Találtam valamit az SD 30 KLZ beallitasanal. A szervizes aki uzembe helyezte, a HMV t 48 ra tette. A futovizet 60 ra. Engedelyezte az idojaraskoveto rendszert. Viszont....a keringeto szivattyu bekapcsolasi homersekletet 50 fokra tette. Hiaba akart a diszno 40 fokos vizet keringetni, a szivattyu nem indult el csak 50 fokon. Tegnap este a menuben 50 fokrol letettem auto ra, gondolvan az idojaraskoveto rendszernel ugyse allando a viz homerseklete es lehet hogy olyanra van allitva ami magasabb, mint amit a kazan kivan. Szerintem ha az magasabbra van teve, hiba megy a koveto rendszer a vizet felfuti minimum addig. Ezert nekem 50 es vizet kezdett keringetni. A tegnap esti allitas utan azonnal alacsonyabb fokon kezdett dolgozni, 42-43 fokon kapcsolt be, es lehult egeszen 36 ig mielott ujra indult. Most tesztelem, kivancsi vagyok. Sajna nekem kicsit elcsesztek a futes megtervezeset, mert a gepesz nem vette figyelembe a hoszigetelest. Es meg ezzel a 36-38 fokos vizzel felfut legalabb 25 fokra. En igazabol azt nem erztem, hogy egy Francia ceg Ukrajnaban elkezd gyartani egy amugy szlovak kazant ( Bear 30 KLZ) akkor azt miert nem tudatja a vevovel. Saunier Duval SD 30 KLZ re semmit sem lehet a neten talalni. Viszont Protherm 30 KLZ re mar igen:))) Igaz oroszul...hehe
Kösz mindenkinek a tanácsokat, akkor valami nem jól működik majd mégegyszer átnézem a szervíz menüt és keresgélek rejtett gombokat. Most nekem is E5-ön van.
A kazán egy hónapja volt karbantartva, a szerelő nem tudott mit mondani, hogy miért fogyaszt ennyit, szerinte ez teljesen normális.
Így már csak arra tudok gondolni, hogy vagy az ablakokon ajtókon megy ki a meleg, vagy a gáz nálunk kevesebb energiát ad ;)
A kazánba gyárilag be van szerelve egy időjáráskövető szabályozó, aminek a külső hőmérséklet érzékelőjét kell valahová felszerelni a házon kívül. Ez a szabályozás az égőt modulálja (kisebb lánggal ég) illetve bizonyos hőmérsékletnél nem engedi tovább melegedni a vizet. Természetesen az időjáráskövetés ki is kapcsolható és akkor a beállított max.vizhőfokra melegíti a vizet.
Ezen kívül van 1 db szobatermosztát, ami a belső hőmérséklet alapján kapcsolagt(hoeywell cm67)
Egyébként tényleg külön indul a kazán és a szivattyú, mert amíg hideg a viz addig nincs keringetés. Egyébként ez is állítható auto,illetve valahány °C-ra. Asszem akár 60°C-ig nem kapcsol be ha úgy akarom.
Ez így ebben a formában nem...
Ha jó az időjáráskövetés, akkor most 8-10°C külső hőmérsékletnél nem szabadna a vízhőfoknak 42-45°C fölé mennie (ha a görbe nincs eltolva)
Minden egyéb esetben valami nem jól működik.
Ez a 17 fokos belső hőn napi 8-10m3 elég meglepő, mert nekem 130m2-en fogyasztott 5-8m3 között 21,5 fokos belső hővel, 4 személy fürdésével, mosakodásával egyetemben...Igaz napközben le van véve a szobai hőmérséklet, de azért akkor is...
Veszedelmesen bonyolult ez a szabalyozas .... ;-)) Kulon mukodik a szivattyu es kulon a kazan égője ? Arra vigyazz hogy ott ahol a szabalyzo van nem szabad letekerni a radiatort mert lehet olyan allapot hogy a termosztat futeni akar de a radiatorok meg zarva vannak. Az a vizhang szerintem forralas lehet. Vagyis nem megy a viz a redszerben es a kazan forralja a vizet a hocsrélőben.
