Asszem tudom, miért nem megy neked ez. A képekkel én ugyanígy jártam. A böngésződdel lehet gáz. Én Operával nem tudtam képet kitenni, pedig mindent jól csináltam. Explorerrel tudok.
Üdv !
A Bz-hez képest nem csak az MD, hanem a pusztametró is gázolajtemető, és a többi gép is.
Viszont a pusztametróhoz képest az MD már nem gázolajtemető.
Megvolt a mai Balatonakarattya alagúttúra, ami fenomenálisan jól sikerűlt.
Kökiig szokás szerint késett a 2747 +10-et, de szerencsére a szegedi is jöcskán, így simán beértünk a debreceni 16907-es fürdővonat előt, ami szintén késett +8-at.
A vonat teljesen üres volt. Viszont a WC-ben víz és papírtörlő volt.
Mini topictali is volt a vonaton, külön öröm, hogy személyesen megismertem Carpy és marslakó tipictársat is.
Székesfehérvártól az M62 260 vitte tovább a vonatot, a késés már majd 20 perc is megvolt, de ez itt nem számít.
Balatonakarattyán leszállás után egy kis kéregjegy, majd irány az alagút.
Nagyon jó fotóhely, így a 9734-es vonatot az M41 2187-el, majd a 975-ös vonatot az M41 2105-el, és végűl a 974-es vonatot felűlről, így a csörgő psz.-át nem láttam.
Ezek után 9735-el vissza mentem Csajágig fotózni és kérgeket venni, innen Balatonfüredig a 9714-el mentem M41 2149-el az élén, amin két 1. oszt. kocsi is volt (?), és 7db 2.oszt., a vonat teljesen üres volt! Balatonalmádin kereszt a 9703-al, ez volt az első vonat, amin volt is pár álló utas.
Balatonfüreden a késésünk miatt már várt minket a M62 260-as szergej a debreceni fürdővel 16906, amint elment rögtön jött az M41 2143-al a szegedi fürdő 17506. Az állomáson a szombathelyi fürdő vonat(19606) pihent az M40 233-al az élén, és a vonatom a győri fürdő (39551) a remot dáliás M47 1307, ami egy BDt3xx és 2 Bhv-ból ált, a kocsik nagyon szépek, tiszták voltak. Megnézve a kiállítást, van ott pár érdekes dolog, csak több idő kéne rá, és kár, hogy a képek alatt nincs információ az időről és helyéről.
Felszállva a győri vonatra, végre egy pontos vonat gondoltam indulás után.
Balatonalmádin lett volna kereszt a 9706-al, de a késése miatt így Balatonfűzfőn esett meg a dolog, így Csajágig pontosan ment a vonat. Erre a vonatra a BDt is magában elég lett volna, Csajágon velem eggyütt volt pár átszálló a 9701-es gyorsra, így Győr felé a BDt is sok volt már a vonaton...
Hát ez a 9701-es gyors is elég kényelmes volt, a vonat végén sok üres hellyel.
Székesfehérváron beterveztem, hogy átszállok a siófoki 18701-es gyorsra, ha nem sokat késik, és hamarabb jön el Fehérvárról ( menetrendszerint így lenne) a tapolcai gyorsnál. A topicon emlegettet hernyó érkezett BDVmot 016 +6 mellék+mot. Hol az 1.osztály?
A vonat amúgy teljesen üres volt.
A Délibe +8-al értünk be, így kényelmesen elértem metrózás után Kökin a 2528-at, ami megint posta Bhv volt (hol az 1.osztály?).
Nagyon jó volt ez a kis kirándulás, ebből leszűrtem, hogy a 29-esen nyáron menetrendszerint minden 10-20 percet késik, és Székesfehérvár is rendesen elveri a vonatokat, valamint a mesekonyvben a vonatok osztáyljelölése nem ér semmit.
De hol vannak a sokat írt heringes balatoni vonatok?
Jól tudod! Az angolok előre megrendelik a gépet, honnan meddig mi vigye, útközben cserék is! FOMA mesélte: Pécsett is jártak, megálltak a fűtőház előtt, egy fotó, kipipálták az állaglistát, aztán sipirc tovább. Pedig már nyitották ki a gépeket, hogy fölmehessenek rájuk, a vendégeket a dolog ezen része nem érdekelte. Bezzeg a szögedi gyermeknap! :-))))
Ez szerintem nem noszi Kft spórolás, hanem angol vasútmániások kérése, már úgy érkeznek, hogy előre leadják a rendelést, hogy milyen gépek kérnek a szerelvény elejére, itt a szöcske játszott.
Saját megjegyzés: Tényleg ez a legegyszerűbb, és magam sem értem, hogy miért tapasztalok naponta fenn leírtakhoz hasonló jelenségeket!)
Nem is oly régen történt, hogy Kápolnásnyéken kifogtak egy szemétszállítóval, mert gázolás miatti egyvágányozás volt Gárdonyig. A géphez odajött a forgalmász, mondta a frankót. És itt meg is akadt az infó. 10 perc múlva, amikor már az utasok is elég rendesen zúgolódtak, szóltam neki, hogy talán lehetne valami tájékoztatást is adni a népeknek. Kb. 3 perc kellett neki, míg összeszedte magát, és elmondta a tényeket. A népek ettől pediglen megnyugodtak...:) (Azzal indokolta a csendet, hogy azt nem mondhatja be, hogy gázolás van.... Miért nem?)
Na, akkor valami jót is a Cégről, azon belül Sl-ről! :)
Ma a páratlan Traianus késett 5'-et, bemondták, és azt is közölték, hogy forgalmi okok miatt. (Biztos Szajolban azt hitték, jön az ICR, és meg kell fogni... :)))
"Láttam ma a 100-ason egy olyan debreceni gyorsvonatot, ami tkp. egy hagyományos szolnoki inga volt, de a végére feltettek egy 19-05-ös Ap-t."
Ez melyik vonat volt? A zajtai mentesítő? Mert az szokott ingaszerelvény lenni, az összes többi gyorsban kell lennie nyomokban a "normál" szerelyvénynek is - 20-57, 20-35, 20-37, meg ilyesmi.
Vasárnapi 6103 eleje amúgy rendszeresen egy szolnoki ingaszerelvény. Hogy mivel jön páros irányban, azt nem tudom, tán 16102-ként.
Nagyvonalú kijelentés...
Ha leállítjuk holnap a debreceni MD-ket, a 106, 107, és 108 vonalakat gyakorlatilag be lehet csukni.
Jó, tudom, persze, amúgy is minden vonalat be kéne hinteni sóval, és különben is...
Ez a mondat úgy lenne igaz, hogy "Az MD-k kora lejárt, de még jó darabig kénytelenek lesznek üzemben tartani őket, ha a beszerzések ilyen sebességgel, és az Usgyikhoz hasonló hatékonysággal (kb. nulla) folynak."
Láttam ma a 100-ason egy olyan debreceni gyorsvonatot, ami tkp. egy hagyományos szolnoki inga volt, de a végére feltettek egy 19-05-ös Ap-t. Nem tudom, szokott-e ilyen lenni máskor is, de nagyokat néztem :-)