Igazad van, klipper építés. A klipper volt ugyanis az egyetlen hajó a XIX. sz-ban, amit nem a rigg (rudazat+vitorlázat) alapján, hanem a test építésmódja szerint különböztettek meg. Az általános hajótest 1:4 szélesség - hosszúság arányú volt, konvex orrkiképzéssel (és erre tették a shooner, bark, brigg vagy egyéb rigget) a klipper viszont 1:7 arányú volt, konkáv orral és erre a testre mindig fregatt vitorlázatot tettek. Nos ez a román hajó egy lnyűgözően szép klipper.
Üdv: contestant
Magyar építésű vagy magyar tulajdonú?
Épült egyáltalán ilyen stílusú hajó nálunk?
Le tudott volna úszni a tengerig?
Ha a felépítménye nem ilyen lenne, azt hinném, egy klipper és keresném a vitorlákat...
Nagyobb felbontásban nincs meg, így elé miniatűr a dolog, bár inkább amolyan tengeri tipusnak nézem és én még a folyamiakban sem vagyok annyira otthon, csak ami az eszembe jut, az sem pontos mindig.
muggli
Ezt a hajót 1985-ben fényképeztem le Braila-n vagy Galati-n, aztán eltűnt. Tudja vki, hogy ki volt Ő?
(Mintha rémlene vmi női név.(?))
Néha kezembe akad egy-két régi kép, de a legtöbbjét nem érdemes mutogatni vagy túl személyesnek találom, ezért nem mutogatom.
És persze mindig csak a témába vágó a jó. :)
Én három-négy napot bújom a netet egy-egy ilyen képért, Te meg zsebből űberolod! Ez nem igazságos! De legalább meg lehetne találni a képeidet az extán, de eldugod!:-))))))))))
Tessék az ászokat kirakni a topicra!:-)))
muggli
A húsvéti ebéd után sok mindenről beszélgettünk apámmal (73), köztük a hajók is szóba kerültek. 10 éves korában 1940-ben nyáron Horányban nyaralt valamilyen gyerektáborban, ahová a "Deák Ferencz" nevű hajó vitte őket. Ez azonos lehet azzal, amit még én is láttam, és a Vigadó felett volt állóhajó a hetvenes években? Gyerekkori emlékképeit összerakosgatva az valószínűsíthető, hogy a "József főherceg" járhatott akkor naponta a Szentenderei, és a "Deák Ferencz" a Váci ágban.
Korábban szó volt a "Dunaföldvár"-ról, nekem meg bekattant, hogy valószínűleg szerepel az "Októberi vasárnap" című filmben. Ezen jön a film szerint Budapestre Otto Skorzeny és kommandója ifj. Horthyt elrabolandó. Emlékszem a forgatásra, nagy horogkeresztes zászlóval forgolódott a Lánchíd és az Erzsébet-híd között...
Nekem mindig (na, jó, majdnem mindig) ott a gép a kesztyűtartóban. Egy jobb 3Mp-es gép már tudja az egészen kis fényerőt is rőgzíteni. Igaz, ilyenkor már nem árt legalább egy támasz és utána fordítani a mozgó tárgynak. Kis gyakorlással már sikerülhet is!:-))))))
Na, milyen oldalakat találtam? Magyar hajókról viszont alig haladja meg a 0-t a neten lévő állomány!:-(((
muggli
Nem volt nálam masina....nem mindig viszem ki azért :))
meg új dolog sem volt...viszont a Primadonna, hogy milyen gyönyörű éjszakai fényben, amint épp előzgeti a Heinrich Heinét :)))...hú, ha lenne olyan gépem ami éjjel is használható...
Ja, a Buda bárkájának orrán az a felfestett grimaszoló fej marhára tetszik, ötletes :)
A szokásost...meg azon felül kedden egy magyar lobogóju Fluvius önjárót :)) kedden nem sok izgalmas ment
szerdán viszont jó volt látni, hogy hemzsegett a Duna...
27 hajó 6 és 22 között! Ebből 10 kabinos, 15 teher, és 2 szárnyas. Igaz, mindezekből csak 3 magyar...a két szárnyas és a Buda, mint önjáró...:((
Hűűűűűű....hányszáz hozzászólás termett itt hirtelen? Most jöttem meg Horányból, és próbálom megkereseni az elejét :)) (lassan én leszek itt a beköszönő vendég :))) de nemigérem hogy az egészet végig tudom olvasni, mert holnap megyek vissza...
Trophy! Holnap, holnapután alltime kint vagyok a parton, nem hasítassz errefele? :)
Wyfliff! Meglesz...izé, nemsokára...
Kellemes húsvétot!
Total length 45,43 m
Length on CWL 44,05 m
Moulded breadth 11,60 m
Max. breadth 12,02 m
Depth 3,30 m
Top height above the base 15,20 m
Draft unloaded 1,87 m
Max. draft 2,15 m
Output of main engines 2 x 736 kW @ 350 rpm
Accomodation for 16 persons
Nem megerősített információk szerint ezt a típust ma is meg lehet rendelni a Ganz-nál. Más kérdés, hogy az oroszoknak biztos nem ez jut az eszébe manapság ...
Nem pont erre gondoltam! Az alapítvány nem igényelhet vissza ÁFÁ-t, ezen egy jó könyvelő sem tud segíteni. Ha gazdasági vállalkozást pl. kft-t alapítunk, akkor annyi a gond, hogy a cégektől kapott támogatás nem írható le az adóból. Lehetne pl. egy alapítvány aki birtokolja a hajót, meg egy kft ami üzemelteti. Persze az üzemletetés nyereségét meg fogják adóztatni, már ha lesz ....
Bizonyos pályázatokat csak alapítványoknak írnak ki stb.
Ja, ha minden igaz, ez náluk az 'OT 2400'-as tipus. Elég sok fut még mindig belőlük, csináltunk vagy 6-8 darabot évente, úgy 15-20 évig!, meg a gőzhajókat is! Röhej, akkoriban mi gyártottuk a legkorszerűbb tolókat, meg a legerősebbeket is és nekünk nem volt csak a néhány átépített tolónk, meg a mamulák.
muggli
Ha jól emlékszem, meg volt adva a vízállás, aminél magasabb víznél már nem mehetett lefelé ilyen jószág, de erről Bócman kolléga talán többet tud.
muggli
Az újvidéki Tito-híd alatt csak "kabrió üzemmódban" mehettetek át, mert az olyan bazi alacsony volt, hogy régi ismerősöm szerint "kenuból fel lehettett hugyozni a hídig" :-)