A kazán jobb oldalán van egy biztonsági szelep, mellette egy csap.
Balra van a visszatérő, kimenő, gáz bevezetés, és a legszélső bal az olyasféle. Mármint bicajszelep szerű, meg egy csap rákötve.
A csövet még meg kell néznem, meg hogy hogyan csatlakozik rá.
Monnyuk most lelkesen beállítottam, de felmelegedett az idő, és alig megy a kazán. (reggel sem kapcsolt be, stabil 20-21 fok van a nappaliban (ott van a termosztát)) Így nem nagyon tudtam csekkolni a nyomást. :-)
Na mendegy, azért megpróbálom ma felhívni a szatmári nevű céget, mert ők árulnak ilyen kazánt..
Igen amiket en ismerek a tuztér mogott van egy lapos kerek szerkezet aminek a tetején vagy oldalán van egy bicajszelep es az aljan egy cso ami ilyen-olyan modon csatlakozik a csőrendszerre.
Az a lenyeg hogy legyen hely hova tagulni a viznek mert ha nincs vagyis mar teljesen kitoltotte a tagulasit akkor kezd el rohamosan emelkedni a nyomas.
Kieresztessz a vizbol ugy rendesen es felpumpálod a tagulasi tartályt 1,5 barra. Majd ha stabilan tartja akkor vissza a viz es kesz. Ha minden jo akkor tartania kell a nyomast.
Elvileg a tartályon lenni kéne egy szelepnek (olyan mint az autó kerekén) azon keresztül beállítható a gázoldali nyomás. Esetedben elképzelhető, hogy ez alacsony, és ezért az 1,6 bar nyomású víz túl kicsire összenyomja a tágulási teret. Ha a rendszer engedi próbáld lecsökkenteni 2-3 tizeddel a fűtőkör nyomását és ezután nézd meg a felfűtött rendszer nyomásváltozását
Ez 0.6 bar nyomásnövekedés ami szerintem sok. Ez utalhat adott esetben a tágulási tartály szükségesnél kisebb méretére, ill. a tágulási oldal alacsony nyomására.
Attol fugg milyern akazan nekem nem csodakazanom van es igazabol sok ertelme nincs a nyomasnak mivel alacsony nyomas esetén nem all le igy en melegen 1,2 hidegen 1 baron hasznalom. lehet hogy ilyen alacsonyat nem fog kibirni egy junkers vagy valami mas hasonló szerkezet.
Az a helyzet, hogy mikor beköltöztem, bekapcsoltam a rendzsert, akkor ha melegvizet megnyitottam, annak elzárása után elkezdett a kazán alján egy szelepen keresztül kijönni a víz.
Sajna elég hüje hejen van, azt egy kicsit babráltam, (de gyak. nem fordítottam rajta) meg tettem oda egy gumicsövet, ami a kazán alatt kialakított lefolyóba (ez nagyon adta magát, szerintem eleve a biztonsági szelep túlfolyójának készült) és azóta nem jön a víz.
Én nyugodt is voltam de a szomszéd eccercsak mikor nálam volt, ránézett a kazánra, és mondta hogy túl nagy a nyomás.
Na akkor kezdtem el parázni, meg igazán használati útmutatóra vadászni...
Ha jól értem: Hideg állapotban ürítsem le annyira, hogy 1,5-öt mutasson.
(az előbb néztem, olyan 2,3 hidegen, és 2,8 körül melegen)
ja, és ha nem nyomatsz lóvét, akkor még akkor sem veszik át a kéményedet, ha lifttel viszed fel őket a tetőre, és onnan mozgójárda juttatja őket a célba!
Mindig fognak valamit kifogásolni, amíg észhez nem térsz. Világos, ugye?:-)
Megoldás: nyomsz egy ötöst a kéményseprőnek. mindjárt jó lesz neki a tetőtéri ablak is kibúvónak, sőt az is jó lesz neki, ha nincs semmi kibúvó.
Nálunk nem volt kibúvó, 5eért már nem is kellett. A szomszéd meg feldobott egy létrát a tetőre, tessék, itt lehet felmenni. Mikor elmentek leszedte:-))
A nyomás 1 és 2 között legyen (inkább 1.5 és 2 között).
A 3 az baromi sok!
Kiengedni igen egyszerű. Minden radiátoron van légtelenítő szelep, fogsz egy vödröt jó alaposan megnyitod a szelepet, hogy jöjjön ki a víz.. Figyeled a kazánt, hogy pl. hideg állapotban 1.5 körül, felfűtve 1.9 körül legyen a nyomás. Ha már lement visszazárod a szelepet. Ha túl sokat engedtél ki, semmi para. Max utántöltöd.
