Keresés

Részletes keresés

Dobi 85 Creative Commons License 2002.10.01 0 0 579
A hétvégén megyek a palihoz,valószínű,hogy megveszem de ha esetleg még sem akkor szólni fogok
Ja és pestől 240km-re van a moci.
Előzmény: achenobarbus (578)
achenobarbus Creative Commons License 2002.10.01 0 0 578
Hello Dobi85!

Ha nem akarod megvenni szoljal :-)

uff,
ocs.

Előzmény: Dobi 85 (574)
_latsam Creative Commons License 2002.09.30 0 0 577
köszi fuzvik és aki válaszolt!
7Vgén lett egy potya fuvarom. utánamjött végre a mocim is. 5 évet állt és amikor elővettem a blokkot finoman +forgattam a berugókarral a dugókat. Egész könnyen lehetett. Párat "rárúgtam" és könnyen forgott meg szép hang jött belőle. Összegyógyulva tehát nincs. Ha minden jól megy, tavaszra lábra állítom, és ha üzembiztos lesz, lehet, hogy rendszeres használatba veszem.
Sam
hygy Creative Commons License 2002.09.30 0 0 576
Hello!

Dobi: 20 rugoert telleg nem sok, elvileg olyan 25-30e korul fel lehet ujjitani a blokkot. De meg ha 40 is akkor is 60-ban van egy feljitott 350-esed. :)

de neked kell eldontened hogy megveszed e.

bye
HyGy

Előzmény: Dobi 85 (574)
hygy Creative Commons License 2002.09.30 0 0 575
Hello!

Dobi85: errol beszeltunk hogy van egy infra ado led, es a hozza tartozo aramkor, jo hogy koze van a fenyben megtalalhato infrahoz mivel az infra is feny. Hja nekunk ezzel a muanyag tarcsaval is bajunk volt. Bar a skodamban is ilyen, de a muanyag tarcsat nem tudod annyira precizen kivagni, szerintem. Hja a hall-os gyujtast meg 50 ev alatt eleg ha eccer attorlod. :)
De mindenki olyat csinal amit akar. Fentir aramkor, megfelel a gyujtashoz a jelado reszet kell atalakitanod.

bye
HyGy
jawa350/638

Előzmény: Dobi 85 (573)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 574
Megint én vagyok,ajálottak nekem egy 638-as 350-est 20rugóért.A külseje egész rendben van (cróm,váz,stb).A motorjáról nem tud semmit a gazdája,ő is vette és csak egyszer indítota be.
Esetlegesen mennyibe kerül egy teljes motor fel-
újjítás.Egyébként 1989-es a kicsike.Az órában 21000km van és állítólag meg van fúrva a henger.
Mit szóltok hozzá.Megvegyem???
Dobi 85 Creative Commons License 2002.09.30 0 0 573
Helló Fiúk!!!

Voltam hétvégén a szakimnál és azt mondja,hogy az infrásgyújtásnál felvan szerelve egy olyan műszer
ami infrasugarakat kellt.(Köze van a fényben megtalálható infrasugárhoz).Tőle 1 cm-re egy érzékelő ami veszi ezeket a sugarakat.A sugár állandóan megy.A főtengely végén van egy (nem át-
látszó) műanyag tárcsa ami adott helyen szaggatja
az infra sugarakat.Azt mondja nem piszkolódik el és elég ha egy évben egyszer áttörölöd egy tiszta
papírzsebkendővel,soha nem állítódik el.

Ezt a szakim mondta,nekem nincs az infrásgyújtással semmi tapasztalatom.

Dzsudzsi Creative Commons License 2002.09.29 0 0 572
Gyorsan meg is kerestem azt az oldalt, ahol rajta van a gyújtásgörbe: (nem link, úgyhogy ne kattintgassatok..... :)
http://www.celtia.hu/ladaklub/muszaki/rugo.html

Ahogy elnézem pont 25 fok az előgyújtás 4000-nél... :)

Dzsudzsi Creative Commons License 2002.09.29 0 0 571
Hali!

