Bocs, hogy eltűntem, de nem volt időm. Már rájöttem, mit rontottam el a linkelésnél, legalábbis remélem. Bár most, hogy láttam djt-122 gyönyörűségét, nem nagyon van képen felrakni az én egyszerű kis járgányomat. Tényleg nincs rajta semmi extra, teljesen hétköznapi skoda 120-as.
Hacsak nem számítjuk extrának a plusz féklámpát, baloldali visszapillantót, és egy jó kis rádiósmagnót. De ezek nem nagy dolgok. Na mindegy, azért megpróbálom. Ha másért nem, legalább a linkelés sikerélményéért. :)
Helloka
tudtommal a automata bizti öv itthon ellég drága és ha jol tudom csak párban adják. De Te gondolom arra gondolsz hogy kint kérdezzem majd meg mindezt. Az a fajta müszerfal amire Te gondolsz gondolom Rapid ba volt majd megérdeklödöm sztem itthon olyat már nemkapsz
Értem, mester! :) Jövő hét nekem anyagilag még elég közel van, a sok IV (ismétlő vizsga díj) elvitte a pénzem :)
Ha képben vagy az árak tekintetében: kellene nekem automata bizt.öv, meg újfajta kocka műszerfal, amin fordszámmérő is van, asszem 130-as tól fölfele rakták. VAn egy, de szegény, meghalni látszik, nagyon zörög, meg nem mér pontosan, még garanciális lenne, ha nem ejtettem volna el!:( Itthon kb 20.000 pénz.
Lehet róla szó. Bár én most ugy tervezem hogy lehet jövö hétvégén utba ejtem pont a motor gondok miatt mert hüvelysorra,és vezérmülánc ra mindenképpen szükségem lesz legalábbis ezekkel elég sokat tudok sporolni. Körülnézni énis körülakarok de ha olyan árban vannak a cuccok hogy megéri megvenni akkor megis veszem ,mer ugy nagyábol tudom itthon mennyibe is kerülnek azok az alkatrészek amiket szeretnék szal van viszonyitási alap. Az meg hogy mennyire nemtudsz szlovákul hidd el énse tudok :D De mivel ez a magyar határtol kb. 1km re van /Esztergomnál van STUROVO magyar neve párkány / átkolbászolunk a hidon mert már szerencsére nem komppal kell átkelni . Azis lehet 2 kanyar lesz belöle ha nem kapok mindent vagy még Komáromba átgurulunk.
Egy kis segítséget szeretnék tőletek kérni.
Van egy kis gond a Skodrival. Nevezetesen az, hogy ha álló helyzetben (járó motornál) nyomom a féket, akkor nagyon lelassul az index, van hogy meg is áll.
Nem rég vettem egy harmadik ledes féklámpát. Bekötöttem, és láss csodát, csak akkor működik, amikor jár a motor.
Nagyon érdekes, mert amúgy a féklámpa izzói akármikor felgyulladnak, de a ledek nem.
Szerintetek hol lehet a gond? Nem kap valahol testet, vagy valahol zárlat van?
Előre is köszi.
Krisz
Én is hallottam, hogy nevetséges összegekért lehet kint alkatrészt venni! Gondolkodtam, hogy én is kimennék csak úgy körülnézni, bámészkodni, skodákat csodálni! Ha gondolod, és mész valamikor szívesen kimegyek Veled, vagy akár az én Skodrimmal is mehetünk, vagy akár külön Skodrival! Egyedül nem akarok belevágni egy ilyen útba, mert nem tudok ilyen nyelveken kommunikálni, max németül. Na mindegy.
