Keresés

Részletes keresés

marioo Creative Commons License 2002.12.10 0 0 136
Nem tudom hogy miert eleztetek ki ezt az egeszen kifejezetten a fapados legitarsasagokra. Ez minden europai legitarsasagra vonatkozik.

Nagyon nem akarok visszamenni a multba, de ez a dontest is egy szerves folyamat reszekent kell ertelmezni. A liberalis "laisses-faire" jogallam utan ( amikor az allam kivonult a maganjogbol es a teljes szerzodesi szabadsag tombolt) csak addig mukodott, amig a gazdasagi-tarsadalmi fejlodes kovetkezteben a szerzodes ket oldala kozotti egyensuly teljesen felbomlott. Az egyik oldalon volt a "hetkoznapi ember", a masikon pedig az a par multinacionalis vallalat, amely a "szinte-monopoliumaval" diktalta a szerzodesi felteteleket. A szerzodesi szabadsag meg arrol szolt, hogy kotunk-e szerzodest, vagy nem. Szoval ezen probalt meg valtoztatni az a felfogas, hogy az allamnak bizonyos esetben igenis kozbe kell avatkoznia a "fogyaszto" erdekeben, miutan a megkotott szerzodesi feltetelek nem targyalasos uton lesznek meghatarozva ld. megveszed a jegyed, es a masik oldalan szepen elmondjak, mit tehetsz meg, es mit nem. Igy az allam ujra elkezdett benyomulni a maganjogi szerzodesekbe, ennek egy szep peldaja ez az unios dontes.

Bocs ha hosszu, tudom hogy ez repulos topic, es en is repulomaniaskent olvasgatok. Csak ez eszembe jutott:-) Szoval szerintem ezek a dontesek nem a "fapadosok megszivatasara" es a legitarsasagok ellen szulettek, hanem az utasok vedelmeben. Az mar persze mas kerdes, hogy az agazat egyebkent sem fejlodo allapotanak ez mit fog jelenteni.

PS:3color, hianyollak a malev topicbol, azert majd gyere vissza:-)

Előzmény: Heading370 (135)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.10 0 0 135
Szerintem is mindenki erti hogy Te mire gondolsz. En meg csak azt szeretnem, ha annyit viszont Te latnal be, hogy azert ez a fapad biznisz ma mar Europaban tobb mint balkani egyszer levevos atvagas. Azert ott sem hulyek az emberek: evente ilyen sok millio embert atvagni nem lenne konnyu!
Előzmény: trikó (134)
trikó Creative Commons License 2002.12.10 0 0 134
:)))) Azért ugye ez a bitosító dolog sánta, hiszen az autózásban főként te vagy a "szolgáltató" a magad számára:))) A biztosító csak kártalanít szerződés szerint.

Szerintem jó értjük egymást, és feleslegesen kekeckedünk:))

A légiközlekedésben is van vismayor. Ilyen a kétméteres hó és szeptember 11 (mikor minden gépet leparancsoltak).
Viszont ha technikai okoból van törlés ( és ez a jóval gyakoribb ) akkor felelős a szolgáltató, és ez szvsz így van jól. Nem gondolom, hogy a fapados piacnak ártani fog a dolog, és azt főleg nem hiszem, hogy rájuk feltétlenül más garanciális szabályoknak kell vonatkozni alapkérdésekben. Szerintem itt van a véleménykülönbség miköztünk mindössze:))

(Megj.: a kínai piacon is visszakapom általában a pénzt, ha a cucc nem működik. Egyéb garancia viszont nincs...)

Előzmény: doncike (133)
doncike Creative Commons License 2002.12.10 0 0 133
Akkor visszatértünk a "miért" korszakhoz :)

A lényeg az, hogy az "érdekvédelem" mikor kezd el ellentétes lenni az érdekeimmel, nem pedig az elv, hogy az állam majd jól megvéd engem, ha kell, ha nem.

A kínai piacon nem kapod vissza a botmixer árát, ha nem jó, a fapados viszont visszadadja a jegy árát, ha nem vitt el.

Autóbiztosításhoz felárért köthetsz csereautó opciót: tehát nem csak a közvetlen károdat (mínusz önrész), hanem a közvetettet is téríti. Mégsem köti ki az állam, hogy csak csereautó cascót lehet kötni, mert ha este totálkárosra törik az autódat a pusztában, akkor hogy mész haza ...

