Ez mennyiben volt szabályos művelet?
- köteles lett volna a Bavaria a Vác jelzését figyelembe venni?
- átmehetett-e a szélső nyíláson?
- ha szabálytalankodott, megbüntetik-e?
- milyen bünti jár ezért?
- fizet-e a biztosító, ha rosszul csűri és feltekeredik a hídra, az álló hajókra vagy ütközik a Váccal vagy az ukránnal?
- végül: mi olyan baromi sürgős, hogy így kell tekerni?
Tegnap este a szám tátva maradt olyat láttam.
Fél 10 körül jött völgymenetben a Margitsziget oldalában a Vác toló 4 darabbal. Mögötte a Bavaria nevű önjáró maga előtt tolva +1 bárkát. Ezzel egyidőben hegymenetben a Lánchídban jött az Ukrán toló tisztességgel felpakolva 6 darab terhelttel. A Margit-híd előtt a Bavaria benyögte a rádióba, hogy megkezdi a Vác előzését jobbról. A Vác válaszolt, hogy ne kezdje meg, nem engedélyezi, mert a közeledő híd miatt nincs hely. A Bavaria azt mondta, hogy de van, és "Fahren Sie ruhig weiter" kijelentéssel megkezdte az előzést. Ekkor a Vác parancsnoka már üvöltött és az előzési "közvetlen összeütközés veszélye" hangjelzést dudorászta. :))
Az ukrán már harmadszorra jelentkezett be, hogy Achtung én itt jövök és sokkal, és lassan.
A Bavaria és a Vác egyszerre ért a Margit-híd nyílásába, és egy csavarással a Bavaria kitért a szélső, kis!!! hídnyílásba, amit a Bem téri moszkva személyhajó bázis tovább szűkít, és ott jött át, mellette a Vác a nagynyílásban. De ekkor még nem volt vége, mert jött szemből az Ukrán, aki, hogy ekkora csurmával meg tudja hajózni a argit-hidat hegymenetben, jócskán át kell térjen a Budai oldalra. Na volt ott géperő, csűrés csavarás. Közbe jöttek a Jászairól lefelé induló kisebb személyhajók, pillanat alatt olyan forgalmi helyzet adódott, hogy nem győzte kapkodni az ember a fejét, meg a rádiót. Aztán szépen elhúzott a három hajó egymás mellet, de nem volt több köztük mint tizenpár méter.
Bocsánat attól, akit ez nem érdekelt, csak késztetést éreztem, hogy elmeséljem Nektek! :))
Csak véletlen figyeltem fel rá, észrevettem, hogy nem Heinrich Heine van ráírva, aztán megnéztem közelebbről...
A Theodor Körner is Passau-BP-Passau útvonalon van, csak a rövidebb, hatnaposon, a F. Liszt társaságában, most már mind a ketten Favoritosok.
Mostanában sok az ilyen "tolás", de azt szerintem nem ő művelte, talán az Empress, neki deformált enyhán az orra. Inkább a Heine'hátsófelére'gondoltam. Eltávolították azt az "ideiglenesen", vagy nyolc éve felhelyezett névtáblát, amit a régi neve eltakarására használtak. Most látható lesz a régi(Ursula III), amíg meg nem csinálják rendesen az újat.
Tegnap völgymenetben találkoztam a River Clouddal a Lepencei strand vonalánál, a Nagymarosi szűkület fölött az 1699-esnél. Kitűzést kért (fordított találkozást), mert nagyon külső íven vette a kanyart, és már nehezen helyezkedett volna át oldalán találkozásra. Még kilóméterekkel utána is hullámzott a víz, úgy nyomta neki. Pár száz méterrel követte őt a Heinrich Heine, de úgy néztem nehezen tartotta a tempót, mert mikor Esztergomból jelentkeztek be, akkor már volt köztük majdnem két km.
Én ma pihentem... de a River Cloud indulásához bementem csakazértis :-))). Szép, szép, de tud ő szebb is lenni: 21-én szombaton este ötkor indul, a Duna jobb partjáról nézve, ha nem takarja felhő a lenyugvó Napot, igazi látványosság. Na ekkor adja igazán önmagát.
Van ötleted, hogyan??
Ja, a River Cloud II-t láttad már? Nekem az 1 sokkal jobban tetszik. Ez olyan csupasz, nem egy 'igazi River Cloud', ennél már a River Queen is szebb. Na, mennem kell, lassan indul a Swiss Ruby. :-)
Ha ugyan az a tulaj, mint aki tavaly megvette, akkor Őt ismerem... De miért lesz a hajó neve a cég neve? Ráadásul "magyar neve" lehetne kicsit magyarosabb is. Voltam rajta kívül-belül. Szép kis hajó lesz (ha kész lesz(!!!)). Nade hová ment??
Ja, Trophy, itt egy River Cloud .
