Keresés

Részletes keresés

M44-419 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142735
Jobb helyeken a Hiba-előjegyzési könyvben, vagy más egyéb alkalmas helyen fel van írva a területileg illetékes sintérek telefonszáma. Egy hívás és már takarítják is.
Előzmény: v_peti (142559)
oldmumus Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142733
F1 fekhataslatvany Rulez ;-)
Előzmény: Törölt nick (142730)
koller andor Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142732
Itt bizony tévedtél! Ennek valós alapja van-mármint a Háros név megjelenésének egy budafoki állomásnévben!
Előzmény: Törölt nick (142729)
THE GOD Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142731

Savasztok!

 

A Dráva-szerkó pátyolgatását tényleg a pécsiek végzik, ezért jogos a 2 pont!

 

Micsoda meglepetés ez nekem...:-)))

 

És miért csak 2 pont???? Mostanában már 3-at szoktak osztogatni:-))) Tudod, az infláció....:-))

 

g

 

 

Előzmény: M44-419 (142725)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142730
A minap egy "új" BDt összes kereke világított, Szőlőstelepnél. Nem fotózni voltam, csak az autóból láttam, látványosak voltak a sárga gyűrűk a sötétben.
Előzmény: M44-419 (142728)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142729

A következő kérdés: Ha Háros falu a török időkben elpusztult, és a nagy árvíz által 1838.-ban végleg eltörölte falut, akkor hogy kerülhetett a neve a vasútállomáséba?

 

traficc : Pontosan ugyanúgy, ahogy Színpetri forgalmi kitérő, vagy rakodó vagy mi volt az eredeti neve a semmi közepén lévő rakodóhelynek, szóval ahogy arra rákerülhetett a tőle több falura lévő, tőle heggyel elválasztott, tőle úgy 10-15 km-re lévő AGGTELEK neve.

Előzmény: koller andor (142722)
M44-419 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142728
A "hegesztő" pantográf látványa akkor az igazi, ha párosul a féktuskókból fékezéskor ömlő szikraesővel. Az az igazán finom!
Előzmény: Törölt nick (142454)
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142727

A.G. ...=......"...........Így az alábbi mondat: "A GYSEV 3 millió tonnás növekedése a MÁV 2,6 millió tonnás csökkenés mellett következett be." Nem fedi az igazat. Az UIC részére átadott adato szerint a mondat helyesen a következő:
"A GYSEV 3 millió tonnás növekedése a MÁV 0,4 millió tonnás csökkenés mellett következett be."
A fentiek miatt azonban kijelenthető, hogy a MÁV marketing igazgató, vagy mifene embere a fehér megyei fuvarortatók fórumán nem mondott igazat akkor (sem), amikor 100 ezer tonnás növekedésről beszélt, mert az ehelyett 400 ezerrel csökkent!
Persze a marketingeseket sem azért tartja a MÁV, hogy igazat mondjanak, ugye?
pzg, ez koncepció a cégnél?
.............."

 

 

traficc :

 

Egyik hibát, nem jó dolog, másik hibával korrigálni....................

 

 

Neked megvan az UIC 2003-as adatsora, ami a 2002-es teljesítményeket tartalmazza.

Rendben.

ebből vonsz le következtetéseket, amik szintén rendjén valók, mert nem az abszólut számok az érdekesek, hanem a trendek.

Rendben.

 

A MÁV marketingest elzavarják valahová és beszél a 2004 évi (eddigi) teljesítményeikről.

Rendben.

 

Erre Te rámordulsz, hogy..............

 

Te a 2002-es adatokat ismered, Ő pedig a 2004 első nyolc hónap adatait, mely pozítív fejlődést jövendöl.

 

Egy marketingesnek a jövendölés ( akár "+" akár "-" ) joga.

Alapjoga.

 

Akkor béntsd ha rajtakapható.

 

Előzmény: Andó Gergely (142711)
manhattani Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142726

Kelenföldre mindig érdemes kimenni!
Tegnap délelőtt 10 óra körül a Pupos ment el gépmenetben Ferenc felé, a (leánykori nevén) A61 017-es a mérőkocsival Déli felől Budafok felé, aztán láttam egy érdekes manővert, Ferenc felől egy Szergej úgy 20 kocsi körüli tehervonattal a 14. vágány forgalmi bódéjáig jött, a vezér leadott valami papírt, utána a Szergej visszatolt, és behúzott valamelyik, >15. vágányra. Nem lett volna egyszerűbb, ha a vonat azonnal odamegy, és a forgalmista elsétál azért a papírért? :))

 

koller andor,
Háros Csepel szigetén (XXI. kerület) van, mellette a Duna főága, abban Háros-sziget (van Kis-Háros sziget is), a nagy mellett a Kis-Duna ág, ami ma már holtág, és ehhez egész közel Budafok-Háros állomás.