Arról nem is beszélve, hogy a késés/törlés sok esetben valódi vis major következménye, a polgári jog (és az üzleti etika) szerint ez nem von kártérítést maga után.

Előzmény: trikó (131)
trikó Creative Commons License 2002.12.10 0 0 132
Mint pedig szintén említém alant: nem hiszem, hogy mindez komoly gondot fog okozni a fapadosoknak.

Üdv:)

Előzmény: doncike (130)
trikó Creative Commons License 2002.12.10 0 0 131
Akkor visszakanyarodunk a kályhához:))

Miért nem teheti meg hivatalosan egy cég, hogy az áruit, műszaki cikkeit olcsón árulja, de nem vállal rá garanciát (nem a turkálós sérült cumókról beszélek). Miért van törvényben előírva, hogy még évek múltán is köteles az alkatrészellátást biztosítani, és erről miért nem mondhatok le egy kis engedményért.

Miért kötelez kamatra a törvény, ha valamit önhibámon kívül késve fizetek ki?...

Miért nem mondhatok le hivatalosan a törvényes jogaimról egy munkaszerződésben, mondjuk évi 1000 túlórát vállalva, ha egyszer én azzal anyagilag jól járok?

Mindezek nem közvetlenül kapcsolódnak ide, de a vonatkozó szabályok logikája hasonló a most emlegetettéhez...

Vannak alapvető üzleti erkölcsök, amelyeknek a kereteit le szokás fektetni. Hogy ki hogyan tartja be, az más kérdés:)))

Előzmény: doncike (130)
doncike Creative Commons License 2002.12.10 0 0 130
"Azt viszont teljesen korrektnek tartom, hogy mondjuk mikor egy esti járattal, családdal elindulnál haza, és valamiért a gép nem tud elindulni, ne a Te zsebedre menjen a helyzet."

Oké, akkor beszéljünk csak erről! :)

Semmi problémám nincs azzal, ha válaszhatok, hogy
A légitársaságtól veszek jegyet x forintért (inkl. hotel, ha törli a járatot) vagy
B légitársaságtól x/2 forintért (inkl. padon alvás, ha törli a járatot).

Teljesen rendben van, ha szerinted az A társaság x forintos jegye szimpatikusabb. (Képzeld: általában nekem is.) Viszont ha más vevők (sokan) a B-t is akarják, akkor miért kell őket ettől megfosztani, rendeleti úton?

Előzmény: trikó (127)
trikó Creative Commons License 2002.12.10 0 0 129
"Arról nem is beszélve, hogy a kínai piacban az összes létező adó- és vámszabály megsértése a nagyobb probléma, mert ott nem csak sz@rt árulnak, hanem jó minőségű, "kamionról leesett" cuccokat is. (Vám, áfa és nyugta nélkül.) "

Ezért írtam:

"garanciát KELL hogy adjanak. Ez ott nem szokás, ettől is olcsók többek között"

Ismét leírom akkor, hogy nem tartom tisztességtelennek a Ranairt!!!!!!!!!

Előzmény: doncike (126)
trikó Creative Commons License 2002.12.10 0 0 128
Én sokat dolgoztam utasokkal, akik törölt járat miatt dühöngtek. Érdekes, hogy ők nem látták egyszerű meghiúsulásnak a helyzetet:))
Előzmény: doncike (126)
trikó Creative Commons License 2002.12.10 0 0 127
Ajjaj!

Gyerekek, és nem gyerekek! Miért beszélünk többről. mint amiről szó van. Én kizárólag arról beszélek, hogy ha egy társaság szerződést kötött Veled, és azt nem teljesíti, azt nem baj ha nem egy legyintéssel intézik el. Szó nem volt a biztonságról, késésre való asszociálásról vagy ilyesmiről. (Tudtommal a fapadosok menetrendszerűsége nagyon jó).

Azt viszont teljesen korrektnek tartom, hogy mondjuk mikor egy esti járattal, családdal elindulnál haza, és valamiért a gép nem tud elindulni, ne a Te zsebedre menjen a helyzet.
Szerintem ha őszinték vagytok magatokhoz, akkor ezt belátjátok Ti is...

Ennyiről beszéltem és nem többről.

doncike Creative Commons License 2002.12.10 0 0 126
A kínai piac hasonlat szerintem nem jó.

Egyrészt azért mert törlés esetén a szerződés meghiúsulásáról van szó, nem a hibás teljesítéséről.

