Jakyggal telefonon egyeztetve a holnapi találkozó idejére és helyére a következőt javasoljuk:
19 óra, Fehér Gyűrű Söröző
V. kerület, Balassi Bálint utca a Jászay Mari tér és a Balaton utca között, a képviselői irodaház (Fehér Ház) mögött. Megközelíthető villamossal: 2, 4, 6, buszok, satöbbi. A Dunaparton ilyenkor már van bőven parkolóhely. Holnap 5 óra körül jakyg befigyel a topicba, ha van elég lelkesedés, foglaltat asztalt.
Javasolt témák:
1.
Alapítsunk-e egyesületet?
Alapcélok: hajózási hagyományok ápolása, kutatómunka, weblap létrehozása, hajófigyelés, satöbbi.
Milyen terhekkel járna mindez, ki tudja vállalni?
2.
Szerepeljen-e az egyesület céljai között egy dunai vontatóhajó megszerzése, megőrzése, üzemeltetése?
Milyen terhekkel járna mindez, ki tudja vállalni?
Milyen támogatásra számíthatunk?
3.
Ha az 1. vagy a 2. kérdésre igenlő a válasz, hol és mikor tudunk legalább tizen összejönni az egyesület tényleges megalapítása érdekében? Mik a legsürgősebb tennivalók, kik a felelősök, mik a határidők?
Holnap tehát nem az egyesület alapítása a cél, bár elegendő létszám és lelkesedés esetén akár ez is megtörténhet. A cél a vita és a mérlegelés, várjuk tehát a szkeptikusokat is!
Köszönöm a választ de ez levelezés adóügyek/pénz hijján/weblapszerkesztés rendezvényszervezés még nem terhel le senkit, csak azt nem tudom hogy a nem hajósok mit tudnak kezdeni egy lerobbant és egyre nagyobb anyagi gondot jelentő valamikor megszerzendő vizi jármüvel mert mi másként látjuk mint a hajósok, de lehet hogy nem igy van csak győzzétek meg a szárazföldieket. Na több vitát egyenlőre nem inditok. Csak a meggyőzés hiányszik
ami bizony nem egyszerü.
Hát, ha én azt elkezdeném itt sorolni... :o)
De van néhány, amit nagyon régóta szeretnék:
A BKV teljes flottája, amíg mesehősök neveit viselték a hajók. Gumidani képtárából sikerült jókat mazsoláznom, de ugye aki a teljességre törexik...
És a vízibuszok is eredeti formájukban.
Jugoszláv, bolgár és szlovák vontatók, amikről csak nagyon rossz minőségű képem van.
És a kabinosok közül a Renoir, amikor itt volt a Dunán. Meg a River Melody. Arról csak Frankfurtban készítettem képet, de az is rossz lett.:O(
Szóval nekem is van sok hiányosságom, de majd csereberélünk.
A pénteki időpont eddig öt embernek megfelelt, ki tud csatlakozni még? Legyen a jövő héten? Zoli66 és guberavera jelenléte nagyon fontos volna, mert nekik van egyesületi tapasztalatuk (már amiről tudok). Kérem, írjatok véleményeket!
Láthatóan nehezen akar összejönni az egyesület alapításához szükséges létszám. Az előbb beszéltünk guberaverával, és mind a ketten úgy látjuk, hogy az egyesület alapításából várhatóan következő terhek sokakat visszatartanak a jelentkezéstől. Biztosan lesznek ilyen terhek, nem is csekélyek; de talán volna a mód a kezelésükre.
A javaslatom az (és kérem hozzá a véleményeket!), hogy jöjjünk össze, de egyelőre nem egyesület-alapítási szándékkal, hanem egy olyan
brainstorming
-szerű alkalomra, ahol számba vesszük, milyen terhekkel járna egy olyan egyesület alapítása, aminek céljai között szerepel egy védendő értéket képviselő hajó megszerzése, megőrzése és működtetése. Ezen az összejövetelen a szkeptikusok lehűthetik a lelkeseket, és esetleg történhet a dolog fordítva is. A tervek, nehézségek és lehetőségek számbavétele után eldönthetjük, alapítunk-e egyáltalán egyesületet. Ha alapítunk, további kérdés, hogy annak céljai között szerepeljen-e a hajó megszerzése, vagy csak szerényebb célokat (cca. adatok gyűjtése, hagyományok ápolása, honlap létrehozása, sat.) tűzünk ki.
(Ezt most gyorsan elküldöm, mert a számítógépem igen furcsán kezdett viselkedni.)
A legfontosabb - mondhatni alapvető - kérdés annak eldöntése, hogy "mire is szeretnénk egyesülni".