Jaja, a hathengeres JAWA-tén is láttam. Vannak pihent agyú emberek.... :) Ami nagyon megfogott rajta az a dupla első tárcsafék. Olyan nekem is kell!!!!!!! :)

Szerintem nem ennyire egyszerű az összefüggés a fok és miliméter között....
Inkább a körmozgás jobban szimulálja. Mert a tetőponton több fok kevesebb miliméter mint amikor pont a felénél jár a henger.
Szóval valami ilyesmi lenne szerintem: fok=arccos(((loket/2)-miliméter)/(löket/2)). (Azaz miliméter=(löket/2)*(1-cos(fok))). De ha pontosabban ki akarod számolni, akkor megméred milyen hosszú a hajtórúd (azthiszem 142 mm) és háromszögekkel kiszámolod.... :)

Szóval a 3mm előgyújtás kb. 24,8 fok.

A háromszögeshez meg kellene a cosinustétel (mert nem derékszögű), de azt nem volt kedvem előásni.

Ja ha már a Lada klubnál tartunk, akkor ott megvan a Szamarák előgyújtási görbéje is. Szerintem kiindulásnak nem lenne rossz.

Szerintem ez az előgyújtás valahol 4000 körül lehet jó, elvégre ott van az "economic" tartomány,legalábbis a fordulatszámmérőn. Mintha a ladáknak is valahol e körül lenne a 24 fokos előgyújtása.... :)

Cső!
Dzsudzsi

fuzvik Creative Commons License 2002.09.28 0 0 570
Udv Sracok!

Egy reklammal kezdem:
Vegyetek meg az oktoberi Motor Revut, csak annyit mondok izelitoul: 6 hengeres 638, szelesitett csepptankkal, dupla elso fektarcsakkal (Mz)......

De vissza a Foldre:
tkarlo:
Szerintem nem erdemes a vakumos szabalyozason gondolkodni mert amennyi penzt es idot belefektetnel(nyomasmero, atalakito+barkacsolas, megfelelo folytas -gondolom te is v.milyen elektromos szabalyzasra gondoltal, mert hat mechanikusan eleg gaz lenne ezt kivitelezni(membran+rugo+gyujtas alaplap toszogatas)-
azert a penzert mar tudsz epiteni egy nagyon franko fordulatszamfuggo elogyujtasszabajzos rendszert plazmagyujtassal, (nagyfrekis, nagyaramu iv, a Ladaklub honlapjan van egy dolgozat rola szerintem erdemes elolvasni.
Azzal lehet teljesitmenyt novelni!

Ja es a mm-° osszefugges a kovetkezokeppen nez ki:
180° szogelfordoulas=egy lokethossz(65mm)
Tehat:65mm osztva 180°= 13/36-od~(0.36111)
Vagyis 1° szogelfordulas ~0.36mm dugattyumozgast idez elo.
ebbol 3mm= 108/13-ad° ~(8.3°)

Egyetertek hygyvel opto-ugyben:
koszolodik, parasodik, nem mukodik megbizhatoan
(tapasztalatbol beszelek)
Egyebkent a RET-nel lehet kapni hall szenzort, de sajnos nem tudom mennyi.

_latsam:
Ha meg birod forgatni a fotengelyt - marmint a berugokarral- akkor nem lehet tul nagy gond, de ha megsem, ne eroltesd, ontsd tele gazolajjal, varj egy hetet, es csak azutan probald levenni a hengereket. A válto alkatreszeivel szerintem nem lehet gond, meg ha nem volt benne olaj akkor sem mert az olajfilm megovja a feluleteket a rozsdatol.A fotengelyt mindenkeppen nezesd meg!

Dobi 85:
Savas aksibol sem folyik a sav, ha normalis a toltese....
Mondjuk a zseles nem tudom mit csinal 8V korul, de szerintem nem nagyon orul neki....