De bizony az a Stadt Passau volt. (nem gőzös, csak lapátkerekes)
Késő délután indult. (magyar neve Captain Daniel csak nincs kifestve rá) most egy darabig nem lesz látható.
Arra gondolsz, ami az Erzsébet hídnál ácsorog (áscorgott)?
Kérdés:
A Hajógyári-sziget öblében (yachtkikötő) áll egy névtelen hajó, régi, nagyméretű vontatónak tűnt tegnap az esti félhomályban. Ő kicsoda?
Az nem lehetett véletlenül a Stadt Passau???? Tavaly 'lejött magától', kikötött... aztán csak ott figyel... már mióta. Mozgás rajta alig. A felújítás során a név már nem látszik az oldalán...lehet, hogy 'útra kelt'?
Nem bizony. Mármint ha a kabinos személyhajókra gondolsz(tok). Sőt, még körutazni sem lehet rajtuk akárhogy. Ha befizetsz, maradjunk példánál egy 'Al-Dunai üdülőútra' akkor pl. a Mozart-Donauprinzessin párossal a legkevésbé körülményes. Felmész Passauba, ahol a program kezdődik, s lejössz a hajóval Constantáig. Innen visszarepülsz Frankfurtba, ahol véget ér a program, majd onnan hazajöhetsz. Akár kint, akár a magyar irodában kötöd meg a szerződést, az eredeti katalógusbeli programon veszel részt. Vagyis Budapesten nincs ki-be szállás, csak városnézés. (A MAHART is csak Passau-BP-Passau utakat tud kínálni a Vikingeken, s nem fordítva.)Egy ilyen program pedig két- háromzáz HUF az olcsóbb hajókon, úgyhogy ez az út sajnos 'járhatatlan'...
Egy "amatőr kérdés"...:
Testvérem hazafelé a budai dunapartról látott egy gőzöst a margitsziget felé úszni, de sem név, sem zászló sem semmilyen "jelzés" nem volt rajta, ellenben jó nagy volt.:-)
Melyik hajót láthatta valyon? (Szép lenne, ha a Kossuth mozdulni tudna, de ez még odébb van szerintem...)
Így igaz, a Flottila-öböl leghátsó részében van a tűzoltóhajó bázis.
Két, aránylag nagyobb (mihez képest?) hajó kéklámpázott 20-án. A már említet Szent Flórián, és a DVRK Duna motorosa. Ez utóbbi vitte a BM fejeseket tüzijátékot nézni.
16 DVRK hajó, 1 tűzoltó, és 1 Közl. felügyelet hajó biztosította összesen a budapesti szakaszt.
Akkor viszont az infót adó emberem a "magyar oldalon" linkelt, nekem sem úgy tűnt amikor láttam őket, mintha ez az általad is említett hajó zenétől és nótától hangosan Jugó irányába haladva, megtorpanni és visszafordulni szándékozna a határon. Legközelebb Bezdánban megtudom mi a dörgés és közreadom itt.
Érdekes lehet, ugyanis az egyik haverom le szeretett volna a Deltáig hajózni ( mániákus horgász ), de állítólag elutasították, a közútról pedig a régi beidegződések miatt mondott le.
Az az egyetlen kéklámpás nagyobb vízkiszorítás volt a Szent Flórián ?
Az esemény végeztével döbbentem csak rá, mennyi egységetek is van a vízre. A hatalmas visszahajózó "seregben" szép számmal akadtatok !
Csepp családomat még hazaszállítottam Újpestre, aztán elindultam megkeresni valamelyik kikötőben a Szentflórist (bocs). Ott a vak sötétben ! Képzelheted ! :) Pontosan hol is van az állomáshelye ? Biztos szó volt már róla, de olyan lusta vagyok !
Természetesen vizen voltam.
Eseménymentesen zajlott kivételesen az idei, leszámítva, hogy a Margitsziget pesti ágába, még mielőtt a pirotechnikai bárkát felcsatolták volna megindult a tiltás ellenére a (kisgép)hajóforgalom. A tüzijáték véleményem szerint szép volt, bár én igen közelről láttam :), és így csalóka is lehet. A lézerrel sem spóroltak, de a hajósokra megint nem gondoltak. A Rákóczi-Hunyadi páros miután horgonyt dobott, akkor közölték, hogy pont beálltak a lézersugár útjába, és feljebb kell menniük. Volt prüszkölés képzelhetitek. Ezután már csak arra kellett vigyáznunk nekünk nem horgonyon, hanem géperővel álló hajóknak, hogy ne vakítson szét minket a lézer, de azért egyhelyben próbáljunk állni. Nem volt egyszerű. Egyszó mint száz lement.
Ahogy hallottam "tüzes" vonalon is csak egy két kisebb fellobbanás volt a Citadella déli oldalán. A Szent Flórián motoros is vizen volt, de sok dolga nem volt.