Nekem a logika azt diktálná, hogy a Margit, és a Szabadság-híd között. De nem én írtam erről korábban.
Egyébként szerény ismereteim szerint ez a "kikötő felár" fogalom nem jó. Az adott helyen a parthasználati díjat a rasztert adó illetékes kerületi önkormányzat állapítja meg. Tehát nincs felár, vagy kedvezmény, egyedileg megállapított díjak vannak. Nyilván Óbudán kevesebbe kerül egy raszter, mert finoman szólva nincs kiépítve, személyhajó esetében meg turisztikailag nem frekventált hely, mint pl. a Vigadó térnél, vagy az Akadémia előtt a Lánchíd lábánál, vagy akár a nemzetközin.
Erre gondoltál, vagy arra, hogy akkor mi a helyzet, ha egy hajózási társaságtól bérel kikötőhelyet magánszemély, vagy cég?
Köszönöm szépen! :))))
Amúgy valaki írta már itt a topicon, de nem emlékszem rá, melyik két híd között van a budapesti felár kikötőbérlet ügyileg? Talán Margit és Petőfi?...
Muggli: Nem arra a Frontérára gondoltam....:)))))))
mondjuk ritkaronda tepsi alakja van, de csak 80x9 méter, úgyhogy beférne, 100 enberre 50 db kabin, nem is lenne rossz...(persze abban sem lenne túl sok magyar érdekeltség)
jah, láttam már olyat amikor kabinos hajónak kotró volt az "előfogata...
FoKás barátunk mellévetten tolta fel, kb. gyalogos sebességével (talán épp hogy a sodrást le tudta győzni) felfelé a kotróművet, kabinoskánk meg "beszorult" mögé, jó hosszú időre, amíg elment szemből a 2x4 bárkás ukrán karaván....háát igen, ott egy ideig a tempót a Fokás kötelék diktálta...:))
ja, dejó...közben meg ma vagyok 1 éves! :))))
Amíg dr. Zsiga Attila volt a tiszai kirendeltség vezetője, tényleg fontolgatták a szállodahajót (és még sok mindent) a Tiszára. Sz volt még ezen kívül a "zászlóshajók" egyikéről is rendezvényhajóként Szegedre, ha lyól emléxem, akkor a Rákóczi volt a kiszemelt áldozat. A svájciak egyébként a Tisza-tó és Tokaj között akartak szállodahajót. Kisköre és Tokaj között tudna is menni, mivel a hajózóút szélessége és a vízméység a duzzasztás miatt nagyjából állandó. Mondjuk egy hosszú, száraz nyáron Tiszabőnél kellene néhány kotróhajó felvezetésnek 13 deciméteres gázlóknál.:-))
"...egy Frontéra nagyságú hajó talán jól érezné magát rajta ..."
Mit akarsz, négykerékhajtás, difizár és szinte mindenhol elmegy! :-))))))) Én csak tudom, nekem is az van! :-))))))) Opel Frontera!
muggli smile
FOMA, ha látod a Viking Pride-ot a Tiszán Passnave matricával az oldalán magyar lobogó alatt, rádiózz már rájuk, hogy inkább hátrázzanak visszafelé, mert szar ott megfordulni! Ez nagyon teccik!!! :)))))))))
Különben, komolyra fordítva a szót, a Viking Neptune lett volna a kiszemelt áldozat, persze a Dunára...nem a Tiszára!!! Bár, azért egy Frontéra nagyságú hajó talán jól érezné magát rajta (egy bizonyos szakaszig), persze ehhez, hogy ilyeneken gondolkodjunk, hogy melyiket érdemesebb átvinni, vagy melyik lenne a Dunán...ehhez sokmindennek kell előtte történnie...:)))
Akkor egy sztori:
De ez csak a lenti szárnyas-havária fénykép miatt mesélem el (különben elég hihetetlen)
Szóval, az egyetlen szárnyasutazásomon történt Bulgáriában 1987-ben a Kométa-3 (cirill betűkkel volt írva :-)) ) fedélzetén mentünk Neszebárba szüleimmel és tesóimmal. Döngetünk kint a tengeren, mikor egetverő csattanás, "besatuzott" megállás, és a hajó mögött iszonyatosan pezsgő-fortyogó víz, majd feltűnik benne egy olyan vascső méretű valami, amit elkapott a jobb első szárnyrész. Le is szakadt, úgyhogy Neszebárig féloldalasan mentünk, azaz végig jobbra dőltünk.