Késésnél már felvetődhet a hibás (késedelmes) teljesítés, de korántsem nyilvánvaló, hogy az a társaságnak felróható okból következett be. A "hagyománsos" légitársaság vállalja az ilyen vis major-jellegű kockázatok (légtér zsúfoltsága, időjárás) egy részét, megetet-megitat, a fapados nem vállalja, sőt a saját hibás problémák (pl. késés műszaki okok miatt) kockázatát is az utas viseli.

Ha ilyen feltételek (plussz isten háta megetti reptér) mellett van kereslet, márpedig van, akkor hadd menjen!

Arról nem is beszélve, hogy a kínai piacban az összes létező adó- és vámszabály megsértése a nagyobb probléma, mert ott nem csak sz@rt árulnak, hanem jó minőségű, "kamionról leesett" cuccokat is. (Vám, áfa és nyugta nélkül.)

Előzmény: trikó (123)
doncike Creative Commons License 2002.12.10 0 0 125
Szerintem nem a késésről asszociáltunk a fapdosokra, hanem arról, hogy ha kötelező lesz a késésért/törlésért fizetni, akkor ezt be kell építenüik az árba.

Az viszont igaz, hogy késés-ügyben a nyári charterek igen rosszul állnak, a "hagyományos" társaságok éppúgy, mint a fapadosok.

Előzmény: Heading370 (124)
Heading370 Creative Commons License 2002.12.10 0 0 124
Nem egeszen ertem, hogy az esetleges kesesrol miert asszocialunk rogton a fapadosokra! Tudom ilyenkor az a szokas hogy adatokert kialtunk... Nem hinnem hogy az europai low-cost-ok rosszabb kesesi statisztikakkal rendelkeznenek mint barmelyik "rendes" legitarsasag. Tobb okbol is: a repterek ahova tobbnyire jarnak, nincsenek tulterhelve, (a Ryanair-rel peldalozva, nekik pl deklaraltan nem is celjuk beinditani jaratokat a klasszikus "holiday destination"-okre, marpedig tudjuk hogy ott a legrosszabb a kesesi helyzet) masreszt meg van rendes flottajuk, ugyhogy nem dol ossze a menetrend ha egy gep kiesik. En tudok olyan legitarsasagrol ahol rosszabb a helyzet... :)
A kinai piac peldaval meg azert nem ertek egyet, mert bar nagyjabol ertem a celzast, azt nemileg elnagyoltnak tartom. A kinai piacon ugye sz@rt arulnak, olcson, kinyomozhatatlan haterrel, az esetek tulnyomo tobbsegeben nyilvan illegalis modszerekkel. (adocsalas, csempeszes, megvesztegetes, stb). a fapad pedig alapvetoen ahogy donci szaktars irja, egy uj termeket hozott letre, de maga a lenyeg ugyanaz: A-bol B-be (na jo a B az csak B-South) de legalisan, biztonsagosan, jol kepzett szemelyzettel, modern flottaval, stb juttatjak el a kevesbe igenyes utasokat.
Persze ezt lehet csurni-csavarni, hasonlat ide, vagy oda, aki elhatarozta hogy a fapad jelenseg karos a legikozlekedesben azt en nem akarom meggyozni. Persze azt nyilvan minden fapad tudja, mennyire fontos a biztonsag megorzese: egy incidens helyrehozhtatlan karokat okozhatna nekik. Nyilvan lenne boven aki azonnal bebizonyitana, hogy igen kerem, aki ilyen olcson repul az nem tudja szavatolni a biztonsagot!
Előzmény: doncike (122)
trikó Creative Commons License 2002.12.10 0 0 123
Én is áthozom a hozzászólásom ide, melyben a kinaipiacos olcsóság kontra garancia hiánya allegóriát vetettem fel, lévén nem csak a kártérítés mértékérő szólt a vita, hanem arról, hogy a Ryan pl. nem vállal felelősséget ilyenkor, nem ad étkezést szállodát egyebet törlés esetén, viszont az új szabályok alapján törlésre felelősséget kell véllalni. (Jelenleg a Ryan egyszerűen visszadja a pénzed és mehetsz, bár kétségtelenül fent is van a lapjukon, hogy nem vállalnak felelősséget a törlések után földönbaradtakért...)

