"Ha valaki a saját, kedvenc pályaszámú gépével szeretné megtenni a vezénylést,
akkor hajrá, módosítson az activity-n, önállóan. Ha meg tudja csinálni,
csinálja."
Hát, aki ezt nem tudja megcsinálni, (megtanulni a kedvenc gépe kedvéért) annak egy szívbéli ejnye-bejnyét küldök ...(Még én is meg tudom, pedig nem vagyok egy nagy buherátor :DDDDD )
Eldőlt tegnap mikor robog először MSTS szerelvény MVV pályán ?
"Felverjük majd a Bakony csendjét a hangtompító nélküli M62-esekkel:))))"
De romantikus lélek vagy baloghgabika66, csak aztán nehogy összerúgd a port a környezetvédőkkel, akiknek manapság eléggé alacsony az ingerküszöbük :-)))
Én sztem akár naponta is el tudok válalni rövidebb, 1-1,5 órás meneteket, lényeg, hogy "nagydiesel" legyen :) (Szergej, Ludmilla, Me26 vagy ilyesmik. Me26 még bele is fér, mert Dispolokos :)
Az ötletek jók, van olyan, ami nagyjából hasonlóan létezik is (lásd: gépek felsorolása, csoportosítása telephely szerint, képtár), DE
idő, idő, idő
Ez az aminek szűkében vagyunk.
A kétgépes menetet nem tartom valószínűnek, de majd a T. Igazgató Úr elgondolkodik rajta.
Azért nem szoktunk kirúgni senkit, mert nem teljesít egy adott feladatot. Ejnye-bejnyét mondunk neki és bízunk benne, hogy a következőt megcsinálja.
DE
Ha valaki több hónapja nem csinál semmit, az valószínűleg nem is szeretne tag lenni. Elég sok olyan jelentkezést is kaptunk, akik úgy tűnik nem gondolták át ezt az egészet. Jelentkezik, küldöm az első levelet és vezénylést, és még csak vissza sem ír hónapokig, az érdeklődő levelek ellenére sem.
Persze van olyan, hogy valaki nem ér rá akkor teljesíteni a vezénylést, mint amikorra ki van az adva. Semmi gond, létezik a mail, telefon, személyes találka, vissza lehet mondani, meg lehet változtatni, találunk rá megoldást, nincs belőle probléma. De ha nem szól semmit, csak elfelejti/nincs kedve megcsinálni, akkor hadd nézzünk rá csúnyán.
Annak örülök, hogy tudnál vállalni heti 2 vagy több menetet. Viszont odaírtad te is, hogy "valószínűleg". Szóval nem biztos.
Ezért van úgy meghatározva jelen pillanatban az MVV "alapszabálya", hogy havi 1 kötelező menetet mindenkinek teljesítenie kell. Így az is csatlakozhat, akinek nincs annyi szabadideje, de szereti a vasutat, és az is, akinek havonta többezer kilométer levezetésére van ideje. Ezért is van kitalálva a vezénylésen kívüli menet, illetve a menetrendek, aminek a vonataira lehet jelentkezni az éppen ráérő mozdonyvezetőnek.
Mindegy, majd idővel kialakul, hogy mik az igények, és azokból miket lehet megvalósítani.
baloghgabika66: Sok rokonszenves, remek ötlet, különösen a képtár, és a "hónap képe". (Használjuk azt a Print Screen gombot, ha már van !)
Maradjunk annyiban, hogy heti két menet teljesíthető. Bizonyos munkafegyelem azonban kell, mint ahogy a valós vasútnál is van. Természetesen betegség, vagy "számítógép-mentes" szabadság, üdülés figyelembeveendő a Vezetőségen.
Utóbbi laptoposokra nem vonatkozik :-)))
Tervem: A V63 vonatbefolyásoló rendszer fényjelző lámpasorának átmásolása a V43 kabinba, amiből sajna kimaradt. Van rá esélyem, hogy a TS Cab Editor valamint Photoshop segítségével sikerüljön, vagy ne is próbálkozzak vele ?
(Gondolom az eredeti Szili cab. szerzője külön az én kedvemért nem helyezi fel a sátorjelzőt ...)
Én valószínűleg tudnék teljesíteni heti 2 menetet, valószínűleg többet is. Sőt. Viszont felesleges azért valakit úgymond "kirúgni", mert nem teljesít egy adott feladatot.
Szerintem ezt úgy is meg lehetne csinálni, hogy pl.
Lenne egy szénvonat Innentől-Onnanra. Szükség van pl. két szergejre hozzá. Mondjuk elvállalom Én, és Csitti. Akkor a 147-es, és 145-ös gépeket vetjük be. Csitti átírja úgy az activityt, hogy a 145-ös legyen elöl, én meg a 147-est tolom előre. Esetleg többen is elvállahtatják a dolgot. ( mármint nem úgy értem, hogy a végén 27 szergej húzná azt a szerencsétlen vonatot:)))).
Nemcsak a kiértékelésről lehetne képet csinálni, hanem magáról a menetről. Lehetne egy külön képtárat csinálni ennek, ahová betennék olyan Gigant-Clubosan a képeket, és mellé commentet tennénk, hogy pl: "V43-2300 Nyíregyházán 2004 Május 2-án." Lehetne díjazni a képeket is, hogy pl a "Hónap képe".
Továbbá a Virtuális TS-ezésnek fenntartott oldalon az összes gépet fel lehetne tüntetni képpel, adatokkal, állapottal. Ki lehetne találni "virtuális hibákat".
