Még egy ötlet - ez sem jobb :(
Lehet, hogy nagyon kikopott a hengerfejben valamelyik szelepvezetőd és ott ömlik bele az olaj.
Ha sokat jársz alacsony fordulaton, főleg nincs ideje bemelegedni a motornak, akkor a gyertya nem tisztul meg és ezért köpi be az olajos keverék.
Lehet lesz másnak még ötlete, de nem hinném.
Sajna mindkettő (gyűrű v. szelepvezető) ellenőrzéséhez meg kell bontanod a mocit...
Először is köszi a tippeket.
A gyertyacsere megvolt, "gyuszikábel", elosztófedél kicserélve. Sajna mindig ugyanazt gyertyát köpi be. Főleg akkor van, ha az olajszintet jóval a minimum fölé töltöm, vagy ha sokat pöfögök alapjáraton és/vagy araszolgatok városban. Most hogy mondom, egy ideje a szokásosnál is nagyobb füsttel indul. Ez az olajlehúzó-gyűrű törés nem hangzik túl biztatóan.
A gyertyákat mikor cserélted utoljára? Sajna nem egyszerre szoktak megpusztulni.
Esetleg cseréld fel őket, hogy így is ugyanaz köpődik-e be, ekkor tuti gyertyahiba. Ha tudod, tégy bele új gyertyát, hogy azzal mit csinál.
Ha mindig ugyanannál a hengernél köpődik be, akkor lehet gyuszikábel vagy elosztófedél hibád, avagya esetleg olajlehúzó-gyűrű törésed.
Szerintem a felsorolásnak megfelelő sorrendben nézd végig a cuccokat, talán így a legolcsóbb megkeresni a hibát.
Skodamágusoktól szivesen vennék pár 5letet. Van egy 21 éves 120L-em. Pont úgy jártam mint djt-122. Az egyik gyertyát kb. havi rendszerességgel beköpi az autó. Az olajat mindig is ette. A fura az, hogy a többi gyertya csodaszép őzbarnára ki van égve. Nem lehet benne több 90000 km-nél. Agyonhajtva nem volt. Gyűrűzés? Komplett motorgenerál? Gyújtás? Zsák pénz ráköltése?
A válaszokat előre is köszönöm.
A környéken autózók biztosan nem örültek volna nekem :o)
Egyébként utálok kézifékkel fordulni, mióta a régi kilósunkat nekicsaptam a balhátsóval a járdának -> felnicsere lett a vége :( Persze az én bénázásom volt az oka, de akkoris...
Chris: ne keseredj el, majd találsz jobbat ennél.
Egyébként nem volt mit "szakérteni", ránézésre látszott, hogy nem érdemes vele foglalkozni, csak a "tisztesség kedvéért" néztem körül.
A fuvar meg belefért, legalább az öcsém is hamarabb hazaért :o)
Uhuj!!! Ez a műszerfal nagyon ott van!!! Grat! Sajnos az autó, amit megnéztem, csak az interneten nézett ki jól!
Élőben... :( elkeserítő volt a karosszéria állapota. Egy épp eleme nem volt. Még a tetőn is volt egy bemélyedés, az egyik küszöb sérült volt cseppet és a 61000km-hez (?) képest eléggé lelakott állapotban volt. Nem szerették az az autót. Lalának innen is köszönöm a célbajuttatást, valamint a szakértői szemeket! :)
Figyelj! Szerintem 100at simán megér!!!! Nem nagy gond ez a beázós dolog! Könnyen, házilag meg tudod oldani. A legfonotosabb a karosszéria, az esetlkeges rozsdák. Azt sokért javítják ki. Ha tényleg GLS, akkor annak szép a műszerfala, és 5ös a váltója! Ennyit mindenképpen megér!
