Yo Reggelt!
Lenne egy kérdésem a tapasztaltabbakhoz. Most, hogy közeledik motorom összerakásának kezdete: mire számíthatok egy évek óta letett blokkban ami nem szaxerűen volt letéve és tárolva? (nem öntöttem olajat a hengerekbe, nem tuti páramentes fűtött nagyszobában tároltam és nem forgattam át időnként a főtengelyt, stb...).
Sam
Dobi85: Hát szerintem elég érdekes az a fajta megoldás, amit javasolt a szerelőd. Szerintem valami led-kapura gondolt, abban megvan az adó is meg a vevő is.
hygy: Ha már itt menőzöl a gyújtásoddal, akkor mondjad már meg légyszives, hogy milyen hall érzékelőt használsz. Nekem főleg ez a probléma, mármint a sajátomhoz is keresek. Hogyan akarod felrögzíteni a főtengelyre a mágnest?
Nem én csináltam, hanem az előző tulaj. Trabi gyuszi van átültetve. Jövőv héten hozom a mocit (sajna almásládában) mint a költözés utolsó darabját. Majd ha velem lesz próbálok némi képet beilleszteni. Aztán végre indulhat a felújítás.
Hmm hat nem tudom te mirol beszelsz de az infras jeladot ugy szoktak hogy:
az egyik oldalon egy infra ado led a masik oldalon pedig egy infra vevo led.
Es egyebeknt annyi feny meg nem jut be a dekli ala, hogy az infra fenykent lehessen erzekelni......
De ez baromsag, mert ha igy mukodne akkor pl a te motoroddal este sotetben nem is lehetne motorozni? :)))))))))))))))))))))) jo kis gyujtas lenne az. Szoval hidd csak el infra ado es infra veveo ledet szoktak ehhez hasznalni.... De a vevo led is elkoszosodhat. Szal az altalam leirt hatranya akkor is meg van.
Újra én!
Az infra sugarat nem berendezés kelti hanem a nap-
ból jövő fénysugár alkotója.(Ezzel a fénnyel látnak az infrás távcsövek is).
A főtengely végére rászerelnek egy tárcsát ami
szaggatja ezt a napfénybe található infra sugarat.
Ne mondjátok,hogy a dekni alatt nincs fény mert
ez az infra sugár sötétben is megtalálható ugyanúgy mint a távcsöveknél.
Egyébként a tank alá is kerülnek kissebb műszerek.
A szakimnak 20éve van meg ez a megoldás és ő dícséri.(Bár neki üzlet nem biztos,hogy önzetlenül beszél).
ize, a hallkapcsolo az hall elem. Ami azt erzekeli hogy, a hall kapcsolo kozelebe egy magnes kerul.
Hat a szakid akkor nem annyira szaki mert:
1. ha mar mindenkeppen az infrast javasolja akkor tudnia kell neki hogy ezt ugy szoktak megoldani hogy nem egy allando infra fenyt kuldenek ki rajta hanem egy bizonyos frekvenciaju jelet, es utana a masik oldalon egy szurovel levalasztjak es kesz.
2. Az infras hatranya viszont abbol adodik, hogy ha elkoszolodik a blokkban az infra led (amire igen nagy esely van) akkor nem fog mukodni a gyujtasod.
Viszont a hall kapcsolosnal nincs mi el koszodjon, ez is bika szikrat ad amitol egyenletesebben jar a motor, a teljesitmenye igen minimalisat nol, (kb 5-10%-ek) ha nagyobb teljesitmeny novelest akarsz akkor kell az elogyujtas szabalyzas, a fogyasztasa meg kb 0.5 litert csokken. Es ez sem allitodik el.
Helló!!!
Ez a hall.en megoldás ugye a halogen elemes amit
a nyugati autokhoz is használnak.
Nekem a szakim az tanácsolta,hogy a gyujtást infra
sugár vezérelje.Azt mondta, hogy kijön 15e huf-ból
és egyszerűbb beszerezni hozzá az alkatrészeket.
