Rendszeresen találkozunk olyan beltéri egységgel, amiből nem szisszen a nitrogén, sőt a hollandikat akár kézzel is le lehet tekerni. Természetesen ilyenkor legjobb lenne azonnal nyomáspróbázni az egységet, csakhát szezonban egyszerűen a sietség miatt ez sokszor elmarad. Természetesen embereim hibáztak ebben, mentségükre, pont egy Samsungtól nem várná az ember, hogy ilyen hiba előforduljon. Hiszen a gyárban kellene nyomáspróbázni, és csak az ellenőrzött terméket forgalomba hozni. Pontosan azért mert nem 60 ezerbe kerül, hanem 200 ezerbe. Az egyik formálisan noname készülékből idén majd száz lészüléket telepítettünk csont nélkül, semmilyen hiba nem fordult elő.
Ismeretlenül még azt se mondanám, hogy nem sajnálom. Lehetne pl. Rubik Ernő is a gazdája, aki tisztességesen gazdagodott meg - már ha egyáltalán meggazdagodott... Vagy Zwack Péter, akitől a jó kis Unicum jön. :o)
Nem az mondtam hogy megérdemli, hanem azt hogy nem sajnálom. Természetesen nem érdemli meg hog yszart kapjon és még meg se csinálják, ez minősíti a kárpát utcát... németben ez azért elképzelhetetlen...
De azért ha a szerelők amikor kibontják a dobozból a klímát és a beltéri egységről leveszik a hollandereket, akkor azért fel kellett volna tünni, hogy hoppá, nincs nyomás ?!?.....Nálunk is volt már rá példa. Tennivaló: Munkalapra felírni, hogy nyomásmentes állapotban volt a beltéri egység. A vevőt tájékoztatni, hogy ha valamilyen rendellenességet észlel, akkor azonnal állítsa le a készüléket és hívja a szervízet. Nem szabad előle titkolni semmit, meg kell mondani az igazat, hogy nem volt benne nyomás, ami miatt egy kicsit oda kell figyelni az első 3 hónapban. Nem kell parázni, mert lehet hogy csak a nyomáspróba után rosszul dugózták le...
Kb. három hete telepítettünk egy Samsung splitklímát (200.000 forint brutto)az Árpád Center egyik irodájába, egy szerverhelyiségbe. Csont nélküli viszonylag könnyű munka volt. Aztán egy hét múlva hívnak, hogy nem hűt a gép. Kimegyünk, a készülékben nulla gáz. Embereimet ütöm verem, mi az, hogy elment a gáz, az R410-nek kilója 10 ezer, mindjárt le is vontam a bérekből. Apró bibi, hogy nem találtuk a nyomát, hogy hol ment el a gáz, dehát ilyen előferdül, minden kötést újraperemeztünk, lockoltunk, jól megtéptük a hollandikat, vákumolás, tartja faszául, gép indul, minden jó. Két nap múlva telefon, zörög a gép. Kiszállás, beltérin két centi vastag jég, nyomja a kasznit, zörög a ventillátor. Mérés, gázhiány. Újra kötések átnéz, újraköt, precízebb vákummérővel ellenőriz, kb. 3-4 óra alatt 1 vonást esik a vákum. (1/100 bar). 16 óra nyomáspróba nitrogénnel, iszonyú minimálisat esik a nyomás. Kötéseknél gázszivárgásvizsgálat, eredmény semmi. Műszer, töltőcsövek tesztelése:mind tartja a gázt. Most ki a hülye? Beltéri leszerel, csövezés ledugaszol, nyomáspróba szívóoldalon:tökéletes. Nyomóoldalon:tökéletes. Mégse mi vagyunk a hülyék. Beltéri egység nyomáspróba, eredmény: minimális nyomásesés. Itt a baj. Beltéri szétszerel, forrasztások megvizsgál, és meg is van a lyuk, az egyik forrasztás nem zár. Nagyon pici lyuk, de lyuk. Megforrasztani szinte kizárt, teljesen hozzáférhetetlen helyen van. Természetesen a Samsungéknál húzódoznak, a cseréhez nem nagyon fűlik a foguk.
