Akkor beírom ide is. Úgy is közérdekű.
Nos, a mi méréseink szerint a szakaszok szintemelkedései:
Szekszárd - Hajós: 300 m (!)
Hajós - Zsombó: 180 m
Zsombó - Nagymágocs: 120 m
Nagymágocs - Mezőtúr: 170 m
Mezőtúr - Vésztő: 120 m
Vésztő - Berettyóújfalu: 130 m
Berettyóújfalu - Álmosd: 200 m
Álmosd - Nyírmártonfalva: 270 m
Nyírmártonfalva - Kisvárda: 280 m
Kisvárda - Sátoraljaújhely: 170 m
Bizony, mégcsak nem is Q alakú, mert a Bányi-nyereg és Sátoraljaújhely között hiányzik az összeköttetés!
Nos, a 18. napon Füzérről indulunk, és a Nagy-Milicen át Hollóházáig végigjárjuk az OKT végét. Ezután buszra szállunk, és bemegyünk Saújhelyre, viszont nem kezdjük el egyből az AK-t, mert a kört be szeretnénk zárni, és a Sátoros-hegyeket amúgy is kár lenne kihagyni; tehát felbuszozunk a Bányi-nyeregbe, ahol ugyebár elkanyarodtunk a körtől előző nap reggel észak felé (a Bányi-nyereg a buszmenetrendben Kácsárd-tető megállóként szerepel), és a régi kék jelen felmegyünk a Sátoros-nyergébe, majd onnan a kék kereszten lecsorgunk Saújhelyre. Innen indulunk tovább az AK-n napi célpontunkra, Karosra.
Joeyline, érdekelne, hogy fogjátok leküzdeni a kunkort Sátoraljaújhelynél. Szó volt róla, hogy a Kék ugyebár nem kör, hanem Q alakú. Szóval a Hollóháza-Saújhely szakasz hogy lesz?
KVTE!
Most nézegettem a CD-n, hogy a honlapodon vannak különleges jelzések, mint Somlói Borút.
Van még egy-két ötletem:
fekete denevér -- az abaligeti tanösvény jelzése
ferde sávjelzés -- a Bükki Nemzeti Park területén a tanösvények jelölése (pl. Szarvaskő váránál, vagy a Bánya-hegyről a Három-kő felé indulva látunk ilyeneket)
függőleges sávjelzés -- román szokás, így írják a fára a sávokat, de Cserépfalu környékén is láttam egy-két példányt.
(Lehet, hogy 1919-ben jártak erre a megszálló erők, és orvul jelzéseket festettek? :-))))
Én meg csak annyit olvastam (nem pletykalapban, de ettől még lehet az)erről a feladásról, hogy nem volt megfelelő az öltözékük ill. előtte keveset tekertek együtt.
Kerékpáros múltamból tudom, hogy mindekttő borzasztóan fontos, főleg egy ilyen kaliberű túrán. A tél vége, tavasz eleje igen nagy megpróbáltatást jelent a bringán ülőnek, hisz előfordulhat 20-25 fokos hőmérsékletingadozás is fél napon belül. A menetszél meg aztán rátesz erre egy lapáttal. Csak viszonyításképpen mondom, hogy 40km/h-nál a testet 10 fokkal hidegebb levegő éri, mint álló helyzetben.
Egy-egy tekerésre még jó a "normál" öltözék, de egy ekkora úton már kevés.
Gyalogtúrán talán nem jön ki annyira az ha a túrázók nem sokat mentek még együtt, de bringatúrán nagyon számít.
Mindenesetre nagyon sajnáltam, hogy feladták. Pedig nagyon jó kezdeményezésnek tartottam. Talán majd egyszer (esetleg a Ti túrátokon ismét felbuzdulva) újra belevágnak.
Nos, Gyuri (mint ötletgazda és főszervező) valamint egy másik szaktársunk, Hárshegyi Elek voltak azok, akik nekivágtak a 100 naposra tervezett 22000 km-es útnak.
A pontos okokat nem tudom, és úgy érzem, nem is tisztem firtatni, hogy végülis miért kellett megszakítaniuk az utat. Asszem az egyik ok az volt, hogy nem érkezett meg időben a szponzori pénz, menet közben kapták volna, de én ezzel akkor sem foglalkoztam, és most sem kívánok vele foglalkozni. Ha időben megérkezik a megszerzett 16 millió, akkor asszem meg tudták volna csinálni...
Gyuri nagyon örült, hogy Őt kértem fel társamnak erre az útra, egyből beleszerelmesedett az ötletbe. Mondjuk akkor (idén nyár) már javában szervezte mostani útját, a Közel-Keletit.
Én is örültem, hogy elfogadta a felkérést, igazság szerint szükségem van a kapcsolataira.
Egyébként azt is tudom már, hogy közös vállalkozásunk után mi lesz a következő Expedíciója :)
Helyesbítés: Phileas Fogg. Verne sosem írta ezt le, hogy Willí Fogg, az valami rajzfilmfigura. Ne essünk a kommersz bűvkörébe, ha klasszikusokról van szó. :-)
Szerintem sürgősen szükségetek van egy honlapra! Egyrészt a reklám miatt, hogy mindenkinek meg tudjátok mutatni azt, amit már tudni lehet, és lehessen látni a haladást, másrészt hogy a támogatóitokat legyen hova belinkelni, mert ez nekik sem mindegy!
Ugye azok nem Ti voltatok, akik a Földközi-tengert akarták körbebicajozni, jónéhány hónappal ezelőtt? Ők is 80 napra terveztek. A rajtnál volt nagy nyüzsi, ertéelklubfókusz és hasonlóak, aztán a skacok Triesztig bírták. :-))
Ez a bulvársajtó elég szánalmas; az ELTÉről néhányan tavaly elmentek az Antarktiszra, előtte - gondolom marketing megfontolásból, a média óhajára, a bp-i műjégpályán verték fel a sátrat, és aludtak, hogy akklimatizálódjanak. Ebből lett meg a pénzük.
Hi-hi :)
Ő futva, cucc nélkül majdnem kétszer annyit megy naponta, mint mi gyalog, cuccal.
Majd felteszem a napi bontást valamikor, de az Expedíció honlapján rajt lesz majd amúgy.
Társam birtokolja a www.80nap.hu domain-nevet. Jelenleg még üres, de ha minden jól megy, többek között tartalmazni fog egy interaktív térképet is, amin mindig pittyegni fog egy jel, hogy épp hol járunk (GPS).