Előnyei:(elmondása szerint)
-egyenletesebb a motor járása
-bika szikrát ad
-nagyobb a motor teljessítménye
-kevesebb a fogyasztása (3l)
-soha nem állítodik el (nem kopik)
Hátránya:
-amikor leveszed a motorról a deknit nem megy.
Mert a napból jövő infra sugarak szabályozás nélkülkerülnek a műszerekre.(De ha leveted a deknit és letakarod a motort egy papírral akkor
már működő képes.
Helló Skacok!
Köszi a tanácsokat.Olyan infora lenne szükségem,
hogy 2 ujhenger+2dugattyú+dugattyúgyürük mennyibe
kerülnek.(Eredeti (cseh)jawa alkatrész.
Mi az előnye a zselésakkumlátornak és mennyibe
kerül egy 12v-os.
Hygy:
Valoban, ez sokkal jobb otlet!
Linearis az elogyujtastolasa a kepletnek?
Mert szerintem az idealis fuggveny eleg gorbe...
Most azon gondolkozom, hogyan lehetne beallitani egy adott fordulaton a legidealisabb gyujtasszoget.
Nem nagyon tudom elkepzelni, hogy huzom a fulet 70 korul, haver meg hatul gyujtastkalibral a laptoppal...
Ja, es kiraly az oldal!
Akkor én is:
www.jawaczclub.nl
-Misi-:
Hol csinalod a jogsit es kb. mennyibe van?
URAL M72:
Nem hollanderre gondolnak, hasonlit ugyan hozza
de megsem az mert ket csavar fogja a hengerhez.
meno-mano:
Nem nagyon tudok erre mit mondani,
a hideginditas gondolom szivatoval tortenik,
tehat nem ugy mint a csepptankosnal,hogy swimmelni kell.
hogyha csak tolassal indul, szerintem tulszivatod.
A szimeringeket meg csaktan kicserelte a tag.
Nincs valakinek veletlenul Skodri 105 visszapillanto tukre(az a szep kromozott)?
Tartoszerkentyu nem kell hozza.
Hali sracok!mar vagy 2 hete nem jartam erre mert kesz lett a gepem es azt nyuztam igy a szezon vegen.
fuzvik;csak a"szakim"?gondolta ugy hogy rakeni masra a feleloseget(felfurasugyileg)pedig o volt a barom mert elvittem mashoz es 1ora alatt elinditotta a gepet.Amugy szerinted mi az oka annak hogy hidegen a joegnek sem indul csak ha betolom melegen meg elso rugasra?
Na csako!350TS
Segítsetek!!!!!!!
Olyan alkatrész kellene nekem ami a kipufogókönyököt a hengerhez fogja a 350-638as
tipusnál.Aki tudna segíteni kérem írjon a jawa-350@freemail.hu e-mail címre.
Üdv JAWA pajtások, kész az 1963-as Jawam (350) teljesen fel van újítva, hónap végén meg elkezdem a jogsit, mostmár azért az is kéne:)
NA majd küldök képeket, üdv mindenkinek és további jó motorozást, bye -Misi-
Fuzvik! JEzus maria most olvasom mit irtal! :) Nehogy mar felrakj 6 erzekelot. 1 magnes kell es et hall kapcsolo 1 1 a ket hengerhez. A tobbit aramkorrel kell megoldani siman keslelteni kell egy adott idot. A fordulatszam fuggvenyeben....
Fuzvik nem tudom a hall tipusat. :) 4 laba van :) mint az osszesnek. Tobb boltba is vettem itt pecsen. (Felvasaroltam az osszeset.) Es az osszes ugyan olyan tipusu. Ilyen kis nyomogombba meg ilyenekbe volt. :)
De szerintem akarmelyik masikkal elmukodik ami foldre huzza a kimenetet mikor elotte van a magnes. Ha kesz let kiteszem www-re az osszes anyagot amim van az egeszrol.
