Először is Skodálatosan szép újévet mindenkinek!
Másodszor is.. :) remélem nem fog itten meghalni a topic..!!! UGYE???
Fekete Retek, ne aggódj! Minden infónak itt a helye... szeretnék majd én is ilyen lelkes Skodás lenni... a lélek már megvan :)
Vizsgaidőszak miatt sajnos már egy hónapja nem jártam erre, és január végéig csak ritkán fogok! :( De utánna reszkessetek :)
Poerty: Intervallum kapcsolóval nekem elég rossz tapasztalataim vannak! Leírom a történetet: amikor '89-ben az autó ... :) ugrok egy kicsit, 2500.-ért vettem ilyet a Tordai utcai boltban, nekiugrottam hogy majd beszerelem, megvolt a kapcsolási rajz, meg minden! Persze nem sikerült! Elvittem 2 alkalommal is egy autószerelő barátomhoz, kb 1-1 napot szívtunk mind a kétszer, és mégsem működik! Pedig tuti jól van kötve, sőt a Skoda Tuning fórumról kaptam infókat, hogy hogyan kell kötni, de úgysem mentT Visszamentem a fickóhoz, hogy kösse be, ő meg azt mondta, hogy hát perszE : jöjjek vissza holnap (kb 70 km tőlem) és megcsinálja, időtől függően 5000-7000 ft-ért! :) Azt hiszem ez nevetséges! Az utolsó probálkozás eredménye, hogy szerintem rossz a kapcsoló! Rossz volt amikor megvettem, mert 2 db volt, az egyiket előttem ejtette el, ezért ezt adta, de nincs semmi garancia, hogy a másik nem járt-e ugyanígy! :=( Szóval, nem tudom, hogy most mit fogok csinálni, be van téve gyönyörűen vírít, de nem működik! :(
ChRiS RS: katalizátor! Engem is érdekelt a téma! Utánanéztem még régebben: gyakorlatilag megfolytja a motort! Nagyon visszaesik a teljesítmény, az autó ali fog menni! Elég drága is, kb 60.000 ft! Skodákan még hely sem nagyon van ahova felszereld. Egy történet: minap megmérettem a CO szintet a '89-es 120L Skodimban (kb 60.000km) Haát, a műszer a 10-es skálán kiakadt. Kicsit meg is ijedtem, de a szerelő egy csavarhúzóval szép lassan levitte szinte 0-ra! :) Ez majdnem katalizátor! :))) kb 2.5 a megengedett érték, nekem most 1.5 körül van, kicsit visszaesett a teljesítmény, de nem zavaró! Ha a motor megkímélt, nincs nagyon kikopva, akkor egy jó pár évig nem kell aggódni a zöldkártya miatt! Ja, a beállítás után bármilyen hidegben: szivató, egy kis gázfröccs, és pöcre indul!
Még egy tapasztalat: A szerelő javaslata, hogy a karburátort (porlasztót) ki kellene cserélni, mert a felfogó csavarok miatt el van vetemedve, és nem tökéletes a keverék képzése! Emiatt kis gáznál megtorpan, utána indul meg! Azt javasolta, hogy nem érdemes használtal foglalkozni, inkább vegyek újat! (kb 15e ft) Megfogadom a tanácsát, február környékén veszek majd! Ezt csak azért írtam le, hátha valakinek van ilyen problémája!
És még valami, nagyon kevés szerelő veszi komolyan a skodákat! Azt gondolják, hogy régi konstrukció, pikk pakk megvan! Én 3x-or kellett javíttassam, mert csepegett a benzin, a 3.-ra lett jó, mert ÉN addog feküdtem a motortérben, és néztem a szivárgást, amig meg nem találtam a rést a pajzson! A szerelő nem tette ugyanezt! Le se sz***a! Jól válasszátok ki a szerelőtöket!!!!
Bocs a regényért, csak ki kellett adjam magamból az egy hónap alatt felgyülemlett Skodaszeretetemet! :) És ez még csak a rövidített változat volt! :)
Remélem nem leszek kitiltva a fórumból! :)
Sziasztok!
Mindenkinek köszönöm a reakciókat (a gengszterrácsra)!
Guy Ritchie-sen szólva: "A reakciót akció követi majd!" :)
Vagyis az ünnepek után utánajárok a címeknek.
Gyártani biztosan gyártanak még, mivel láttam Skoda-kon új rácsot...
Az olajra valóban figyelni kell, elég szépen eszi.
Gyertyaproblémát még nem érzékeltünk, bár mi nem megyünk vele rendszeresen, szeptember óta 2.000 km-t tettünk bele.
Valóban: a Skodát nem érdemes kínozni, mindent finoman és nyugodtan kell csinálni.
A többi kiegészítéseként, amit írtál, fontos hangsúlyozni, hogy kortavasszal akkor is érdemes egy szakemberrel minden részét átnézetni, ha kisebb bajok voltak addig csak. Mi is ezt fogjuk tenni: február véén megy a szerelőhöz egy hétre.
Volt nekem is Skoda 120 L-m anno1997, tip-top mocival vettem, fél év után rájöttem,hogy ezt az autót nem igazán szabad nyüstölni, a kezdetekben hibátlanul müködö motor 10 liter benzin mellett 1 liter olajat is kért 100 km-en az "életbenmaradásáért" aztán meg jöttek a tartalékgyertyák,amiböl elfogyasztott úgy 20 autóra való garnitúrát,nekem ennyi elég is volt.Egyébként hozzáteszem,hogy a mocin kívül semmi bajom nem volt vele, gondolkodtam akkor egy favorit motoron -sokan mondták,hogy az már tuti,de végülis eladtam a gépet.A 120-as nem egy rossz autó,csak nem szabad megerőszakolni.
