Nekem is Aquael van, FAN-3, mégpedig egy 120lityis akváriumban... De csak nem szedi be... sajna... Lehet, hogy veszek egy nagyobbat.. Csak akkor meg a halakat is összeszedi... :-(
Én be szoktam áztatni, amíg teljesen szét nem esik, ekkor beöntöm az akiba. A maradéknak nincs ideje feljönni a víz felszínére, mert "útközben" a halak megeszik. Egyébként csak muszájból etetek vele (lassan lejár a szavatossága), szerintem nem sokat ér, és nagyon "koszol".
nem tudom milyen szűröd van, de nálam is a nagy ancikból gyakran 15 centi hosszan lóg az ürülék, de soha nem látom, hogy leesne, legfeljebb néha beleakad az akiban levő szőlőtőkébe, és így lebeg az áramlatban szép látvány :-) egyébként aquael szűrőm van, és szépen beszippantja
Vettem a jószágoknak egy doboz LIÓ szárított tubifexet. Azt írja a doboz, hogy a tubi kockákat ragasszam az aki üvegjére, ahonnét a halak lelegelhetik. Odaragasztottam, nagyon ízlett nekik. De még a fele kocka megvolt, amikor leázott a falról, felemelkedett a felszínre és onnantól a halak nem törődtek vele.
Van egy kis gondom.. Van az akváriumban jó pár nagyranőtt hal.. Főleg algaevők, de mások is.. Namármost ezek akkorákat kakálnak, hogy 4 nap alatt tele van az alja, meg úszik mindenhol, és ritka randán néz ki... Ti mit csináltok ezekkel? A szűrő megadta magát ilyen szempontból, odaszívni nem tudja... Van, amelyik 20-30cm hosszú is...
Most azt csinálom, hogy hetene kiszivom, de ez így nem hiszem, hogy a legjobb megoldás.... Ti hogy csináljátok?
Ez egy szimpla armatúra. Ha jól emlékszem voltak olyanok, amik fedettek voltak - volt egy "üvegbúra" rajtuk, és volt búra nélküli. De mindenképpen egy tetőre kell felfogatni őket. HOgy a foglalat cseppvédős vagy sem, arról fogalmam sincs, de gondolom, nem, mivel nem kimondottan akvarista bolt.
Azt nem tudod véletlenül, hogy ez már rendes, burkolt "akvárium világítás" vagy csak sima neon, foglalattal, amit még be kell applikálni valami eszközbe, hogy az üvegtetőre tehessem ?
Gyógykezelés. Tekintettel arra, hogy az Ichthyophthirius multifiliis hám alatt élő parazita, elpusztítása a szokásos fürösztő oldatokkal nem lehetséges. Amennyire hatékonyak voltunk a betegség kártételével szemben néhány évvel ezelőtt, annyira nehézkessé vált a védekezés a malachitzöld kiváló parazitaölő tulajdonsága mellett kiderült erős kancerogén hatásának ismeretében. Csak díszhalaknál, kerti dísztavakban és ikra fertőtlenítésére használható!
Magyarországon a malachitzöldet BUZA (1965, 1966) útmutatásai alapján alkalmazzák a darakór leküzdésére. A kezelés kisebb tavakban végezhető el legeredményesebben. Kiszámítjuk a tó viztartalmát és literenként 0.4 mg malachitzöldet juttatunk bele.
Ez a mennyiség 10 m3 vízre 4 g-ot tesz ki. A festék tóba juttatása során vigyázni kell arra, hogy az anyag egyenletesen keveredjen el, mivel a tömény malachitzöld a halakra mérgező.
Mivel a malachitzöld toxicitása álláskor növekedhet, ezért 24 órás fürösztés után ajánlatos a tó vizét lecserélni, és a fürdetést frissen elkészített oldattal folytatni.
A parazitatömlők már 48 órás behatás után erősen károsodnak, burkuk megreped, és tartalmuk kifolyik. BUZA (1965) véleménye szerint a bőr és a kopoltyú hámja alatt levő élősködők is elpusztulnak, ezzel szemben SCHAPERCLAUS (1963) csak a halon kívül levő fejlődési alakok károsodását állapította meg.