Ha mindez egy 50.000 forintos noname gépnél fordul elő, akkor azt mondom, hogy ez van, olcsó húsnak híg a leve. Csakhogy ebben az idényben kizárólag neves, márkás készülékeknél derült fény gyári hibára. Daikin, LG, Toyo, Samsung, Hisense. Ezekkel volt idén problémánk.
Már csak egy apró adalék, de sajnos a mi cégünk is lejáratódott ezzel valamilyen szinten, hiszen mi ajánlottuk, és mi szállítottuk a Samsungot, és mivel szerverhelyiséget hűtene, ha jó lenne, örülhetünk, hogy nem kaszálnak le egy kis kártérítésre.
a képre annyit, hogy ha volt 23 forintja az autóra, akkor nem sajnálom... egyébként S400 CDI mercit vittek a múltkor a fogyasztóvédelemre több oldalas hibalistával... ha merci olyan kurva jó lenne, nem kéne szervízhálózat hozzá...
Szerintem meg annak régen rossz aki egy tv reklám alapján vesz kílmát. Csak azért legyen LG, mert a papagáj azt mondta a tv -be? :) Ennyi erővel a papagájra nem is hallgatnék, mert az meg a meleget szereti, tehát a reklám is megtévesztő. :)
ez pusztán költői kérdés volt, meg valahol igen kemény üzleti titok. bár egy jó marketingszakember biztos tudna erre válszolni, de szerintem maradjunk a klímánál... )
Ezt így kívülről nagyon nehéz megítélni, hogy melyik osztálynak mennyi a marketing kiadása. De nem tudom elképzelni, hogy a klímareklám költsége csak a klíma árában jelentkezne.
természetesen tisztában vagyok a marketing márkahűség kiépítő funkciójával is, bár nem hinném hogy összevont marketing költségvetése van a kenyérpirító és a klímarészlegnek. De az biztos hogy azt a reklámköltséget azt bizony a vásárlóval fizettetik meg, ebben szerintem egyetértünk. nézzétek meg a super size me, mekis filmet, abban gyönyörűen elmondják hogy mossák a gyerekek agyát odaát...
Értelek, de éppen ez írtam Dr.Klímának, hogy ha van egy jól bevált középkategóriás kütyü, akkor én azzal meg vagyok elégedve. (Autókra is ez érvényes nálam). Persze itt is mindent lehet fokozni, és tuti sokan csak azért veszik meg mostanság ezt a darabot, hogy elmondhassák neki ilyen van mert ilyenre is tellik.
Azért óvatosan a reklámköltségek kategóriázálásával. Azért mert a LG reklámozza az art cool termékeit, az nem azt jelenti, hogy csak ezekben a termékekben jelenik meg a reklámköltség. Ez egy kicsit összetettebb, ha a tudatalattidban benne lesz a LG LG LG LG LG.... akkor esetleg egy mosógép, porszívó, kenyérpirító, toll, stb vásárlásakor is nagy szerepet fog kapni a termék márkanevének ismertsége...
az LG art cool lassan a sznob kategóriát teljesíti meg...
mivel ugyanúgy hűt, mint a többi lg klíma, csak máshogy néz ki a doboz, akinek ez megér 100.000 forintot, annak hajrá... azt a pár milliós reklámköltséget állnia kell valakinek...
Egy percig sem vitatom, hogy az LG vagy a Toshiba, Samsung, Carrier...klímák nem jobbak, csak ahogy írtad (a Mideára is utalván), hogy szerencsére van már egy középkategória a klímák terén, amit mondjuk a nem túl tehetős cégek és magánszemélyek vagy akiket teszem fel "nem érdekel annyira a téma csak hűtsön és kész", tehát ők megengedhetik ezt még maguknak, hogy legyen egy átlagos, de mégis jól teljesítő, megbízható berendezésük.
