Köszi a segítséget. Mivel a zenekarunknak van tárhelye a freeweben, felpakoltam oda a képeket, és most megpróbálom a leírásod alapján. Legfeljebb nem jön össze. :)
Na egyelőre csak egyet, mert lehet, hogy nem sikerül :)
Először is szükséged van egy tárhelyre, ahonnan be tudod tenni. Ilyen pl a www.tar.hu . A regisztráció után weboldalon keresztül fel tudsz tenni képet. Ha feltetted, akkor egy új üzenetbe a következőt kell beírni: -img src=http://www.tar.hu/aregisztráltnév/képnév- . Csak a minusz jelek helyett használd a < > jeleket. Elejére a zárójel kinyitását, a végére a bezárást. Csak azért kellett valamivel helyettesítenem őket, mert ha úgy írom be ahogy kell, akkor képet akart volna betenni a helyére...
De ha ez így bonyolultnak tűnik, akkor küldd el nekem a képeket e-mailben és én felteszem őket!
Szívesen raknék fel képet, bár nem sok képem van róla, csak mostanában készítettem 3db-t a kamerás mobilommal, és nincs is benn semmi extra, de sajna nem tudom, hogy miként lehet ide képet felpakolni. Ha valaki leírja, akkor megcsinálom.
Igen, önhordó a kasztni már az 1000MB-től kezdve.
A 100-as ötletedet csak támogatni tudom, de nézd meg alaposan a donort, mert iszonyú sok pénzt el lehet költeni egy rossz állapotú gépre.
(bakker ezt már meg írtam tegnap este, csak még nem lett aktiválva a nevem... =( )
Szóval.
Arról szeretnék megbizonyosodni, hogy a Skodri tényleg önhordós??
Ez csupán azért szomorú számomra, mert egyéni roadstert (veterán kabrió formában) akarok belöle faragni...
De ha igaz, hogy önhordós (még nem találtam rá konkrét kijelentést... lehet, hogy ennyire egyértelmü???), akkor a vázat is nekem kell megépíteni...
Viszont késöbb egy Skoda100ast szeretnék eredeti állapotba hozni. Valószínüleg a gyerekkori emlékek kötnek ennyire a Skodrihoz, de új autónak is Octaviát (vagy Fabiát) vennék. Nem nagyon lopják, mégis jó alap "okosításra", úgy optikailag, mint motorikusan...
Remélem még sokszor látjátok itt a nevemet hozzászólások tetején!!
Nem hiszem, 2002-es Passat könyvében. Sikerült a csere, valóban nem volt bonyolult, csak nem akartam tudatlanul nekiesni.
Király ez a skoda. Ahhoz képest milyen régi, semmilyen hibáját nem tudom felróni.
A vigyük a legközelebbi szervízbe, és ott csináltassuk meg kezdetű mondatot nem véletlenül egy XENON lámpás autó gépkönyvében olvastad? Mert azt tényleg csak szakszervízben tudják cserélni, itt ugyan is az egész lámpatestet cserélni kell. Ami ugye szép kis della :-)
NA jó,vigyük a legközelebbi szervízbe...
De abban az időbena,mikor ezeket az autókat gyártották még más idők jártak.
Akkor még mindenkinek dolgoznia kellett és munkát kellett nekik adni.
És nyilván olcsóbb is volt a munka.
De mindegy,ne politizáljunk ez a topic nem erre való.
Sikerült kivenni, de azt hittem, hogy ebben még nem haolgén izzó van. Ilyen meg nekem nem volt, úgyhogy majd holnap veszek egyet. Addig ott fog állni szétszedve. Eltart egy-két napig ez az izzócsere. Lehet, hogy a Fabia-ban nehéz az izzócsre, de azért az is nevetséges, hogy a 120-ban az egész lámpatestet ki kell venni... Érdekes, hogy az új kocsikban valóban nagyon banyolult az izzócsre. Pl a kocsi könyvében az áll, hogy a legközelebbi szervizbe vigyük, ha kiég.