Malachitzölddel kiválóan gyógyítható az egynyarasnál idősebb díszpontyok darakórja, mivel ezek a halak még 0,8 mg/liter töménységű oldatot is elviselnek. A növényevő halak és a harcsa ivadékai viszont már érzékenyebbek a malachitzöld oldat töménységére, gyakran már 0,3-0,4 mg/liter koncentrációjú oldatban is elhullanak.
Még érzékenyebbek az akváriumi halak és az angolnaivadék, melyek már a 0,2 mg/liter koncentrációjú oldatban elpusztulnak. Ezeket a halakat próbafürdetés után, alacsonyabb töménységű oldatban ajánlatos fürdetni, ilyenkor azonban a hatásfok lényegesen kisebb
Az egyes malachitzöld szériák között gyakran mérgezők is akadnak, ezért a gyógykezelés előtt a készítmény toxicitását feltétlenül ki kell próbálni. Ugyancsak növekedik a malachitzöld toxicitása, ha oldott állapotban tároljuk; ezért gyógykezelésre mindig csak frissen készített oldatot használjunk. Alkalmasabb a díszhalak kezelésére az FMC oldat, amely 1 liter tömény formalin és 3.7 g malachitzöld, valamint 3.7 g metilénkék keveréke. Adagja 1. napon 10 ml/köbméter, másnap ennek a dózisnak az 50-60%-a. A kezelést követően nem szükséges a vízcsere!
Mivel a hal szervezetére a kevésbé toxikus malachitzöld készítmények sem közömbösek, a kezeléseket csak indokolt esetben szabad alkalmazni. Előzőleg gondosan mérlegelni kell a fertőzöttség fokozódásának kilátásait.
A malachitzöld gyógyhatásának megismerése előtt a darakór gyógyítására SCHAPERCLAUS (1954 a) a formalin, VERIGIN (1954) a tengeri só, BAUER (1955) a konyhasó hígabb oldatában való, hosszabb ideig tartó fürdetést ajánlotta.
Az USA-ban a darakór gyógyítására a PMA (pyridil-mercuroacetat) 1:500000 hígított oldatát ajánlják 1 órás fürdetés formájában. Nagyobb tavakban jelentkező darakór leküzdésére a tó vizének égetett mésszel 8,5-9,0 pH-ig történő lúgosítását ajánlották, ugyanis a tó vizének lúgos kémhatása megakadályozza az Ichthyophthirius szaporodását.
Ismerve az Ichthyophthirius sajátságos szaporodását, igen jó parazitamentesítés érhető el abban az esetben is, ha a fertőzött halakat átfolyó vízbe helyezik. Ilyenkor az átfolyó víz a rajzókat elsodorja, és a tömlők leválása után, újrafertőződés hiányában, parazitamentesség érhető el.
Hasonló elv alapján lehetséges a tartályokban intenzíven nevelt, darás ivadék vagy akváriumi hal gyógyítása is. Ha a beteg halakat a hőmérséklettől függően 1/2-2 napos időközökben áthelyezik, új helyükön már nincs lehetőség a fertőződésre, és így a tömlők beérését és lehullását követő 3-4. áthelyezés után meglehetősen jó eredmény érhető el.
" Különben azt hallottam (már nemtom hol, mostanában kicsit feledékeny vagyok), hogy növények és fény nélkül is van (létezhet) bió egyensúly az aksiban. Akkor most, hogy van ez? "
Csupa véletlenség ahogy az Aquarix Linket beletettem, mert a fotó oly kedves ezzel a kisfiuval, http://www.aquarix.de/megaquarium/.. és itt az utolsó képnél irják, hogy az algásodás miatt 5 napig fény nélküli volt az akváriumocska..-:)) /400X120X80/ (teljesen az egész becsomagolva!)
" A sötét kúra után a papir kartonokat eltávolitottuk. A növények megdöbbentöen nagyszerüen néztek ki! Részben errössen nöttek, egy Lotusz csak 5 nap alatt 20 cm-t, növekedett. A medencében 5 napon át teljesen sötét volt. A halak egyébbként minden nap uszkáltak, és ugy tettek mintha fényük lett volna. "
--
Különben olvastam, hogy mivel a természetben is vannak sötét borús napok, és ez különösen jót tenne a növényzetnek, de én még nem experimentáltam, és mint itt az algák ellen is segithet a fény szünet..