A kínai piacos beszólásom:

"Ha vásárolsz egy műszaki cumót, arra teljeskürű garanciát KELL hogy adjanak. Ez ott nem szokás, ettől is olcsók többek között. A dolog mégsem jó így, és nem is törvényes.
A légiközlekedésben hoznak egy szabályt, miszerint mindenkire egyformán kötelezőek a garanciális játékszabályok. Ez számomra semmilyen negatívumot nem jelent, még akkor sem, ha az eddigi 25€-s jegy ezentúl 28 lesz....
Ettől Ryanék sem fognak tönkremenni, legfeljebb icipicit csökken a forgalmuk. Szerintem kibírják. Vásárlóik viszont jobban járnak, és ez már nagyon nem baj:))
A különbség valószínűleg abban lesz, hogy a Ryan esetleg csak kétcsillagos helyeken altatja az utasait, ha odáig fajul a dolog. (Nem hiszem, hogy túl gyakoriak a törlések)... "

Nem tartom tehát tisztességtelennek a Ryanairt, de úgy érzem, hogy ebben a dologban minden utasnak szüksége van a garanciákra. A cégnek pedig mindez nem jelent túlzott terhet.

Előzmény: doncike (122)
doncike Creative Commons License 2002.12.10 0 0 122
A "Legnagyobb .." topikban is megint a fapados a téma, megpróbálom áthohzni ide, mert ott elég offtopik.

Ott most az a legújabb EU-szabály került elő, amely szerint kötelezően emelkedik a késésért, illetve a járattörlésért járó kártérítés.

Erről nekem az a véleményem, hogy ha egy utas az olcsóbb jegy fejében lemond bizonyos szolgáltatásról, és ezzel létrejön (létrejött) egy új piaci szegmens a repülésben, akkor az rendben van.

Az új EU-szabály az állam szükségtelen beavatkozása a piaci folyamatokba; a piac egyes szereplőinek indokolatlan támogatása.

parajesus Creative Commons License 2002.12.08 0 0 121
Huha már vártam ezt a kérdést:) ezzel mindig bajban vagyok. 737-700 talán. Soha sem nem vagyok nem biztos benne a abban hogyan a 737-es széria melyik darabjáról van szó, nem vagyok biztos. Benne. Nem. Azt hiszem. Viszont az átalakítások miatt nem ajánlom 180cm-nél magasabb turisták számára, mivel fizikailag nincs hely a lábuk számára.
Az árak meg drágábbak, igen, de ha rugalmas vagy ahogy nem oly rég ebben a topikban írták nekem, akkor akár egy 60 fontbból mindennel meg lehet úszni egy Luton-Zürich-Lutont.
Előzmény: Vinnen (120)
Vinnen Creative Commons License 2002.12.08 0 0 120
Engem érdekelne még a gép típusa illetve, hogy mennyire volt tele a gép. Az Easyjet jegyárai valamivel drágábbak mint Ryanair jegyek, ugye?