Azt mondod nehezebb izzót cserélni, mint más nyugati autókon? Vegyük a Fabiat nyugatinak (mert az). Cseréltél már izzót Fabian? Na az dúúúúrva. Mármint ami az aksi felöli oldalt illeti.... Az egy dolog, hogy a kezed nem fér be, de a fényszóró hátlapja sem fér ki rendesen. Ha nem számítjuk a csavarhúzó keresgélését, akkor a 120-asnál 5-10 perc között van a csere, a Fabianal, legalabb 30 perc, mire kiimádkozod...
Jó látni, hogy egyre gyarapodik a Skodás társaság! Ha van kedved "tuningolgatni" házilag a Skodádat, javaslom a Skoda Tuning Fórumot, sok hasznos infót találsz! Szívesen vennénk (legalábbis én) egy pár képet a kocsidról! :)
Ha nincs meg a piros színű gépkönyv, amit elvileg a kocsihoz adnak akkor javaslom, hogy nézegesd a
http://www.extra.hu/skodabiblia
oldalt. Ott sok műszaki problémára megoldás találsz
Krisz
Háát első izzót cserélni a 120-ason kicsit bonyolultabb mint más nyugati autókon, de azért nem kell megíjedni!
1. vedd le a hűtőmaszkot ( ehhez csomagtérfedél felnyit középső csavar kiold + a két oldalán két- két csavar)
2 Ezután a lámpa hűtőmaszk felé eső aoldalán találsz egy kis kallantyút, ami egy fülbe van beakasztva. Ezt egy kombi fogó segítségével akaszd ki
3 Ha ez megvan akkor óvatosan buktasd ki a lámpatestet, és a hátáról bontsd le a bemenő vezetékeket.
4. Cseréld ki az izzót
5. Építs mindent ugyan úgy vissza ahogy volt.
Ha mindent jól csinálsz, elméletileg nem kell állítani a fényszórón.
Amiket fent leírtam, az a trapézlámpás skodrira vonatkozik, a körlámpásra már nem emlékszem, mert nagyon kisgyerek voltam amikor apámmal azon izzót cseréltünk, bár annak is sutána tudok nézni.
Krisz
Ne haragudjatok gyenge szinvonalú kérdésemért, de a skoda 120-ba nem tudom kicsrélni a tompított fényszóró izzóját. Próbálkoztam előről, hátulról, de nem nem ment. Le tudnátok írni néhány pontban, hogy hogy kell? Előre is kösz.
Érdeklődve olvastam végig a topicot, mivel én magam is Skoda 120-as tulajdonossá váltam nemrégiben, pontosan tavaly november végén. Ez az első autóm, nem is régóta van jogsim, és nem nagyon értek műszakilag az autókhoz, de eddig elégedett vagyok vele. Ahogy itt olvastam az árakat, lehet, hogy kicsit drágán jutottam hozzá, de akkor jó vételnek tűnt. Skodás haverom is sokallta kicsit az árát, hiszen ő 120 ezerért vette a sajátját, én pedig 180ezret perkáltam ki érte, de azért a két autó között van egy kis különbség. Az enyém első tulajdonostól vett, garázsban tartott, 59.000 kilométerrel, gyári fényezéssel, egy csepp rozsda nélkül, motorikusan kiváló állapotban. Az elején kicsit bénáztam, hiszen nem szoktam meg, hogy szivatózni kelljen egy autót, és előfordult, hogy kihúzva felejtettem, úgy mentem vele, így aztán a kocsi sok benzint felzabált. Egyszer az is előfordult, hogy nem tudtam beindítani, pedig előző nap elég hosszú utat megtettem vele, és semmi probléma nem volt, de legalább hazáig hozott, és nem útközben fulladt le. Miközben megpróbáltam életre lehelni, lemerítettem az akkumulátort és gondolom a sok szivatózástól a gyertyák is be lettek köpve. Egy hozzáértő ismerősöm segített, akksi és gyertyák ki lettek cserélve, azonban kiderült, hogy benzin se nagyon maradt a tartályban. Lámaságom újabb jele.Azért nem gondoltam, hogy ha a benzinállás mutató a pirosba megy, akkor már gondok lehetnek, hisz azért nem teljesen nullán állt. Ismerős mindenesetre megnézte, megnyomkodta az AC pumpát, amiből semmi nem jött. Leszedte előtte a benzincsövet, csont száraz volt. Mobil kannában hoztunk bele egy kis üzemanyagot, behúzott, és láss csodát, a járgány pikk pakk elindult. Azóta erre is figyelek, de hát mindenki saját kárán tanul, és én tényleg meglehetősen laikus vagyok, de majd csak belejövök. Azóta nem volt baj a kocsival, és nagyon örülök neki, hogy rendelkezésemre áll, ha szükségem van rá.
