Keresés

Részletes keresés

Pedrofon Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3687
Nem a magyar utasokkal kell számolni!
A kabinosok fele svájci. Nem svájciakkal van tele, hanem amerikai, japán, német utasokkal.
A németek az utóbbi pár évben megtöbbszörözték a hajóik számát.
Az ukrán, román, bolgár hajók is a nyugati turistákat viszik.
Amíg volt hajógyártásunk, sorra készültek a szovjet megrendelésű hajók, abból csupán 1 lett a miénk a Szocialista Forradalom, a cseszkóké meg a Druzba.
Szerintem a Druzba sem jár már.
Előzmény: DLala (3683)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3686
Ne aggódj a topic miatt, egyrészről nyár van, és a legtöbb (általam látogatott) fórum látogatottsága jelentősen csökkent (még az állócsillag "vasútmániás"-é is), + az elmúlt hetek indexes haldoklása is gondolom sokaknak elvette a kedvét...
Előzmény: Tom_ (3681)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3685
A gázló, az mindig valamilyen korlátozott hosszúságú és szélességű hely, az ott megadott vízállás nem érvényes az egész folyóra. :-))))

Eddig oké, egy "10 dm alatt" gázló jelent(het)i azt, hogy én átsétálok az adott helyen a Tiszán, úgy hogy a lágy részeim épphogy vizesek lesznek?

Előzmény: muggli (3680)
trophy Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3684
Megvásárolható a legújabb kiadású HSZ. A június 13-án megjelent Közlöny tartalmazza a módosított kiadást.

Annyira nincs víz a Dunában sem, hogy a Szentendrei dunaágban vannak helyek, ahol 4 dm-ek vannak a hajó alatt. Emiatt szinte alapjáraton lehet csak ketyegni, mert húzza a vizet a hajó piszkosul. Az előrejelzés szerint még apad.

(a Viking Spirit szerintem nem most volt lennt először, én már láttam)

DLala Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3683
Mert magyar utas csak elvétve tudja megfizetni a brutális árakat.
Előzmény: Pedrofon (3682)
Pedrofon Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3682
Én hozzá tudok szólni mindig, de most épp csak Vikinget érdekelheti, hogy megérkezett ma legújabb tesója a Viking Spirit.
Ezzel 12-re növekedett az idén gyártott és Budapestre érkezett kabinosok száma.
Nem értem, ha ez ekkora bomba üzlet és szinte mind ide jön, vagy innen indul, miért nem vesszük ki a részünket belőle.
Tom_ Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3681
Lassan be lehet zárni a topic-ot, mert úgy látom elfogytak a témák és az érdeklődés. Ha nem ment volna "bf4002" vitorlázni és nem lett volna zsilip-baleset, akkor az utóbbi napokban senki nem szólalt volna meg. :-( Vagy "muggli" kivételével mindenki szabadságon van?
muggli Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3680
"A Tiszán több helyen 10 dm alatti gázlók vannak"
A gázló, az mindig valamilyen korlátozott hosszúságú és szélességű hely, az ott megadott vízállás nem érvényes az egész folyóra. :-))))
muggli©
Előzmény: guberavera (3678)
Tom_ Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3679
guberavera (3674):
A Balatoni hajók technikai részletei nagyon tetszenek. Csak én látom úgy, hogy a gépházban nagy rend uralkodik?

ÁÉltalában a gépházban tényleg rend van, a szerszámok a szerszámos táblán vannak sorban, a satupad (ahol van) rendezett. A kisebb sarkokban, eldugottab helyeken (pl. lépcsők alatt) vannak csak kacatok (ez a képeken nem látszik), de a közlekedési utak mindig tiszták, a motorok mindig hozzáférhetőek. Olaj sincs a földön.