Ide is berakom, hátha nem mindenki olvassa az építkezös topicot:
---------------
Van egy kis problémám a kéményem (kéményseprö általi) megközelíthetöségével kapcsolatban. A házunk Budaörsön épül. Az egyik tetörész 28 fokos dölésszögü 3db 70x140-es tetötéri ablakkal, az egyik a tetö síkján mérve kb. 3m-rel a kémény alatt (magasságban talán olyan 1m a különbség). Megkérdéztük a kéménysepröket, hogy megfelel-e nekik, ha ezen keresztül jutnak ki a tetöre, és onnan csinálunk nekik "járócserépböl" lépcsöket, amin feljutnak a kéményig. Azt mondták, hogy a tetötéri ablak nem megfelelö, rendes kibúvó kell. Ezt elöször is nehezen értem, mivel ha kiemelem az ablaktáblát, akkor kapunk egy majd kétszer olyan nagy nyílást, mint egy kibúvó - ez vajon miért nem megfelelö. Na mindegy, bele is törödtem volna, hogy tetökibúvó lesz (bár a szépérzékemet nagyon zavarja, hogy csak emiatt oda kell tegyek a cserepek helyett egy ablakot), amikor azzal a problémával találtam magamat szembe, hogy a cseréphez kapható tetökibúvó nem höszigetelt. OK, akkor legyen az is VELUX, méghozzá a höszigetelt változat. Ekkor olvasom, hogy vastag betükkel írják: nem ajánlják lakószobába. Akkor most mi van? A kéményhez csak ebböl a lakószobából lehet kijutni. A normál ablak nem jó, a kibúvót a gyár nem ajánlja. Azért csak nem kell a ház oldalára rögzített létrát szereljek...
Az egész már csak azért is meglepö, mert most jártamban-keltemben mindenhol azt nézem, hogyan oldották meg a kémény megközelítését, és a legtöbb helyen nemhogy tetötéri kibúvót nem látok, de még az sincs megoldva, hogy biztonságosan a kémény közelébe jusson a kéményseprö. Ráadásul ez egy olyan dolog, amire - tudtommal - azon kívül, hogy "a kémény biztonságos megközelíthetöségét lehetövé kell tenni" nem is nagyon van más elöírás, legalábbis nem találtam. Talán érzékelhetö, hogy nem az a gond, hogy nem akarom, hogy a kéményseprö biztonságban legyen, hanem szeretném mindezt esztétikusan és a saját érdekeimet is szolgálva megoldani, azaz nem akarok olyan ablakot tenni egy lakószobára, amit nem ajánlanak oda.
Ha van vkinek tapasztalata, hogy mit fogadnak el, esetleg konkrétan Budaörsön és környékén, akkor az legyen szíves írja meg tapasztalatait. Esetleg azt is, hogy a személyes szemle idején "rá lehet-e segíteni" arra, hogy ne legyen probléma.
>Tehát kétszersen túlméreteztem mivel nyáron hűtésre is akarom használni.
Én azt olvastam több helyen is, hogy a falfütés kb. 240W/m2-rel tud füteni és kb. 80W/m2-rel tud hüteni. Erröl a fütéstervezönk is megerösített. Gondolod, hogy hütésre elég lesz a kétszeres túlméretezés? És az biztos jó, hogy télen a teljes felület füt, nem csak annyi, amire valóban szükség van a fütéshez? Ném fog így a kazánod állandóan ki/be kapcsolgatni?
Én amúgy nem olyan nagyon értek hozzá és gondolom mindezzel tisztában vagy, ha magad csinálod a fütési rendszeredet.
ez tiszta sor, de a hibaleírásból úgy tűnik, mintha ez az "újra be" ciklus hiányozna
ha így van, az tényleg gáz
mert az rendben, h ha már nem kéri a termosztát, még akkor is megy egy kicsit az utókeringetés, de fordítva nem lenne szabad: ha fűtésre kérik, akkor fűtsön a kazán - olyan hőfokú vízzel, amivel gondolja, de addig ne kapcsoljon ki
Minden kazánon van limit az előremenő hőmérsékletre, mert elvileg termosztát nélkül is lehet használni (gazdag embereknek:-)
Szóval az valószinűleg 45 fokra van állítva. Mikor azt eléri, lekapcsol, és keringet, majd újra be. Ezzel nincs is semmi baj, de radiátorkörben nem 45 fokos vizet szokás keringetni.