subler: ismerős, amit írtál. Nemrég vártam egy parkolóban, a Skodimba ücsörögve, jött egy nagy Merv, kiszállt belőle 4 cigány, az egyik úgy nekivágta az ajtót, hogy még a kocsi is bemozdult! Úgy pofán vertem volna, azt a büdös férget, de sokan voltak, így csak magamban tudtam szidni! Rohadjon meg!
Jó érzés látni, hogy van még aki így szivén viseli ezeket a járgányokat!
87- áprilisban lett forgalomba helyezve. Tipikus piros színű. Az állásából adódó gondot úgy értem, hogy ami öregedni tud az öregszik, mint például a gumi tömítések. Ebből az következik, hogy sajna a főfékhenger és kuplungfőhenger már cserélve lett. Jellemző az autó állapotára, hogy a nyáron a vizsgán csont nélkül átment. Persze vittem elővizsgázni, és ott két hibát találtak: gumiharmónika szakadt volt a kormányműnél, a másik hibát én okoztam, mikor még télen a nagy hidegben eltört a távfénykapcsoló. Szóval ilyen apróságok a hibái.
Amennyire tudok vigyázok rá, csak az a szomorú, hogy másoknak ez csak egy skoda. A sok "igazi autót" vezető simán nekivágja az ajtót a parkolóban, mert hisz "ennek nem számít". Szóval megszakad érte a szívem.
Eddig én is Skodáztam. Volt egy 120 GLS-em még az orra össze nem tört. Na most ezt a kocsit szétbontom, ha esetleg kellene valakinek valami az irjon, biztos meg tudunk eggyezni. Még annyi, hogy a kocsi Nyiregyháza mellett van...
Egy olyan kérdésem lenne, hogy szerintetek memmyit lehet kérni, egy 120-asért?
Pontosabban az autóban 27000 km van, ebből az utóbbi 4 év alatt került bele 23e. Szinte minden gyári rajta, kifogástalan kívül-belül. Sehol egy rozsdafolt. Ami baja van, vagy volt, az a korából, és a sok állásból adódik.
Ha eladnám csakis egy olyannak adnám el, aki megbecsüli, mert szerintem különlegesség.
Ahogy azt korábban ígértem összedobtam egy kis oldalt, amin a Prágához közeli "Mladá Boleslav-i gyári múzeumban" lévő autók tetszelegnek. Nem is tudom mit mondjak?!?! Jó szórakozást?!?! Vagy csak annyit, hogy csorgassátok a nyálatokat?!?! :-)))
Köszi a gyors választ! A 15 mm-ről sajnos annyit tudok mondani, hogy a tartály gyakorlatilag üres. Szóval elég tragikus a helyzet, de akkor most megyek a boltba és ha igaz a jövő hét kedden meg szerelőhöz. Addig meg nem nagyon járok vele.
Még egyszer köszi!
KaraZ
A Skoda könyv azt írja a feltöltési mennyiségeknél,hogy 0,48 liter fékfolyadék kell bele.
De úgy vigyázz,hogy ez a tartály közös a tengelykapcsoló hidraulikus működtető rendszerével.
Azt írja még,hogy a folyadékszintet tartsuk a max töltet határának közelében,ami a tartály felső fala alatti kb. 5mm-nek felel meg,s ettől számítva kb. 15 mm-nyi szintcsökkenést engedjünk meg.
Engedjétek meg, hogy feltegyek egy körkérdést:
Skoda 120 L -be mennyi fékfolyadék megy bele?
Valahol szívárog, úgyhogy vennem kell, de nem tudom mennyi a maximum, amit elnyel a kocsi (a tartály sajnos már üres). Aztán ha feltöltöttem és merek vele menni huzamosabban is, akkor meglátogatok valami szerelőt, hogy keresse meg a szivárgás helyét. Előre is köszönöm a válaszokat!