Keresés

Részletes keresés

ottar Creative Commons License 2004.10.25 0 0 3737

Akkor valszeg az lesz az.

A kazán jobb oldalán van egy biztonsági szelep, mellette egy csap.

Balra van a visszatérő, kimenő, gáz bevezetés, és a legszélső bal az olyasféle. Mármint bicajszelep szerű, meg egy csap rákötve.

A csövet még meg kell néznem, meg hogy hogyan csatlakozik rá.

Monnyuk most lelkesen beállítottam, de felmelegedett az idő, és alig megy a kazán. (reggel sem kapcsolt be, stabil 20-21 fok van a nappaliban (ott van a termosztát)) Így nem nagyon tudtam csekkolni a nyomást. :-)

Na mendegy, azért megpróbálom ma felhívni a szatmári nevű céget, mert ők árulnak ilyen kazánt..

 

Előzmény: Törölt nick (3736)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.25 0 0 3736
Igen amiket en ismerek a tuztér mogott van egy lapos kerek szerkezet aminek a tetején vagy oldalán van egy bicajszelep es az aljan egy cso ami ilyen-olyan modon csatlakozik a csőrendszerre.
Előzmény: ottar (3735)
ottar Creative Commons License 2004.10.25 0 0 3735

Osbourne, Remote access:

Köszönöm, megpróbálom megkeresni, eddig nem találkoztam a tágulási tartállyal... :-(

Elképzelhető, hogy eldugták valahol?

Vagy: létezik az, hogy a kazánba van beépítve?

Láttam rajta egy olyan szelepet, aminek nem tudom a funkcióját.

 

Előzmény: Törölt nick (3733)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.25 0 0 3734
Az a lenyeg hogy legyen hely hova tagulni a viznek mert  ha nincs vagyis mar teljesen kitoltotte a tagulasit akkor kezd el rohamosan emelkedni a nyomas.
Előzmény: Törölt nick (3733)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.25 0 0 3733
Kieresztessz a vizbol ugy rendesen es felpumpálod a tagulasi tartályt 1,5 barra. Majd ha stabilan tartja akkor vissza a viz es kesz. Ha minden jo akkor tartania kell a nyomast.
Előzmény: ottar (3729)
remote access Creative Commons License 2004.10.24 0 0 3732
Elvileg a tartályon lenni kéne egy szelepnek (olyan mint az autó kerekén) azon keresztül beállítható a gázoldali nyomás. Esetedben elképzelhető, hogy ez alacsony, és ezért az 1,6 bar nyomású víz túl kicsire összenyomja a tágulási teret. Ha a rendszer engedi próbáld lecsökkenteni 2-3 tizeddel a  fűtőkör nyomását és ezután nézd meg a felfűtött rendszer nyomásváltozását
Előzmény: ottar (3730)
amator1 Creative Commons License 2004.10.24 0 0 3731
Ha van tisztító nyilás a padlástérben akkor általában nem kell tetőkibúvó. Amator
Előzmény: zsuri (3715)
ottar Creative Commons License 2004.10.24 0 0 3730

És ezeken hogy lehet segíteni?

A tágulási tartály az ugye adott, a nyomáson lehezt vhol állítani?

 

Előzmény: remote access (3727)
ottar Creative Commons License 2004.10.24 0 0 3729

Westen az Ő neve. :-)

 

Előzmény: Törölt nick (3726)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.24 0 0 3728
szerintem a 60-70 az jó. kicsit kiengedsz, szeritem és kész.
Előzmény: ottar (3725)
remote access Creative Commons License 2004.10.24 0 0 3727
Ez 0.6 bar nyomásnövekedés ami szerintem sok. Ez utalhat adott esetben a tágulási tartály szükségesnél kisebb méretére, ill. a tágulási oldal alacsony nyomására.
Előzmény: ottar (3723)
Törölt nick Creative Commons License 2004.10.24 0 0 3726
Attol fugg milyern akazan nekem nem csodakazanom van es igazabol sok ertelme nincs a nyomasnak mivel alacsony nyomas esetén nem all le igy en melegen 1,2 hidegen 1 baron hasznalom. lehet hogy ilyen alacsonyat nem fog kibirni egy junkers vagy valami mas hasonló szerkezet.
Előzmény: ottar (3723)
ottar Creative Commons License 2004.10.23 0 0 3725

Reggel engedek ki még egy kicsit.

Köszi!

:-)

(vagy valami mást kell psizkálnom?) Milyen hőfokra érdemes-célszerű beállítani a kazán termosztátját? Most olyan 60-70 között kapcsol ki. )

Előzmény: Abraka Dabra (3724)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.23 0 0 3724
jól hangzik, de az sem baj, ha 2 alatt van melegen. sőt úgy jobb:-)
Előzmény: ottar (3723)
ottar Creative Commons License 2004.10.23 0 0 3723

Na, ma megcsináltuk, 1,6 hidegen, 2,2 melegen.