M44-419 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142725

Én nem is írtam olyat, hogy a pécsieknek lenne Higany-fordájuk! Szép lenne, a nyulas vezérek máglyára dobnák a reszortosaikat!

 

A Dráva-szerkó pátyolgatását tényleg a pécsiek végzik, ezért jogos a 2 pont!

Előzmény: THE GOD (142364)
M44-419 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142724
Azért mert csak a Keletiben van váákumos pöcegödör, amivel le lehet szívni a matériát a CAF kocsikból.
Előzmény: HLP (142365)
M44-419 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142723
Sajnos nem lepődtem meg a hsz-eden, nem is tudom miért...
Előzmény: Törölt nick (142356)
koller andor Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142722
Hát, nem így gondoltam- esetleg fejből, de ezt nem írtam oda- hogy a google fog válaszolni. Csepelen ma is van Háros utca-nem csak Budatétényben- az egykori falu helyén. A következő kérdés: Ha Háros falu a török időkben elpusztult, és a nagy árvíz által 1838.-ban végleg eltörölte falut, akkor hogy kerülhetett a neve a vasútállomáséba?
Előzmény: -gonosz- (142718)
M44-419 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142721

Jelentem, hogy a 375, 1031 2004.11.04.-én kb. 1:35-kor haladt Te-ben, 19070 számban. Vonómozdony a V43 1191 volt. Sebesség: 30 km/h, kitérőben 5 km/h a leszedett csatlók miatt. A mozdonyt fordított állásban továbbították.

 

Én az I. bakter voltam, az fszt kollegina jól agyon is verte a "kisvonal" forgalmát (meg a mi időnket is), mert a menet után jött a 45001-2 (80/80 km/h), de az istennek nem előztette ki a teherrel a menetet. Ennek örömére a 93001 Éa-n várt egy jó 30 percet a maga 642 méterével, Tárnokon meg a 83611 (rg7 vezényletével), a 42750-1 (Jadran), illetve a 81183, a tolatós.

 

Nem tudom ki unta meg azt, hogy nem történik semmi (a MIR vagy a tn-i fszt, I.L., de a 83611-et eldobták Érd-elág felé, de ott meg az volt a cinkes, hogy Diósd meg Háros között sínzár volt. rg7 tudna mesélni, hogy meddig állt Tárnokon a te-i fszt hölgy baromsága miatt. :-((

 

Egyéb érdekesebb menetek:

 

11.03/04

 

M41 2119+Ks, azon 2db "V" rugós Zörgő-váz Sl-re, 9708-cal keresztezett (Titibivel már egyszer kiveséztük, de lusta vagyok visszakeresni a hsz-t.)

 

A61 017+FMK 007 haladt 19:17, a helyes vg.-t mérték. Tn-Kl között ez nem volt probléma:-))

 

11.04/05

 

M41 2119+Ks, azon 2db függőleges rugós Zörgő-váz, vissza Cellbe, IC843-mal keresztezett.

 

20:30 magasságában egy Papagáj cibálta Sl-re az új baleseti darut, pályaszámot nem tudok írni, mert lekéstem a gépről, addig pofáztam az irányítóval.

Előzmény: Törölt nick (142354)
V63 002 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142719

"...Megoldódott ezzel a fejnélküli kutyák eltávolításának koncepcionális problémája? Nem...."

A probléma gyakorlati síkon megoldódik, ha pzg mindig felbukkan minden kutya pusztulása után néhány perccel. Koncepcionálisan persze így sem oldódik meg a kérdéses probléma.

Előzmény: hmsoft (142573)
-gonosz- Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142718

"az állomásnévben említett Háros helység hol van?"

 

A Google csodákra is képes!

