Jobb helyeken a Hiba-előjegyzési könyvben, vagy más egyéb alkalmas helyen fel van írva a területileg illetékes sintérek telefonszáma. Egy hívás és már takarítják is.
A minap egy "új" BDt összes kereke világított, Szőlőstelepnél. Nem fotózni voltam, csak az autóból láttam, látványosak voltak a sárga gyűrűk a sötétben.
A következő kérdés: Ha Háros falu a török időkben elpusztult, és a nagy árvíz által 1838.-ban végleg eltörölte falut, akkor hogy kerülhetett a neve a vasútállomáséba?
traficc : Pontosan ugyanúgy, ahogy Színpetri forgalmi kitérő, vagy rakodó vagy mi volt az eredeti neve a semmi közepén lévő rakodóhelynek, szóval ahogy arra rákerülhetett a tőle több falura lévő, tőle heggyel elválasztott, tőle úgy 10-15 km-re lévő AGGTELEK neve.
A.G. ...=......"...........Így az alábbi mondat: "A GYSEV 3 millió tonnás növekedése a MÁV 2,6 millió tonnás csökkenés mellett következett be." Nem fedi az igazat. Az UIC részére átadott adato szerint a mondat helyesen a következő: "A GYSEV 3 millió tonnás növekedése a MÁV 0,4 millió tonnás csökkenés mellett következett be." A fentiek miatt azonban kijelenthető, hogy a MÁV marketing igazgató, vagy mifene embere a fehér megyei fuvarortatók fórumán nem mondott igazat akkor (sem), amikor 100 ezer tonnás növekedésről beszélt, mert az ehelyett 400 ezerrel csökkent! Persze a marketingeseket sem azért tartja a MÁV, hogy igazat mondjanak, ugye? pzg, ez koncepció a cégnél? .............."
traficc :
Egyik hibát, nem jó dolog, másik hibával korrigálni....................
Neked megvan az UIC 2003-as adatsora, ami a 2002-es teljesítményeket tartalmazza.
Rendben.
ebből vonsz le következtetéseket, amik szintén rendjén valók, mert nem az abszólut számok az érdekesek, hanem a trendek.
Rendben.
A MÁV marketingest elzavarják valahová és beszél a 2004 évi (eddigi) teljesítményeikről.
Rendben.
Erre Te rámordulsz, hogy..............
Te a 2002-es adatokat ismered, Ő pedig a 2004 első nyolc hónap adatait, mely pozítív fejlődést jövendöl.
Egy marketingesnek a jövendölés ( akár "+" akár "-" ) joga.
Kelenföldre mindig érdemes kimenni! Tegnap délelőtt 10 óra körül a Pupos ment el gépmenetben Ferenc felé, a (leánykori nevén) A61 017-es a mérőkocsival Déli felől Budafok felé, aztán láttam egy érdekes manővert, Ferenc felől egy Szergej úgy 20 kocsi körüli tehervonattal a 14. vágány forgalmi bódéjáig jött, a vezér leadott valami papírt, utána a Szergej visszatolt, és behúzott valamelyik, >15. vágányra. Nem lett volna egyszerűbb, ha a vonat azonnal odamegy, és a forgalmista elsétál azért a papírért? :))
koller andor, Háros Csepel szigetén (XXI. kerület) van, mellette a Duna főága, abban Háros-sziget (van Kis-Háros sziget is), a nagy mellett a Kis-Duna ág, ami ma már holtág, és ehhez egész közel Budafok-Háros állomás.
Hát, nem így gondoltam- esetleg fejből, de ezt nem írtam oda- hogy a google fog válaszolni. Csepelen ma is van Háros utca-nem csak Budatétényben- az egykori falu helyén. A következő kérdés: Ha Háros falu a török időkben elpusztult, és a nagy árvíz által 1838.-ban végleg eltörölte falut, akkor hogy kerülhetett a neve a vasútállomáséba?
Jelentem, hogy a 375, 1031 2004.11.04.-én kb. 1:35-kor haladt Te-ben, 19070 számban. Vonómozdony a V43 1191 volt. Sebesség: 30 km/h, kitérőben 5 km/h a leszedett csatlók miatt. A mozdonyt fordított állásban továbbították.
