Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2004.11.10 0 0 35
csallóközben úgy 10000sk cirka 62000ft. kurva szar ott a megélhetés, az ország más részein sem kifejezetten jobb.
Előzmény: Cs. András (18)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 34

Szerintem 140 körül van a jegy.

 

Egyébként akkor: Spanyolország. anno, amikor nálunk 90Ft volt a jegy, akkor ott is annyi (persze nem forintban). A metróvonalak hossza - ha jól emlékszem - 40x-es, mint nálunk, száma asszem 9 volt. Az egy jegy arra jogosított, hogy lemenj a metróhoz és amig ki nem jössz, annyi metróval mehetsz annyi megállót, amennyit csak akarsz.

 

Egyébként elvárom az 50 Ft-os jegyárért a Volvót, meg a Metróvonalkat. Igen, elvárom és ez így megy. Vegyen fel hitelt, csinálja meg, aztán fizesse vissza. Ja, hogy senki sem hitelez ilyen menedzsmentnek??? Aha! Akkor hol a hiba?

 

Matáv rossz példa. Azért volt/van ekkora költsége a telefonálásnak, mert a Matáv fel vett hitelt. Óriásit. Ma is fizeti és még jópár évig fogja. Ezt kell visszafizetni. de épített is hálózatot. A BKV ott tart, mint 12 éve, megnézném, hogy mit szólnának, ha a mMatáv is ott tartana...

 

Amikor elindultak, nem vettem részvényt (vehettem volna), mert úgy nézett ki, hogy csődbe megy. Hát, rá....

 

Lehet így is.

Előzmény: Cs. András (31)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 33
Ezen nem nagyon lehet vitatkozni, a beruházásokat a profitból, ennek hiányában külső forrásból fedezik mindenhol a világon, nem pedig előre szedik be a szolgáltatáshoz képest aránytalán árakból. Legalábbis piacgazdaságban. Mert hasonlót láttunk már a Matávnál is korábban, amíg nem volt konkurencia, eszement árakon adott mindent, aztán abból nem volt nehéz piacot tartani...
Előzmény: lujzalujza (32)
lujzalujza Creative Commons License 2004.11.09 0 0 32
Már pedzegette a BKV, hogy 10.000Ft-os havi bérletekre lenne szükség, az meg már majdnem annyi, mint a bécsi. De Bécsben ennyi pénzért öt metró vonalat kapsz, teljesen kultúrált körülményeket, menetrend szerint járó tömegközlekedési eszközöket.
Én fizetnék itthon is 10-12 ezer Ft-ot, ha olyan lenne a szolgáltatás, plusz lennének tisztességes P+R parkolók. A pesti színvonalért a mostani ár egy kicsit sok.
Persze lehet azon vitatkozni, hogy előbb emeljék meg a jegyek árát, és abból fejlesszenek, vagy előbb fejlesszenek, és utána emeljék az árakat.
Előzmény: Cs. András (31)
Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 31

Ezzel nem azt akartam mondani, hogy élhetnénk Kazahsztánban is.

Azt akartam mondani, hogy ennyi pénzért 200 kilométerrel észak-nyugati irányban kevesebbet kapsz. Nyugati irányban pedig kaphatsz jobbat is, csak nem ennyiért. És nyugati fizetések ide vagy oda, ott sem ingyen dobálják az emberek után a buszbérleteket. Ti elvárjátok, hogy 120 forintért kinyalják a seggeteket. Egyesek meg elhitetik magukkal, hogy ha 50 forintér' lenne a jegy, akkor tök szívesen nyomorognának a buszon. Egy fenét. Elvárjátok, hogy építsenek nektem metrót 50 forintos jegyekből, nyomjanak alátok Volvo buszokat 50 forintos jegyekből, aztán majd a kulturált magyar nép vagy elfogadja az ajánlatot vagy együtt "Még!"-et kiált. Fordítva műlödnek a dolgok, nem vettétek észre?

