Sajnos nem lett a C4 az év autója. :-( Megelőzte (elég sokkal) a Toyota Prius. Azért annyira nem vagyok szomorú, legalább a környezetvédelem mellett tették le a voksukat az újságírók, ami pozitív dolog (még ha annyira nem is környezetbarát a Prius, amennyire sokan gondolják).
A 352 már azért jobban hangzana, az már megütné a kategória átlagát. De a Citroen.hu-n 320-at írnak, és azért annyira csak nem rossz a marketing, hogy kevesebbet írnak...
Kösz! Még nem ismertem ezeket a számokat. Úgy néz ki, ilyen szempontból illik a kategóriába... a legtöbb új autó az alsó-középben hasonló paraméterekkel rendelkezik. De 314 liter? Az hihetetlenül kicsi! Még a kacsafarú Megane csomagtere is 330 lityi...
Avec une hauteur de 1,46 m (+ 5,5 cm par rapport à la Xsara), la Citroën reste dans des proportions raisonnables contrairement à la Peugeot 307 (1,51 m). De ce fait, elle avance le meilleur Cx (0,28) de la catégorie, au bénéfice des performances, de la consommation et de la pollution. Toutefois, pour suivre la tendance, la compacte de Citroën propose un gabarit à la hausse avec 8,5 cm de mieux en longueur, 6,4 cm en largeur et 7 cm en empattement, ce qui la positionne devant ses principales rivales, excepté la nouvelle Ford Focus (4,34 m). Le coupé, quant à lui, est plus large de quelques millimètres, mais moins long de 1,3 cm.
Csak most hallottam Flacikától, hogy van külön C4 topic. Pedig már épp javasolni akartam a Xsara-topic lakóinak, hogy a forgalmazás megkezdésével neveztessük át Xsara I-II & C4 topicra :-)))
Oda is írtam, hogy én nem vagyok pesszimista az árakat illetően. Most nem másolgatom át a mindenféle ár-összehasonlításokat, mert nem mindig szokták szeretni az emberek az iylen száraz összevetéseket :-)) A lényeg, hogy a Megane egy kicsivel olcsóbb (100-150ezerrel talán), a 307-est most kezdik akciózni, hogy jön a C4 (ha jól emlékszem a Xsarát is akkor kezdték, mikor bejött a 307), viszont a németekkel és a japánokkal szemben még így is igen jelentős az árelőny. Hasonló motor és felszereltség mellett legalább 3-400ezer forint az előny mondjuk egy Golffal szemben.
Ha valaki tud méretadatokat, ne kíméljen lécci! :-)
A belépő szint tényleg 3,46 millió, de ezért az X kivitelt kapod (1,4 16V 90 LE). Ebben nincsenek benne az alábbiak, amik az SX-ben 3,9 millióért már igen:
oldallégzsák függyönylégzsákkal (140e)
ködfényszórók (X-hez nem rendelhető)
manuális klíma (!) (260e)
belsőtér illatosító (?) (X-hez nem rendelhető)
CD-s rádió 6 hangszóróval (105e)
valamint más az üléshuzat és a dísztárcsa. Ráadásul a manuális klímához nem jár hővisszaverős szélvédő, ami a Xsaránál együtt volt 220e!
A fenti extrák ára összesen 505 ezer, tehát elvileg megérné az SX. A Xsaránál sajnos mindenesetre lényegesen drágább! Szomorú, hogy olyan extrák is nagyon drágák, amik a limitált Xsara szériákban benne van:
tolatóradar 80e (Xsara: 50e)
alufelni 140e (Xsara: 100e)
metál 90e (Xsara: 70e)
Szóval nagyon drágának találom, remélem, csak egyelőre. Az vigasztal, hogy annak idején a Xsara is viszonylag magas áron jött be, és aztán nem nagyon emelkedett az ára...
Mint (leendő) C4 fan már vártam, hogy végre kijöjjön valami bővebb infó, főleg, hogy a citroen.hu oldal nagyon gagyi. Nos, a német honlap alapján Németországban november 26-án kezdődik meg az értékesítés, Ausztriában pedig az induló ára 14.650 euro lesz, ami az ottani Peugeot 307-es 15.500-as indulóárához képest egész jó.
Mint (egyelőre még) Xsara tulaj, örülök a topicnak (is). Bár még csak 2 éves múlt a járgányom, a C4 máris az egyik lehetséges jelölt az utódok között. Türelmetlenül várom a hozzá kapcsolódó nyílt napokat és tesztvezetést! Bár a Xsarát nagyon szeretem...
Sajonos az az euml-ot simán beírta címnek, úgyhogy ideiglenesen így lett. Majd kisírok egy módosítást. Amúgy is az euml-os rossz verzió lefoglalta a szépurlt-is, azt is módosíttatom majd.
Új a forma, szerintem (és több ismerősöm szerint is) szépre sikeredett. A kupé és az ötajtós merőben más kinézetű.
Egyedülálló újdonság, hogy a kormány közepe egyedül áll, csak a külseje "tekeredik". Az ülésbe épített "vibrátor" beremeg, a megfeleő oldalon, ha indexelés nélkül váltunk sávot. A középső LCD kijelző háttérfényét a (C8-éhoz hasonlóan) a természetes fény adja. Aki pedig hajlamos a véletlen száguldozásra, az bekapcsolhatja a sebességkorlátozót.
Idén párizsi bemutatót személyesen is megtekinthettem, felejthetetlen élmény volt. Íme két (nem túl profi) kép, amit ott készítettem.