Én ma pihentem... de a River Cloud indulásához bementem csakazértis :-))). Szép, szép, de tud ő szebb is lenni: 21-én szombaton este ötkor indul, a Duna jobb partjáról nézve, ha nem takarja felhő a lenyugvó Napot, igazi látványosság. Na ekkor adja igazán önmagát.
Van ötleted, hogyan??
Ja, a River Cloud II-t láttad már? Nekem az 1 sokkal jobban tetszik. Ez olyan csupasz, nem egy 'igazi River Cloud', ennél már a River Queen is szebb. Na, mennem kell, lassan indul a Swiss Ruby. :-)
Ha ugyan az a tulaj, mint aki tavaly megvette, akkor Őt ismerem... De miért lesz a hajó neve a cég neve? Ráadásul "magyar neve" lehetne kicsit magyarosabb is. Voltam rajta kívül-belül. Szép kis hajó lesz (ha kész lesz(!!!)). Nade hová ment??
Ja, Trophy, itt egy River Cloud .
De bizony az a Stadt Passau volt. (nem gőzös, csak lapátkerekes)
Késő délután indult. (magyar neve Captain Daniel csak nincs kifestve rá) most egy darabig nem lesz látható.
Arra gondolsz, ami az Erzsébet hídnál ácsorog (áscorgott)?
Kérdés:
A Hajógyári-sziget öblében (yachtkikötő) áll egy névtelen hajó, régi, nagyméretű vontatónak tűnt tegnap az esti félhomályban. Ő kicsoda?
Az nem lehetett véletlenül a Stadt Passau???? Tavaly 'lejött magától', kikötött... aztán csak ott figyel... már mióta. Mozgás rajta alig. A felújítás során a név már nem látszik az oldalán...lehet, hogy 'útra kelt'?
Nem bizony. Mármint ha a kabinos személyhajókra gondolsz(tok). Sőt, még körutazni sem lehet rajtuk akárhogy. Ha befizetsz, maradjunk példánál egy 'Al-Dunai üdülőútra' akkor pl. a Mozart-Donauprinzessin párossal a legkevésbé körülményes. Felmész Passauba, ahol a program kezdődik, s lejössz a hajóval Constantáig. Innen visszarepülsz Frankfurtba, ahol véget ér a program, majd onnan hazajöhetsz. Akár kint, akár a magyar irodában kötöd meg a szerződést, az eredeti katalógusbeli programon veszel részt. Vagyis Budapesten nincs ki-be szállás, csak városnézés. (A MAHART is csak Passau-BP-Passau utakat tud kínálni a Vikingeken, s nem fordítva.)Egy ilyen program pedig két- háromzáz HUF az olcsóbb hajókon, úgyhogy ez az út sajnos 'járhatatlan'...
Egy "amatőr kérdés"...:
Testvérem hazafelé a budai dunapartról látott egy gőzöst a margitsziget felé úszni, de sem név, sem zászló sem semmilyen "jelzés" nem volt rajta, ellenben jó nagy volt.:-)
Melyik hajót láthatta valyon? (Szép lenne, ha a Kossuth mozdulni tudna, de ez még odébb van szerintem...)
Így igaz, a Flottila-öböl leghátsó részében van a tűzoltóhajó bázis.
Két, aránylag nagyobb (mihez képest?) hajó kéklámpázott 20-án. A már említet Szent Flórián, és a DVRK Duna motorosa. Ez utóbbi vitte a BM fejeseket tüzijátékot nézni.
16 DVRK hajó, 1 tűzoltó, és 1 Közl. felügyelet hajó biztosította összesen a budapesti szakaszt.
Akkor viszont az infót adó emberem a "magyar oldalon" linkelt, nekem sem úgy tűnt amikor láttam őket, mintha ez az általad is említett hajó zenétől és nótától hangosan Jugó irányába haladva, megtorpanni és visszafordulni szándékozna a határon. Legközelebb Bezdánban megtudom mi a dörgés és közreadom itt.
Érdekes lehet, ugyanis az egyik haverom le szeretett volna a Deltáig hajózni ( mániákus horgász ), de állítólag elutasították, a közútról pedig a régi beidegződések miatt mondott le.
Az az egyetlen kéklámpás nagyobb vízkiszorítás volt a Szent Flórián ?
