehet újítani,lehet szeretni,és a végtelenségig karbantartani vagyis költeni rá... 

A Skodázás nálam nem erről szólt sosem, (a pár kritikus pontot leszámítva) a tipus elnyűhetetlensége és olcsósága miatt döntöttem mindíg mellette.

Szerintem amúgy is csak az öreg,még jól megépített, krómlökhárítós példányokban lehet megbízni,az újabb verziótól borsódzik a hátam,ha csak eszembe jut.

Egy azóta is relytélyes hibája pl:Ha eszetnlenül kegyetlenül (vész) fékezel(a fék NAGYON jó,minden Skodán:)),akkor a motor szépen FALSOT szív olaj helyett..és olajlámpa.Ja,és ugy is marad...többet valamiért NEM TUDJA felvenni az olajat,máig nem tudom miért.Az egyik generál emmiatt volt az első kocsimon..de aztán sem változott ez a "tulajdonság".

 

 

Előzmény: JULES (489)
Redcode25 Creative Commons License 2004.11.16 0 0 490

Sziaszok!

 

RUL-EZ: azt hiszem egy cipőben járunk,mert már én is kerestem hátsó övet.(nem sok sikerrel!)

Gondoltam én is a bontóra,de sokan lebeszéltekróla.Nem biztos hogy minőségileg megegyezik az ,és ki tudja hogyan reagálna egy esetleges ütközésnél.Ezzel indokolták.

Ajánlottak más típusból való övet is,de ebben meg én nem voltam biztos hogy jó ötlet.Ki tudja,lehet hogy az eladó csak az árúját akarta eladni?!Fogyjon ami van,úgyis mindegy neki,az öv-az öv.Lehet hogy én vagyok gyanakvó,de az is lehet hogy csak tévedek!Ha így van javítsatok ki!

Egy szó mint száz,még nem tudtam eljutni az öv vásárlásáig.

Áttérve pedig másik témára,osztom JULES véleményét miszerint jó műszaki állapotban lévő skoda vize nem forr!

Ezt számtalanszor próbáltam ki a forró nyári melegekben.

JULES Creative Commons License 2004.11.16 0 0 489
Nem értek egyet veled. Sok mindennek jónak kell lennie, de ha minden jó, akkor nem fog forrni. Tuning skodával nyáron megjártuk Olasz országot egyedül egy defektet kellett javíttatni (meg később egy váltó csere volt, mert az olaj betöltő cső elvesztése miatt elfogyott belőle az olaj, de az is kibírta hazáig), 80 fok fölé egyszer ment a vízhőfok: szerpentinen fölfelé egy cammogó busz mögött, pedig ott aztán meleg volt! Ezeknek kell rendben lennie: nem szabad a hűtő rendszernek eresztenie, nem szabad levegősnek lennie, nem szabad eltömődőttnek lennie, jó hőgomba (esetleg plusz kapcsoló), jó ventillátor, jó termosztát, jó vízpumpa, jó hengerfej tömítés, nem repedt hengerfej, nyáron a meleg levegő szívás kiiktatása.
Előzmény: Törölt nick (484)
JULES Creative Commons License 2004.11.16 0 0 488
Lehet kapni skoda automata öveket (pl.: Skoda tuning fórumon), az egyik 120-asomban ilyen van, a másikba R9-es hátsó övei kerültek.
Előzmény: rul-ez (483)
rul-ez Creative Commons License 2004.11.16 0 0 487

Köszi,

de sajna nincs ügyeskezű "fatherom", meg én se vagyok egy nagy szaki.

Én inkább belerakatnám. Mondjuk akár bontósat is, ha a szerelő azt mondja rá, hogy tuti. A gyereket kell, hogy védje, fontos a megbízhatóság.

Hát, akkor egyelőre keresek, illetve várok tovább (tippekre) hátsó övvel kapcsolatban, de köszi, mindenképp.

 

Üdv, Rul-ez

Előzmény: Poetry (485)
Vulkan16V Creative Commons License 2004.11.16 0 0 486

Halihó!

A magam részéről, amíg Skodám volt, minden belvárosi sorbaállásnál kapcsoltam a ventillátor kapcsolat. Ha meg elindultunk, akkor ki.

Előzmény: Törölt nick (484)
Poetry Creative Commons License 2004.11.16 0 0 485
Fatherom nemrég tett hátra övet. Nem automatát, hanem akasztósat. Bement egy bontóba (Érd közelében) és kért Skodába hátra övet. Azt hiszem 1500HuF-ért kapta meg a kettőt. Nem gyári Skoda öv, valami más típusú. Rövid idő alatt beépítette. Megvolt mindenhol a helye.
Előzmény: rul-ez (483)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.16 0 0 484

Sziasztok!!

