Muggli!
Micsoda gyönyörűségeket találtál!!!
A szívem szakad meg,hogy mi kidobtuk a "kukába" szinte az összes gőzösünket.:(((
Más.A topictalira mindenképp megyek !Szerintem a kikötő főkapunál kellene találkoznunk és csapatostúl bemenni.Cs
Még korábban tettem fel a komáromi hajókról néhány elcsent képet az alábbi tárhelyre: http://kep.tar.hu/riversea
Akkor éppen bajok voltak a szolgáltatással, így nem mindegyik töltődött fel. Jó minőségű képek, érdemes megnézni őket. Sajnos nincs mindig időm az internetezésre, de megpróbálok majd saját folyamos képeimből is beszkennelni egy-kettőt, mint pl. m/s Tatabánya találkozása a deggendorfi híddal nagyvíz idején.
Hmmm...muggli! Te aztán belendültél a böngészésbe! :)))
Jó kis oldalakat találtál, most nézegetem :)))
Akkor én is véglegesítem a 29-ét, hévvel jövök a Szabadkikötőbe, azt ugyan nem tudom, hogy pontosan hol van ez az épület, dehát csak megtalálom :)))
A választ erre csak a BHRT központjában Siófokon tudják pontosan,mivel szinte mindegyik hajó más,a Csobáncban talán SKL van,de ennek utána tudok nézni ha érdekel,esetleg idecsábítom a topicra balukapitányt,a hajó vezetőjét:-)))
Sziasztok hajósnép!
kérésem lenne.
Meg tudná vki nekem mondani, hpgy a Balatoni Hajózási rt hajóiban milyen típusú motorok vannak?
És hány db/hajó?
Előre is köszi, bárki légyen is..
Ha nem publikus, jöhet mélben is..
Drága barátaim!
Végre-végre! Nem is gondoltam volna, hogy vannak még rajtam kívül ilyen hajóbolondock.
Gyorsan átolvasom az eddigieket és jövök újdonságokkal szolgálni!
Pedro
Dani!
Kb két-három hét múlva egynek a gazdája leszek, ha érdekel, akkor nagyon szívesen segítek.
Más. Topictalálkozóról vélemények, jelentekezés?
Üdv: muggli
A találkozó ügyében azért hallgattam, mert nekem mindkét alkalom megfelelő.
Családi hagyományból diára fényképezek. Nem sikerül megfelelő dia-szkenner közelébe jutnom. Így, szükságmegoldásként, lefényképeztem a kivetített képeket. Elég vacakok lettek a szinek, sok esetben torzult a kép és végül, sok helyen nem sikerült elkerülni a fekete képszéleket sem. Na, ennyi magyarázkodás után az alábbi képtől kezdve megtekinthetők.
http://kep.tar.hu/gumidani/index.phtml?aid=27552949&pid=2236738&beginnum=60
Itt is van rejtvény. A Vácon fényképezett komp és a Middelburgban fényképezett régi hadihajó nevét nem tudom.
Urak!
Akkor talán véglegesíteni kellene a topictalálkozót. Eddig jelentkeztek:
április 29-én tudna jönni:
guberavera
jakyg
viking star
kranführer
Csónakos
muggli
+ Zoltika, ha időben hazaér
bf4002
Bócman
kismiki
május 6-ára tudna jönni:
guberavera
jakyg
viking star
gigabursch
muggli
+ Zoltika
bf4002
Bócman
kismiki
Kérek mindenkit, válassza ki a megfelelőbb időpontot és válaszoljon, hogy elfogadja-e Contestant meghívását. Ha 29-e mellett döntünk, akkor már csak egy hét van hátra. Ne az utolsó nap dőljön el, hogy mikor és hol találkozunk.
Trophy! Te nem jönnél? FOMA? Mijo? Gumidani? Rézgaras? Tpuppi? (Neked most válaszolok, ha BKV-zol, akkor a Csepeli HÉV-nek van megállója a kikötőnél, ha autóval, akkor a Szabadkikötő úton, ismertebb nevén a csepeli gyorsforgalmin kell bejönni és ott kell a HÉV alatt átjönni, ahol teherautóval tilos. Szembe van egy sorompó, ott bejössz és az Igazgatósági épületet keresed) Riversea? Matilaci? Topicgazda? És még sokan mások!
muggli
Egy dolog, hogy egy Egyesület vagy egy Alapítvány a vállalkozási tevékenységéből származó jövedelmét kizárólag az Alapító okiratban lefektetett célok megvalósítására fodíthatja, és egy teljesen más dolog, hogy milyen tevékenységeket folytat!
Márpedig a tevékenység lehet olyan is, amely ÁFA-köteles.
Ebben az esetben (bizonyos egyéb szabályok függvényében, amelyeket most felesleges lenne részletezni) az Egyesület/Alapítvány saját maga döntheti el, hogy a tevékenységét ÁFA-körön kívül vagy belül végzi-e.
Pontosan erről volt szó!
Az a fránya híd bizony rengeteg bosszússágot okozott, akárcsak a "testvére" Deggendorfban.
Azt ugyan én sem tudom, hogy pontosan mekkora vízállás volt a megfelelő, de a komárnói hajókhoz hasonlóan itt is összesen alig 30-40 centi szabad nyílás volt a hajó alatt-fölött.
Ahogy az arányait nézegetem, nem is olyan kis hajó ez! Mindenképpen jachtnak mondanám. Akár valamelyik Admiralitás, vagy magas rangú ember (herceg, király...) jachtja is lehetett valamikor.
muggli
Valóban, így nagyobban már jobban látszanak az árbócok. A test formája alapján vitorlásra tippelnék (mármint eredeti építés szerint), bár a századforduló után még építettek kisebb-nagyobb jachtokat ilyen jellegű testtel, de már géphajóként. Lehetett magyar tulajdonú, hisz amikor ez épülhetett, az al-Dunán szinte csak mi hajóztunk nagyban (hú de biztosan állítom, bár nem hiszem, hogy túl nagyot tévednék:-))) ). A másik kérdés, a magyar építés. Ebben már nem lennék olyan biztos, hacsak nem valamelyik Adria parti hajógyárban készült, bár azok sem igazán voltak magyar tulajdonban, ha jól tudom.
A klipperek számomra is a legszebb vitorlások, bár leginkább csak néhány fénykép és festmény adja az élményeimet és Dékány András könyve.:-))
muggli
Igazad van, klipper építés. A klipper volt ugyanis az egyetlen hajó a XIX. sz-ban, amit nem a rigg (rudazat+vitorlázat) alapján, hanem a test építésmódja szerint különböztettek meg. Az általános hajótest 1:4 szélesség - hosszúság arányú volt, konvex orrkiképzéssel (és erre tették a shooner, bark, brigg vagy egyéb rigget) a klipper viszont 1:7 arányú volt, konkáv orral és erre a testre mindig fregatt vitorlázatot tettek. Nos ez a román hajó egy lnyűgözően szép klipper.
Üdv: contestant
Magyar építésű vagy magyar tulajdonú?
Épült egyáltalán ilyen stílusú hajó nálunk?
Le tudott volna úszni a tengerig?
Ha a felépítménye nem ilyen lenne, azt hinném, egy klipper és keresném a vitorlákat...