Vinnen

Előzmény: parajesus (116)
parajesus Creative Commons License 2002.12.08 0 0 119
Szintén albioni lakos?
Ha igen akkor tudod mit jelent a Public Transport Angliában... :)
Ha nem akkor sem tudod képzelni.
Volt egy legendás vonatjuk ami 3 napot késett...
Ja és 2 hete láttam döbbenetes dugót Londonban. A fura csak az volt, hogy mindezt csütörtökről péntekre virradó éjjel hajnali 1-kor. :P
De ez már nagyon off bocs.
Előzmény: beri (118)
beri Creative Commons License 2002.12.08 0 0 118
Reptéri transzfer ügyben az is az igazsághoz tartozik, hogy menetrend szerint kb. 1 óra busszal London központja és Luton között a menetidő. A Greenline üzemelteti: pl. hétköznap hajnalban a következőképpen:
Indul:Victoria, B’ham Pal Rd, stop 6 0000 0030 0130 0430 0530 0630 0705 0735 0805 0835 0905 0935 0945
Érkezik: Luton Airport Terminal 0105 0135 0235 0530 0625 0730 0805 0850 0910 0950 1010 1040 1100
Egyéb helyeken kb. másfél órás útról írnak a forgalom függvényében.
Utas2 Creative Commons License 2002.12.08 0 0 117
Kösz a képet is, az Airlinerworld legutóbbi számában is van egy cikk Lutonról, ugyanaz, amit te is írsz, miszerint az elmúlt években - thanks Easyjet - hihetetlen fejlődésnek indultak. Idén már meghaaldják az 5 milliós utasforgalmat, jövőre ennek több, mint a duplájával számolnak!!!!
Előzmény: parajesus (116)
parajesus Creative Commons License 2002.12.08 0 0 116
A hétvgém EasyJettel.
Eszzé, írta parajesus esszéje. Címe:
Az ember, aki visszasírja a piros |93|-as buszt.
Esszé.
Kis városka 20 perc autóval Heathrowtól Nyugatra, London belvárosa vonattal 30 perc. 4kor kelés mert jön a taxi 4.20-ra, sietni kell Lutonba mert a gép 7.55-kor megy és nem vár! A pakisztáni taxisofőr mindössze 5 percet késett ami náluk már elfogadható eredmény. Állomásra el (+5Ł), első londoni vonat elcsíp [t-3.00], pénztár zárva, kaller nincs, jegyet nem vettem :P, Londonba be (-6.5Ł). London Paddington-Farringdon állomás megtételére a metró a legmefelelőbb eszköz. 2 vonal is jó nem kell átszállni (+1.6Ł). Metró kb. 15 perc múlva betoppan. Majd 3 megálló után egy kedves hang bemondja hogy nyet. A hétvégen sínkarbantartás miatt nem lehet tovább erre (London ismerők kedvéért Baker street<->Farringdon, nem ismerők kedvéért: kb. Keleti<->Moszkva tér kategóriájú lezárás). Első aggódó pillantások a karórára [t-2.10]. Baker streeten kiszalad, pótbusz keres. Közben az automata benyeli a jegyem, újat vesz a buszra (+1.6Ł). Busz kb. 10 perc múlva érkezik meg [t-2.00]. Farringdonra megérkezés, jókora késéssel, a tervezett vonat már elemnt [t-1.45]. A következő kb. 35 perccel(!) később jön. Ez már majdnem közvetlen járat Luton reptérre. Itt megállok egy pillantra, hogy röviden körülírjam ezt a transfert...
A vonatot mind kategóriájábam mind minőségében úgy kell elképzelni mint a gödöllői hévet amire felszállsz vasárnap reggel úgy, hogy a szombat éjjel mocskot senki sem takarította ki... Koszos, büdös, lelakott, kényelemtlen. Semmi speciális járat, csak egy szimpla London Public Train, 30 éves és nem a leggazdagabb területek között ingázik.
Tehát ülök a vonaton [t-1.10] (+12Ł), mikor rádöbbenek, hogy ez az út kb. 40 perc Luton Airport állomásra... Ekkor már sejtettem...
A vonat megérkezik, rohanás, mert nem tudom merre kell menni stb. Kiderült az állomásról shuttle buszt üzemeltet az Easyjet ami 10 percenként jár. Felszállás a buszra [t-0.20], megérkezés a reptérre, rohanás a checkinhez amikor látom a feliratot "Gate Closed". Az idő ekkor 7.50. A London környéki kisvárosból 3,5 fél óra nem volt elég a reptérre jutáshoz... Persze ez nem róható fel az Easy-nek, de azért nem is könnyíti meg az egységsugarú utas helyzetét.