Zsivány: kérdezted a Budapest térképes albumot légifelvételekkel meg van-e valakinek. Ha az ortho fotós albumra gondolsz, nekem megvan. Ha szükséged van belőle valamire és a scannelt kép megfelel beszéljük meg.
"Jadro lapján is említett ugyancsak tetszetős KMJ megy a "nyíregyházás" Global-lal is, nem kizárt, hogy még egynehány vonal is elfogadja ..."
Minden olyan pálya megy vele, ami az alap TS sínkészletett használja.
"Tény, hogy az emberek töbsége nem olvassa el a telepítőben megjelenő szövegeket. A letöltési helyen semmi nem int az óvatosságra."
Igen, de épp azért (is) van a fórum, hogy tisztázódjanak a dolgok. Mint ahogy tisztázódtak is. Kár lenne, ha a fentiek miatt nem lenne ez hivatalos MVV útvonal.
Ezen elvitatkozgattunk már. Tény, hogy az emberek töbsége nem olvassa el a telepítőben megjelenő szövegeket. A letöltési helyen semmi nem int az óvatosságra. Arról sincs szó, hogy bármi a Global-ba is pakol. Mitől szabványos az Xtracks és mitől nem ennek a pályának a bővített sínkészlete? Az Xtracks elfogadott, egységesített, a fejlesztők rendszerint ez alá fejlesztenek. Az ehhez szükséges dokumentáció is benne van a csomagban.
"Bp-Nyíregyháza vonal telepítése itt a fórumon olvasottak alapján "kissé" macerás." (IST)
Ismer valaki ilyen szépen kidolgozott, objektumgazdag MAGYAR és villamosított pályát ? Én nem. De ha van, szóljatok, érdekel.
Nem tudom miért volt macerás egyeseknek és miért nem másoknak (köztük nekem sem, aki 43 éves fejjel biztos nem tartozom az ifjú titánok közé ...)
Néhány dolgot azért megjegyzek:
1.) Az alap activityket törölje, aki nem akar a consistok cseréjével bajlódni
2.) A Global mappáról egyébként is illik biztonsági másolatot csinálni minden olyan alkalom előtt, ha tartalma változik.
Szóval, időnként cserélgetni kell az azonos nevű, de értelemszerűen más-más helyre mentett Globalt -t, ennyi az egész, ezért kárpótol a pálya szépsége, kidolgozottsága. Sőt ! Jadro lapján is említett ugyancsak tetszetős KMJ megy a "nyíregyházás" Global-lal is, nem kizárt, hogy még egynehány vonal is elfogadja ...
"ami heti 2 kötelezően teljesített menetet jelent."
Akinek ez sok, az nem való mozdonyvezetőnek !
Megint csak azt tudom mondani, tapasztalatból, hogy ez márpedig sok. Valószínűleg 1-2 hétig még menne a dolog mindenkinél, aztán pedig jönnének a kifogások, hogy most ezért nem tudtam, most azért nem, stb.
Ezért van az, hogy a vezénylésen kívüli meneteket is elfogadjuk. Tehát lehet végigmenni a pályákon magánszorgalomból (vonalismeret jelleggel), az is bekerül a statisztikába, értékelve lesz. De csak az után, hogy az illető teljesítette a kötelező feladatát.
Szerintem két pálya elég. Mondjuk a Bakony és a Budapest-Nyíregyháza, mindkettő nagy sikert aratott. Továbbra is amelett lobbizok, hogy legyen villamosított vonal. Sajnos a Bp.-Vác iszonyúan objektumszegény, amit azért is fájlalok, mert az utat a valóságban több százszor megtettem, Vácon lakom. :-((
Lobbiznod nem kell, mi is szeretnénk egy villamosított vonalat is.
Csakhogy a Bp-Nyíregyháza vonal telepítése itt a fórumon olvasottak alapján "kissé" macerás. Nem az én tisztem megítélni, hogy alkalmazható lesz-e vagy sem, de ha készül hozzá egy (esetleg kettő-három) olyan file, amivel lehet normálisan telepíteni, és ami elvégzi a Global könyvtár (vagy micsoda) ide-oda másolgatását adatvesztés nélkül és egyszerűen, akkor gondolom felkerül a játszható vonalak listájára.
De erről majd tényleg inkább más fog nyilatkozni, én ugyanis nem értek hozzá.
"Akinek ennél több ideje van, az lop csal és hazudik :))))"
Nem biztos, lehet, hogy háromkor letészi a lantot a munkahelyén és családja sincs.
De ezt nem azért írtam, hogy heti tíz járatra osszon be az igazgató :-))
Ez igaz.
Lehet, hogy rosszul emlékezem, de nem csak azokat sorolja fel amikben hibáztál?
A teljes lista kellene pont azért, hogy egy százalékos értéket be tudjunk lőni az egyes hibákra összehasonlítva őket.
"ami heti 2 kötelezően teljesített menetet jelent."
Akinek ez sok, az nem való mozdonyvezetőnek !
Szerintem két pálya elég. Mondjuk a Bakony és a Budapest-Nyíregyháza, mindkettő nagy sikert aratott. Továbbra is amelett lobbizok, hogy legyen villamosított vonal. Sajnos a Bp.-Vác iszonyúan objektumszegény, amit azért is fájlalok, mert az utat a valóságban több százszor megtettem, Vácon lakom. :-((