A teljesen technikai jellegű feladatok is (könyvelés, adóügyek, weblap-gondozás, rendezvények szervezése, kapcsolattartás a tagsággal, levelezés, stb.) már elég sok leterhelést jelentenek.
Azért, hogy "legyen" egyesület, kár bármibe belefogni.
Egyesületalapításnak akkor van értelme, ha meg tudjuk tölteni tartalommal!!!
És még egyzser mondom, nem attól tartok, hogy nem lenne mivel "megtölteni", hanem inkább attól, hogy 1-2-3 emberre marad minden.
És - azt hiszem, ebben mindannyian 100%-osan egyetértetek velem - a mai világban senkinek sincs annyi szabadideje, hogy egymaga fel tudjon vállalni egy ilyen hatalmas feladatot!!
A legfontosabb - mondhatni alapvető - kérdés annak eldöntése, hogy "mire is szeretnénk egyesülni".
A teljesen technikai jellegű feladatok is (könyvelés, adóügyek, weblap-gondozás, rendezvények szervezése, kapcsolattartás a tagsággal, levelezés, stb.) már elég sok leterhelést jelentenek.
Azért, hogy "legyen" egyesület, kár bármibe belefogni.
Egyesületalapításnak akkor van értelme, ha meg tudjuk tölteni tartalommal!!!
És még egyzser mondom, nem attól tartok, hogy nem lenne mivel "megtölteni", hanem inkább attól, hogy 1-2-3 emberre marad minden.
És - azt hiszem, ebben mindannyian 100%-osan egyetértetek velem - a mai világban senkinek sincs annyi szabadideje, hogy egymaga fel tudjon vállalni egy ilyen hatalmas feladatot!!
Azért valami konkrétumot is kellene hallani hogy például nekem itt Pécsen mit kell csinálnom az egyesületben, tagdij vagy mi teszi elviselhetetlené az egyesület dolgait. Gondolom ezt már megbeszéltétek mert erről semmit nem hallotam.
Muggli "kifakadása" nyomán megosztanám veletek néhány gondolatomat.
Urak!
Egyesület alapításának csak és kizárólagosan abban az esetben van értelme, ha a megmozdulás, a kezdeti lelkesedés(ami ugye nem is olyan nagy!!) mögött van valódi akarat is!
Egy egyesület rengeteg elfoglaltságot, munkát, kötelezettséget jelent!!
Félve, de mégis felteszem a kérdést:
Szerintetek lesz a társaságban elegendő akarat, kitartás, tettvágy ahhoz, hogy végigvigyen egy Egyesületet, ha már az ALAPÍTÁSHOZ is ilyen kínkeservesen jön össze a szükséges 10 fő.
Nem szeretnék vészmadárkodni, nem szeretném a meglévő lelkesedést megtörni, de rengeteg jővőbeni gondot, bosszuságot, vitát lehet megelőzni, ha most az elején mindenki hideg fejjel átgondolja, mit is szeretne, mire hajlandó, mire van ideje!!
Egyetlen Egyesület sem működhet úgy, hogy 1-2-3-4 fanatius "viszi a hátán" az egészet.
Annak csak egyetlen vége lehet, a bukás.
Az a néhány ember meg szellemileg, lelkileg, erkölcsileg, és cseppet sem mellékesen anyagilag is belerokkan a dologba.
Amennyiben egyesületet alapítunk, úgy bizony mindenkinek, 10-20-30 embernek kell nagyon intenzíven mozognia!! Ahhoz, hogy egyes emberek ne jelentsen elviselhetetlen leterhelést az egyesület, ahhoz bizony alaposan el kell osztani a tennivalókat.
Természetesen nem arról van szó, hogy mindenki csináljon, ami eszébe jut.
Egy szűk, jól összehangolt vezetőségnek kell a kezében tartania a szervezést, mert különben káoszba torkollik az egész.
Az egyesület azonban csak abban az esetben lesz működőképes, ha sikerül egy egészséges munkarendet, megfelelő feladatmegosztást, terhelésmegosztást kialakítani.
Ismétlem: a fentieket nem azért írtam le, hogy elriasszam a tisztelt társaságot az egyesületalapítás gondolatától, pusztán azt szeretném, ha mindenki átérezné a döntés felelősségét!!!!
Muggli "kifakadása" nyomán megosztanám veletek néhány gondolatomat.
Urak!
Egyesület alapításának csak és kizárólagosan abban az esetben van értelme, ha a megmozdulás, a kezdeti lelkesedés(ami ugye nem is olyan nagy!!) mögött van valódi akarat is!
Egy egyesület rengeteg elfoglaltságot, munkát, kötelezettséget jelent!!