 

Nem akarok a topikban a BKV védelmezőjévé avanzsálódni. Szerintem is rossz a gazdálkodás, át kellene térni a sávos rendszerre, satöbbi, satöbbi. De a non-stop bliccelés szerintem tahóság.

Előzmény: pROF (22)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 30

Nálunk meg hatodszor fognak a négyesbe... :)

 

Spanyolországban meg... Na azt igen érdemes lenne kitárgyalni, de ez itt a MÁV, BKV, Volánbusz helye.

 

Hozzáteszem én nem sokat utazom vonattal, de a katonaság alatt 93-ban fél évig minden másnap, a feleségem meg Pécsre minden 2. héten. Sosem volt problémánk. Ott eszembe sem jutna bliccelni.

 

A BKV-n sem jut eszembe. Fizetek azért, amit kapok... És a hiányt is az én adómból pótolják, pedig havonta 3-4 alkalommal ülök BKV-n.

Előzmény: lujzalujza (29)
lujzalujza Creative Commons License 2004.11.09 0 0 29
Ez igaz, nem a bécsi közlekedési vállalat hibája, hogy ellopták a mobilt.
A tömegközlekedésen csak ámultunk nagyokat. Pl. a megállóban álltunk, vártuk a buszt, ki volt írva, hogy 5:13-kor lesz abban a megállóban. A busz beért 5:12-kor, felszálltunk, de nem indultunk el, a sofőr megvárta amíg 5:13 lesz, és csak akkor zárta az ajtókat és indult el.
Bécsben öt metró vonal van, és állítólag készítik a hatodikat is.
Előzmény: Fabrik (28)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 28

Ellenben anyukámnak ellopták a mobilját a metrón.

 

Ez nem a BKV hibája. Anyukámnak meg kikapták a kezéből a mobilját a villamoson, apukámnak meg kirángatták a kezéből a táskáját a villamosmegállóban. Ilyenkor remélem, hogy összeakadnak egy májgyulladásossal is...

 

Bécsben kb 11250Ft a havi bérlet

 

Azaz lényegesen olcsóbb mint nálunk. És gondolom nem is olyan kulturálatlan.

Előzmény: lujzalujza (24)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 27
De ez nem minden nap van így, nem minden napszakban és főként nem hétvégén. Amikor nincs torlódás, de nincs fix menetrend, akkor is mindig ritkábban jár a busz, évek alatt azért ezt meg tudtam figyelni, hidd el :) Bár az útóbbi honapokban én sem sokat használtam, mert átszoktam a bringára, azóta változhatott :)
Előzmény: Buratínó (26)
Buratínó Creative Commons License 2004.11.09 0 0 26

Ismerem a 11-es busz vonalát. Néha teljesen beáll az az út a Rózsadombról lejövő autósor miatt. Igaz, hogy van buszsáv, de az autósok "természetesen" azt is használják. Néha valóban sokáig nem jön a busz, aztán egymás sarkában jön kettő. Késő este nincs annyi autó, olyankor tarthatóbb a menetrend.

Nem akarom a BKV-t feltétlen védeni, de sajnos Budapest közlekedési kultúrája rettenetes, és gyakran a BKV-járatok is ennek az áldozatai. Nézz meg egy nagyobb útkereszteződést, mondjuk a Nyugatinál öt óra felé, amikor egymás mögött sorakoznak a villamosok, mivel az útkereszteződésben ragadt és a villamossíneken álldogáló autósok miatt képtelenek mozdulni.