Az igazi érdekessgé az, hogy ugyanez a hajó vitt minket vissza Burgászba is, s közben még csinált egy teljes oda-vissza járatot.
Különösebben a bulgárok nem aggodalmaskodtak. Csak a hajó hülye billegése miatt sokan hánytak. Biztos Nelson betegségben (Tengeribetegség) szenvedtek. :-)))
"jelenleg a Passnave az egyetlen dunai személyszállítási cég, amely nem rendelkezik a vízi turizmus kiszolgálásához elengedhetetlen "úszó szállodával", úgynevezett kabinos hajóval."
Ez érdekes! A Passnave-n kívül én csak a Duna fővárosi szakaszánál tudok 10 másik dunai személyszállítással foglalkozó céget, és mily érdekes...egyiknek sincs "úszó szállodája".
Nem vagyunk egy kicsit pontatlanok Vajas Úr? Ja és ezek a cégek már 2000-ben egytől egyig léteztek....
FOMA, ha látod a Viking Pride-ot a Tiszán Passnave matricával az oldalán magyar lobogó alatt, rádiózz már rájuk, hogy inkább hátrázzanak visszafelé, mert szar ott megfordulni! :)
Jól mondod!
Az utazó (üzemi) sebesség sosem közelíti meg a végsebességet, amit csak "túlerővel" lehetne elérni, és az az ilyen 3-5000-es fordulaton pörgő "Vilmákkal" nem lenne sem túl tartós sem túl gazdaságos. A gazdaságosság alatt ugye érthető mire célzok? :)
A Rába-MAN-os, vagy a Delphine-es moszkvák 25-öket is mennek völgynek, de nagyobb víznél a Váci szűkületnél GPS-sel már mértünk 29-et is, mégsem ér fel a tarif 50 perc alatt Pl. Endrére. :)
Hááááááááát! Nem lenne kispályás látvány, az hótziher! :-)))) Mondjuk közepes víznél, a 33-as út hídja alatt. Megizzadnának a mókusok az orrsugárkormány motorjában! (Ha egyáltalán elférne!:-)))))))))))) )
Ez nagyon érdekes...El tudjátok képzelni,ahogy egy ilyen "Viking" szerü kabinos hajó rundózik Tokajnál,vagy bárhol másutt a Tiszán?:)
Visszatérve a szárnyasokhoz,a vizen a sebességérzet a szárazföldi kétszerese.Magyarul sokkal gyorsabbnak érezzük a tempót,mintha a szárazföldön mennénk.
Van még itt érdekes: "jelenleg a Passnave az egyetlen dunai személyszállítási cég, amely nem rendelkezik a vízi turizmus kiszolgálásához elengedhetetlen "úszó szállodával", úgynevezett kabinos hajóval. Ezen változtatni kívánunk, ezért cégünk a közelmúltban tárgyalásokat kezdett a Viking River Cruises nevű svájci hajózási céggel egy közös vállalat alapításáról. A vállalkozás 2001-ben két kabinos hajóval kezdene működni, az egyiket a Dunán, a másikat a Tiszán bocsátanánk vízre."
Üdv !
Dolgoztam pár hónapot a Vöcsök III-on, de azzal 50-nél többel sose mentünk.A Sólyom valamivel gyorsabb,de a 80-nál jóval kevesebb.A Bibiccel kapcsolatban nincs tapasztalatom.
Egy partról készült képet találtam csak róla :)))
A kapitány a szó szoros értelmében a kerékállás tetejére (!!!) felerőszakolt székből irányította
a hajót! Az egész part bámulta a látványosságot! Nem volt semmi!! :)))
Vajas úr már a moszkvákat is ki akarta váltani pár évvel ezelőtt a korszerűsítés jegyében, ehhez képest a BKV flotta egészben megvásárlására kiírt pályázaton tavaly az egyetlen résztvevő a Mahart Passnave volt... (nem lett semmi belőle)
korszerű hajópark hmmmm.......