Egész héten a kocsimmal foglalkoztam, teljes műszerfal csere, műszeregységtuning, ködlámpa bekötés, zene, hangfalak, ehhjjj! Nagyon szuper lett! :) Né:
és
Több kép, és info: winnie.obuda.kando.hu/skoda és itt a kézifék visszajelző menüpont! :)
Szia! Ha az autót használták a télen, vagy legalább is az elmúlt időben amikor esett az eső, akkor előfordulhat hogy beázott. A belső szőnyeg kárpit alatt van egy másik "kárpit" inkább csak egy vastagabb rongyos filcdarab. Ha elöl mindkét sárvédődob előtt ahol kanyarodik a szürke szönyeg dob előtt ott be lehet nyúlni alá és meg lehet tapogatni az alatta levő filcet. Mivel a szürke kárpit alja PVC borítású, így nem sok levegő jut oda, tehát nem számít, hogy garázsban áll e vagy sem, nem tud az olyan könnyen kiszáradni. Szóval, ha ez a filc vizes akkor sem kell elkeseredni, csak lehet alkudni az árból. Utána egy kis szerelés (ülések ki kárpit ki) locsolás utána keresgélés hol jön be a víz, sziloplaszt utána locsolás..... és a végén nem fog beázni :-)
Konkrétan a padlókárpit melyik része alá nyúljak? Félek, hogy mivel már garázsban áll nem lesz vizes (esetleg rozsdás lehet... na akkor viszlát :) ). Egyéb tippek? Tipikus GLS betegségek esetleg? Minden infót szívesen várok!
Szerintem érdemes, de ha ügyes vagy azt a 10 est leakudod az árából és akkor egy szép kerek összegért van autód :-) Ja és mielőtt megveszed nyúlj be a padlókárpit alá, hogy nem vizes-e? Mert ha igen, akkor valószínűleg beázik valahol a kicsike amit ne is oly egyszerű megtalálni.
Ha valaki tudna küldeni egy használható Skoda 120L villamos kapcsolási rajzot (vezetékszín jelöléssel) azt megköszönném. Cserébe fel tudok ajánlani egy hátsó futómű, sebváltó, kuplung, kerékagy, kerékfelfüggesztés részletes metszetrazot Skoda 110R-hez (az S105 s120 ugyanaz, esetleg az áttételek mások). Segítségeteket előre is köszönöm.
Bucipapa aki Sanyi.
Azóta megoldódott a probléma. Végülis a város másik végére a Tétényi útra kellett menni érte egy kicsi bontóhoz. De megvan, és jól zár! A bontó előtt egy boltban is keresve lett a zárszerkezet, de ott csak bal oldalit tudtak volna adni...
Skoda bontót keresek a 13kerhez közel! Tud valaki ilyet? Elég sűrgős lenne, mert holnap délelőttig kellene találnom 120L-hez jobb oldalra zárszerkezetet. Kikopott és mindig kinyílik az ajtó (menet közben) , és most szét van kapva.
Van képem az új karbimról, s látszik a csavar, amiről beszéltem! :) Nézd meg. Ha nem tudod megszorítani, mert megment a menet, akkor valszeg karbitető is cserére szorul! NE hagyd magad átverni, ahogy én is, megvettem 8000-ért a tetőt! JA, szerintem agyon használttal sem érdemes foglalkozni, mert az is szar lehet. Szólj és megegyezünk az enyémben. Kidobni sajnálom! :)
itt a kép: http://winnie.obuda.kando.hu/skoda/karbi.jpg nem vágtam be, mert túl nagy!
Kész az oldalam, akit érdekel megnézheti a skodámat! :)
winnie.obuda.kando.hu/skoda
JA! KMóra problémára van megoldásom. VAn egy használt kmórám, akinek kell szoljon!!
Köszi a segítő válaszokat!
A fúvóka cserét meg nem tudnám. :) Teljesen laikus vagyok az autószereléshez. Vagyis én biztosan nem cseréltem benne fúvókát, de az előző tulaj lehet, hogy igen. Nyugodtan írhatod szájbarágós stílusban, mert mint mondottam abszolút láma vagyok hozzá. Azért a kék levegőszűrő ház már feltűnt, mert olyan kirívó színe van. :) Ezt a csepegést majd megpróbálom megnézni, de ha nem ez a baj, akkor végem. Illetve úgyis vizsgáztatnom és zöldkártyáztatnom kell áprilisban-májusban, akkor majd kiderül mi lehet a bibi.