Leirom az enyémet. Kekem egy primitiv kazanom van es egy intelligensebb termosztát. A futesi vihofok ugy 65-75 fokban maximálva. A honeywell termosztat ugy viselkedik hogy nem csak akkor kapcsol be amikor x-1 fokot erez hanem ugy magatol kapcsolgat amikor jol esik neki. Hajnalban felfutesi idoszakot ugy allitottam be hogy éjszaka 19c 05:00-> 20c 05:30 21c Igy a kazan soha nem eri el a 70C vizhomersekletet mert hamarabb felmelegedik a haz. A termosztat 15 percig nyomja egy hofokon gyarilag ha addik nincs valtozas akkor pihentet egy kicsit. Igyenkor van a kazanon keringetesi ciklus. Szoval megprobaltam ugy beallitani hogy ne akarjon a kazan sajat homéroje szabalyozni hanem mindig a legalacsonyabb vizhomerseklet legyen.
A kazánon gyakorlatilag mindent be/el lehet állítani.
A szobatermosztát tényleg nem kell, de szvsz jó ha van.
Az időjáráskövető rendszer beállításához pedig jelentős türelem kell... Az újság szerint Alapesetben E5 -tel kell indítani aztán figyelni, hogy ha kinnt emelkedik/csökken a hőmérséklet a temosztát megfelelően szabályozza-e a fűtést ahhoz, hogy a szobában a hőmérséklet ne változzon.
szvsz ezt fehér ember a büdös életben nem fogja eltalálni. Én E5-ön használom szobatermosztáttal és nem fázunk.
Ha a használati melegviz hőfoka beállítot alá megy, mindig max fokozaton fűti a vizet. (így logikus)
Ha az összes radiátor elzárod, a víz nem tud keringeni, minek következtében érdekes dolgok történhetnek. Ezt a módszert semmiképpen nem ajánlom, inkább cseréld ki a szobatermosztátot. Ha beállítod a max vízhőfokot 60°C-ra, akkor hiába emelne az időjáráskövető rendszer a vízhőfokon, ez a korlátozás nem engedi.
A keringető szivattyú teljesítménye pedig attól függ mekkora a renszer.(hány radiátor, milyen távolság, mekkora magasság)
Termosztat nelkul a kazan addig fut amig a sajat belső max homérője mutat. Ez nem keverendo a veszhomerővel ami 95-97 C-re van belőve gyarilag. Ilyenkor a termosztat rovidre van zarva es egy allandó inditast kap a kazan. Magyarul a viz allandó hőfokon kering a rendszerben. De ezt a hofokot tudod csokkenteni egy gombal ami hol latható hol nem annyira latható helyen van.
Nem vagyok egy szakértő, de én azt tapasztaltam, hogy szobatermosztát nélkül ez a kazán nem használható. Nélküle felnyomja a vizet 80 fokra bármilyen idő is van kint és bármilyen jelleggörbe ill. FV legyen beállítva és csak fűt és fűt.
Termosztáttal elfogadhatóan beáll, csak szerintem marha sokat fogyaszt ahhoz képest legalábbis amiket mások írtak.
PTH 30NF 6cm PS-el 65 m2 fűtve 17 fokra, melegvízfogyasztás minimális, mult héten napi 8-10m3 gáz fogyott.