És nem egy gagyi.
LG ART COOL baromi jól néz ki, sajna még nem láttam élőben.
Persze igazad van, kivéve egy dologba, a rossz kílmát nem kell leszereltetni. Azt már roszabb nem lesz alapon bárki le tudja tépni a falról. :)
Igen, feltéve hogy nincs már benne gáz... Ha van, akkor egy kicsit azért veszélyes játék.
Ha egy klímás cég leszerel egy klímát, akkor a következőket is figyelembe kell venni.
Ugye lefejtik a készülékből a gázt, amit erre kijelölt helyeken le kell adni (pénzért) ugye van egy veszélyes anyagot tartalmazó valamid, amit megintcsak le kell adni az arra kijelölt helyre (pénzért). Eddig ezeket utólag fizette meg a vásárló a szervíznek. Sajnos sokan a hivatalos utat megkerülték !!! Környezetvédelem !!!! Nemsokára úgyis benne lesz a termékekben a megsemmisitésii díj.
Ha nem rongálnánk a környezetünket, akkor lehet, hogy annyira nem is lenne szükségünk ezen az éghajlati övön a klímára :(
Sokan nem vákuumolnak, mert "drága" a szivattyú, nehéz cipelni és időbe telik.....sajnos helytelen. A vákuumolásnak több fontos szerepe van:
-- megépített rendszerből eltávolítsa a levegőt
-- elpárologtassa az esetleges párát, vízcseppet, mert ugye vákuumban gyorsabban párolog a víz és nem 100 fokon forr !
-- nagyobb tömítettlenségre azonnal fény derül
Ugye a csövön amikor "átengedik" a gázt, az maga előtt kitolja a levegőt. Az esetleges vizcseppet, páralecsapódást nem.
Ha egy csőben ami 30-35 fok/celsius meleg párás nyári levegő van és odalba löki egy adag "hideg" gáz, ott párakicsapódás történhet, aminek nagy esélye van hogy a csőrendszerben marad.
Kis mennyiség is okozhat meglepetéseket a későbbiekben, mert a rendszerben áramló hűtőközeg (gáz) érintkezik a levegővel vagy vízcseppel. Mind a kettőben oxigén van. Az oxigén hatására pedig az olaj elindul egy savas kémhatás felé. A kompresszorban pedig egy villanymotor van, aminek elektromos tekercselései vannak. A hűtőközeg, olaj közvetlen érintkezik ezzel a tekercseléssel. A savas kémhatás pedig az elektromos vezetéken található szigetelő lakkot elkezdi leoldani...és máris bekövetkezik az elektromos menetzárlat, megnő az áramfelvétel és "leég" a kompresszor....
Ez a folyamat hogy 3 hónap vagy 8 év után teljesedik ki, azt így nem igazán lehet meghatározni (szennyezettségfüggő)
Ha "normálisan" kilevegőztették, akkor azért nem kell a legrosszabbra gondolni....Lehet, hogy más okból kifolyólag hamarabb tönkremegy a klímád.
Az új gázokkal ezt a kilevegőztetést már nem lehet eljátszani, mert az összetevők nem azonos mennyiségben párolognak. Így a készülék teljesítményét/üzembiztonságát veszélyezteti.....
Azt szeretném megkérdezni Tőled hogy Én a nyár elején kérdeztem pár tropiktársat hogy r22 gázzal feltöltött klima (panasonic) vákuumolás nélkül lett üzembehelyezve! Átengedték rajta a gázt majd gondolomra lezárták! Mennyire érzékeny a komr. kenöolaja a savasodásra? Mennyi az esélye hogy szemétbe kerül a gép!
Tudom hogy azt fogod mondani hogy nejm voltál ott és nem tudod hogy mennyre (mennyi ideig engette át a gázt és ki tudta-e nyomni a levegöt+a párát!) De érehető volt vagy az olaj vagy a gáz szaga! Igy lett alezárva!