Kérdeztem az információn el lehet még csípni ezt a gépet? Mosolygva a fejét rázta a srác. A következő gép 13.50-kor megy. Mondom ezt még kitalálom mert nekem délben Zürichben kellett volna lennem. Majd rövid hezitálás után úgy döntöttem, mindegy lesz ami lesz megyek. A srác ekkor közölte már átírta jegyem a következőre. Mondok mennyi? A válasz ingyen. (Pozitív!)
Szóval alvás a reptéren, kaja miegymás. A reptér maga teljesen korrekt. Nem érzed egy percig sem rajta hogy low cost. A jegy nélküli rendszer frankón müködik. Odaadtam az internetes helyfoglalásról kinyomtatott papírt+útlevelet, megnézte "Hunagary...That's fine. Enjoy your flight, sir!" kb. ennyivel le is zavartuk a dolgot. A biztonság elég kettős érzést keltett bennem. Mintha nem is lenne... Aztán láttam mindenfelé rendőröket mászkálni FN-RAL-lal... amikor a fémdetektorhoz értem már pozitívan gondolkodtam erről is, azt elég komolyan veszik, de nem zavaróan csinálják. Megkérdeztem egy biztonságit csinálhatok-e fotót a belső váróról, azt mondta igen, csak a detektor/ellenörző rész ne legyen benne. Elővettem gépet a szemem elé emeltem amikor mellettem termett egy másik biztonsági, hogy ugyanmár mit csinálok??? Mondtam kollegája megengedte. Mire ő várjon itt egy kicsit uram kollegát megkérdezte tényleg így van-e, majd visszajött és mondta minden rendben.
A váró. Kicsit kicsinek tartom a dohányzó részt, de ez nem annyira nagy baj, nem kell a hülye bagósok miatt sok terepet elvenni a normális emberektől. Viszont nem eléggé szeparált a többi résztől ami viszont zavaró lehet a közeli nemdohányzók számára. Egy asztal volt csak szabad ahova leültem dohányozni, szinte egyszerre egy elsőtiszttel, pár szót váltottunk nagyon kellemes benyomás mardat meg erről. Nem volt benne az lenézlek téged mert te csak egy nyavalyás kis utas vagy, én meg pilóta. Sokat spórolnak a kiszolgáló járműveken, egy meglehetősen gagyi busz viszi az utasokat a gépig, ahol azok megrohamozzák a gépet, mert ugye helyfoglalás nincs. Annak ellenére, hogy én a második buszon kaptam helyet ablak mellett ültem. A hely elég szük, szerintem ezzel is próbáltak 1-2 extra sort nyerni. A vezető sztyui első megszólalásánál éreztem azt mikor, egy étterem helyett a Mekdonáccba mész...
...és a fedélzéten van 2 gyönörű csajszi (másik két sztyui), az egyik valószinűleg a legöregebb a szakmában...
és tényleg:) felszállás után a "csajszik körbejértak pár Easyjet magazinnal, és mondogatták, "Magazines, magazines!", majd az egyik hirtelen azt kezdte modogatni "Big Issue, Big Issue", ekkor már a teljes gép röhögött, tudniillik ez a fedél nélkül/flaszter angol megfelelője. Aztán volt 15 perc elég disznó turbulenciánk, majd eseménytelen út Zürichig. A leszállás előtt a sztyuik körbejártak nagy fekete szemeteszsákokkal és begyüjtötték a szemetet. Ez nagyon viccesen néz ki elsőre.
Persze 6 órát késtem emiatt nem tudtam visszajönni az esti géppel, kénytelen voltam Zürichben maradni és átiratni ami 10 font extra + a két jegy közötti különbség. Neked kérdezd meg az első átírás miért volt ingyen, nem tudom. De nem is bánom.
A visszafele út dramaturgiája hasonló volt, csak a pilcsi elköszönt már a csatorna felett mondta a további részen lehet számitani egy kis turbulenciára és komoly szélre, "...it could be a bit bumpy..." :) ettől kezdve, ami szemszájnak ingere. A turbulencia nem volt komoly, de éjszaka, alacsony felhőalap, erős szel, kis turbulencia, keményen kilepte a gépet az igazat megvalva minden tisztelet a pilcsiké mert már láttam magam alatt a kifutó fényeit amikor még mindig masszívan dolgoztak hogy irányban tartsák a gepet.
Szerencsére az útlevél ellenörzésre kb. 5. voltam a sorban ami nagy mázli mivel összesen ketten csinálták! Egy az angolokat kezelte mikor az elfogytak ő is beszállt a külföldiek ellenőrzésébe.
Hát ennyi volna.
A tanulságokat mindenki maga vonhatja le, de nekem pozitív volt a cég rugalmassága, negatív a nem létező reptéri transzfer. Hja, azok csinos piros 93-asok...
:)
üdv
parajesus