Sziasztok. Keresnék valakit aki ismeri a Saunier Duval SD 30 KLZ öntöttvas tagos kazánt. Arról van szó, hogy ebben van egy időjáráskövető rendszer. Odáig eljutottam, hogy elvileg 40fok alá nem engedi a gép a fűtővizet, nehogy párásodás lépjen fel. Eddig egy szobatermosztat kapcsolgatta a ketyeret. Ez a termosztat hetvegen elromlott. Felhivtam a Saunier Duval szervizeset, és egyebkent a kezikonyv is ezt mondja, hogy nincs is szukseg belso termosztatra, mert a megfelelo jellegorbe kivalasztasaval es a haz adottsagaival szamolva majd ki fog alakulni egy belső hő. Es ezt a jellegörbe tologatasaval addig kell varialni, mig a kivant belso homerseklet kialakul. Jelenleg a jellegorbe a legalacsonyabb (E1) re van allitva. Párhuzamosan nincsen eltolva semerre. A jellegorbe leolvasa szerint ha az E1 re van allitva, akkor +10 fokos kulso homersekletnel +30fokos a viz. De mivel ez a szerencsetlen 40 fok alá nem engedi, az előbbiekben irtak miatt igy a belso homersekletet csak ugy tudtam normalizalni, hogy elkezdtem a radiatorokat lekapcsolgatni. (kulonben benn 30fok). A radiatorok elzarasa elott a kovetkezo tortent futeskor. Kazan beindul, felfuti a vizet kb 48 fokra. Ezutan elindul a keringetes, de meg vagy 3-4 fokot futi tovabb a vizet. Ezutan futes lekapcsol, keringetes megy. Viz elkezd hulni, es kb 40-41fokikg hul. Ekkor ujra indul a futes. Miutan letekertem a radiatorokat , a kovetkezo tortenik. Kazan fut 48ig, aztan lekapcsol es keringet. A kazan homerojen elkezd emelkedni a homerseklet. Kb 53 foknal kazan beindul, de valami magasabb fokoztaton mert ketszer ugy nyeli a gázt. (a hangja is keményebb). Igy felfut kb 70-80 fokra (valtozo). (pedig a kazan menujeben a FV 60 ra van allitva) Ezutan lekapcsol es keringet. Altalaban ez a 70-80 fokos felfutes akkor jellemzo, ha mondjuk hasznalati melegvizet veszek. Amugy mondjuk szamomra sztoasztikusan csinalja. Nemigazan ertem. Mintha csinalna valamit, mert a kazanban erdekes viz hangok vannak:))))) Nekem ez nem tetszett, ezert ujra kinyitottam minden radiatort, es a jelenseg megszunt. MIntha feltorlodna a viz az elzart futotestek miatt es a nem leadhato ho miatt vagy a nyomas miatt emelkedne:))) Nem ertem. Vegul is kinyitottam ujra az osszes radiatort, es a kozponti szakaszelzaronal lezartam a felso szintet. Igy kb 23-24 fokot tudtam alul csinalni:)))) Amugy a beallitasok szerint a HMV 48 fokra van allitva, a FV 60 fokra, de be van kacsolva az idojaras kovetes. Igy nem ertem akkor minek ezt a 60 at beallitani:))) Mast nem allitottunk. Az a baj, hogy egy normalis leiras nincs errol a cuccrol. A kazanos meg azt mondta,hogy ne nyuljak hozza majd beall. Persze beall....addig meg eljek 40 fokban? Na mindegy:)))A haz egyebkent jobbrol balrol lakott. Raepitett sorhaz. Hoszigetelo ablakok vannak, es a hoszigeteles is komoly szerintem. Es egyebkent az alapbeallitasokon kivul. (HMV, FV hőmérséklet) mit lehet még állitani? A keringeto szivattyu teljesitmenyet? Hova celszeru allitani es hogyan:)))) AZ a baj, hogy szobatermosztattal jo, de nem azert vettem idojaraskoveto cuccot, hogy termosztatozzak. Azt szeretnem ha allandoan vizecske csorgedezne a csovecskekben. Koszonom szepen, ha valaki tud segiteni.
Milyen kazán ez ? Gondolom nem a klasszikus gazkazan mert ott mindig megy a szivattyu és a muködés feltétele a szivattyu megléte. Ha "vastagcsoves" rendszer akar gaz akár vegyestuzelésu rendszer elgondolkoztató hogy mennyit forgatna a szivattyu es mennyit forogna magatol amikor elindul. Grundfos szivattyuk nagyon sokat birnak.
Kérdésem arra vonatkozna, hogy a gázkazán kijövő (meleg) ágán lévő csőtermosztát által vezérelt keringetőszivattyút mikor/hány fokos víznél érdemes elindítani?
1.: Inkább alacsonyabb hőfokon (pl. 24-25), hogy a radiátorok minnél előbb kezdéjk leadni a meleget?
vagy
2.: Inkább magasabb (40-42), hogy megfelelő "pufferrel" rendelkezzen a kiküldött víz, és ne az első tíz méter után már teljesen lehüljön?
1.: esetben a keringető szivattyú szinte mindig megy hiszen a beállított küszöbhőmérésklet alacsony. Nem túlzott igénybevétel ez? Tényleg mit bírnak ezek a szivattyúk?