 

Eddig 4 skodát hajtottam,és kb mindent szétkaptam már benne..nem vagyok autoszerelő,eleinte az első skodira bizony súlyos (akkori!!) 100ezreket fizettem holmi autoszerelőknek,hasonlo problemák miatt,mint ez a bizonyos hőgomba-kapcsoló kérdéskör.

Azóta nem is igen szeretem az említett szakma képviselőit,és ha lehet semmilyen okból nem viszem szervizbe a kocsimat.

(azóta volt pár kocsim,skodákon kívül is,legtöbbet valóban majdnem utolsó alkatrészig megismerni kényszerültem:))

 

Bocsi a hosszu bevezetőért,a lényegről:

 

SZERINTEM ez a következőképp működik:a skodi nagyon jo kis auto,csak épp nehány dolgot rajta nem a mai forgalomra terveztek,pl a hűtés/fűtést sem..

Ha van is olyan hőgomba ami működik,igazán nagy dugaszban(péntek du 4-5 óra,bp belváros,augusztus közepe 40 fok árnyékban) beindul a "rég rossz effektus"...Azaz MIRE a víz olyan meleg,hogy a hőgomba kapcsol,és a (nem épp egy szélvihar erejű) SEGÉD ventillátor elkezdi visszahűtögetni a hűtőt és ezzel a vizet,eddigra már olyan mértékű a túlmelegedés,hogy alapjáraton nem forgatja körbe a vízpumpa olyan gyorsan a vizet,hogy fel ne forrjon.Ha ilyankor vészintézkedés gyanánt ráteszi az ember a fűtést és tapossa a gázt,akkor is 2 esélyes a dolog,vagy már MEGSZALADT a dolog és rég rossz vagyis felforr igy is,vagy még ideje korán észrevettük a dolgot és akkor talán nem forr a víz el.(csak az agyvizünk,hogy magunkra fűtjük a kocsit,nyári 40fokban:))A kapcsolo is csak akkor ér valamit,ha kialakul a skoda reflex az emberben,vagyis nyári melegben,dugóban kapcsolja szinte automatikusan.De annál egyébként tényleg nincs jobb,mint a kézikapcsolós megoldás.Persze csak akkor működik a dolog,hogyha pl nem levegős a hűtőrendszer(nem egy öröm légteleníteni) vagy nem NAGYON hengerfejes a gép már.Én úgy tapasztaltam,hogy kicsit minden skodi hengerfejes lesz az idő múlásával/konstrukciós probléma/(+ez azért bosszantó,mert ha valamért lekapja az ember a hengerfejet,akkor már nem teheti ugyanugy vissza..lehet hegeszteni,sikbahuzni,stb..)

 

 

 

Előzmény: Scorpio (479)
rul-ez Creative Commons License 2004.11.15 0 0 483
Bocs, hátsó övről van szó.
rul-ez Creative Commons License 2004.11.15 0 0 482

Sziasztok,

valaki tudna segíteni Skoda 120-ba való biztonsági öv ügyben?

Itthon egyáltalán nem lehet kapni? (edig ez az infóm egy autószerelőtől)

Kinti címet tudtok? (megbízhatót, ha már ki kell menni)

És mennyibe kerülhet egy ilyen dolog, szereléssel vagy anélkül.

 

Üdv,

Rul-ez

DEM992 Creative Commons License 2004.11.13 0 0 481
Valszeg a hőgomba lesz. Egy 1000resből megúszod- ha magad cseréled.
Előzmény: Scorpio (479)
JULES Creative Commons License 2004.11.12 0 0 480
Termosztát hiba: nem akar egyáltalán felmelegedni a víz (teljesen nyitva maradt), vagy pár perc járás után forr (nem nyit). Neked inkább a ventillátor vagy az azt kapcsoló gomba romlott el.
Előzmény: Scorpio (479)
Scorpio Creative Commons License 2004.11.11 0 0 479

Sziasztok!

 

Ez a termosztát dolog most akkor hogy van? Mert nekem sincs beépítve az autómba kapcsoló, viszont csak akkor volt gond nyáron, ha dugóba keveredtem és hosszabb ideig állt, illetve lassan araszolt a kocsi. Egyszer majdnem fel is forrt a víz, a mutató már 100 fokot mutatott, de aztán hirtelen beindult a forgalom, és ahogy folyamatosan tudtam haladni, a hűtővíz hőmérséklete látványosan esni kezdett.

