Nem működik a link! Pedig megnézném, mert elég szépnek látszik. A körbefutó galéria miatt ez még hajó-, és nem dobozformájú. A Carpati és az Oltenita hol készültek?
Szia Mijo,
hogy neked micsoda kincsed van...
Ha lenne lehetőségem, belevágnék, de sajna nincs.Viszont tudok egy pasit, akit talán érdekelne.
Megkérdezem, aztán jelentkezem.
Üdv a szülővárosnak!
Ha ne hozott volna olyan helyzetbe pár patkány, és lenne rá keretem, tudod mikor kínálnám én ezt :(. Biztos lehetsz benne, ahogy összejönne annyi, amennyi kell, azonnal meggondolnám magam.
Mondod: "fölújítás alatt álló vasúti járművem". Ajha, csak így lazán? Mit jelentsen ez valójában és a maga vélhető szépségében :)?
(Baján van erdei kisvasút, a Gemenc Rt. kezelésében. A Duna ártéri területeit barangolja körbe. Gyönyörű!!)
Szépek, de minden hazabeszélés nélkül a bajai tűnik eddig legszebbnek :).
Egyébként ez a webkamera a Duna-parton sorakozó gabonasilók tetején van elhelyezve, azért teríti be ilyen szépen a teljes Duna-híd és környéke panorámáját. Mit kellett nyekeregni a városvezetésnek, mire rájöttek ezek fontosságára. Baján három található (függőlegesen baloldalt), a Sugovica-parti szerintem nem a legszerencsésebb kameraállású, jobban kéne a nyílt vízre fókuszálnia, hiszen éppen ebben a látószögben van a város legnagyobb szabadstrandja és egyik bérkikötője.
Más ki ismeri ezt a honlapot http://www.raeth.ch/
elég sok kabinost lehet itt is látni és azt hiszem mind eladó és nem is árulják tul drágán, de rászálni elég nehéz lenne.... ha valakinek van eladó azt is biztosan szivesen veszik. A pontos inditáshoz kézzel be kell irni a cimet. Na ennyi egyenlőre a hülyeségből.
A Sikló-I-et ma vitte el a bázisról a Hullám. Lehet, hogy ő lenne a kiszemelt? Olyan pici és lapos, hogy könnyedén átvihetik a Balcsira.
Másik hír, hogy a Belgrád rakparton van a leendő Sólyom III! Legalábbis van ott 1 holland Meteor típusú szárnyas. Akkora füstfelhőt produkált, hogy nem lehetett látni tőle a hajót. De menni nem láttam sajnos.
Viszont készítettem mindkét megfigyelésemről fotókat. :o)
Tudtommal a légpárnás egyszer már felmerült, mint lehetőség, (valahol a nyugati medencében átkelőhajóként), de komolyabban nem is foglakoztak vele, mert veszélyes, szelet vet, vihart arat, no meg a fürdőzők... stb.
Én csak annyit olvastam valahol, hogy "gyors járatú" hajóval kívánják összekötni Siófokot és Füredet. Arról, hogy szárnyas, vagy sem, nem volt szó. (Mi lehet még, légpárnás?)
A többi (Masped, Görög falu és Azúr vendégei) stimmel. Nem kamu, ez a tervük.
Nagyon kiváncsi lennék tapasztalt dunai medvék véleményére, hogy a Balatonon mehetnek
-e szárnyasok vagy sem, hiszen idén a Dunán is le kellett állniuk, és ugye a Balaton sem áll túl jól víz ügyében.
Üdv! Sajnos meghalt az a kedves barátom, aki részt kívánt venni a kipofozásában. Így csak-csak megválnék tőle. Tudom, erre alkalmasabb a tavasz, de ha van érdeklődő, ezen az emilen állok rendelkezésre: muity_mijo@index.hu
Valamikor volt nekünk is nagy kabinosunk az un.SZOT üdülőhajók ebből én kétfélét fedeztem fel most melyik volt az amelyi még azépités során leégett és ezért maradt nálunk. Gondolom az orosz bitzonságiak mondták jobb ha
Magyarországon megy tönkre mégegyszer a hajó és nem vették át,de azért a SZOT-nak jó volt.Az eggyik SZocialista Forradalom volt a másik azt hiszem Budapest. CSak 70 darab készül belőle mind orosz megrendelésre. Elég sok képet szedtem össze rolúk és jobban néztek ki mint a mostani kabinosok. Persze sohase jártam a fedélzetükön .Talán valamelyik hajós szolgált rajtuk vagy kié volta a személyzet a MAHART-é?
Köszönöm a megfejtéseket, valóben egy készülő tolóhajó vízrebocsátását látjuk. Ami érdekes, hogy minden fakszni nélkül, egyszerűen becsobbantották a vízbe, majd egy autódaru segítségével fejezték be az építést.
A toló 4000 lóerős és a Missisipin tologatja a szenes bárkákat. A hajó teljes építése megtekinthető a neten, sőt van poziciós listája is. Pl. 16.-án 6:00-kor az LMR (Alsó Missisipi) 114 miles-nél völgymenetben.
Apropó nem tudja valaki miért nincs mahart pozíciós lista mostanában.
A vízibusz az egykori Dunaföldvár, már volt róla többször szó itt a topicon. A Rábán áll. Gyerekkoromban (ami nem volt nagyon régen) idáig jött még egy iparvágány, ugyanis korábban itt is rakodták az uszályokat. Én még egy-két 800-as köves uszályt láttam itt kikötve.
A zöld-fehér, vikingesre giccsesített hajó egy egykori tanyahajó.
Utána egy régi 800-as uszály áll. Paksról hozták fel kb. 8 éve.
Alatatta egy amerikai hátsó lapátkerekes gőzösre giccsesített régi tanyahajó áll.
Ennyi a győri "nagyhajó-park".
Ez utóbbi három a Mosoni-Duna egykori rakodójánál áll. Gyerekkoromban itt még láttam, amint papucsokat raknak gabonával.
Egy picit OFF. Győr (HB által fonetikusan ejtve: gyééér, de ez nem jelenti a kedves kis város lefitymálását), a sekély folyók és az álló hajók városa (és a néhai, boldog diákéveimé):
HB
Szárnyashajó a Balatonon? Budapest - A tervek szerint a jövőben szárnyashajójárat köti össze Siófokot és Balatonfüredet.
Az új járatnak az lenne az előnye, hogy a két város közötti jelenlegi 40-45 perces menetidő a felére csökkenne - tudtuk meg tegnap Gáspár Tamástól, a Masped Első Magyar Általános Szállítmányozási Rt. igazgatósági tagjától. A társaságnak egyébként két balatoni érdekeltsége is van: a balatonfüredi görög falu, illetve a siófoki Hotel Azúr Rt.
Az új hajójárat főleg azt a célt szolgálná, hogy a déli parton összegyűjtse a tervek szerint 2005-ben elkészülő füredi vízi vidámparkba utazókat. Az ügy még előkészítő szakaszban van, most vizsgálják, tud-e ez a típusú hajó közlekedni a Balatonon. A Masped tulajdonos a Mahart Passnave Kft.-ben, amely a dunai személyhajózást bonyolítja. Azt még nem lehet tudni, hogy egy vagy két hajót állítanának forgalomba, és költségbecslést sem készített a cég.
[napló]
Ma este 6 óra körül egy bolgár toló haladt felfelé az Erzsébet-híd alatt; nagyon olyan volt, mint ami ebből fog kilátszani, ha a tervek szerint ér a vízre...