Íme:

Annak ellenére, hogy Budafok-Háros vasútállomás és a Háros-sziget is a Duna jobb partján a XXII. kerülethez tartozik, Háros neve mégis a Csepel-szigethez kapcsolódik. Csepel falutól délre a középkorban keletkezett Háros falu. Neve valószínűleg a hársfákkal függ össze, jelentése: "hársakkal benőtt hely" lehetett. Az Alsó- és Felső-Hárosból álló településről keveset tudunk. A török időkben a környékbeli falvakhoz hasonlóan elnéptelenedett, és a XVIII. században német és rác telepesek telepítették be újra. A Duna közeli lapályon elterülő települést végleg elpusztította az 1838-as nagy árvíz. A máig laza beépülésű, rétekkel és nagy kertekkel tarkított terület 1954 óta tartozik Csepelhez.

Előzmény: koller andor (142714)
rg7 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142717

Felkészületlen, önjelölt,  diktátor palántái pedig majd össszesz@ják magukat, hogy végre létrejönön, a vasúti gondolat rendőrség.

 

Na! Mit hallottál?:) Jöhet mélben is!:)

Előzmény: Törölt nick (142710)
oldmumus Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142716
Nos, lehet masik gigant huzta, de Ullonel lattam az FIX!
Előzmény: koller andor (142714)
-gonosz- Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142715

Elvira mondta:

 

Szombathely ind: 18.20  Sopron érk: 19.28

Sopronból a Venezia ind: 20.17

Előzmény: upa csarli (142693)
koller andor Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142714
Bfok Háros-Heha között pendlizett./Üllő azt hiszem nem arra van/ Apropó: Tudja a hölgyek/urak közül valaki, hogy az állomásnévben említett Háros helység hol van?
Előzmény: oldmumus (142707)
-gonosz- Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142712

"Szombaton (11.06) szeretnék Szombathelyről Velencébe utazni. "

 

Menj el Csornára, vagy Sopronba, ott találkozol a Veneziával!

Előzmény: upa csarli (142693)
Andó Gergely Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142711
Sajnálatos módon hibát fedeztem fel a dolgozatomban, és pont a magyar részben. Ebben, ahogy már felhívták rá a figyelmem, a MÁV áruszállítási teljesítménye helyett a személyszállítás adata szerepelt. Ez ugyan javításra került, de a hiba szisztematikus volt.

Így az alábbi mondat: "A GYSEV 3 millió tonnás növekedése a MÁV 2,6 millió tonnás csökkenés mellett következett be." Nem fedi az igazat. Az UIC részére átadott adato szerint a mondat helyesen a következő:

"A GYSEV 3 millió tonnás növekedése a MÁV 0,4 millió tonnás csökkenés mellett következett be."

A fentiek miatt azonban kijelenthető, hogy a MÁV marketing igazgató, vagy mifene embere a fehér megyei fuvarortatók fórumán nem mondott igazat akkor (sem), amikor 100 ezer tonnás növekedésről beszélt, mert az ehelyett 400 ezerrel csökkent!

Persze a marketingeseket sem azért tartja a MÁV, hogy igazat mondjanak, ugye?

pzg, ez koncepció a cégnél?

MÁS!

Carpy!

Oly kevés a fórum hölgy tagja, most miért kellett ilyen keményen "helyre tenned" szegény no commentet? pzg reakciója érthetőbb, ő biztos félti a monopolisztikus helyzetét! :)))

Egyébként "újonnan érkezettek", nem mesélnétek el nekünk mi ez a vallásos fanatizmus bizonyos Ildikó irányába? Ki ő, mit érdemes róla tudnunk?

Rm40!

Köszönöm a cseh számokat! Részben ismertek voltak, részben apró eltérések tapasztalhatók a források között. A cseh vasútról mindig rengeteg friss adat áll rendelkezésre. Az eredményesség kérdését azért nem feszegetem, mert a -72 milliárd forintos vesztesség önmagában nem mond semmit. Az kijöhet pl. hiteltörlesztésből is...
Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142710

A selejtezet rendőr tábornok felállitota a vasúti belső elhritást.

Felkészületlen, önjelölt,  diktátor palántái pedig majd össszesz@ják magukat, hogy végre létrejönön, a vasúti gondolat rendőrség.

Törölt nick Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142708

rg7...:....

 

Mi van akkor ha a magánvasutas gépekkel "száguldoznak", nem tartják be a pályasebességet, különböző sebességkorlátozásokat? Ugye ekkor kritikusan igénybeveszik a pályát. Ki ellenőrzi pl. a magánvasuti gépek üzemeltetői személyzetének munkavégzését? A MÁV (ugye nem hatóság...), a Közlekedési Főfelügyelet?