Előzmény: pROF (21)
Buratínó Creative Commons License 2004.11.09 0 0 25
Na igen. De Bécs kulturáltabb város, mint Budapest. Vagy mondhatjuk ezt akár a két ország tekintetében is.
Előzmény: lujzalujza (24)
lujzalujza Creative Commons License 2004.11.09 0 0 24
Bécsben kb 11250Ft a havi bérlet, de ott van öt metróvonal, szinte bárhova el lehet jutni vele. Az is igaz, hogy egy szimpla jegy 1.50 vagy 2.50 euró.( már nem emléxem pontosan) A város szélein pedig vannak jó, és olcsó parkolóházak. A belvárosban ott is nagyon nehéz parkolni, és drága is. Nyáron voltam ott egy hétig, tömegközlekedtünk ezerrel, de ellenőrrel sosem találkoztunk. Ellenben anyukámnak ellopták a mobilját a metrón. Szóval Bécsben korrektül működik a tömegközlekedés, az ottani fizetésekhez képest pedig nem is drága.
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 23
És miért nem alku tárgya? Mert nincs lehetőséged más szolgáltatót választani...
Előzmény: Cs. András (10)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 22
Az nem érv, hogy máshol még szarabb, és örüljünk hogy ez van. Ezzel a hozzáállással azt érdemelhetnénk csak ki, hogy itt is legyen még szarabb...
Előzmény: Cs. András (13)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 21
Azért ha az ember rendszeresen használ egy vonalat, lehet látni, hogy egyedi esetekről van-e szó. Élő példa: 11-es busz. Rendszeresen járok vele, néha hét végén is. Elvétve fordult csak elő, hogy két busz között a menetrendben megadott követési idő lett volna. (Vagyis hogy max annyit várjak, amennyi időnként jár.) Viszont fura módon, amikor már pontos idők vannak írva a késő esti menetrendben, akkor sikerül tartani. Én sem találom ezt véletlennek, szándékos, ellenőrizhetetlen ritkításra utal az egész.
Előzmény: Buratínó (15)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 20

Mondjuk ettől függetlenül nem érdekel. De tényleg. Én elvárok a pénzemért egy szolgáltatást. Ha nem kapom meg, nem fizetem. Megoldottam. Nem járok BKV-val, csak ha nagyon szükséges. Arra van jegytömböm.

Előzmény: Cs. András (18)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 19

Sok-sok évig jártam az ex 13-as (ma 3-as) Gubacsi úti végállomásától naponta többször. 7 évig éjszakáztam. A villamos elvileg pontosan 15 percenként ment. Ha az egyiket lekéstem, akkor 37! perccel értem be később, pedig csak kötöttpályást használtam, amin még autó sem tudott menni, ráhalytani (13-as, metró).

 

Esetek:

1. Egyik nap este 7:58-ra lementem, a villamos elment az orrom előtt. Másnap 7:54-re lementem, és 8:08-kor indult (ismétlem, végállomás). Ilyenkor általában 2 villamos bent állt. Érdeklődésemre válasz: máshogy jár az óránk. Ez folyamatosan előfordult

2. 3 db villamos bent áll, járat kimarad. Ez is mindennapos volt.

3. Nappal bent áll 3 villamos (alig fér el). Dög meleg, nagy kánikula, a 7-8 percenként járó villamos 20 perce nem indul, az indulóra nem áll be, a várakozóban kávéznak. A megállóban idős nénik és egy várandós kismama ájuldozik. Odamegyek bódéhoz, hogy ugyanár, indul-e. Rezignált arccal issza a kávéját, hogy menetrend van. Mondok: igen, 7-8 perc, én meg 20 perce várok, a várandós anyuka meg ájuldozik. Válasz, azért a kávénkat már csak megihatjuk nyugodtan, és szépen elfordul és röhög tovább.

 

 

Ja és, ha nem működik a végállomáson sem a jegykiadó, így nem tudok jegyet venni (természetesen diszpécser nem árul!) és elkapnak, akkor azt mondják, hogy ez nem érdekli, kötelességem időben gondoskodni jegyről. OK! Engem meg a forgalom nem érdekel. Ki van függesztve egy menetrend. Tartsa be. Nem érdekel, hogy miért nem tudja...