Lehet kapni szupermarketekben/barkacsboltokban kulonfele szinu zomanc hibajavitot, egy darabig jo az is, igaz konnyebben lejon. Nalam a meztelen vas meg nem kezdett rozsdasodni 1-2 ev alatt...
T
Felújítok! Keresek általatok ajánlott VÍZVEZETÉKSZERELŐ szakember(eke)t az alábbi munkára..
Ha jól látom jópáran tul vannak már ezen itt! :)
A felújítás tárgya: 12 éves Panel, a'la Káposztásmegyer II.
Ideje: November.
Feladatok:
Fürdőszoba: új kád + mosdó beszerelés, csaptelepekkel + mosógép bekötés telepítése.
WC: új WC beépítése, ejtőtartály helyett alsó öblítás ha lehet.
Konyha: mosógép és mosogatógép bekötés telepítése, + mosogató és csaptelepek telepítése.
A chuckyboy@freemail.hu címre várom az ajánlásaitokat!
Van egy kis gondom. Most cseréltem le a régi ÉTI 25-ös kazánunkat egy SD Thema Classic C 24 E kombi fali kazánra. Két szintes házban lakunk (kb. 120 m2), és az alsó szinten a három radiátorból kettő nem megy. A rendszer hagyományos, 1/2" csövekkel van szerelve, lapradiátorokkal. Van-e valakinek ötlete, mi lehet a gond? A rendszer nem levegős, két helyen van benne automata légtelenítő, + minden radiátornál is.
Örülnék ha tudna valaki segíteni.
Annak idején amikor meg en csinaltan a dunaferr olcsobb volt joval mint a Vogel&Noot igy azt vettem . Akkor a Vogel&Noot tartottaj a legjobb radiatornak. Nincs kozottuk sok kulombseg mar az ISO szerint sem.
Segítséget kérek: lepattant a zománc a zuhanytálcánk kb. 3 cm2-es felületéről. Mivel kenjem be, hogy ne kezdjen el rozsdásodni? (A boltokban ajánlottak zománckádfelújító anyagokat, az egész 8-10000-be kerülne, de nekem csak a hibajavítás lenne fontos. ennyit nem szívesen költenék rá.)
Előre is köszi, lécci a címemre (is) válaszolj.
Köszönöm, Corner
nem egy gondatlan szerelő (volt szerencsém ilyenhez) csak fölrakja a kiegyenlítőtartályt, de nem állítja be a nyomását
gyári állapotban uis a kiegyenlítő valszeg a vízellátás kb 4 baros nyomásához van beállítva 2-re, ami azt jelenti, h fűtési rendszerbe kötve meg se fog moccanni a membránja = mintha ott se lenne a tartály
egy mezei autógumi nyomásmérővel kb 0,7-re érdemes állítani
Nalunk van egy 3 bar-os vesszelep a padlofuteskoron, meg egy 10 l-es tagulasi tartaly. Elso feltoltesnel megnyomtuk hidegen 3-ig, majd max keringeto szivattyuval 24 ora, surun legtelenitve. Utana koronkent elzar, legtelenit. Majd a visszatero gyujto leereeszto szelepen leenged 1.5 bar-g. Es utana futes...
Azota 1.5 es 2 kozott hulla, a vizfok fuggvenyeben. Cirka 400 m 1.7-es cso van lefektetve.
Nem tudom miert kardoskodik mellette ? Lehet hogy szazalékot kap csak az uzembehelyezővel van joba ? ;-)) Furcsa ez a megoldas ... Milyen vastagok a csövek ? Anyaméknak legalabb 2 colos csovel van bekotve. Persze gravitacios alapon. Mukodott szivattyú is a szenes allatt ? Nekem mar volt "jo mindenttudo" kazanom én nem hiszek a csodakban. A mostani egy baromi egyszeru LAING VEZUV amivel itt sokan kirohognének de a hetvegen a gazszabályzo leirasat letoltottem a netrol es magam beallitottam a langot. Ha lesz van benne lángmodulátor az azert nem volna baj persze ha egy jolsikerult vetelrol beszélunk.