Félve, de mégis felteszem a kérdést:
Szerintetek lesz a társaságban elegendő akarat, kitartás, tettvágy ahhoz, hogy végigvigyen egy Egyesületet, ha már az ALAPÍTÁSHOZ is ilyen kínkeservesen jön össze a szükséges 10 fő.
Nem szeretnék vészmadárkodni, nem szeretném a meglévő lelkesedést megtörni, de rengeteg jővőbeni gondot, bosszuságot, vitát lehet megelőzni, ha most az elején mindenki hideg fejjel átgondolja, mit is szeretne, mire hajlandó, mire van ideje!!
Egyetlen Egyesület sem működhet úgy, hogy 1-2-3-4 fanatius "viszi a hátán" az egészet.
Annak csak egyetlen vége lehet, a bukás.
Az a néhány ember meg szellemileg, lelkileg, erkölcsileg, és cseppet sem mellékesen anyagilag is belerokkan a dologba.
Amennyiben egyesületet alapítunk, úgy bizony mindenkinek, 10-20-30 embernek kell nagyon intenzíven mozognia!! Ahhoz, hogy egyes emberek ne jelentsen elviselhetetlen leterhelést az egyesület, ahhoz bizony alaposan el kell osztani a tennivalókat.
Természetesen nem arról van szó, hogy mindenki csináljon, ami eszébe jut.
Egy szűk, jól összehangolt vezetőségnek kell a kezében tartania a szervezést>, mert különben káoszba torkollik az egész.
Az egyesület azonban csak abban az esetben lesz működőképes, ha sikerül egy egészséges munkarendet, megfelelő feladatmegosztást, terhelésmegosztást kialakítani.
Ismétlem: a fentieket nem azért írtam le, hogy elriasszam a tisztelt társaságot az egyesületalapítás gondolatától, pusztán azt szeretném, ha mindenki átérezné a döntés felelősségét!!!!
Szia Deejay!
A tár.hu-ra sok képet feltehetsz, csak kissé tömörítsd őket, mert így elég nagyok, azaz sok tárterületet foglalnak el. Én most tartok valami 700 képnél, de azok csak olyan 120 Kb körüliek. Sajna a tár.hu momentán döglődik és külföldről nem is látható, így én pl most gondolkozom egy másik szerverre való áttelepülésen.
Urak!
Holnap szerda. Még két nap. Leszünk tizen? Mikor? Hol? Aktiváljátok magatokat egy kicsit, kérlek szépen Benneteket!
Az nagyon jó lenne! Köszi. Ha kell valami hajóról kép,vagy infó írj,hátha tudok még újat írni neked, nektek, bár ahogy elnézem ti nagyon naprakészek vagytok! Gratula! sikerült pár képet felrakni a tár-ra,de ez még nagyon kevés! Tényleg, mennyi képet lehet oda csak úgy fölrakni?
Üdv.
De jól néz ki! Gratulálok hozzá!
Van amúgy a Swiss Coralról 1 több oldalas cikkem, amikor elkészült, akkor jelent meg róla sok képpel. Ha érdekel kölcsön tudom adni.
Szia! Kartonpapírból van, egy nagyon rossz minőségű képről készítettem, azért nem olyan fullos! Van egy motoros Swiss Coralom is, ami már lakkozva és festve is van, viszont az is papír! Egy 4,5v-os motor van benne!
Sziasztok! Találtam képeket a Lorley balesetéről, melyről Mad Scientist kolléga számolt be. Nyitottam egy albumot a képtáramban "Hajóbalesetek" címen, ahová fel fogok majd tölteni hasonló képeket, amint időm engedi. Egyelőre csak a Loreley képei vannak fenn. Bővült a "Komáromi tengerjárók" és a "Made in Angyalföld" albumom is. Megtekinthető a http://kep.tar.hu/riversea alatt. Érdekesség: 1969 -1996 között Angyalfold néven is hajózott egy egység a szovjet, majd észt flottában.
Más: Sajnos jelenleg nagyon kevés szabadidőm van, pénteken biztosan nem tudok a találkozóra menni, ezért elnézéseteket kérem. Üdv: rs
> Én valami mélyebb szintre emlékszem, talán tizen-, huszon- méterek?
Persze, csak vicceltem. Láttam már hosszmetszeti rajzot a metróról és egész egyértelműen a Duna fenekének a kavicsrétege _alatt_ megy a csô. Azért van olyan mélyen a két parti állomás.
OT
De, ha jól tudom, mind a két parti állomásnak a Duna felöli végén van egy nagy vasajtó, amit be lehet zárni, ha betörne a víz, ne öntse el az alagutat. De ez más topicba tartozik.