OFF
Arra emlékszem, hogy megkaptam, de hogy hova tűntettem arra nem. Küld el légyszíves mégegyszer, mert elég lényeges dolgokat írtál.
ON
Mi számít magyarnak, mi nem?
I. kategória: magyar fejlesztés-magyar gyártás (na ez magyar)
II. kategória: magyar fejlesztés-külföldi gyártás (nem rossz, ha a 70-es évek SKD-CKD-CBU mozgalmára gondolok, de Giron-féle buszfrankeinsteinektől óvakodni kell)
III. kategória: külföldi fejlesztés-magyar gyártás (Credo, Rába. A Kravtex vezér múltkori cikkét olvasva egy dologgal mélységesen egyetértek: termelni, értéket előállítani kell, nem üzletelgetni, spekulálgatni. Ezért én nem bántom a Credo-t, de remélem hamar berendezik a konstrukciós főosztályukat. Annyi tehetséges mérnök, formatervező rohangál most állás után)
Ikarus Agora: ez a kategória lenne, csak az a lenne ott ne lenne. Én már az Agorával is boldog lennék.
V. kategória: külföldi fejlesztés-külföldi gyártás
Nem tudom már, hogy hol olvastam, de anno amikor bemutatták a 300-asokat valami nemzetközi zsűri v. szakmai bizottság ezt a hátfalat tartotta a kor legszebbjének. (Bocsi, ha pontatlanul fogalmaztam, vagy nem így volt, de valami ilyesmire emlékszem lehet, hogy rosszul...)
És ha már buszszépségnél tartunk:
egyszer tényleg nekiállok és csinálok egy képes komparációt az egyes korszakok Ikarusai és nyugati autóbuszai között. Érdekes lesz.
Ikarus 386K3 1984-ből. Mestermunka!
A hátfalat percekig el tudom nézegetni. Olyan, amilyen egy igazi "hátsónak" lennie kell. Formás, arányos :-)))
Az Ikarusbus létrejöttekor még benne volt az ajánlatban, azután szépen kihúzták. Idén hivatalosan az Ikarus típusok közül már csak a C56/C83 ill. 412T típusokat gyártanák, gyakorlatilag meg semmit sem.
Ezek a mai fiatalok. Még szerencse, hogy a magyarbuszok domainregisztrációja már folyamatban van, mert azt is lenyúlnád :-)))
Azért lesz jó ez a topic, mert az Ikarus Fan Club átment a "ki tud viccesebb smiley-t betenni" témakörbe az utóbbi napokban.
Mit gondoltok?Magyar busznak számít-e az IKARUS AGORA vagy NABI EXCEL és,ha igen mekkora mértékben az?
Csak az Magyar busz amelyiket nem csak nálunk gyártják,de itt is tervezik?Vagy az is magyar,amelyiket itt gyártják?
Persze,ha ez utóbbi nem igaz akkor igen korlátozott lesz azon típusok száma,amelyek nem csak itt gyártottak,hanem a terveik is kis hazánkban születtek.Ha minden igaz akkor csak az IKARUS EAG-nek és a Rákos-UNION kft.-nek vannak ilyen kocsijai.(Azt hiszem ez utóbbi tavaly egyetlen buszt sem gyártott.Ha igen bocsi és javítsatok ki!)
Van néhány közlekedéssel kapcsolatos fórum itt a Topicon,de kizárólag a(régi és új)magyar buszokkal foglalkozó nincs.Ezt a hiányt szeretném pótolni ezzel a fórummal.
Remélem sokan megfordultok itt az elkövetkező időkben és minél több hozzászólással gazdagodik a fórum.