Hali. A rendszer nem túl régi, már rézcsővel+lapradiátorokkal szerelt, nem tagosakkal. Víz mondjuk a kazán miatt van bőven. A turbós azért került szóba, mert kémény ugyan van, de nem tudom, és nem is akarom kibéleltetni, a vegyes kazán is abban van/lesz belekötve.(Na jó inkább nem akarom most, mert, ha nagyon akarnám lenne alternatív megoldás...:o). Egyébként a rendszer zárt...Eddig nem robbant fel...:o) a Teljesítmény a jelenlegi kazán+radiátorok+alapterület alapján lett számolva+azzal a lehetőséggel kiegészítve, hogy esetlegesen a tetőtér fűtését is el kell látnia majd a jövőben. Azért gyanús csak nekem az ajánlott kazán, mert a szerelő gyanúsan kardoskodik mellette. Én meg nem tudom....
Mivel egy ilyen rendszer igen tetemes vizet tartalmaz es nyitott tagulasi rendszer baromi ertelmes kazant nem erdemes venni. Az a gyors reagalasu szabalyozasnak ugy sincs semmi ertelme. Anyaméknak egy C24 vagy hasonló módon raparhuzamositva egy szenes kazanra es mar 15-20 eve megy rendesen. Miert kell turbos ? Bar ha nem tudsz gazkéményt allitani akkor az kell es lehet hogy igy olcsobb is lehet. Hogy lett kiszamolva hogy ekkora kazan kell ? Össze lett adva a radiatorok teljesitménye vagy a szenes kazan fűtőertekét masolta le a tervező ?
Egy ilyen rendszer igen lomhan mukodik ami akar nem is lehet baj. Én egy stabil egyszeru kazant vennék ha lehet kéményeset. Persze a szerelőnek konnyebb neked olcsobb ha csak egy lyukat kell a falon vagni egy mar kész is a kémény. Szerencses hogy csak a futesrol kell gondoskodni. Mindenki - termeszetesen én is - mar megegette már magat egy kazan tipussal igy nem ajanlok semmit. De nem kell hasraesni egy mai "csodáktol" sem mert ugyan olyan szar szemét cuccok azok is csak jobb a reklámjuk ...
A kazánon van egy nyomásmérő, ez a radiátorköré, gondolom, ezzel nincs gond. Külön körön van a padlófűtés, itt csökkent a nyomás. Remélem, nincs a rendszerben toldás, ezt nem tudom ellenőrizni, viszont az is igaz, hogy a 100 nm-es földszinten mindössze három padlófűtés kör van.
Miert folyna ? Ha korrektul van megcsinalva akkor a beton alatt nem lehet toldás sehol sem. Igy ott ugye nem folyik. Uj radiatoroknal lehet olyan nekem is volt hogy egy kicsit hasasodik - ne nem annyira - mire felveszi a vegleges alakját. Igy a nyomas termeszetesen esni fog. A legtelenitő szelepen szerinten nem fog viz kijonni bar nekem nincs egysem benne mert iugy is megeszi a vizkő es nem fogja vetolteni a feladatat. Inkabb úgy lejtettuk a réz csoveket hogy a radiatorok fele menjen a lebegő. A kazanban van egy "veszszelep" ami kinyit ha tul nagy a nyomas. EZ a Beretta CIAO kazanon 3 bar a LAING vezuvon 2 bar. Gondolom ez alatt kell lenni-e illetve a kombikon meg egy minimum nyomas is ami alatt a kazan nem akar mukodni.
Az itt olvasottakhoz hasonló problémám van: új lakásban kombicirkós (padló+radiátor, SD C28), kétkörös rendszerünk van. A padlófűtést feltöltötték a múlt héten 1,4 barra, ami 4 nap alatt lement 0,9-re. Rajta van még a slag, feltöltöttem újra 1,2-re este, ez reggelre lement 1,1-1-re. Azt mondta a szerelő a múlt héten, új rendszer biztosan levegős, majd elmegy belőle. Amikor töltöttük, akkor az automata légtelenítőn nem jött ki víz. Kérdésem: addig kell tölteni, amíg víz nem jön ki a légtelenítő szelepen? Mi van, ha ez nem következik be, a nyomás meg már 1,5 bar fölött van? Meddig lehet maximum tölteni?
Titkon attól rettegek: nehogy valahol folyjon a rendszer, mert az aljzatbetont felverni nem kis dolog... (Nincs pincénk, nem tudom, hogy lehetne rájönni a folyásra...)