Ami az alapjárat elmászását illeti ilyen nekem is történt.A hiba oka az a pici csavar volt amivel állítod az alapjáratot.Ha kiveszed van rajta egy kicsi gyűrű ami arra szolgál hogy ne kapjon fals levegöt és hogy vmilyen szinten rögzítse a csavart.Nekem ez volt a hiba.Talán Neked is ez
Hello
120-asomnak nyugje van... Allandoan elmegy az alapjarat. Mar kitakaritottam a karbit, de nem hasznalt a dolog. Egy ideig minden rendben, aztan kezdodik megint elorol.
Besokalltam, es atszereltem az egeszet. Kapott egy masik ontvenyt, de ugyanazokat a fuvokakat es egyebeket pakoltam at bele. Most alapjarat rendben, kicsit magas, viszont a szivatom bolondult meg. Eddig mukodott, lehetett szabalyozni rendesen. Az uj karbi a regi szivatoval pedig vagy porgeti a motort, vagy nincs szivato, nincs szabalyozas.
Mit tanacsoltok? Csereljem ki a szivato tarcsajat (rakjam be a masikat)?
Esetleg valamelyik pillangoszelep van jobban nyitva a kelletenel?
Hol keressem a problemat?
Valaszokat lehet privatban a peliz@pet.dote.hu-ra is.
Lehúzod a gombáról a két kábelt, és egy kapcsolót raksz közé. Persze nagyban megkönnyíti a menet közbeni kapcsolgatást, ha a kapcsolót bevezeted az utastérbe.
Skodánk decemberben lesz 16 éves 62k km. A zöld kártyán megdicsérték az autóklubban, hogy milyen alacsonyak az értékek :)
Amire fel szeretném hivni a figyelmeteket: a gyári üzemanyag csöveket ki kell cserélni, ui már 8-10 év után is könnyen megpattan és folyik. Ebből kettő is van, a második a macárásabb, ui ez az indítómotor mellet megy és jobb ha ez cserélt.
Cserébe elárulhatnátok, h hogyan kössek be a kapcsolót a hűtőgomba kiiktatásával.
vissza lehet alakítani a kettősüzemű autót, de a forgalmiba is akkor vissza kell íratni, meg egyéb formaságok (papírok, utánajárás, hivatalos dolgok), csupán idő és pénz kérdése, sajnos :-(
sajnos komplett gls-em nincs, ezeket a cuccokat a saját autómból árulom ki, egyben nem tudnám eladni az autót :-(, mert benzin-gázos, és a gázszettet meg akarom belőle tartani.
Sziasztok! Van egy pár tuning eladó dolgom:
Rapid (kocka műszerfal) kevés km.-el ajándék rapid kormánnyal 16ezer Ft
5 sebességes váltó rudazattal 25ezer Ft
GLS műszerfal-keret GLS ajtókárpitokkal (kesztyűtartó,rádiótartó konzollal) 10ezer Ft
GLS motor (esetleg bontva-hengerfej,stb)
105 komplett hengerfej 8ezer Ft
120 komplett hengerfej 5ezer Ft
és sok más alkatrész...
06/20 201 6846
Krisztián
Elnézést, hogy ezzel terheltem a fórumot.
Határozott üvöltéssel... ez nagyon tetszik!
Akár a www.skodaklub.hu -ra is átkukkolhattok. Szép lassan beindul és nagyon baba az oldal. Mindenestre problémamentesebb mint az index...
Engem se fizettek le... =)
Ha valaki tud elfekvö Rapidot, mondjuk felújítás elött (közben), az szólhatna.
Nem mintha most lenne pénzem, de jövö ilyennkor már elég aktuális lesz... =)
Az üzemanyagjelző pilács elvileg 5 liter alatt kezd világítani, de mikor fel-fel villan, akkor 10l még biztos van benne (miénknél legalábbis így van). Az ablakmosó fúvókája egy gumigyűrűbe van bepattintva, szóval egy határozott üvöltéssel kiemeled fölfelé.
Két kérdésem lenne 120-assal kapcsolatban:
1: Amikor el kezd világítani az üzemanyagszintet jelző lámpa, akkor még mennyi van benne? Mennyit lehet még menni?
2: Az ablakmosó fúvókát hogyan tudom leszerelni? Eldugult.
Nos én tudok ajánlani egy helyet. Mi ide visszük szervizeltetni a kis Skoda-t. Ma is volt ott, és gyógyultan jött haza, ereje teljében!
Kelemen Gábor - autószerelő mester
1223 Budapest, Aszály u. 6/a.
Tel: 362-1728; 362-5830
Helyileg: A C*mpona mellet van egy banzinkút, azzal szemben kell felmenni. Szinte teljesen fel a hegyre. De mielőtt a tetejére érnétek bal oldalt egy traktor gumira (azt hiszem) ki van írva a név. Ott be balra és kb a harmadik családi ház jobbra (van mellettük egy másik szervíz is, nehogy összetévesszétek a kettők!)