Növeli a fogyasztást a padlógáz, de ennyir azért nem! Max 12 Liter / 100 km, ha taposod! A karbi beállítás sem kéne felnyomja enyire! A fúvóka cserét meg, csak tudnád! :)
Szóval maradt a csepegés. A Skoda Tuning fórumon, volt egy srác akinek hasonló módon folyt a benzin. Ez szerintem veszélyes is lehet! Egy időben nekem is csepegett a benzin, hátul a karburátor mögött lévő csavarnál kiment a menet, nem lehetett megszorítan, és a benzin a fórró kipura csepegett. Még szerencse, hogy nem gyulladt ki! :(
Szerintem ezt nézd meg előszőr. Ha benézel a motortérbe, a kék levegőszűrő ház alatti vas izé a karbi, és e mögött van egy kiálló csavar, elég könnyű észrevenni. Nem tom mennyire értesz ezekhez, ezért bocs ha lehúztalak! Indítsd be a motort és sasold, hogy nem folyik, csepeg. Ha csepeg AZONNAL állítsd le, és valahogy vidd szerelőhőz. Én nagyon gyorsan mentem, hogy minél hamarabb odaérjek! :)
DE! A szerelőm 8000 FT-ért adott karbi tetőt! :( Elég nevetséges, az egész karbi 23 e! Húzós. Nekem van egy régi karbim, és hozzá egy 2 hónapos tetőm. Ha kell, szólj, és megegyezünk az árba.!
Ezek után a nézd meg, hogy nem csepeg-e a földre valahol. Járasd a motort, és száraz helyen állj vele.
A fent említett Tuning fórumos srácnak a tank volt lyukas. Rágóval (cukormentes Orbit) tömte be egy darabig! :) Komolyan! Ha ez van, elég gáz, mert a tankcsere a skodánál agyrém. Rosszabb mint a km ora Spirálcsere! Nem a tank lesz a drága, hanem a munkadíj! :)
Szia!
A magas fogyasztásnak nagyon sok oka lehet. Többek között a karburátor rossz beállítása. (szeintem ez a legvalószínűbb) Szerintem az egyik fő okozója a helytelen benzin-levegő keverék beállítás. Vagy a másik, hogy a gyárinál nagyobb fúvókák vannak betéve és ezeken ömlik be a benzin.
Vagy esetleg lyukas a tank, vagy valamelyik cső. csak eddig nem vetted észre.
Vagy a harmadik dolog, hogy nagyon intenzíveket gyorsítasz (nagyon kihuzatod az egyes fokozatok között), s így sokat nyitogatod a II. es torkot. Ilyenkor is jelentősen emelkedik a fogyasztás.
Jó találgatást kívánok.
Azt azért hozzátenném, hogy a tapasztalati adat városon kívül nekünk 6-7 liter városban olyan 10 körül.
Budapesten használom, elég ritkán, főleg hétvégeken vagy péntek este, amikor már nincs dugó. Szóval nincs gyakori leállítás,újraindítás. Akkor ilyen erős lenne a lábam? :) Emiatt lehet ekkora különbség? Azért erősnek tűnik, hogy a háromszorosát fogyasztotta a tiédnek.
Sikerült végre lemérnem az autó fogyasztását, és a gyanúm beigazolódott. Valóban nagyon sokat eszik a drága. Jó-jó, hogy éhes szegény, de ezt nem fogom bírni anyagilag. Szóval pontosan 20 litert fogyasztott 100 km-en. Nem. Már nem autózgatok kihúzott szívatóval, ez csak az első héten fordult elő.:) De akkor, vajon mitől lehet ez a brutális fogyasztás? Mert egyébként jól megy a járgány, nincs vele semmi probléma. Valaki? Ötlet?
De, igen is számít a 90%-os állapot, ezért kérhetsz érte 150-et is. Szerintem ez a max. Az enyém is jó állpotban van, nem garázsban tartott 47.000 km.Ha vársz 50 évet, akkor bizony milliókért is elkelhet. De most olyan sok van, hogy szinte hozzádvágják. Meg, azért a 120L a maga idejében sem volt a legjobb a skodák között. Nekem is ilyen van, és amit csak tudok cserélek rajta. Most vettem pl GLS műszerfalat (nem óraegyséd, hanem az a fekete izé, amiben a kesztyűtartó is van). Ég és Föld a különbség a kettő között. Érződik a minőség, szép, hasznos a GLS műszerfal nem akar leszakadni a kesztyűtartó. Meg hát 5. az azért elég húzós!
Én ha nem szorulok rá a pénzre, soha nem fogom eladni, mert nincs értéke, és fél év alatt is nagyon a szívemhez nőtt. Igaz éjjel nappal szerelgetem, csinálgatom.