Előzmény: guberavera (3678)
guberavera Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3678
Sziasztok,
Hétvégén a kékszalag közepén hajóztunk át Badacsonyból Fonyódra. A katamarán rendkívül óvatosan manőverezett a vitorlások között. Klassz volt látni. A résztvevőknek gratuláció!!!
A kikötőben Zoltikával találkoztam kicsit szomorú volt hogy nem haladnak a dolgok...
Más. A Balatoni hajók technikai részletei nagyon tetszenek. Csak én látom úgy, hogy a gépházban nagy rend uralkodik?
Valaki írt a 8 dm vízállásról a Tiszán. Gondolom mondanom sem kell, hogy ez nem azt jelenti, hogy a Tisza 8 dm mély!
MALWIN Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3677
Egy kis előzetes a hétvégi bajai utamról:
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
Tom_ Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3676
Én is gratulálok a helyezéshez. Szombaton épp a kompokon voltam gépház-kormányállás fotózás céljából és beszélgettem a hajóvezetővel egy kicsit. Azt mondta, hogy elméletileg nekik van elsőbbségük az útjukat keresztezőkkel szemben, de ha úgy alakul általában elengedik a vitorlásokat. A Voith-Schneiderről csak annyit, hogy nincs olyan mozgás, amelyet a komppal nem lehet megcsinálni, egyetlen nehézség van a manőverezésében a nagy tömeg tehetelensége.
Előzmény: Törölt nick (3673)
muggli Creative Commons License 2003.07.14 0 0 3675
Bf!
Gratulálok a helyezéshez! Ahhoz képest, hogy félig-meddig Te építetted és még úszik is, egész jó a helyezés!:-)))))))))))))))))))))))))))))
Mindenesetre az én tudásommal és hajómmal biztos a minusz 600-ik lettem volna, mégha csak ketten indulunk is a kategóriában! :-))))))))))))))))))))
Bár az enyém inkább a módosított vitorlásra hasonlítana!:-)))))))))))
muggli©
Előzmény: Törölt nick (3673)
muggli Creative Commons License 2003.07.13 0 0 3672
Akár, annyi is, de azért egy Tiszánál az már nagyon alacsony vízhozamnál áll elő, bár elméletileg nem lehetetlen, véve, hogy a Tisza eléggé rapszodikus folyó.
muggli©
Előzmény: Mad Scientist (3671)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.07.13 0 0 3671
Ez az aszály a hajózásnak is betesz...
A Balaton átlag 2,5 m "mély", sérülnek a hajócsavarok, A Tiszán több helyen 10 dm alatti gázlók vannak, ott leállt a hajósélet, és már a Dunán is 21-22 dm-es gázlók vannak, és tovább apad.
(ui.: mi az, hogy 10 dm alatt? Az lehet akár 4-5-6 dm is?)
Bócman Creative Commons License 2003.07.13 0 0 3670
Nincsen új a nap alatt, a szerb hordák dúlnak a Dunán!

Most a Melk-Ybbs-Tulln-Linz lerámolta a kachleti zsilipet.
Láttunk má ilyet Pöstön is, csak itt híddal...

:-))

Előzmény: muggli (3668)
Tom_ Creative Commons License 2003.07.12 0 0 3669
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: A kompok (SZéchenyi és Kisfaludy) kormányállásáról és gépházáról (Széchenyi) képanyag került fel ("Technika" fejezetben). A leírások később lesznek csak meg.
A Vácnál járó motoros komp is szerintem hasonló felépítésű (két motor, Voith-Schneider propellerek).
muggli Creative Commons License 2003.07.12 0 0 3668
No. akkor fordítsuk le:
"A dunai hajóforgalom Passau fölött (Bayern) egy baleset miatt csütörtökön egy fél napig szünetelt.
Egy osztrák zászló alatt hajózó tolatmány megrongálta a Kachlet Vízierőmű egyik zsilipkapuját. A német hatóságok megtiltották a szállítmány továbbhaladását. Az eset röviddel éjfél után történt. A tolóhajó két, szójával megrakott bárkát továbbított Deggendorfból Magyarországra, amikor a kachleti zsilip kamrájába behajózott. A kamrában az egyik bárka keresztbe fordult és súlyosan megrongálta az egyik zsilipkaput (A sarokpántot, vagy csapágyat?:-)) ). A sérülés olyan mérvű volt, hogy a szerkezet nem volt tovább használható. A másik zsilipkamra éppen felújítás alatt van, ha ez nem így lett volna, ez valószínűleg nem történik meg. A hajóforgalom a Dunán megállt.
Szakértők megvizsgálták a károkat. Az egyik kapuszárny csavarjai és a betonozása károsodott az ütközéstől. A javítási költségeket 30000 EUR-ra becsülik. A végleges javításig a zsilipkaput üzemképesnek nyílvánították. A hajóforgalom 11.20-kor megindult.
A bárka az elején, egy méternyire a vízszint fölött, kb két méter hosszan felszakadt, de vízbeömlés nem történt. A kárt 10000 EUR-ra becsülik. A sérült bárka 778, míg a másik 807 tonna szóját szállított.
A német hatóságok vizsgálata szerint az 5 tagú szerb legénység nem rendelkezett 24 órás üzemű engedéllyel. A passaui vízirendőrség ezért megtiltotta a karaván továbbhaladását, a hajózási hivatal pedig a karavánt a Passau-Henning kikötőbe rendelte."

muggli©

Előzmény: muggli (3666)
Mad Scientist Creative Commons License 2003.07.12 0 0 3667
1. sz . fedvény: a Mahart régi és új székházáról, illetve 3 még meglévő gőzhajóról lesz benne szó.
Előzmény: Mad Scientist (3665)
muggli Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3666
Itt a teljes hír. Valóban volt zárlat, de 11-én dél körül feloldották.

muggli©

""Der Schiffsverkehr auf der Donau war oberhalb von Passau in Bayern nach einem Unfall am Donnerstag für einen halben Tag lang gesperrt...