Előzmény: Buratínó (15)
Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 18

Alacsonyabbak a bérek is. Most meg nem mondom neked, mennyi az ottani átlagbér, de alacsonyabb, mint Mo.-on. De ha a diákbérletet nézzük, maradjon annyi elég, hogy a bérek alacsonyabbak, a diákbérlet mégis drágább.

 

Szerintem a BKV és a MÁV piszkosul olcsó.

Előzmény: Fabrik (17)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 17
És a bérek is?
Előzmény: Cs. András (16)
Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 16

Jegyárakra gondolsz? Vagy mire?

Egy 10 percig érvényes jegy 14 korona, vagyis 84 Ft.

Egy 30 percig érvényes 18 korona, vagyis 108 Ft. Ez utóbbit vehetjük mondjuk egy budapesti vonaljegynek.

A város egészére érvényes teljesárú bérlet pedig 720 korona, ami 4320 Ft.

Ugyanez diákbérletben 360 Sk, ami 2160 Ft!!! Ami itthon 2050 Ft! És Budapesten lényegesen többet kapsz ezért.

 

A megoldás a különböző sávok kialakítása. Főleg egy ekkora városban, mint amilyen Budapest.

Előzmény: Fabrik (14)
Buratínó Creative Commons License 2004.11.09 0 0 15
Ez a szerződésdolog sántít. Főleg úgy, hogy a BKV-járat gyakran épp az autókban egyesével ülő autósok okozta dugó miatt késik vagy marad ki. Honnét tudod, hogy mikor marad ki egy járat a BKV hibájából, és mikor nem róható föl a "szerződésszegés" a BKV-nak? Vagy néha te is önhibádon kívül nem veszel bérletet?
Előzmény: Fabrik (12)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 14

Biztos ez? Példák?

Előzmény: Cs. András (13)
Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13

Tudod mit, ne vegyük Nyugat-Európát. Vegyük Példaként Pozsonyt ha már szolgáltatásokról beszélünk. Ha az átlagfizetéseket nézzük, kb. egyformák a jegyárak, sőt, szerintem drágábbak. És ezért mit kapnak? Azokat a buszokat, amikbe itt Pesten az emberek már bele sem lennének hajlandók ülni. A járatok sokkal ritkábban járnak mint Pesten, metró nincs. És az északai járatok nem járnak 10-15 percenként, mint itt a 4-6 vonalán éjfél környékén.

Előzmény: Fabrik (12)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 12

Így van, ez nem alkudozás tárgya. És nem is a piaci fölénnyel, vagy a monopóliummal való visszaélésé.

 

Én anno csak egy gyakorlatot követtem: ha 1 hónapban a BKV 3 alkalommal szerződést szegett, akkor a következő hónapra nem vettem bérletet. 3 évig nem kellett bérletet vennem... Igaz nem 3x, hanem majd minden alkalommal szerződést szegett (a kifüggesztett hírdetmény szerinti menetrendet nem követte, de még közel sem).

 

Azóta le is szoktam a BKV-ról. Sajnos viszont a tömegek nem szokhatnak le róla. Sőt, ha megtehetnék és megtennék, az is baj lenne.

 

Ha harmada áron lenne a jegyár (azaz a szolgáltatáshoz mért árú lenne), akkor szerintem elég szépen csökkene Bp autós leterheltsége. Ezt is figyelembe kellene venni.

 

A példa meg rossz, mert ha drágállom a somlóit, akkor másikat veszek, máshol, mert ott nyitott a piac.

 

És még mindig nem értem, hogy miért ekkorák az árak? Mérjük nyugathoz. Ja, ott is ekkora az ár? Igen? És ott is ekkora a sofőr fizetése, amiből másik szolgáltatást vesz? Nem... Azaz itthon lényegesen drágább a tömegközlekedés, mint bárhol Európában.