Eddig.

Ez már OK?

:-)

 

Előzmény: Abraka Dabra (3721)
RodrigeZZ Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3722

Nekem is van tetőkibúvom, de csak be van szerelve!!! a tető nincs megbontva alatta, szigetelés, burkolat, minden maradt.

 Szó nélkül átvették :-)))

 

R

Előzmény: zsuri (3715)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3721
igen, szerintem jó lenne hidegen 1.5. vagy melegen 1.9. de még 1-2 napig figyeld utána, határon belül marad-e?
Előzmény: ottar (3720)
ottar Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3720

Köszi, megpróbálom reggel ezt a dolgot.

Az a helyzet, hogy mikor beköltöztem, bekapcsoltam a rendzsert, akkor ha melegvizet megnyitottam, annak elzárása után elkezdett a kazán alján egy szelepen keresztül kijönni a víz.

Sajna elég hüje hejen van, azt egy kicsit babráltam, (de gyak. nem fordítottam rajta) meg tettem oda egy gumicsövet, ami a kazán alatt kialakított lefolyóba (ez nagyon adta magát, szerintem eleve a biztonsági szelep túlfolyójának készült) és azóta nem jön a víz.

Én nyugodt is voltam de a szomszéd eccercsak mikor nálam volt, ránézett a kazánra, és mondta hogy túl nagy a nyomás.

Na akkor kezdtem el parázni, meg igazán használati útmutatóra vadászni...

Ha jól értem: Hideg állapotban ürítsem le annyira, hogy 1,5-öt mutasson.

(az előbb néztem, olyan 2,3 hidegen, és 2,8 körül melegen)

 

 

Előzmény: Abraka Dabra (3716)
zsuri Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3719
Teljesen világos :-) Köszi.
Előzmény: Abraka Dabra (3718)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3718

ja, és ha nem nyomatsz lóvét, akkor még akkor sem veszik át a kéményedet, ha lifttel viszed fel őket a tetőre, és onnan mozgójárda juttatja őket a célba!

Mindig fognak valamit kifogásolni, amíg észhez nem térsz. Világos, ugye?:-)

Előzmény: Abraka Dabra (3717)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3717

Megoldás: nyomsz egy ötöst a kéményseprőnek. mindjárt jó lesz neki a tetőtéri ablak is kibúvónak, sőt az is jó lesz neki, ha nincs semmi kibúvó.

Nálunk nem volt kibúvó, 5eért már nem is kellett. A szomszéd meg feldobott egy létrát a tetőre, tessék, itt lehet felmenni. Mikor elmentek leszedte:-))

Szerintem ez a megoldás is kb. 5ezer:-)

Előzmény: zsuri (3715)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3716

A nyomás 1 és 2 között legyen (inkább 1.5 és 2 között).

A 3 az baromi sok!

Kiengedni igen egyszerű. Minden radiátoron van légtelenítő szelep, fogsz egy vödröt jó alaposan megnyitod a szelepet, hogy jöjjön ki a víz.. Figyeled a kazánt, hogy pl. hideg állapotban 1.5 körül, felfűtve 1.9 körül legyen a nyomás. Ha már lement visszazárod a szelepet. Ha túl sokat engedtél ki, semmi para. Max utántöltöd.

Egyszerű ez:-)

Előzmény: ottar (3713)
zsuri Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3715

Ide is berakom, hátha nem mindenki olvassa az építkezös topicot:

 

---------------

 

Van egy kis problémám a kéményem (kéményseprö általi) megközelíthetöségével kapcsolatban. A házunk Budaörsön épül. Az egyik tetörész 28 fokos dölésszögü 3db 70x140-es tetötéri ablakkal, az egyik a tetö síkján mérve kb.  3m-rel a kémény alatt (magasságban talán olyan 1m a különbség). Megkérdéztük a kéménysepröket, hogy megfelel-e nekik, ha ezen keresztül jutnak ki a tetöre, és onnan csinálunk nekik "járócserépböl" lépcsöket, amin feljutnak  a kéményig. Azt mondták, hogy a tetötéri ablak nem megfelelö, rendes kibúvó kell. Ezt elöször is nehezen értem, mivel ha kiemelem az ablaktáblát, akkor kapunk egy majd kétszer olyan nagy nyílást, mint egy kibúvó - ez vajon miért nem megfelelö. Na mindegy, bele is törödtem volna, hogy tetökibúvó lesz (bár a szépérzékemet nagyon zavarja, hogy csak emiatt oda kell tegyek a cserepek helyett egy ablakot), amikor azzal a problémával találtam magamat szembe, hogy a cseréphez kapható tetökibúvó nem höszigetelt. OK, akkor legyen az is VELUX, méghozzá a höszigetelt változat. Ekkor olvasom, hogy vastag betükkel írják: nem ajánlják lakószobába. Akkor most mi van? A kéményhez csak ebböl a lakószobából lehet kijutni. A normál ablak nem jó, a kibúvót a gyár nem ajánlja. Azért csak nem kell a ház oldalára rögzített létrát szereljek...