Hát nem tudom, hogy még mostanában is gyártják-e a "gengeszterrácsot"......15-20 éve volt ez divatban, a képen szintén látható, motortérre szerelhető "pótcsomagtartóval" egyetemben. Akkoriban minden autós boltban lehetett ilyet kapni, az tuti.
Skoda hátso MONROE lengéscsillapitóm van 10 DB nagyon olcsón eladó 2600 ft/db.pkri@freestart.hu
Maffiarácsot szócialista tipusokhoz csepelen a KO_CSI autósbolt beszerez nektek ott KORPOS ATILLÁT kell keresni:06-20-9427-220.az
Fontos kérdésem lenne: mikortól kell katalizátort szereltetni a kocsiba és melyik évjárattól fölfelé? Valamint aki használ katalizátort, annak milyenek a tapasztalatai? Visszavett-e a kocsi tempójából? stb. stb. Minden érdekel!!!
Az egyik felére könnyen tudok válaszolni. Az utastér fő fűtőnyílásaiba (nevezzük kerek lyuknak) befér egy porszívó-gégecső.... A többire én is kíváncsi vagyok.
No, ide is beteszem, mert a Tuningban csak gyorsulnak :)
Hogy lehet tisztítani belülről a fűtőtestet (RO55 meg hasonlókkal). Hol öntsem bele, egyáltalán megoldható ez a fűtőradiátor kivétele nélkül? Nagyon harmatos a fűtés, pedig a csövek melegek, vízhőfok is rendben.
Sziasztok! László Ádám vagyok Budapestről.Van egy 130 GL motorom Gaál vezérműtengellyel,tuti állapotban, de sajnos meg kell válnom tőle.Ha érdekel valakit bátran keressen meg, ki lehet próbálni!Ár:40000 Ft.Plusz ha véletlenül szeretne valaki Gaál-engelyt,avval is tudok szolgálni, jutányos áron!Tel:20-417-9123
Szerintem azóta, amióta elöl az index felkerült a lámpa mellé a lökösről. Az újabb szérián - ami neked is van - a futóművet szélesítették, új lökösök, lámpák, dehogy mást is csináltak-e azt nem tudom. És nem is tenném tűzbe a kezemet ezért a kijelentésért :) még megégetném magam...
Valaki meg tudja mondani, hogy milyen évjárattól milyen évjáratig ugyan az a széri mint az enyém, ha az enyém 88-as? Ugyan is vennék egy töröttet,hogy a kettőt összepakoljam egyé, de akkor szeretném már, hogy minden alkatrésze biztosan felhasználható legyen.
Lenne egy kérdésem. Lehet, hogy víz került a motorháztető nyitóbovdenjébe? Hosszú álás után nem tudom kinyitni, de ma reggel mentem egy 5 percet és ki tudtam nyitni, tegnep este hazamnetem és ki tudtam nyitni. Ha ez így van, akkor hogy tudom a vizet eltávolítani belőle?
+
Nincs valakinek elfekvőben egy jó vízpumpája 88-as 120-asomba? Akkor nem kellene ilyen gyakran nyitogatnom a motorháztetőt. :)
Valoszinuleg tenyleg attol lesz hogy lejjebb fog a pedal. Megkeresem majd a kapcsolot, de mindenesetre jobb lesz megnezetnem mi az oka. Lehet hogy az egyik fekkor kiesett?
kosz
Nekem az 1.3 wartburg előtt 120as skodám volt, csak gazdaságtalan lett volna a vizsgáztatása.
Nem volt mostanában keményebb fékezésed?
Mert annak a lámpának az érzékelője a fékpedálnál van, és a pedál "beeesésére" reagál.
Tehát ha rendesen belelépsz a pedálba , kiakad az érzékelő, és jelzi a fény hogy valamiért beljebb esett a pedál (ami lehet akár fékkör kieséstől is)
Ezt az érzékelő kapcsolót vissza lehet állítani. Ha lenézel a pedálhoz, meglátod a kapcsolót.
Egyébként találtam még két Skoda könyvet is elfekvőben. Az egyik 105ös a másik 120as.
Akik melyebben ismerik a 120-as lelkivilagat azoktol kerdeznem, hogy pontosan mikor jelez a muszerfalon a fekvisszajelzo (!) led. Ma reggel ugyanis miutan beinditottam a kocsit kigyulladt es azota ha jar a motor mindig vilagit. Fekfolyadekot ellenoriztem, max. jel folott van a szint es ugy tunik a fekkel sincs semmi baj. Akkor miert vilagit? Hol van az erzekelo es mit erzekel? Nem tul megnyugtato, mert tavaly amikor ez a lampa vilagitott el is ment a fek nem sokkal kesobb (fofekhenger).
koszi!
Emberek van egy pár skoda 120 alkatrészem elfekvőben:
indítómotor, generátor,műszerfal (kocka-kerek 1-1db),kapcsolók, indításkapcsoló-kormányzár kulcscscsal, kormányoszlopkapcsoló, porlasztó, komplett elosztó (motorból kihúzva) komplett motor félig összerakva. A motorra adok adásvételit. Működő autóból lett kibontva.
Nem tud valaki egy wartburg 1.3 homlokfalat?
Ha érdekel valakit erre a Zemail címre írjon:
DCSABA@MENTHANET.HU vagy 06-20-559-99-19