---
Na Pörkös milyen szép HomePagéja van valakinek?!! Szuper már csak a gondolata is hogyha ez a Hobbim akkor csinálom! Sok sikert hozzá!!
(De csak belepillantottam, mert nekem nagyon ritkán van nett lehetöségem,..sajna!)
Helló mindenki !
A tapasztalatotokra lenne szükségem.Beüzemeltem egy Co2 palackot,nyomáscsökkentővel,elnyeletővel ami az EDAK szerinti harang (felül szűrt víz be,alul co2 be és dúsított víz ki) A problémám a következő:két napi üzemelés után a harang felső 2/3-ában megmarad valamilyen gáz (levegő ???) ami nem tűnik el (nem oldódik ) akkor sem ha a Co2 becsepegést leállítom.A beüzemelést követő 1-2 óra múlva is látszott már egy kis mennyíségű maradék gáz a harangban. Mi lehet ez?
NEm tuti tipp, de egy próbát talán megér. A Lónyay utcában van egy Philips márkabolt, ott vannak 30-as csövek, és elég sokféle armatúrájuk is. Nem messze onnan a Ráday utcában egy Osram (ez drágább), és ott is láttam armatúrákat, és 30-as csövük is van. Hogy éppen 30-ashoz éppen van-e azt nem tudom, mert én nem, azt kerestem... de hátha
De aktív szenet nem kell állandóra betenni. Azt a vegyi anyagok (gyógyszer, valamilyen mérgezés) kiszűrésére lehet használni. HA helyreállt a rend, akkor jobb kivenni, és eldobni.
Csak idetévedtem a topikhoz, de szerintem Ti tudtok nekem segíteni. Budapesten keresek 40 cm hosszú akváriumhoz komplett világítótestet, de eddig a legrövidebb is csak 45 cm -es volt. Nem tudtok olyan kereskedőt ajánlani, ahol van kisebb méretben is ? Esetleg nem neoncsöves megoldás, hanem ízzós is érdekel. Nem tudom mi az igazság, hogy attól jobban algásodik az akvárium, anno (sok éve) sem neonnal világítottam, mégsem volt algás az üveg ...
Ezeket nem nagyon szokták tisztítani. Ezeknek abban áll a varázsuk, hogy porózus tulajdonságuk miatt nagyon nagy szűrőfelületet adnak. Ha eltömődik, akkor megpróbálhatod sütőben égetni egy kicsit (kb fél- egy órát). Ekkor kiég a belseje, és elvileg olyan lesz, mint újkorában. Persze ezzel minden bacik leölsz róla, így a meg kell várni, hogy újra megtelepedjenek rajta.
A só jó lesz, a vízcserét jó ötletnek tartom, és kb 20 liter vizenként 1 teáskanál nem jódozott konyhasót rakj bele fokozatosan, oldott állapotban. alapjába véve is mehet bele mindig konyhasó ez megakadályozza az élősködők elszaporosását. Tapasztalatom szerint 1 nap alatt még nem számolódik fel a dara, olyan 2-3 nap, ha utána még nem enyhült, szerintem csak akkor a gyógyszer másik felét. Tartsd a vizet mindig 26 fokon, a 24 az hidegebb az optimálisnál. Nem vagyok híve a 30 fokra való melegítésnek, mert lehet, hogy pont azt nem fogják tolerálni.
Sziasztok!Segítség,a halacskáim darakórosak lettek!Adtam nekik(AQUA-FOOD,FORMINT)gyógyszert tegnap,azt monta a halas hogy ha 24 óra alatt nem javul az állapotuk,ma elgedjem le a félig az aksi vizét tölcsem fel újra,és rakjam bele a másik adag gyógyszert,meg egy teáskanál sót,26 hal van benne,guppy,molly,betta,neon,70 l-es,26 fokos a viz,még semmit nem javultak,segítsetek légyszí!:o(
Nem szeretném ha teljesen tütének néznétek, de azt szeretném megkérdezni hogy a biólogiai szűrésnél ezeket a kerámia bigyokat hogy kell tiszt? milyen sűrűn?
milyen módón? télleg nagyon az elején vagyok. Eddig belső szűrőm volt, most változtatok, ezért kérem a segítségeteket...Nézzétek el ezt a buta kérdést egy kezdő akvaristának. köcc