A párásodást úgy oldom meg, hogy a ventilátort felcsavarom 2-es fokozatba, csak ablakra irányítom. Hideget fúj még, de az első sarokig lemegy a pára. Később pedig már jön a meleg.
De ha valaki megtalálja a tuti páramentesítő szert, ossza meg velem is!
Nekem a Bosh helyett szintén ajánlottak egy sokkal olcsóbbat, ami állítólag ugyanolyan jó. Már nem emlékszem a márka nevére, de valami olaszos hangzású volt vagy ilyesmi - talán pont ez. Ez a Homasitában történt. Talán Neked is ott ajánlották? Ha nem, akkor hol?
Esetleg tehetnél egy jól zárható fémedénybe száraz jeget és ezt a szélvédő elé tehetnéd.
:-)
Tutti, hogy a pára arra fagyna rá és nem a szélvédőre.
Persze használhatsz nyitott edényt is, de ekkor módszert kombinálni kell a nyitott ablakkal vagy kölcsön kell kérned a búvár haverodtól az oxigén palackot.
:-)))
Picit komolyabban, egy lehet, hogy nagyon hülye ötlet. Ha van a szélvédő külső felületére használandó vízlepergetőd (pl. RainX) vagy tudsz egykeveset szerezni valakitől), akkor kipróbálhatnád azt egy kisebb felületen belül. Lehet, hogy nem fagyna rá a pára és a törölgetést is jobban bírja, mint a spray-s páramentesítők, a fénytörést azonban lehet, hogy kedvezőtlenül befolyásolja. Ha nem tartod teljesen idiótának az ötlet és kipróbálod, akkor légyszí' osszd meg velünk az eredményt.
Minden jót!
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]Ernő
Párásodás ellen:
bekapcsolt klíma, az ablakra irányított meleg levegővel, esetleg amíg a motor be nem melegszik addig tekerd le az ablakot. Végső megoldásként tehetsz a szélvédő alá ruhatömlőbe vartrt szilikagél golyókat, az megköti a párát. Néha locsolgasd magad vízzel, ki ne száradj tőle...
Igen, ilyen termékekről én is hallottam, de jó pár közülük állítólag semmit sem ér. Ezt megelőzendően kérdeztem, hogy van e olyan, ami esetleg ér is valamit.
Egy haverom úgy oldotta meg a mínusz száz fokban a páramentesítést, hogy lehajtott fejjel vezet, így nem lihegi össze a szélvédőt. Elég mókás, ahogy felfelé sandítva próbál részt venni a forgalomban... mindezt teszi egy böhöm Voyagerrel.
Persze ha bemelegszik a gép, már nincs probléma ;-)
Az nem lenne az igazi. Akkor inkább a búvár haverpmtól kérek egy oxigén palackot.:-)
SzaboZE!
A szélvédő eltávolítását nem szogalmaznám annyira, mert mint tudjuk, annak az a funkciója, hogy támasztékot nyújt az ablaktörlő lapátnak és a szélvédő nélkül csak lógna a vak világba..:-)
> ahogy beülök a gépállatba 2 perc alatt belehelem a szélvédőt, ami azonnal rá is fagy
> és egy szót sem látok. Próbáltam, hogy nem veszek levegőt, de akkor meg elkezdek szédülni
A bicikliseknek (meg tán festőknek) van olyan arcot is takaró kis maszkjuk, amitől nem megy oda a lehelleted. Próbáltad már? :o)
Régebben már szóba kerültek a belső páramentesítő cuccok. Nem dicsérte agyon senki ezeket a termékeket.
Azóta sem talált senki olyan anyagot, ami esetleg bevált?
Azért érdeklődöm ilyen intenzíven, mert ebben a hidegben (sajnos még nincs garázsom),ahogy beülök a gépállatba 2 perc alatt belehelem a szélvédőt, ami azonnal rá is fagy és egy szót sem látok. Próbáltam, hogy nem veszek levegőt, de akkor meg elkezdek szédülni egy idő után és az is legalább olyan rossz, mintha nem látnék. :-) Azt is próbáltam, hogy lehúzom az ablakot és mikor fújom a levegőt, akkor azt kiengedem. :-))
Melegíteni meg nem szoktam az autót, mert ahhoz, vagy 10 percig kellene járnia, hogy elkezdjen meleget fújni és az a motornak, kipufogó rendszernek sem jó.
Persze 3-4 km után már elkezdi leszárítani a fűtés, de addig tapogatóznom kell.
Szóval, ha van valakinek jó tapasztalata olyan anyag terén, ami megakadályozza a szélvédő párásodását írja le legyen szíves.
Előre is köszönöm!
Igazad van, ezért írtam, hogy ha 0 fok közeli a hőmérséklet akkor nemhogy az otókázás nem segít, még örülhet az ember ha el tud vele indulni a mosóból :o))
Tehát az én javallatom téi mosásra:
Minimum 6 celsius fok, vagy meleg napsugáron való állás lehetősége legalább 5-6 órán keresztül.
A kockázatok és mellékhatások tekintetében keressen fel bárkit rajtam kívűl :o))
Hogy ha mész, akkor is. Én tegnap este 6kor kénytelen voltam gépet mosatni. Kézimosó, át is törölgették rendesen, és utána mentem még vagy egy órát a géppel, de utána akkor is befagytak az ajtók.
Reggel alig bírtam nyitni.
Mivel én (is) utálom a koszos, mocskos gépjárműveket, ezzel 1etemben azoknak az otóknak a tulaját is akik majd csak tavasszal fürdetik meg legközelebb négykerekűjüket, a válasz az, hogy persze lehet mosni, arra kell figyelni, hogy ha nem mész yoopár km-et miután lemostad és a hőmérséklet nagyon közelít a 0-hoz akkor bizony még másnap is érhetnek meglepetések. :o))