Előzmény: Cs. András (10)
Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 11
Ja, egyébként nem is értem, hogy lehet kiszámolni, mennyi kár a van nekik a bliccelők miatt. Mindegy. Járatritkítás, azt' kész :o) Annyi szent, hogy a BKV gazdálkodásával valami nincs rendjén.
Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 10

50 Ft. Ez nem alkudozás tárgya szerintem. Ez olyan, mintha a boltból naponta lenyúlnék egy somlót azzal a dumával, hogy nem vagyok hajlandó kiadni 400 forintot egy olyan somlóiért, amiben nincs/van mazsola. Ha 200 lenne kifizetném... De inkább ellopom, mert az kevésbé erkölcstelen, mint elkérni 400 forintot egy mazsolás/mazsolátlan somlóiért.

 

Én most éppen meg vagyok szorulva, minden filléren spórolok, ezért nem vettem bérletet. Nem engedhetem meg magamnak a buszt? Akkor nem ilyen ócska kifogásokat keresek, hogy 120 helyett legyen 99, és akkor nem bliccelek, hanem felülök a bringára. Vettem egy 10-es gyűjtőjegyet vészhelyzetre. (Amit néha kiegészítek 1-2 megállós blicceléssel :o) Akkor most hiteltelen lettem? :o)

 

Kicsit OFF. Egyébként anno Berlinben a pofám leégett, mikor 4 napból 3 napon át blicceltem. Megfogadtam, hogy többet nem megyek külföldre, ha még egy rohadt bérletet sem tudok megvenni. Aki sóher, maradjon a seggén. Asszem...

Előzmény: Fabrik (5)
GEFE Creative Commons License 2004.11.09 0 0 9
A történet ott kezdődik, hogy a tömegközlekedő emberek jövedelme alacsony. A vonat és buszjegyek egyre megfizethetetlenebbek. Itt lehet az árak, és bérek viszonyát emlegetni (EURÓPAI UNIÓ). Amíg a jegyek árai 1-2 ft volt a bliccelő is kevesebb volt. A jegyárak emelkedésével  bliccelés is nő. Ez nem jóslat, hanem tapasztalati tény! Ez egy 22-es csapda. Sajnos attól nem kell tartanunk belátható időn belül, hogy a béreink látványosan nőnek az árakhoz viszonyítva, ez sem jóslat, hanem tény (lásd politikusaink hozzáállását)stb!
Előzmény: pROF (-)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 8
3-4x
Előzmény: pROF (7)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7
Érdémes lenne pontosan megnézni ezeket a számokat, már csak azért is, mert Budapesten nem csak a budapesti lakosok utaznak naponta, hanem az agglomerációból bejáró újabb milliók, és a többség nem éves, hanem havi bérlettel jár. Plusz a turisták, stb, stb. Nem lepne meg, ha 3x4 több lenne az a jegybevétel. De igazából nem is ennek kéne szempontnak lenni, hanem az éves költségvetés összegének, mindegy, hogy azt milyen forrásból fedezik.
Előzmény: Buratínó (6)
Buratínó Creative Commons License 2004.11.09 0 0 6

Ha megpróbálunk úgy kalkulálni, hogy Bp. lakosságának fele utazik a BKV-n, akkor az az egyszerűség kedvéért az éves bérlet árával számolva a jegybevételekből évente kb. 50-60 milliárd Ft bevételt jelent. Ehhez képest, igazad van, elenyésző a 2-3 milliárdos veszteség.

Viszont én továbbra is azt mondom: ellenőrök nélkül nem lenne meg annak az 50-60 milliárdnak legfeljebb csak a töredéke. Hiába szolgáltatás, ha nincs következménye, akkor a magyarember inkább elblicceli. A BKV-nak muszáj valamilyen jegyellenőrzési rendszert alkalmaznia, ha érzékelhető bevételt akar szerezni a jegyeladásokból.

Előzmény: pROF (4)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!