nekünk is egy Skodánk van van igaz a 105S szériábol való. idén éli meg a 2x életkorát. kissé már kezd meglátszani az idö "foga" de azért még elég jo állapotba van . Utobbi idöbe nemis a karosszériával vannak gondjaim hanem a motorjával. Pár héttel ezelött felfigyeltem arra hogy eléggé zabálja a vizet. Na mondom tökjo hengerfejes lesz néztem a olajbetöltö sapka kupakját hát ottis kissé habos volt. Elvittem egy kolegám által ajánlott szerelöhöz. ott mingyárt 47E ft leis cserélték a hengerfejet,olajat mindent. Franko is lett az auto majd kb. 1 hét mulva jött a hidegzuhany amire énse számitottam. Elkezdte az 1 . henger köpni az olajat a gyertyára. Na mondom tökjo kib** az ablakon 47E ft és most elöjön egy másik probléma. Jopáran azt mondták vagy gyürüztessem vagy generáloztassam a motort mert azért csinálja. tény és való 145000 km van benne ami a 20 évhez képest nemsok. Másik vicc hogy voltam kompressziót méretni ott azt mondták 10 a gyári érték 3 hengeren 9,1-9,2 egyik hengeren /Pont az amelyikre nem köpi az olajat/ 8,8 at mértek. Mondták aztis hogy nagyon durván nincs szét kopva a motor /köszönhetöen annak hogy sose hajtottam / nem indokolná az olajköpést,vagy akkor mind a 4 gyertyára kéne hogy köpködje. cseréltünk rajta trafot,gyertyakábelt,gyertyákat kb . 2hétig franko is volt egészen tegnapig amikor megintcsak beköpte az egyik gyertát és 3 hengerrel jöttem haza :(( . Pár fényképet majd lehet énis rakok fel föleg a belsejéröl mert ilyen dolgot tuti hogy egyikötök sem csinált még a belsejével :)) .
Szal most eléggé elvagyok kseredve mitévö legyek mer igencsak 80E ft ba fáj egy generáloztatás mert a gyürüzés tény hogy olcsobb csak elég sokan mondták hogy nem biztos hogy segit a bajon.
Alkatréssel kapcsolatban néhány észrevételem lenne .
barátom tavaly volt kint Sturovo ba Esztergommal hatátros van oltt egy jokis Skoda bolt. komplett hüvelysort 7000 ft ! vett kint tavaly nyáron. Mondta hogy egyszerüen nevetséges összegekért lehet kint kapni ott alkatrészt a 105-120 szériához. Hozáteszem itthon a hüvelysor ilyen 26-32 E ft között mozog. Szal most azon gondolkodom hogy pár hét mulva kimegyek Sturovo ba körülnézni mert ha tényleg ilyen filléres az alkatrész akkor inkább ott megveszem a hüvelysort,vezérmüláncot stb. minthogy itthon ,és akkor tuti hogy nem 80E fog kerülni és igy már inkább megéri megcsináltatni. Pont ez a baj nekünk hogy kissé szivemhez nött ez az autó mégha az utobbi hetekbe szivok is vele ,dehát ami kopik az kopik sajna. NA kissé böre sikeredett
Ja lámapcseréröl csak annyit hogy néha azt röhögöm hogy jönnek velem szembe 3-4 éves nyugati autók és már kivan égve az egyik lámpájuk.:)
Nemis tom mikor cseréltem utoljára izzót elöl
Köszi a segítséget. Mivel a zenekarunknak van tárhelye a freeweben, felpakoltam oda a képeket, és most megpróbálom a leírásod alapján. Legfeljebb nem jön össze. :)
Na egyelőre csak egyet, mert lehet, hogy nem sikerül :)
Először is szükséged van egy tárhelyre, ahonnan be tudod tenni. Ilyen pl a www.tar.hu . A regisztráció után weboldalon keresztül fel tudsz tenni képet. Ha feltetted, akkor egy új üzenetbe a következőt kell beírni: -img src=http://www.tar.hu/aregisztráltnév/képnév- . Csak a minusz jelek helyett használd a < > jeleket. Elejére a zárójel kinyitását, a végére a bezárást. Csak azért kellett valamivel helyettesítenem őket, mert ha úgy írom be ahogy kell, akkor képet akart volna betenni a helyére...
De ha ez így bonyolultnak tűnik, akkor küldd el nekem a képeket e-mailben és én felteszem őket!
Szívesen raknék fel képet, bár nem sok képem van róla, csak mostanában készítettem 3db-t a kamerás mobilommal, és nincs is benn semmi extra, de sajna nem tudom, hogy miként lehet ide képet felpakolni. Ha valaki leírja, akkor megcsinálom.
Igen, önhordó a kasztni már az 1000MB-től kezdve.
A 100-as ötletedet csak támogatni tudom, de nézd meg alaposan a donort, mert iszonyú sok pénzt el lehet költeni egy rossz állapotú gépre.
(bakker ezt már meg írtam tegnap este, csak még nem lett aktiválva a nevem... =( )
Szóval.
Arról szeretnék megbizonyosodni, hogy a Skodri tényleg önhordós??
Ez csupán azért szomorú számomra, mert egyéni roadstert (veterán kabrió formában) akarok belöle faragni...
De ha igaz, hogy önhordós (még nem találtam rá konkrét kijelentést... lehet, hogy ennyire egyértelmü???), akkor a vázat is nekem kell megépíteni...
