" nekem legalább is egyre jobban: az uzsgyik nagyon mocskosak... Mossák ezeket valahol, vagy csak az égi áldás... ?)"
Szerintem helyben mossát őket.A fényük elvesztése vagy más miatt olyan hatást keltenek,mintha már 5-10 évesek lennének.A rozsdásodásról nem is beszélve.
Érdekes! Megnéztem korábbi képeimet 004-ről és 015-ről, akkor még rajtuk voltak az ütközők! Miért szedik le ezeket mostanában?
(Közelebbről 004 "kidolgozását" néztem meg, de inkább nem írok most jelzőket... Ami még feltűnik, nekem legalább is egyre jobban: az uzsgyik nagyon mocskosak... Mossák ezeket valahol, vagy csak az égi áldás... ?)
Ma folytatódott a hétre rendelt szabadságom, így fiammal ellógtunk otthonról és tettünk egy kört a Dél-Alföldön. A fotók a ma látottakról készültek.
Hódmezővásárhely
004-es Uzsgyi futott be Szentesről 10.20 körül, majd később folytatta útját Makó felé. Vásárhelyen lehet, hogy elromlott a hangos? Mert egy kuma szót be nem mondtak a szerelvény érkezése előtti és utáni 10-10 percben...
Orosháza
Szeged-Orosháza-Szeged teherrel M41 2177, Békéscsaba-Orosháza-Békéscsaba teherrel M62 096. Volt Oroházán még egy érdekesség: két tehervagon társaságában MDmot 3034, de a kép csalóka: egy topictárstól kapott infó alapján dög, és innen már csak Debrecenbe fog vezetni útja... (??)
Orosházával kapcsolatban: 12 órától jártunk ott. 7725-re 12.10 körül bemondták, hogy előreláthatólag 15 percet késik stb. A vonat végül +40-nel jött be, +42-vel indult, de a csúcs az, hogy már Békéscsabáról is +30-cal indult, azaz Orosháza finoman szólva nem adott pontos tájékoztatást (vagy az én infóim nem pontosak). A vonat elején Btx038, a végén a beteges MDmot 3036 volt. Mivel 3004 megy Pécsre, 3034 dög Orosházán, már csak tényleg 4 MD-je maradt Szentesnek, ezek járnak most a 135-ön: 3003, 3007, 3030, 3036... Ők lesznek az utolsó mohikánok...
Szentes
Először az állomáson fotóztam, ahol a 020-as Uzsgyi készütl Szolnok felé, majd lekaptam a hátsó, 9 darabos uzsgyi-kígyót, élén a 033-assal. Az Uzsgyi képek összehasonlításából kiderül, mit is jelent az uzsgyi-üzembehelyezés: az ütközők leszerelését... Nem lehetne rögtön ütköző nélkül megrendelni ezeket? Nézzétek meg a lukakat, céhes befoltozásokat...
Ezt követően kimentem a Szentes-Hékéd közötti átjáróhoz, hogy lefotózzam a Szolnokról érkező személyt (015+013 Uzsgyi), de olyan mázlim volt, hogy kb 25 másodperccel előtte a másik vágányon is jött egy vonat...
A mozdony Hatvani állomásítású, Hatvan - Szolnok között személyvonatozik, Hatvani személyzettel. Majd valamikor távvezérlési próbára jön Szolnokra, de ez a jővő titka.
Azt nem tudom, az illető csak annyit mondott, hogy ott van. Én nem voltam ott.
-------
Ma a kifelé menő Corona debreceni része jórészt Bhv-ékből állt, a hírek szerint késett is szépen. Vecsésen még pontosan döngetett át egy RoLát előzve a 4-esen, utána szedhette össze a késést.
A kiküldött tudósító jelentése szerint V43 2264 ma délután személyvonatott vitt Szolnokról a Keletibe. V43 2299 is már a szolnokiak vendégszeretetét élvezi.
A vasúttársaság azt szeretné elérni a call-center program bevezetésével, hogy magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtson, csökkentse a pénztárak előtti sorban állást, javítsa az utasok komfort érzetét.
Ha ugyanugy penztarban kell atvenni a jegyet 30 perccel korabban, akkor hogy fog csokkenni a sorbanallas? Ezt nem ertem. Maaarketing
"A vasúttársaság azt szeretné elérni a call-center program bevezetésével, hogy magasabb színvonalú szolgáltatást nyújtson, csökkentse a pénztárak előtti sorban állást, javítsa az utasok komfort érzetét. Az ügyfélbarát kiszolgálással közvetlenebb kapcsolat teremt a vasúttársaság az utasokkal. A Keleti pályaudvarról átlagosan napi 46 IC vonatpár indul, a naponta körülbelül 20 ezer utas fordul meg.