Ein unter österreichischer Flagge fahrender Schubverband hatte ein Schleusentor des Kraftwerkes Kachlet beschädigt. Die deutschen Behörden untersagten dem Frachttransport vorerst die Weiterfahrt. Der Vorfall passierte kurz nach Mitternacht. Das Schubschiff mit zwei mit Sojaschot beladenen Frachtkähnen fuhr auf seinem Weg von Deggendorf nach Ungarn in eine der beiden Schleusenkammern des Kraftwerkes Kachlet ein. Dabei geriet einer der Frachtkähne in Schräglage und beschädigte ein Lager des Schleusentores. Es wurde so stark beschädigt, dass die Konstruktion vorerst nicht mehr benützt werden konnte. Da bei der zweiten vorhandenen Kammer gerade Wartungsarbeiten durchgeführt werden, kann auch diese nicht passiert werden. Die Schifffahrt auf der Donau war deshalb in diesem Bereich vorerst unterbrochen. Eine Reihe von Schiffen musste auf die Weiterfahrt warten. Oberhalb und unterhalb war die Fahrt jedoch weiterhin möglich.
Sachverständige begutachteten den Schaden an der Kraftwerksschleuse. Die Schrauben eines Tores sowie die Betonbefestigung waren durch die Wucht der Kollision beschädigt worden. Die Kosten der Reparatur werden mit rund 30.000 Euro beziffert. Doch könne die Schleuse bis zur endgültigen Reparatur benützt werden. Um 11.20 Uhr wurde die Schifffahrt wieder frei gegeben.

Der Frachtkahn wurde etwa einen Meter über der Wasseroberfläche am Bug auf einer Länge von zwei Metern aufgerissen. Zum Wassereintritt kam es nicht. Der Schaden beträgt rund 10.000 Euro. Das beschädigte Schiff hat 778 Tonnen, der zweite Frachter 807 Tonnen Sojaschrot geladen.

Bei den Ermittlungen der deutschen Behörden nach dem Unfall stellte sich heraus, dass die aus fünf Serben bestehende Besatzung nach deutschem Recht für eine rund um die Uhr-Fahrt nicht ausreichend sei. Die Wasserschutzpolizeistation Passau untersagte deshalb die Weiterfahrt. Das Wasserschifffahrtsamt ordnete an, dass der Schiffsverband vorerst am Liegeplatz Passau-Heining verbleiben müsse. >> Mail an die Redaktion © APA 10.07.2003, 13:19 ""

Forrás: Oberosterreich.com



Mad Scientist Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3665
Holnap 15.55 m1, Ráday Mihály műsorában a Szőke Tiszáról (is) lesz szó.
muggli Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3664
Hanseat? Info? :-)))))))))))))))))))))))))
Bocs, de nem bírtam kihagyni!:-)))))))))))))
muggli©
Bócman Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3663
Hahó!

Tud valaki valami konkrétumot a Kachletről?!
Mennyire szakadt szét, az északi kamra épp szét van dúlva, ha alaposan sikerült lerámolni, akkor télleg dugó van!

Tom_ Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3662
Slam1! Előre is köszönöm, de egyáltalán nem sürgős a dolog. Akkor foglalkozz vele, ha nagyon ráérsz. Tom
Előzmény: Slam1 (3657)
Wyfliff Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3661
meg nem ert ide :(
Előzmény: viking star (3660)
viking star Creative Commons License 2003.07.11 0 0 3660
Üdvözlet mindenkinek!!!
Bf4002! Tényleg most hétvégén lesz? Kint leszünk mi is (vajszinű füredi gyártmányú vitorlás :))), de nem a versenyen, mikor lesz pontosan? A tali jó ötlet, és a krumplipucolásban is benne vagyok :) Valóban most sokan nyaralnak, nehéz megszervezni. Javasolnám, ha úgyis csak 10 hely van, hogy két részletbe menjünk, de az sem lenne jó, mert a csapatnak együtt kell lennie :)
Wyfflif! Mail megy!
Erről a balesetről van valahol bővebb info?
Előzmény: Törölt nick (3643)
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3659
És egy száz éves a balatoni gőzhajózás című képet, 1946-ból:

muggli©
muggli Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3658
Hahó!
Találtam egy orrot! :-)))

A "Zsófia" orrát!:-))))
muggli©
Slam1 Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3657
Tudok képeket,adatokat szerezni VIZIG-es kotróról,vontatóról,a Keszthelyen telephelyező halászhajókról(finn gyártásuakról is).De ehhez kérek egy kis időt Tőled,nem felejtem el majd jelentkezem az itt látható email címeden.
Előzmény: Tom_ (3634)
Tom_ Creative Commons License 2003.07.10 0 0 3656
Frissítettem a BALATONI HAJÓK oldalt. Újdonságok: A Gulács ms és a Fonyód ms kormányállásáról és gépházáról képanyag került fel ("Technika" fejezetben). A Gulács kormányállásához a szükséges leírás is megtalálható már, a többi képanyaghoz a leírás később lesz csak meg. Érdemes megnézni és összehasonlítani a régi és az új technikát.


Tom

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!