én örülnék neki....bár nem tudom, vagy két éve olvastam a neten a Mahart jövőbeni tervei között, egy Vajas Jenővel készített interjúban, le is mentettem: "Mindenképpen kell vasárolnunk új járműveket is, hiszen négy-öt éven belül le kell selejtezünk a három legfoglalkoztatottabb hajónkat: a Hunyadit, a Rákóczit és a Táncsicsot. Ezek helyébe újat kell vennünk." hát remélem én is hogy nem...
Így van...és kb. vele együtt fog evezni a Táncsics, a Rákóczi és a Hunyadi is az "örök vizekre" :((((( őket állítólag már az idei szezonra se indították volna...:(((
Ördögöd van Symphony! :))
Najó...csak az enyémen a toló nem bulgár hanem jugo, és nem nagy toló, hanem csak boxer...és csak 1 db félkész önjárót visz, a többi stimmel...:))))
Előkeresem ha gondolod, és már rakom is, csak a szkennerem egy kicsit beteg....talán holnapra meglesz! De még megpróbálom ma....már csak azért is, hogy megszolgáljam Trophy kolléga dicséretét! :)))
Hamár így a rakományoknál tartunk...:))))
nyáron rengeteget láttam, hogy bulgár tolóhajók egyszerre két-három félkész önjáró-hajótestet (a nevek alapján gondolom, Hollandiának) vitt fel,
van ilyenekről képe valakinek?
Viking! Én már lassan azon lepődnék meg, ha éppen nem volna a tarsolyodban egy kép az aktuális témához kapcsolódóan. :))
Várható vízállás? Nézd meg a Vituki lapján, de szerintem tavasszal nemsokára duzzadni fog rendesen.
A Sólyom I-et 97 szezon végén selejtezték. Kifutotta magát. Az alumínium, a nagy terhelés, a magas fordulatszám, és a szárnyakon képződő rezgés-terhelés következtében a hordszárnyas hajóknak meghatározott a futásidejük. A II-nek is már csak pár éve van.
Legnagyobb megengedett sebesség: a vizen nincs. Az egyes típusoknak sincs. A gép teljesítményét is nagy részben szabályozza, hogy milyen típusú, menetemelkedésű, levélszámú a csavar, pontosabban inkább a gép tulajdonságai szabályozzák a hozzárendelt csavar adatait, illetve a sebességet nagyrészben a hajócorpus határozza meg. Ez alapján: úszó, félsikló (halbgleter), sikló(gleiter).
Szárnyasok:
Sólyom típus: két csavaros 80 km/h
Vöcsök típus: 70km/h
Bíbic típus: 60 km/h
Nem tudjatok veletlenul, hogy mi lett a sorsa a balatonfuredi Szabadi nevu vizibusznak. Azt hallottam, hogy amikor lehoztak helyette a Jokait, a vizibuszt felhoztak valahova a Dunara (Megyerre talan?) Es azota...?
G.
"A másik a világ leghülyébb kérdése lesz... a szvsz annyit tesz mint szerény véleményem szerint??? "
Szerény véleményem szerint egyáltalán nem hülye a kérdés, hiszen a mai netszleng által használt rövidítésekkel miért is kéne, hogy mindenki tisztában legyen. Egyébként azt kívánja jelenteni. Van még jó pár ehhez hasonló, de hogy én mennyire utálom az ilyeneket, az nem kifejezés :(. Ebben a világban páran ilyen módon szeretnék demonstrálni azt, milyen régi bennfentes tutajosok a háló vizein :((....
Egy másik dolog, ami első sorban Locatort érdekelheti. Jó néhány hozzászólással korábban kérdezte meg van-e valakinek a MAHART pozlista naponként. Nos nálam a gép minden nap szedi (kivéve hétvégén és amikor szabin voltam) szóval egész jó a hibaarány. Ha még mindig esedékes a lista vagy esetleg valaki másnak szüksége van rá, jelezzétek és küldöm zippelve.
(Egyébként erre is született egy araonyos kis megjelenítő progi, de még tesztelési fázisban van a nagy válaszidők miatt...)