A szolgáltatás-fejlesztés több ütemben valósul meg. Az első szakasz október 25-től működik, a mostani rendszer azonban egyelőre csak helybiztosításra vonatkozik. A tervek szerint december közepétől a rendszer – ugyancsak a Keleti pályaudvaron – az IC-helybiztosításra és menetjegyrendelésre is készen áll. A következő megvalósulási szakaszban – 2005 január elején – lehetőség lesz valamennyi budapesti főpályaudvaron a jegyrendelésre. Március elsejétől pedig a call-center országos jegyrendelést is fogadhat. "
"Budapestről kért telefonos segítséggel - évekkel ezelőtt is ki tudtak adni IC pótjegy nélküli helyjegyet, sima helyjegy árban gépből az Alföld IC-re német ismrőseimnek, de ehhez az kellett, hogy valaki magyarul rávilágítson a pénztárosnál, hogy az ED jegy az IC pótdíjat tartalmazza és ezt magyarul megbeszélje vele".
A Deliben egy idoben volt egy A4-es lap a penztarosoknal, amiben le volt irva,hogy milyen nemz. jegyhez milyen potjegyet kell adni. A helyjegyprogramban felul van egy potdijmentes felirat, azt kell kivalasztani, akkor ad helyjegy aron barmely IC-re potjegyet. Nekem is sierult egyszer igy jegyet vennem ED jegyhez egy szombathelyi IC-re. De ennek ellenere a penztarosok legtobbszor rendes IC potjegyet adnak.
Azt hiszem ez még nem volt, a telefonos jegyrendelés fejlődéséről kiadot közelmény a MÁV honlapról (kiemelés tőlem):
A MÁV Rt. tudatja, hogy Budapest Keleti pályaudvar telefonos InterCity helybiztosítása hétfőtől újabb szolgáltatást nyújt. A Keleti pályaudvarról induló InterCity járatokra a helyjegyet már a tervezett indulás előtt 2 héttel korábban megrendelhetik, a 413-4610-es telefonszámon.
</P>
Azt nem egészen értem, hogy decembertől áll majd csak készen menetjegyrendelésre. Az IC-kre tudtommal a menetjegyet és az IC pótjegyet is meg lehet rendelni telefonon, vagy ez a korábbi lehetőség most átmenetileg visszafejlődött csak IC pótjegy rendeléssé?
Vagy arra gondolnak, hogy decembertől Bp. Keleti-Nagykáta jegyet is lehet telefonon rendelni?
"Telleg,errol jut eszembe. Kerdes: Az utas (nem magyar) 2.o. ED jeggyel jon, hogy a Tapolca-Bp. gyorson 1.osztalyon kivan utazni. Milyen kulonbozetet kell neki adni? Belfoldi dijszabas szerintit (figyelem,a Tapolca-Bp ut meg az USZ szerint is belfoldi!!!) vagy a CIV dijszabas szerint? (mert ED jegye van)"
Belföldi díjszabás szerinti 2-1. o. különbözetet.
Szerintem ez az ED díjszabáson alapul, az adott ország szabályai szerint kell az osztálykülönbözetet és a helyjegyet megváltani (tehát helyjegynél sem a TCV díjszabás szerinti árat kell fizetni):
A gyakorlatban is így működik, többször vettem már ED jegyhez pl. Romániában diferentia classa-t és mindig gond nélkül azonnal kiadták a belföldi 2-1 különbözeti kéregjegyet (Bukarestben a gépit).
Izgalmasabb kérdés, különösen, mielőtt be nem vezették nálunk a helybiztosítás nélküli IC pótjegy fogalmát, hogy az ED jegy az IC pótjegy árát tartalmazza, a helyjegyét nem.
A gyakorlatban nálunk többnyire 480,- Ft-os, vagyis pótjegyes IC helyjegyet adnak ki az ED jegyes külföldinek /már csak azért is, mert a nem nemzetközi pénztáros honnan is tudná, hogy nem olyat kellene/, de Békéscsaba állomáson - Budapestről kért telefonos segítséggel - évekkel ezelőtt is ki tudtak adni IC pótjegy nélküli helyjegyet, sima helyjegy árban gépből az Alföld IC-re német ismrőseimnek, de ehhez az kellett, hogy valaki magyarul rávilágítson a pénztárosnál, hogy az ED jegy az IC pótdíjat tartalmazza és ezt magyarul megbeszélje vele.
Más. Ha már Békéscsaba. Tegnap este 3 db. Uzsgyi szerelvényt is láttam ott pihengetni.