Én az I. bakter voltam, az fszt kollegina jól agyon is verte a "kisvonal" forgalmát (meg a mi időnket is), mert a menet után jött a 45001-2 (80/80 km/h), de az istennek nem előztette ki a teherrel a menetet. Ennek örömére a 93001 Éa-n várt egy jó 30 percet a maga 642 méterével, Tárnokon meg a 83611 (rg7 vezényletével), a 42750-1 (Jadran), illetve a 81183, a tolatós.
Nem tudom ki unta meg azt, hogy nem történik semmi (a MIR vagy a tn-i fszt, I.L., de a 83611-et eldobták Érd-elág felé, de ott meg az volt a cinkes, hogy Diósd meg Háros között sínzár volt. rg7 tudna mesélni, hogy meddig állt Tárnokon a te-i fszt hölgy baromsága miatt. :-((
Egyéb érdekesebb menetek:
11.03/04
M41 2119+Ks, azon 2db "V" rugós Zörgő-váz Sl-re, 9708-cal keresztezett (Titibivel már egyszer kiveséztük, de lusta vagyok visszakeresni a hsz-t.)
A61 017+FMK 007 haladt 19:17, a helyes vg.-t mérték. Tn-Kl között ez nem volt probléma:-))
11.04/05
M41 2119+Ks, azon 2db függőleges rugós Zörgő-váz, vissza Cellbe, IC843-mal keresztezett.
20:30 magasságában egy Papagáj cibálta Sl-re az új baleseti darut, pályaszámot nem tudok írni, mert lekéstem a gépről, addig pofáztam az irányítóval.
"...Megoldódott ezzel a fejnélküli kutyák eltávolításának koncepcionális problémája? Nem...."
A probléma gyakorlati síkon megoldódik, ha pzg mindig felbukkan minden kutya pusztulása után néhány perccel. Koncepcionálisan persze így sem oldódik meg a kérdéses probléma.
"az állomásnévben említett Háros helység hol van?"
A Google csodákra is képes!
Íme:
Annak ellenére, hogy Budafok-Háros vasútállomás és a Háros-sziget is a Duna jobb partján a XXII. kerülethez tartozik, Háros neve mégis a Csepel-szigethez kapcsolódik. Csepel falutól délre a középkorban keletkezett Háros falu. Neve valószínűleg a hársfákkal függ össze, jelentése: "hársakkal benőtt hely" lehetett. Az Alsó- és Felső-Hárosból álló településről keveset tudunk. A török időkben a környékbeli falvakhoz hasonlóan elnéptelenedett, és a XVIII. században német és rác telepesek telepítették be újra. A Duna közeli lapályon elterülő települést végleg elpusztította az 1838-as nagy árvíz. A máig laza beépülésű, rétekkel és nagy kertekkel tarkított terület 1954 óta tartozik Csepelhez.
Bfok Háros-Heha között pendlizett./Üllő azt hiszem nem arra van/ Apropó: Tudja a hölgyek/urak közül valaki, hogy az állomásnévben említett Háros helység hol van?
Sajnálatos módon hibát fedeztem fel a dolgozatomban, és pont a magyar részben. Ebben, ahogy már felhívták rá a figyelmem, a MÁV áruszállítási teljesítménye helyett a személyszállítás adata szerepelt. Ez ugyan javításra került, de a hiba szisztematikus volt.
Így az alábbi mondat: "A GYSEV 3 millió tonnás növekedése a MÁV 2,6 millió tonnás csökkenés mellett következett be." Nem fedi az igazat. Az UIC részére átadott adato szerint a mondat helyesen a következő:
"A GYSEV 3 millió tonnás növekedése a MÁV 0,4 millió tonnás csökkenés mellett következett be."
A fentiek miatt azonban kijelenthető, hogy a MÁV marketing igazgató, vagy mifene embere a fehér megyei fuvarortatók fórumán nem mondott igazat akkor (sem), amikor 100 ezer tonnás növekedésről beszélt, mert az ehelyett 400 ezerrel csökkent!
Persze a marketingeseket sem azért tartja a MÁV, hogy igazat mondjanak, ugye?
pzg, ez koncepció a cégnél?
MÁS!
Carpy!
Oly kevés a fórum hölgy tagja, most miért kellett ilyen keményen "helyre tenned" szegény no commentet? pzg reakciója érthetőbb, ő biztos félti a monopolisztikus helyzetét! :)))
Egyébként "újonnan érkezettek", nem mesélnétek el nekünk mi ez a vallásos fanatizmus bizonyos Ildikó irányába? Ki ő, mit érdemes róla tudnunk?