Az inditomotor project elakadt, mert kimerultek az anyagi forasok....
Le kellene gyartatnom valamilyen esztergalyossal egy hosszabitott valtotengelyt, mert azt mondtak az okosok, hogy nem lehet biztonsagosan hozzatoldani egy darabot.
Ja, meg bordas szijjal akarom hajtani, es kellene
hozza ket kerek (mit az ujabb autok vezermutengelyen, csak annal kisebb)

PA(L)
Viktor
360,559

Dobi 85 Creative Commons License 2002.09.26 0 0 569
Hello fiúk!!!

Látom megy a topic!!
Ha valaki tud valamit arról,hogy a veteránná
vizsgáztatás milyen előnyel jár kérem írjon.

Szombaton megek az infrás gyujtásos szakimhoz és
felteszem neki kérdéseiteket.Hétfő reggel megtudom osztani veletek.

achenobarbus Creative Commons License 2002.09.25 0 0 568
Udv,

hygy, megneztem a kapcsolasi rajzot, de nem vagyok eleg jartas, mit szolna 12V helyett 6V-hoz? Csak egy ket ellenallas erteket kell valtoztatni, vagy at kellene tervezni?
Egyebkent a dobozba befer harom hengernyi gyujtaselektronika? redundanciakent utszeli hibak esetere :-)

uff,
ocs.

Előzmény: hygy (549)
tkarlo Creative Commons License 2002.09.25 0 0 567
Sziasztok!

Régóta olvasom a topic-ot. Szerencsére aktuális téma lett az előgyujtás vezérlése,(szabályzása)! Tervezem a megvalósítást, de kéne egy kis információ:

-Hogy kéne változzon a fordulatszám, vákuum, motor hőmérséklet függvényében? (képlet, akármi)
-Valami szakirodalom, ami ezzel foglalkozik?
-Az a fix 3mm-es előgyujtás fok-ban menyi?

A segítséget előre is köszi!

Egyébként az elektronikus gyujtásom már három hónapja egész jól működik. A főtengely végére felcsavaroztam egy alumínium korongot, amit a kerületéhez közel átfúrtam, ezen „néz át” a két opto kapu (led, fototr.).

hygy Creative Commons License 2002.09.25 0 0 566
Hali!

Nem volt csak bementem, es mondtam, hogy nekem kell. De inkabb a RAM-ot probaljatok meg. Mert a uOhm-ba aszontak hogy tobb mar nincs nekik es nem is tudjak honnan lehetne szerezni. :) A ram-ba legalabb csak azt mondtak hogy nincs.

Azert nem azt hasznaltam mert nem tudnam hogy felrogziteni, es inkabb tul pici mint tul nagy. :)

De nem igaz hogy nem lehet rendelni valami conrad vagy ilyesmibol.

bye
HyGy

Előzmény: Dzsudzsi (565)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 565
Hali!

hygy: Volt valami típusszáma azoknak a kapcsolóknak. Vagy mit mondtál az eladóknak amikor kérted? Hogy hall érzékelős kapcsoló kell? (Csak azért kérdezem, hogy a pécsi haveromnek meg tudjam mondani mit vegyen, vagy hogyan kérje. :)) A kapcsolókban is volt mágnes ugye? Miért nem azt használtad fel? Túl nagy?

Trike: Köszi az infót, ennek majd utánanézek. (Mondjuk szerintem eléggé esélytelen, hogy találjak ilyesmit.)

Cső!
Dzsudzsi

Trike Creative Commons License 2002.09.24 0 0 564
Hi!

Zselés akksit én is használok az ETZ-mben, tényleg jó. Először egy 1,2 Ah-st tettem bele, de amikor kimúlt kb. 3 év után akkor egy 7 Ah-s került bele. Egyébként télen bent fagyoskodott a mociban, de tavasszal egy töltés után magáhoztért.

Hall kapcsolókat lehet találni régi "klattyogós" billentyűzetek bizonyos típusaiban és a BASIC korszak néhány túlélőjében (minden billentyű alatt egy-egy!!!!!)

hygy Creative Commons License 2002.09.24 0 0 563
Hali!

