Azt nem tudom, hogy hogyan lehetett normálisan a gőzös mellé kötni (bár van elképzelésem), de az tuti, hogy a jég miatt van ott az uszály vagy pedig az előírások miatt. (Négyet vontathat + egy mellette.)
http://kep.tar.hu/gumidani/images/pic2403144.jpg
Ezen a képen látható mellékötésnek mi lehetett az értelme? Továbbá, hogyan lehetett a kerekesgőzös oldalához normálisan hozzákötni?
Végül: rakosgattam fel újabb képeket, nézzétek meg őket!
Upsz, tényleg, azt nem is néztem, hogy tolót látott :))) nade utána mondta hogy olyan volt, mintha a Sopront látta volna feléledni, és ő nemkülönben vontató :))))))))))
Hát, többször láttam Pestnél, 1x követtük kocsival Horányig :), utoljára kb. két hete...
Nem biztos, hogy ezért nevezték át. Van egy régi bábfilmsorozat, mostanában adják újra. Abban van egy nyugdíjas hajóskapitány, meg a kutyája és a csónakjuk, melynek neve ANDALGÓ. Szerintem a gyerekek ezt innen vették...
Hát igen, nincs mentségem.
Megjegyzem, nem mindíg vagyok ilyen. A hétvégi vitorlázáson pl. a gyerekek átkeresztelték az öreg amfórát ANDALGÓnak. Nyílván a tempóra utalva, persze az amfórában nincs 125LE ...
Amúgy szivesen topiktalizok, a weblapról sokat kéne csevegni, ahajómentés nem tudom hol tart, talán Bócman ...
Szép a kép. Az avatáson ott volt az összes őrnaszád is.
Nem kéne egy topictali, amelynek napirendje:
1. weblap
2. hajómentő akció aktuális helyzete.
(Amúgy guberavera topictárs nem kell ám elütni a vad száguldás közben a többi topicolót Fitipaldi módjára keresztezve az Attila utat :))))
Az FK 701-718 tolóönjárók is Füreden készültek, valamint a jugóknak épült jópár hasonló, valamivel nagyobb hajó.
A Dunav Tisa Dunav hajói jönnek is rendszeresen hozzánk. Különös ismertetőjük a kék felépítmény.
B. Monostor, Mostonga I., Surjan, Srem, Bezdan, de van még ezeken kívül is és van szürke felépítményű is.
GVera!
Csodaszép kép!
Puppi!
A Sió méretei miatt nem igazán hiszem, hogy nagyobb méretű önjáró készülhetett volna Bfüreden, szerintem legfeljebb 400-asok, de akkoriban a Z-k voltak nálunk divatban.
Az "Ipoly", "Sajó", "Bodrog", "Maros", "Rábca" ötösfogatból egyedül a Csepelen félreállított "Rábca" maradt vontatóboxer, a többi tolósítva lett.
Üdv: muggli
EGy régebbi tartozásomat egyenlítem ki ezzel a képpel, a topiktalin szóbakerült tengerészemlékmű eredetije látható rajta (Petőfi híd budai hídfő).
-
A Magyar Hajóregiszter weblap szépen alakul, a működtetése a következő lenne:
Táblazatos formában kitöltendő a regisztrálni kívánt hajók legfontosabb adatai + a képek hivatkozásai. A táblázat emailben megérkezik a webmasternek (egyelőre nekem) aki rövid határidővel importálja az adatokat és felteszi a weblapra. Ezt a folyamatot később automatizálhatjuk. Új hajótipusok ill. hajóosztályok létrehozása hasonló elven működne. Ja és minden regisztrált hajónál megőrizzük az utókornak a regisztrálót is, aki akarja fényképpel aki akarja csak nicknévvel.
Üdv gv
Azt szeretném megkérdezni csináltak-e vontatókon kivül pl önjárókat Bfüreden is? Mivel tegnap Batinán beszéltem egy öreg horvát hajóssal és Ő azt állitotta hogy a hetvenes években Bfüredről hoztak ilyent, ha valai tud róla érdekelne.
Tegnap Mohácson volt a Kalocsa,Csongrád,Ipoly az utóbbi is tolóra let átalakitva?