Rm40!
Köszönöm a cseh számokat! Részben ismertek voltak, részben apró eltérések tapasztalhatók a források között. A cseh vasútról mindig rengeteg friss adat áll rendelkezésre. Az eredményesség kérdését azért nem feszegetem, mert a -72 milliárd forintos vesztesség önmagában nem mond semmit. Az kijöhet pl. hiteltörlesztésből is...
Mi van akkor ha a magánvasutas gépekkel "száguldoznak", nem tartják be a pályasebességet, különböző sebességkorlátozásokat? Ugye ekkor kritikusan igénybeveszik a pályát. Ki ellenőrzi pl. a magánvasuti gépek üzemeltetői személyzetének munkavégzését? A MÁV (ugye nem hatóság...), a Közlekedési Főfelügyelet?
traficc :
Ezért is kell SÜRGŐSEN, ill kellett volna már régen, minden hatósági feladatot, vizsgáztatás, baleseti helyszinelés, ellenőrzés, elvenni a MÁV-tól, az ott dolgozókkal együtt, és áthelyezni őket és szervezetüket a Közlekedési Főfelügyelet, vasúti flügyeletére.
Képzeld el, hogy a Volán ellenőr kiálna az útra és ellenőrizhetné a TE szuzukidat, vagy jogositványodat.
Ezért is mondjuk már régóta, hogy amig a közút valóban KÖZ--út, addig a vasút NEM köz-vasút, hanem csak egy szereplőé.
Ebből is következik, hogy amig pl.: autópályát épitesz, azt 10 milió magyar használhatja, anélkül, hogy erre a megyei Volántól engedélyt kellene kérnie, addig a vasútra költött pénz, a kb. 40.000.ből CSAK az egyik fuvarozó ( MÁV), tehát egygazdasági szereplő a sok közül-nek adott pénz.
A kutyvasz, az átláthatatlanság, a sundám-bundám helyzetek, a mutyizás fenntartása, az egyik legfontosabb vasutas érdek.
Ezen nem megsértődni kell és ellen hozzászólásokat irni, hanem az ilyen helyzetek fenntartásának okait megkeresni és feltárni.
A MÁV-nál nincsenek vagy alig vannak tiszta helyzetek.
Keveredik a hatóságosdi a piaci léttel, keveredik a finanszirozás, keveredik az irányitás, és kevert az üzemvitel.
Felső MÁV, de leginkább felső vasutas szakszervezeti vezető, a saját személyes halálától is kevésbé fél mint egy átlátható, pontos, tiszta, számokkal alátámasztott helyzet feltárástól.
A 7817 Bátaszékre érkezése után azonnal szerelvénymenetben indult egy MD Baja felé. Néztem a menetrendet, hogy ez milyen vonat lehet, de nem jöttem rá. Megkérdeztem, hogy az az MD még visszajön-e mostanság, mondta a forgalmista, hogy majd 12:29-kor (+ esetleg a késés). Azt nem kérdeztem, hogy milyen vonat lesz, néztem a menetrendet, hogy akkor érkezik be Baja felől a gyors - ekkor jöttem rá, hogy a vágányzár miatt MD lesz a gyors Szekszárdig(?) aztán vonatpótló, utána megint vonat.
Állítólag 4000 t-s vonattal akarják útnak indítani. (a V43-as terhelése az 1-es vonalon 1350 t)
"Sajnos" sok szempont alapján dől el, hogy mekkora terheléssel lehet szaladgálni egyes vonalakon.
Ha jól emlékszem akkor az 1-es vonalon 8-as terhelési szakasz a legnagyobb, ami azt jelenti, hogy ehhez maximálisan 2200 tonna vonóhorog terhelés tartozik...
Pont ma reggel jutott eszembe egy kérdés:
Mi van akkor ha a magánvasutas gépekkel "száguldoznak", nem tartják be a pályasebességet, különböző sebességkorlátozásokat? Ugye ekkor kritikusan igénybeveszik a pályát. Ki ellenőrzi pl. a magánvasuti gépek üzemeltetői személyzetének munkavégzését? A MÁV (ugye nem hatóság...), a Közlekedési Főfelügyelet?