Tisztességesek, korrektek, és szerintem egyáltalán nem drágák. A Skoda már rég óta oda jár, úgyhogy lehet ránk hivatkozni (a topikban szereplő narancssárga Skodára).
Én a saját kispókomat is oda viszem, ha valami nagyobb probléma van vele. Foglalkoznak mindenféle autóval. De Skoda szerviz volt kezdetben.
Ja, és nem kaptam ezért semmi pízt vagy kedvezményt! :-)
Sziasztok! ....na jó 105-ösre.....Olcsó gumis Párkányban tudtok valami címet? esetleg árat? 2 autósboltot is felhívtam Párkányban, de egyik sem forgalmaz gumit :( AZ itthoni Matador árak eléggé húzósak, az akciós szupermarketek nevesincs gumiaihoz meg nincs sok bizalmam... Vagy ne vacakoljak, hanem vegyek ott?
Aha, ez a rosszabbik eset :(
Ha nincsenek autószerelői ambícióid + szerszámaid, akkor a szervíz tényleg jobb megoldás.
Javasolni nem tudok neked ilyet, mert én inkább magamnak csinálom meg. De biztosan akad olyan, aki ismer megbízható korrekt szerelőt (ilyet nehéz találni).
Amúgy egy-egy "verseny Gecó?" :o) motorbőgetés nem segítene rajta, ahhoz legalább 10-15km országúti tempó kell bemelegedett motorral.
De ettől függetlenül nem kellene beköpnie a gyertyát.
Nemrég lettem büszke tulajdonosa egy 120L Skodának, viszont motor (valszeg karbi) és fékproblémáim vannak.
Azt szeretném kérni, hogy ha tudtok Budapesten megbízható, pontos, nem túl drága szerelőt, aki ilyen autókkal foglalkozik, akkor értesítsetek.
Írhattok ide vagy az emilemre: vtybi@freemail.hu
Előre is ezer köszönet.
Úgy értettem hogy mindig ugyanabban a hengerben köpődik be a gyertya, csak hülyén fogalmaztam. Az alacsony fordulattal a reggeli csúcsban nem tudok mit kezdeni, max néha előadok egy "verseny gecó?" motorbőgetést. Amúgy piszkálgattam már az autót, de a motort még nem bontottam meg. Szerintem ebből szervíz lesz.
Sajna mindig ugyanazt gyertyát köpi be. Itt arra gondolsz, hogy mindig ugyanannál a hengernél van a bibi, bármelyik gyertyát teszed bele?
Vagy arra, hogy ha a gyertyát átteszed egy másik hengerbe, akkor abban a hengerben köpődik be a gyertya, ahová áttetted?
Még egy ötlet - ez sem jobb :(
Lehet, hogy nagyon kikopott a hengerfejben valamelyik szelepvezetőd és ott ömlik bele az olaj.
Ha sokat jársz alacsony fordulaton, főleg nincs ideje bemelegedni a motornak, akkor a gyertya nem tisztul meg és ezért köpi be az olajos keverék.
Lehet lesz másnak még ötlete, de nem hinném.
Sajna mindkettő (gyűrű v. szelepvezető) ellenőrzéséhez meg kell bontanod a mocit...
Először is köszi a tippeket.
A gyertyacsere megvolt, "gyuszikábel", elosztófedél kicserélve. Sajna mindig ugyanazt gyertyát köpi be. Főleg akkor van, ha az olajszintet jóval a minimum fölé töltöm, vagy ha sokat pöfögök alapjáraton és/vagy araszolgatok városban. Most hogy mondom, egy ideje a szokásosnál is nagyobb füsttel indul. Ez az olajlehúzó-gyűrű törés nem hangzik túl biztatóan.
A gyertyákat mikor cserélted utoljára? Sajna nem egyszerre szoktak megpusztulni.
Esetleg cseréld fel őket, hogy így is ugyanaz köpődik-e be, ekkor tuti gyertyahiba. Ha tudod, tégy bele új gyertyát, hogy azzal mit csinál.
Ha mindig ugyanannál a hengernél köpődik be, akkor lehet gyuszikábel vagy elosztófedél hibád, avagya esetleg olajlehúzó-gyűrű törésed.
Szerintem a felsorolásnak megfelelő sorrendben nézd végig a cuccokat, talán így a legolcsóbb megkeresni a hibát.
Skodamágusoktól szivesen vennék pár 5letet. Van egy 21 éves 120L-em. Pont úgy jártam mint djt-122. Az egyik gyertyát kb. havi rendszerességgel beköpi az autó. Az olajat mindig is ette. A fura az, hogy a többi gyertya csodaszép őzbarnára ki van égve. Nem lehet benne több 90000 km-nél. Agyonhajtva nem volt. Gyűrűzés? Komplett motorgenerál? Gyújtás? Zsák pénz ráköltése?
A válaszokat előre is köszönöm.
A környéken autózók biztosan nem örültek volna nekem :o)
Egyébként utálok kézifékkel fordulni, mióta a régi kilósunkat nekicsaptam a balhátsóval a járdának -> felnicsere lett a vége :( Persze az én bénázásom volt az oka, de akkoris...