Mostanában egy hajósnál a pocak számit nem a szakál kinézetre, mert oriási hasú urak voltak a hajón.
Este nyolckor ment völgymenetben két darabbal egy óbudai építésű, ukrán toló-vontató. Szerintem az cúgozott és szeparát ment felfelé, amikor láttad. Az ukrán teherhajók alul feketék, felül fehérek, tehát a színük sötétben könnyen összetéveszthető a magyar hajókkal.
Ezek a hajók szép hosszúak és még hajó formájuak.
Sötétben kivehető alakja és mérete alapján valóban lehetne. Azonban a MAHART Szabadkikötő weblap szerint a Miskolc jelenleg Baján van, tegnap éjjel aligha mehetett Budapesten felfelé. Nem magyar volt mégsem, és a panorámát nézegetendő mentek olyan lasasn?
Zoltika!
Az akár a "Miskolc" is lehetett. Ő az Utolsó Mohikán a Dunán, aki még dolgozik. Vontatóból átépített hajó, de sokszor lekörözi az újabbakat a két ezres gépével. "Szombathely" osztályú hajó. Átépített tolóik vannak még a románoknak és a bulgároknak is.
muggli
Margitsziget, Lágymányos, Budavár, Angyalföld. Ez gyerekkoromban még a negyedik emeleten lakó Kárpáti-gyerekek számára is egyértelmű volt: emlékszem, ahogy a nagyobbik testvér - jólértesültségét fitogtatandó - felsorolta őket az emeletek közötti háborúság valamelyik békeidőszakában. Számomra a balatoni Révfülöp-osztály az általad felsoroltakkal azonosnak tűnik. Persze az hátul nyitott, de ezt leszámítva a test és a felépítmény formája egyébként azonosnak tűnik. Sajnos se jellegrajzom, se fotóim nincsenek, így a véleményemet az emlékeimre hagyatkozva kell írnom.
trophy!
Mivel Bócman elfoglaltságai miatt nemigen halad a manőverek közzétételével, ezért manőverügyi képzésem érdekében arra kell kérjelek, hogy vigyél el egyszer magaddal valami hajóútra!... :-))
Más.
Fél órája (22.54) a budai alsó rakparton autózva a Batthyány tér előtt egy hosszú tolót láttam hegymenetben szólóban. A sötétben sem a nevét, sem a festését nem láthattam, hogy legalább a nemzetisége egyértelmű legyen. AFormája alapján magyar is lehetett. Az volt a furcsa (már amennyiben a 70-nel haladó autóból megítélhettem, hogy) ugyanolyan lassan haladt, mint a környékén rajzó sétahajók. Melyik hajó volt ez, és mit csinálhatott? Tisztára olyan volt, mintha az Alapítvány topictalálkozót tartott volna a Sopronon, megszemlélendő a kivilágított Budapestet!
A sarokablakok és a beszállóajtók mögötti ablakok feletti felsőablakok be vannak lemezelve. De lehet, hogy ez így volt már az 1959-es példányokon.
Hasonlítsd össze ezzel a képpel!
http://kep.tar.hu/gumidani/images/pic2464678.jpg
Szvsz hozzám vágjátok, de ma lefényképeztem az Előszállás közelében szárazföldre vetődött vízibuszt.Mielőtt reklamálnátok, a kép még a gépben van..:-((
Trophy végre újra köztünk! :-)
A Kenese vizibusz a tesójuk, van róla képem, de idén felkutatom, akárhol is legyen!
Szerintem a Földvár teljesen megőrizte eredeti formáját.
Szerintem a Margitsziget testvére a Lágymányos és a Budavár, sőt a búvárok Triton nevű hajója is. Ez volt a korábbi Angyalföld m/s. Ezek egy típus, ezeknek kéne megnézni a Balatoni megfelelőjét.
Hátramenet mindegyik géphajón van, a régi 100-as típusok, amit "Hapci"-éknak neveztél ugyanúgy kezelték a pontonokat völgymeneti odaállással, csak nehezebb volt a manőver, mivel azok egycsavaros hajók voltak. A másik, hogy annyira szűk ívben meg tudtak fordulni, jóformán egyhelyben, hogy nem állt semmiből rápördíteni a pontonra, míg a vizibusznak kell a hely a forduláshoz.