ui.: A Luton repteret folyamatosan bővítik, láttam épülő új hangárokat, kifutót(!) stb.
Ha valamit kihagytam volna ami érdekel kérdezz! :)

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.06 0 0 115
Az olcsóságnak általában ára van. Persze nem mindegy, mekkora ára.

Mert ha valaki innen kocsikázik Frankfurtba szerintem nem fogja érdekelni, hogy melyik reptérre kell menni imho mindegyik ugyanúgy útba fog esni, nemde? :)

1€ért meghát...

Előzmény: Utas2 (114)
Utas2 Creative Commons License 2002.12.05 0 0 114
Csak egy gond van ezzel a Frankfurttal. Az, hogy a Ryanair a legalább másfél órára levő Hahn-ról repül, ami közelebb van Koblenzhez is, és egyébként eléggé a jóisten háta mögött van. De azért eléggé barátságos hely, főleg annak, aki a magányt szereti....
:)
Előzmény: Törölt nick (113)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.05 0 0 113
Ryanair újra akciózik.

Íme pl. egy példa. Franfurtból kiinduló járatokra van orbitális akció. Hogy hol éri ez meg nekik... na mindegy.
Szóval vegyünk 50 embert, aki el akar utazni Frankfurtból, a francia Montpellierbe. Miért is ne?

Nézzük mennyibe is kerülne mindez a Lufthansával!

Frankfurt - Nizza (vegyük úgy hogy ez most Montpellier, nem találtam semmilyen kötődő járatot sem...) => oda vissza €447. 50 személyre ez €22350.

Nézzük hogy néz ki ez Ryanairrel!

Going Out (One-way)
50 @ 0.50 EUR 25.00 EUR
Taxes, Fees & Charges 0.00 EUR
- Please contact our reservation center for details.
Coming Back (One-way)
50 @ 0.50 EUR 25.00 EUR
Taxes, Fees & Charges 0.00 EUR
Total Cost of Flight
(excluding handling fee (if applicable))
click for details
50.00 EUR

Azaz összesen €50.

Melyiket válassza az 50 ember?

€22350 vagy €50?

Törölt nick Creative Commons License 2002.12.03 0 0 112
Na de kerem! Hol marad a beszámoló EasyJet ügyuleg? :) Luton-Zürich-Luton, ugyebár ;)
Törölt nick Creative Commons License 2002.12.02 0 0 111
En meg annyit tennek hozza, hogy az EasyJetnek is normalisnak mondhato arai vannak ES nem ugy mint a Ryanair, normalis repterekre megy. Pl. Ryanair ha megnezitek Velenceben tulkepp nem is velencebe szall, hanem Travisora... Mig mondjuk Easyjet kozvetlenul Marco Polora! Ugyanez igaz pl. Frankfurtra is, bár a HUBjuk nekik is Stansted (es bizonyos jaratokra Luton es Gatwick is, de nem Heathrow, termeszetesen...)
Vinnen Creative Commons License 2002.12.02 0 0 110
Egy érdekes hír a BBc-től miszerint Indiában is mozgolódás van fapad ügyben:

New budget airline planned for India

The Indian air firm Deccan Aviation is hoping to emulate the success of Easyjet and Ryanair by launching a budget airline for India.
The airline will be called Air Deccan and flights are due to begin in April.

The budget airline sector has proved to be one of the few growth areas in the aviation industry in recent times, grabbing market share from the more traditional carriers.

Captain GR Gopinath, the company's managing director, told the BBC World Business Report programme that the airline had a huge potential market.

"If you look at India's population we have a population of 1 billion and we have just 400 commercial flights," he said.

"The US has one-fourth our population and has 40,000 commercial flights."

Right time?

A previous attempt to launch a budget airline for India by NEPC failed, but Captain Gopinath said he was confident his airline would succeed.

"Timing is everything - I think it's an idea whose time has come," he said.

He said the airline did not intend to compete on routes run by existing operators, but it would offer fares about 30% below what people would expect to pay on established airlines.

The airline is planning to attract middle-class business travellers, and aims to serve a mixture of industrial and tourist destinations.

One of the criticisms levelled at budget airlines in Europe is that they fly to cheaper airports that are miles away from city centres.

But Captain Gopinath said this would not be a problem for Air Deccan.

"We don't have that many subsidiary airports like in Europe and the US... because as it is, in the existing major airports the slots are not fully filled."

And he recognised that price was not the only important factor.

"On the one hand you have to be no-frills in terms of making a low-cost airline,

"But in terms of quality and service you have to be absolutely outstanding.That is the key to success."

Heading370 Creative Commons License 2002.11.30 0 0 109
A Virgin megkezdte Ausztraliaban is a mukodeset, Virginblue neven.
Igy reklamozzak magukat:
"John Travolta says Quantas is great.
He's a better actor than we thought."
Utalva ezzel nyilvan Travolta promocios vilagkoruli utjara, melyet sajat B707-esen tett meg, a Quantast reklamozva.
Utas2 Creative Commons License 2002.11.28 0 0 108
Szívesen, itt van:

"Szóval, most jöttem vissza Hahn-ról (vagy akik jobban szeretnék: Hahn-Frankfurtról/ez van kiírva is/, bár az igazsághoz hozzátartozik, hogy Hahn-nak kábé annyi köze lehet Frankfurthoz, mint Ferihegynek Miskolchoz, de hagyjuk....) Egy picikét a jóisten háta mögött van, ha közúton közelíted meg, de megérte felkeresni.