 

 

traficc :

 

Ezért is kell SÜRGŐSEN, ill kellett volna már régen, minden hatósági feladatot, vizsgáztatás, baleseti helyszinelés, ellenőrzés, elvenni a MÁV-tól, az ott dolgozókkal együtt, és áthelyezni őket és szervezetüket a Közlekedési Főfelügyelet, vasúti flügyeletére.

 

Képzeld el, hogy a Volán ellenőr kiálna az útra és ellenőrizhetné a TE szuzukidat, vagy jogositványodat.

 

Ezért is mondjuk már régóta, hogy amig a közút valóban KÖZ--út, addig a vasút NEM köz-vasút, hanem csak egy szereplőé.

Ebből is következik, hogy amig pl.: autópályát épitesz, azt 10 milió magyar használhatja, anélkül, hogy erre a megyei Volántól engedélyt kellene kérnie, addig a vasútra költött pénz, a kb. 40.000.ből CSAK az egyik fuvarozó ( MÁV), tehát egygazdasági szereplő a sok közül-nek adott pénz.

 

A kutyvasz, az átláthatatlanság, a sundám-bundám helyzetek, a mutyizás fenntartása, az egyik legfontosabb vasutas érdek.

 

Ezen nem megsértődni kell és ellen hozzászólásokat irni, hanem az ilyen helyzetek fenntartásának okait megkeresni és feltárni.

 

A MÁV-nál nincsenek vagy alig vannak tiszta helyzetek.

Keveredik a hatóságosdi a piaci léttel, keveredik a finanszirozás, keveredik az irányitás, és kevert az üzemvitel.

 

Felső MÁV, de leginkább felső vasutas szakszervezeti vezető, a saját személyes halálától is kevésbé fél mint egy átlátható, pontos, tiszta, számokkal alátámasztott helyzet feltárástól.

 

 

 

Előzmény: rg7 (142703)
oldmumus Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142707
Na ja, kb. 2001/02 korul lattam en, a 100-ason Ullonel.
Előzmény: koller andor (142706)
koller andor Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142706
v63-048 három évig volt Ro-La fordagép. 1998-2001.-között. /42622-23 vonatpár./ Még Hungarokombis matricákkal is fel volt díszítve.
Előzmény: oldmumus (142368)
Btx 002 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142705
A 7817 Bátaszékre érkezése után azonnal szerelvénymenetben indult egy MD Baja felé. Néztem a menetrendet, hogy ez milyen vonat lehet, de nem jöttem rá. Megkérdeztem, hogy az az MD még visszajön-e mostanság, mondta a forgalmista, hogy majd 12:29-kor (+ esetleg a késés). Azt nem kérdeztem, hogy milyen vonat lesz, néztem a menetrendet, hogy akkor érkezik be Baja felől a gyors - ekkor jöttem rá, hogy a vágányzár miatt MD lesz a gyors Szekszárdig(?) aztán vonatpótló, utána megint vonat.
Előzmény: M40 120 (142696)
rg7 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142704

Ez a gőzös beemelésénél törpént?

Ha igen akkor jó, mert sok emberkét odacsődítettek:)

Előzmény: Törölt nick (142687)
rg7 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142703

Állítólag 4000 t-s vonattal akarják útnak indítani. (a V43-as terhelése az 1-es vonalon 1350 t)

 

"Sajnos" sok szempont alapján dől el, hogy mekkora terheléssel lehet szaladgálni egyes vonalakon.

Ha jól emlékszem akkor az 1-es vonalon 8-as terhelési szakasz a legnagyobb, ami azt jelenti, hogy ehhez maximálisan 2200 tonna vonóhorog terhelés tartozik...

 

Pont ma reggel jutott eszembe egy kérdés:

Mi van akkor ha a magánvasutas gépekkel "száguldoznak", nem tartják be a pályasebességet, különböző sebességkorlátozásokat? Ugye ekkor kritikusan igénybeveszik a pályát. Ki ellenőrzi pl. a magánvasuti gépek üzemeltetői személyzetének munkavégzését? A MÁV (ugye nem hatóság...), a Közlekedési Főfelügyelet?

Előzmény: gmarc (142680)
-gonosz- Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142702

"Megall az."

 

Amikor arra jár, akkor megáll.

Előzmény: Carpy (142695)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!