Pecsen, az egyiket a RAM alkatresz boltban,
a masikat meg a uOhm-ban.

bye
HyGy

Előzmény: Dzsudzsi (562)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 562
Hali!

hygy: Légyszi írjad már le, hogy hol vetted a kapcsolókat, mert igencsak érdekelne. :)

Köszi!
Dzsudzsi

Előzmény: hygy (561)
hygy Creative Commons License 2002.09.24 0 0 561
Hello!

Hja a zseles akkumlatornal nincsen sav. Egy zsele van a belselyeben. Es teljesen zart. Es persze mint minden akkumlatort ez is ki lehet venni es szepen foltoltve elrakni telire mert az jot tesz neki. De nekem a 150-es etzmbe zseles aksi volt es nagyon meg voltam vele elegedve. (Mondjuk nagyobbat tettem bele mint ami bele valo volt de jol ment vele)

Az egesz gyujtas korulbelul egy hengerre 2000 forintbol jon ki. (nyak, doboz, hall kapcsolo... stb) (az utolso teljesitmeny tranziszor kb 500 forint) a tobbi resze az lenyegesen olcsobb.

bye
HyGy

Előzmény: Dobi 85 (555)
hygy Creative Commons License 2002.09.24 0 0 560
Kedves Dobi!

Bocs a baromsag kicsit eros kifejezes volt, nem akartalak megserteni.
De a legtobb ejszaka lato dolog valami fenyt bocsalyt ki amit utana feldolgoz ilyenek pl a nightsootos digitkamerak is.
Az meg tutti hogy ahol 0-a a feny ott nincs mit erositeni. Valamennyi feny persze meg mindig van, de itt elo jon az a problema hogy ha nappali fenybe kerul egy ekkora erositesu akarmi akkor meg kell oldani hogy ne romoljon el a nagy fenykulonbsegtol.
Szoval nekem a velemenyem meg mindig az, hogy lehet hogy mukodik, de sokkal macerassab mint egy hall kapcsolo.
Es meg mindig itt van az a problema hogy az erzekeloi elkoszosodnak.
Egyebkent en kb 200 forintert vettem 3 db hall kapcsolot egybe ez jo olcso volt. :)
Aztan meg vettem egy hall kapcsolot (ilyen nyomogombos muanyagba van bepattintva es elotte egy magnest mozgat a nyomo gomb) az is 200 forint volt (mondjuk csak 1 darab) de nem neveznem draganak.

De ha gondolod epitsd meg ezt a feny erzekelos akarmit.
En inkabb maradok a hall kapcsolosnal es annak a terveit tudom kitenni internetre (pusztan joszandekbol), hogy ti tobbiek is tudjatok hasznalni.

bye
HyGy

Előzmény: Dobi 85 (551)
hygy Creative Commons License 2002.09.24 0 0 559
Hello!

Igen lathattad radiotechnikaban, csak par dolog at lett benne alakitva (a hall tapja teljesen) meg az alkatreszek a most kaphatokra atcserelve. Meg ki van belole hagyva a kesletetett toltes. A lada klub oldalan talaltam, a par bescennelt cimet egyebkent.
Hat nem tudom a tranzisztoros szimpatikusabbnak tunt.

A hallnak nem muszaly 5V :) De azert nem art neki egy stabil feszultseg, az enyem is birja a 12-t biztosan mert azzal kiprobaltam lesz ami lesz alapon.

De viszont a stabilizator resze vedi az esetleges feszultseg ugrasokol meg zavaroktol, elvegre a hall a jelado. Es igy az osszes fele hallt be lehet kotni meg azt is ami csak 5 V-ot tud.