Viszont kicsit elképedtem attól, amit láttam. Hahn az egyik legnagyobb amcsi légibázis volt, egy fennsíkon fekszik, és elég élményszámba megy, ahogyan az ember az üres ellenőrzési pontot elhagyva a valamikori és most teljesen kihalt legénységi és tiszti épületek között kanyarog, aztán meg áthaladsz a vadászgépek tárolására szolgált bunkerek között és egyszer csak ott vagy Európa leggyorsabban fejlődő repterének terminálja előtt. Az élmény teljsen olyan, mintha nálunk egy elhagyott orosz laktanya pusztuló épületei között csavarognál. Ott is várhatóan az ilyen négyemeletes épületek többségét lebontják majd.

Az épület könnyűszerkezetes (olyan, mint egy hatalmas konténer), légkonicionált, három, fotocellával működő ajtó, belül minden tiszta dizájn, igényesen kialakítva. Nagyon klassz és kompakt a reptér, kábé egyharmada az egyik Ferihegyi terminál méretének, viszont minden van benne. Üzletek, kávézók, étterem, galéria, kilátóterasz!!!, utazási irodák, stb. A galériáról le lehet látni az érkezési csarnokba, ahol két kicsi, de annál inkább modern poggyászkiadó szalag is van. A természetesen ingyenesen látogatható kilátóteraszon (amelynek egy részén ülőhelyes kávézó is van) gyakorlatilag testközelből élvezheted a főként Ryanair gépek látványát, ott parkolnak az orrod előtt.

4 darab indulási váró és kapu van. A futópálya (amelyet mindkét végén keresztez egy út) 2 irányból használatos. Nagyon klassz spotterkedési helyek vannak....

A parkolásért a reptér majd egy kilométeres körzetében fizetni kell (rohadt sok autó parkolt mindenütt), ráadásul gőzerővel folyik új létesítmények építése - állítólag hatalmas üzlet ott földtulajdonnal rendelkezni, napról napra többet ér. A közvetlen közelben cargóbázis (ha jól láttam, Aeroflot!) éttermek, és hatalmas parkolók.

Az adatok szerint most évente 1.4 millió utas fordul meg ott, jövőre ez a szám várhatóan megduplázódik és 4 éven belül 5 millióra számítanak. Van valóságalapja, mert láthatóan óriási pénzekért mennek ott fejlesztések. A legnagyobb üzemeltető a Ryanair, főként Angliából, Olaszországból vannak járatok, napi 15-20 reggel 6-tól este 11-ig bezárólag. De más kisebb regionális légitársaság is repül oda.

Azért valami hasonlót el tudnék képzelni mondjuk Debrecenben. Jót tenne nekünk...."

Egyébként a Germawingsről az jut eszembe, hogy a Go-t is a BA leányvállalataként hozták létre, aztán idővel - vezérváltás a BA élén - feszültségek keletkeztek az anyavállalat és a Go között a termék (mármint a szolgáltatás) miatt, mondván, hogy nem fér bele a BA szolgáltatói koncepciójába. Ezért is adták el. Kiváncsi vagyok, a Lufi hogyan kezeli majd a belső konkurrenciát.

Hahn-on egyébként kocsival jártam, de beszélgettem olyannal is, aki Ryanairrel érkezett oda.

Az Easyjetes történet Steliosról igaz, most
igazándiból Ray Webster a főnök ott. Két kérdés most mindenképpen érdekes:
- Nem terjeszkedte-e túl magát a cég a Go bekebelezésével?
- Az Airbusokkal kötött igencsak előnyösnek tűnő (gyakorlatilag a listaár feléért, kétharmadáért vesznek gépeket NAGYON NAGY tételben) üzletnek mi lesz az igazi ára?

Előzmény: Vinnen (101)
parajesus Creative Commons License 2002.11.28 0 0 107
juteszembe, szombaton megyek Zurichbe Eloszor az Easy-vel :)))) majd irok rola.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!