Hat en masfajta gyujtasszog allitasra gondoltam. A szocimotoros listan, egy mikrokontroller vezerlesut talatunk ki ami egy keplet alapjan mindig a legjobb elogyujtasi szoget allitja be.
(NAGY KEZDOBETUVEL: JAWA, MERT UGYEBAR TULAJDONNEV)
Es megegy keres: A hozzaszolas vegere szerintem celszeru lenne odairni a moci tipusat, igy nem kellene allandoan visszakeresgelni.
Rendben?
j.t.maston:
Mar egyszer leirtam, de most akkor ujbol:
Szeged, "ROLLER AUTO ES MOTOR ALKATRESZ"
Kossuth L. sgt-n jossz az Izabella hid felol, at a keresztezodesen a kozpont fele, es a Hotel Tisza(tehat a jobb oldalon) elott egy par utcaval a sarkon van egy sarga haz, ki van ra teve egy kis tabla, feher alapon piros betukkel: Roller. Ebbe az utcaba kell bemenni, a keresztezodesig.
De elmehetunk egyutt is, ha gondolod.
Hetkozben nem tudok mailt olvasni!
Ha kell a szamom elkuldom maganba.
Tel.: 62/2312049
Hygy:
Mi a tipusa a hall-nak?
En harom fajta gyujtasszogre gondoltam, tehat hat erzekelo.
Mondjuk:
<800 f/min
800-4000 f/min (normal ertek)
4000<
osztasban.
(be lehet akkorat allitni, hogy negyesben 20-al
pofogsz!(legalabbis nekem mar sikerult)
kar, hogy nem mertem le az erteket, de szerintem siman nulla volt a "predist". Ezzel az ertekkel elment kb 40-ig aztan mar erossen kipuffba gyujtott.
Es lenne egy kerdesem:
szerintetek lehet kapni harom elektrodas gyertyat rovidmenetuben(1/2")?
CSá!
Szerintem mindenképpen nézd meg, hogy járó motornál van e töltés az aksin, mert az enyémnél is néhány óra alatt lemerült az aksi, mert nem volt jó a feszszabájzó. (A trabié király hozzá)
Hali hygy!
Köszi a tippet. Lehetséges, hogy valóban az akkumlátorom rossz, bár nincs még 2 hónapos sem...
(Egyébként 6V-os.) Esetleg más egyéb tipp, ha mégsem az aksi lenne rossz?
Addig is jó bütykölést!
Na gondoltam tajekoztatok mindenkit az egyujti allapotarol.
Tegnap este elkeszultem az elso hall kapcsolos asztalon mukodo verzioval. Szep szikrat huz a gyertyan.
Par nap es megcsinalom a masik hengerre is es beepitem a jawa-ba. Aztan ha az megy akkor johet az elogyujtas szabalyzas.
Hat szerintem siman rossz az akkumlatorod. De probald meg feltolteni egyszer 220-rol mukodo akutoltovel. Es menet kozben merd meg multimeterrel hogy mekkora a tolto feszultseg ha 14 volt korul van akkor a toltesed is jo. (De mielott ujat veszel nezz korul az elektronikai boltokban zseles utan mert en utoljara azt vettem es kb ugyan annyiba kerult de viszont karbantartasmentes)
Sziasztok! Egy '68-as, csepptankos, 250-es (559-es tipusú) Jawa tulajdonosa vagyok. Lenne egy pár kérdésem a mocival kapcsolatban. Minden hozzászólást, tanácsot szivesen látnék. A problémám az lenne, hogy az akku állandóan lemerül, egy nap használatnál többet(kb.60-80km) nem bír ki. A töltés visszajelzőlámpa viszont elalszik. Mi lehet a probléma?
A másik kérdésem az lenne, hogy valaki krómoztatott-e már csepptankot?(Illetve annak a 2 oldalát.) Hol, hogyan sikerült, mindezt mennyiért?
Előre is köszi. És bocs ha már hasonló kérdések és válaszok már elhangzottak...