bye HyGy
jawa350 TS

Előzmény: Dzsudzsi (550)
_latsam Creative Commons License 2002.09.24 0 0 558
és, hogy on legyek:
amíg ment a mocim 5000-es fordulatnál bejött egy remegés ami valahol fölötte elmúlt (minden sebességben 5K körül jött). Ez gondolom valami főtengely probléma. Hol lehet ezt orvosolni? Úgy tudom ez elég precíz javítást igényel. Tudtok ajánlani valami műhelyet ahol ezt helyreteszik?
_latsam Creative Commons License 2002.09.24 0 0 557
off távcső
az infrás távcsöveknél infrás megvilágítást alkalmaznak, és azt valami szűrőn át látod. Határőr koromban használtunk éjjellátó távcsövet ami valahogy az éjszaka is meglévő fényt erősíti fel. Ezt szokták filmeken vonyítva levenni mikor felkapcsolják a villanyt. Ezt én is abszolváltam, mikor az ellenőrző elöljáró (lökés:) +próbált minket becserkészni. Mikor közelített észrevettem és egyszerre emeltem az AK-t és a lámpát. A csóka szólt, hogy alig tudta elkapni a szeme elől a kukkert. Igazából a kukkert féltette, mert nem használ annak sem ha belevilágítanak.
Előzmény: Dobi 85 (551)
Dzsudzsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 556
Ezt majd hygy elmondja. :)
Előzmény: Dobi 85 (555)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.09.24 0 0 555
Igérem hétvégén megtudok mindent amit létezik róla

Ez a hal.en -es megoldás milyen költséges nektek?

Dzsudzsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 554
Ha jól tudom a zselés akkumlátoroknál nincsen sav. Azthiszem azok teljesen zártak.
Télen valószínüleg azt is érdemes néhányszor rárakni a töltőre.

Ez egy jó ötlet, ha lekrómoztatom a kipufogót, akkor én is zseléset veszek majd bele!
Kössz az ötletet!

Dzsudzsi

Előzmény: Dobi 85 (553)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.09.24 0 0 553
Egyébként a zselés akkumlátorról?

Ugyanolyan tartós-e mint a savas?
A tárolás(nem használása)ugyanolyan káros ránézve
mint a hagyományosra.
Ha sokat motoraztok tudjátok,hogy Jawa betegség,
hogy a balkipufogó rozsdásodik egy idő után.
Ez attól van,hogy az akkumlátor túlfolyójából a sav ide csapódik menet közben.
A zselés akumlátornál ugye nincs ilyen?

Dzsudzsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 552
Kedves Dobi85!

Igaz, hogy nem "hygy" vagyok, de azthiszem tudok válaszolni a feltevéseidre.
Azt infrás távcsőhöz is ugyanúgy kell fény, amit általában infralámpa biztosít.
Szerintem amire Te gondolsz, az más, az nem infratávcső, hanem olyan távcső, amiben a fényt, ami éjszaka is van, mesterségesen felerősítik, és azt vetítik ki arra zöld (vagy akármilyen más) alapszínű kijelzőre.

Cső!
Dzsudzsi

Előzmény: Dobi 85 (551)
Dobi 85 Creative Commons License 2002.09.24 0 0 551
Kedves hygy!!!

Ez nem baromság!!
Hallotál már a távcsőről?
A távcsővel nem látsz sötétben, de az infrás távcsővel pedig igen.
Egyébként a dekni alatt sincs fény,úgy ha ez a megoldás nem működik (szerinted) akkor világosban és sötétben sem működik.
Egyébként a hétvégén megyek a szakimhoz és részletesen megtudok tőle minden apróságot.

Nem lehet,hogy csak túl bonyolítod az egészet?

Dzsudzsi Creative Commons License 2002.09.24 0 0 550
Hali!

Mintha valamelyik rádiótechnika évkönyvben láttam volna már ezt a kapcsolást. Volt olyan is amiben FET-et használtak. Lehet, hogy azt érdemesebb lett volna megcsinálni. (Még mielőtt valaki félreértené, nem fikázom a tervet, elvégre működik. Nekem is működött, csak valószínüleg elszállt benne a trafó, azóta meg nem volt türelmem szórakozni vele.... :) Na majd most! :))
A hall érzékelőnek muszály 5 voltot kapnia?
Amiket én nézegettem azok bírták 24 voltig.

Cső!
Dzsudzsi

Előzmény: hygy (549)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!