Ezek szerint csak álláskor tud felforrni a víz, mert egyébként a menetszél hűti?

És ez a majdnem felforrás arra utalhat, hogy termosztátot kellene cserélnem?

 

 

Hirharang Creative Commons License 2004.11.02 0 0 478
Semmi gond nincs vele, ez csak hőségben jelentkezik. Egy kattintás a kapcsolón, húsz perc, és minden rendben.
Előzmény: JULES (476)
mechand Creative Commons License 2004.10.26 0 0 477
nekem is ilyen van.
Előzmény: Vulkan16V (475)
JULES Creative Commons License 2004.10.26 0 0 476
Nincs kiakadva a termosztátod?
Előzmény: Hirharang (473)
Vulkan16V Creative Commons License 2004.10.25 0 0 475
De az sem rossz, ha maga a kapcsoló világít, ha be van kapcsolva. Nekem ilyen volt. 120 forintért vettem.
Előzmény: Hirharang (473)
Vulkan16V Creative Commons License 2004.10.25 0 0 474

Sziasztok!

 

Bocsika, csak véletlenül beestem ide, de régen nekem is Skoda 120-asom volt. XIII. ker. Jász utcában, a Gellért Kft-nél mindig mindent kaptam hozzá. Tel: 06-1-3298056

Sajnos nem az enyém a cég. :-(

Előzmény: subler_ (448)
Hirharang Creative Commons License 2004.10.22 0 0 473

A kapcsolónál fontos, hogy csak rövid időre kapcsoljuk fel.

Nekem az a tapasztalatom, hogy ha húsz percig megy, teljesen visszahűti a motort úgy, hogy egy óráig nincs semmi gond.

Húsz percig pedig az ember eszében is marad, hogy a kapcsoló ON-ban van.

Nyilván más a helyzet persze, ha az ember nagyobb utakra megy el a Skodával.

Akkor a sípolás jó ötlet, meg esetleg egy kis led is.

Előzmény: JULES (470)
TWK-001 Creative Commons License 2004.10.07 0 0 472

Kedves Nosztalgia-, és Hobbijármű Tulajdonosok!

A Kelet-európai Járműipar Gyöngyszemeinek Őszi Seregszemléjét most szombaton /okt. 9-én/ tartjuk a Camponában. Részletesebbenn a Trabant Wartburg Klub honlapján, a meghívót olvasva informálódhattok.

 

http://twk.lusteenet.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=klub-412cc711ae7ba

 

A Trabant-Wartburg Klub őszi találkozója pedig most vasárnap /okt. 10-én/ lesz a Budai Skála parkolójában.

Részletek a meghívón.

 

http://twk.lusteenet.hu/modules.php?name=topics&file=olvas&cikk=klub-41506ffc4d9d0

 

Rendezvényeinkre minden kedves érdeklődőt szeretettel várunk.

 

Muczán Gábor

rend-őre Creative Commons License 2004.10.07 0 0 471

Sziasztok!

 

 

Nekem is van külön direkt kapcsolóm a ventillátorhoz, illetve a hőgombám is működik immár 2 éve. És olyan mázlim van, hogy a hőgomba 75 foknál kapcsolja a ventillátort, és ezáltal a 80 fokos vizemet szinte mindíg hűti. Többször megtettem már zsinorba 400 km. nyáron forróságban 4 fővelk telepakolva 120-as tempóval autópályán illetve a 4-es úton de soha nem forrt fel a vizem.

 

Apropó leírtam a Skoda Tuning roivatba hogyan lehet baromi jó fűtést csinálni a skodriba!

Akit érdekel olvassa el, és a ha kellenek képek akár mától is a /ganyaib@freemail.hu/címre írjatok és küldöm hogyan csináltam meg.

 

Előzmény: JULES (470)
JULES Creative Commons License 2004.10.06 0 0 470
A leírás alapján azt hittem, hogy valami új fejlesztésről van szó, de akkor ez egy "sima" ventillátor kapcsoló...
Előzmény: Hirharang (464)
Casoli Creative Commons License 2004.10.05 0 0 469

Hi!

 

A hűtőventi kapcsoló igenis kötelező, szar dolog amikor ez miatt felforr a víz. Drága mulatság egy hengerfej síkolás. Nekem például fél évig bírta a hőgomba. Pl a kapcsolót meg lehet csinálni hogy gyújtás levétele után sípuló hangot hallunk ha be maradt kapcsolva, mint pl a világítás esetén :) Vagy ti is fényérzékelős lámpát használtok mert az is égve maradhat? :D

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!