 

Az egész már csak azért is meglepö, mert most jártamban-keltemben mindenhol azt nézem, hogyan oldották meg a kémény megközelítését, és a legtöbb helyen nemhogy tetötéri kibúvót nem látok, de még az sincs megoldva, hogy biztonságosan a kémény közelébe jusson a kéményseprö. Ráadásul ez egy olyan dolog, amire - tudtommal - azon kívül, hogy "a kémény biztonságos megközelíthetöségét lehetövé kell tenni" nem is nagyon van más elöírás, legalábbis nem találtam. Talán érzékelhetö, hogy nem az a gond, hogy nem akarom, hogy a kéményseprö biztonságban legyen, hanem szeretném mindezt esztétikusan és a saját érdekeimet is szolgálva megoldani, azaz nem akarok olyan ablakot tenni egy lakószobára, amit nem ajánlanak oda.

 

Ha van vkinek tapasztalata, hogy mit fogadnak el, esetleg konkrétan Budaörsön és környékén, akkor az legyen szíves írja meg tapasztalatait. Esetleg azt is, hogy a személyes szemle idején "rá lehet-e segíteni" arra, hogy ne legyen probléma.

zsuri Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3714

HHapci, kicsit késön, de egy megjegyzés:

 

>Én speciel falfűtést szereltem fel

...

>Tehát kétszersen túlméreteztem mivel nyáron hűtésre is akarom használni.

 

Én azt olvastam több helyen is, hogy a falfütés kb. 240W/m2-rel tud füteni és kb. 80W/m2-rel tud hüteni. Erröl a fütéstervezönk is megerösített. Gondolod, hogy hütésre elég lesz a kétszeres túlméretezés? És az biztos jó, hogy télen a teljes felület füt, nem csak annyi, amire valóban szükség van a fütéshez? Ném fog így a kazánod állandóan ki/be kapcsolgatni?

 

Én amúgy nem olyan nagyon értek hozzá és gondolom mindezzel tisztában vagy, ha magad csinálod a fütési rendszeredet.

Előzmény: HHapci (3499)
ottar Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3713

Namostakkor kérdeznék én egyet.

Milyen nyomáson egészséges tartani a rendszert?

Mert az alant említett Westen Quasar 24 F típusú izé, az elég rendesen 3 körül szokott üzemelni, miközben a vörös mező 2,5 nél kezdődik.

Pedig nem tekerem fel teljesen a kazántermót, hanem olyan 60 foknál a láng ki szokott kapcsolni.

Lehet hogy túl van töltve a rendszer?

Hol lehet abból leengedni a vizet?

Van rajta több szelep és csap aminek nem tudom a funkcióját.

 

Előzmény: Abraka Dabra (3712)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3712
én meg úgy olvastam, hogy 30 foknál bekapcsol. mert nekem úgy lenne logikus. szóval kicsit félreolvastam. bocsi:-)
Előzmény: Degeczi (3711)
Degeczi Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3711
ezért gondoltam: "addig keringtet amig le nem megy 30 fokC ala majd kikapcsol. Kozben a termosztat meg futetne"
de majd pontosít, mi a helyzet
Előzmény: Abraka Dabra (3710)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3710
nem, nem. szerintem minden jó, csak a kazántermót kéne feljebb tekerni.
Előzmény: Degeczi (3709)
Degeczi Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3709
ez tiszta sor, de a hibaleírásból úgy tűnik, mintha ez az "újra be" ciklus hiányozna
ha így van, az tényleg gáz
mert az rendben, h ha már nem kéri a termosztát, még akkor is megy egy kicsit az utókeringetés, de fordítva nem lenne szabad: ha fűtésre kérik, akkor fűtsön a kazán - olyan hőfokú vízzel, amivel gondolja, de addig ne kapcsoljon ki
Előzmény: Abraka Dabra (3708)
Abraka Dabra Creative Commons License 2004.10.22 0 0 3708

Minden kazánon van limit az előremenő hőmérsékletre, mert elvileg termosztát nélkül is lehet használni (gazdag embereknek:-)

Szóval az valószinűleg 45 fokra van állítva. Mikor azt eléri, lekapcsol, és keringet, majd újra be. Ezzel nincs is semmi baj, de radiátorkörben nem 45 fokos vizet szokás keringetni.

Előzmény: kuoni pasztor (3706)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!