Viszont késöbb egy Skoda100ast szeretnék eredeti állapotba hozni. Valószínüleg a gyerekkori emlékek kötnek ennyire a Skodrihoz, de új autónak is Octaviát (vagy Fabiát) vennék. Nem nagyon lopják, mégis jó alap "okosításra", úgy optikailag, mint motorikusan...
Remélem még sokszor látjátok itt a nevemet hozzászólások tetején!!
Nem hiszem, 2002-es Passat könyvében. Sikerült a csere, valóban nem volt bonyolult, csak nem akartam tudatlanul nekiesni.
Király ez a skoda. Ahhoz képest milyen régi, semmilyen hibáját nem tudom felróni.
A vigyük a legközelebbi szervízbe, és ott csináltassuk meg kezdetű mondatot nem véletlenül egy XENON lámpás autó gépkönyvében olvastad? Mert azt tényleg csak szakszervízben tudják cserélni, itt ugyan is az egész lámpatestet cserélni kell. Ami ugye szép kis della :-)
NA jó,vigyük a legközelebbi szervízbe...
De abban az időbena,mikor ezeket az autókat gyártották még más idők jártak.
Akkor még mindenkinek dolgoznia kellett és munkát kellett nekik adni.
És nyilván olcsóbb is volt a munka.
De mindegy,ne politizáljunk ez a topic nem erre való.
Sikerült kivenni, de azt hittem, hogy ebben még nem haolgén izzó van. Ilyen meg nekem nem volt, úgyhogy majd holnap veszek egyet. Addig ott fog állni szétszedve. Eltart egy-két napig ez az izzócsere. Lehet, hogy a Fabia-ban nehéz az izzócsre, de azért az is nevetséges, hogy a 120-ban az egész lámpatestet ki kell venni... Érdekes, hogy az új kocsikban valóban nagyon banyolult az izzócsre. Pl a kocsi könyvében az áll, hogy a legközelebbi szervizbe vigyük, ha kiég.
Azt mondod nehezebb izzót cserélni, mint más nyugati autókon? Vegyük a Fabiat nyugatinak (mert az). Cseréltél már izzót Fabian? Na az dúúúúrva. Mármint ami az aksi felöli oldalt illeti.... Az egy dolog, hogy a kezed nem fér be, de a fényszóró hátlapja sem fér ki rendesen. Ha nem számítjuk a csavarhúzó keresgélését, akkor a 120-asnál 5-10 perc között van a csere, a Fabianal, legalabb 30 perc, mire kiimádkozod...
Jó látni, hogy egyre gyarapodik a Skodás társaság! Ha van kedved "tuningolgatni" házilag a Skodádat, javaslom a Skoda Tuning Fórumot, sok hasznos infót találsz! Szívesen vennénk (legalábbis én) egy pár képet a kocsidról! :)
Ha nincs meg a piros színű gépkönyv, amit elvileg a kocsihoz adnak akkor javaslom, hogy nézegesd a
http://www.extra.hu/skodabiblia
oldalt. Ott sok műszaki problémára megoldás találsz
Krisz
Háát első izzót cserélni a 120-ason kicsit bonyolultabb mint más nyugati autókon, de azért nem kell megíjedni!
1. vedd le a hűtőmaszkot ( ehhez csomagtérfedél felnyit középső csavar kiold + a két oldalán két- két csavar)
2 Ezután a lámpa hűtőmaszk felé eső aoldalán találsz egy kis kallantyút, ami egy fülbe van beakasztva. Ezt egy kombi fogó segítségével akaszd ki
3 Ha ez megvan akkor óvatosan buktasd ki a lámpatestet, és a hátáról bontsd le a bemenő vezetékeket.
4. Cseréld ki az izzót
5. Építs mindent ugyan úgy vissza ahogy volt.
Ha mindent jól csinálsz, elméletileg nem kell állítani a fényszórón.
Amiket fent leírtam, az a trapézlámpás skodrira vonatkozik, a körlámpásra már nem emlékszem, mert nagyon kisgyerek voltam amikor apámmal azon izzót cseréltünk, bár annak is sutána tudok nézni.
Krisz
Ne haragudjatok gyenge szinvonalú kérdésemért, de a skoda 120-ba nem tudom kicsrélni a tompított fényszóró izzóját. Próbálkoztam előről, hátulról, de nem nem ment. Le tudnátok írni néhány pontban, hogy hogy kell? Előre is kösz.