Az esemény végeztével döbbentem csak rá, mennyi egységetek is van a vízre. A hatalmas visszahajózó "seregben" szép számmal akadtatok !
Csepp családomat még hazaszállítottam Újpestre, aztán elindultam megkeresni valamelyik kikötőben a Szentflórist (bocs). Ott a vak sötétben ! Képzelheted ! :) Pontosan hol is van az állomáshelye ? Biztos szó volt már róla, de olyan lusta vagyok !
Természetesen vizen voltam.
Eseménymentesen zajlott kivételesen az idei, leszámítva, hogy a Margitsziget pesti ágába, még mielőtt a pirotechnikai bárkát felcsatolták volna megindult a tiltás ellenére a (kisgép)hajóforgalom. A tüzijáték véleményem szerint szép volt, bár én igen közelről láttam :), és így csalóka is lehet. A lézerrel sem spóroltak, de a hajósokra megint nem gondoltak. A Rákóczi-Hunyadi páros miután horgonyt dobott, akkor közölték, hogy pont beálltak a lézersugár útjába, és feljebb kell menniük. Volt prüszkölés képzelhetitek. Ezután már csak arra kellett vigyáznunk nekünk nem horgonyon, hanem géperővel álló hajóknak, hogy ne vakítson szét minket a lézer, de azért egyhelyben próbáljunk állni. Nem volt egyszerű. Egyszó mint száz lement.
Ahogy hallottam "tüzes" vonalon is csak egy két kisebb fellobbanás volt a Citadella déli oldalán. A Szent Flórián motoros is vizen volt, de sok dolga nem volt.
Mégegyszer a rocsókról.
12 személyes honvédségi, a fénykép alapján ezek a nagyobb típushoz tartoznak. Egy roncstelepen vannak, a tulaj meggondolta, már nem is akarja eladni. Állítólag sokan érdeklődtek.
A Debrecen szerintem is szép hajó, bár nagyon le van pusztulva. Érdemes lenne megnézni közelebbről is.
A Mozart-Donauprinzessin páros pedig biztos hogy levitte a "bulizó" :-) túristákat a Dunadeltához, az ukránok sem hiszem hogy Mohácson tanyáznának, mikor 'eltűnnek' egy hétre. Elővettem az egyik prospektusukat, és egyezik az elmúlt havi Rendezésekkel. Hogy mi folyik itt, azt nem tudom, de az biztos, hogy nem csak két-három kabinos járkál le az Al-Dunára.
Köszi! OK, a Moldaviával még próbálkozok.
Bizony, nem öreg a jóöreg River Cloud, '96 májusában avatták. A testvére pedig (River Cloud II) tavaly épült. Majdnem egyformák.
Integethetek, de mostanában inkább csak a partról... :-)(. Melyiken vagy? Mer amikor elmentél 'mellettem' nem voltam ott :-). A Balatonon voltam,(pl.nézegettem a Lelle-testvér felújítását), csak magammal vittem a Rendezést, onnan tudtam, hogy az a Swiss Diamond volt...
Személyszállítás nem folyik, teherforgalom viszont igen, ha nem is túl nagy mértékben. Újvidék környékén valóban leveszik a jugók a sápot, lévén pontonhíd bontással jár a hajók átengedése.
Szerintem a bulizó turistákkkal tele hajók Mohácsig mennek csak.
"A szerbiai folyószakaszon jelenleg nem közlekedhetnek személyszállító hajók, s a szerb hatóságok a teherhajóknak is csak jelentős áthaladási díj fejében nyitják meg hajózóutat. A díj kifizetése jelentős többletköltséget jelent a hajózási társaságoknak, hiszen a szerb hatóságok tonnánként 40 eurocentet szednek be a vízi szállítási cégektől."
A fenti mondatok újságban volt olvashatóak.
Én idén nyáron több, nagy, kabinos hajót láttam, még Kalocsa alatt is. Ezek csak Mohácson, Baján voltak, vagy téves az információ és lejárnak az Al-Dunára??
Nemrég jöttem át a Vaskapunál a hídon (YU-RO határ) és ott, román oldalon az egyik medencében, mintha egy lapátkerekes hajót láttam volna. sajnos nem tudtam jobban megnézni, mert én vezettem, megállni nem tudtam, mert elszakadtam volna a többbbiektől, és sietni kellett, meg különben is törött autóval voltam, és igyekeztem haza minél hamarabbb.
Én lennék, igen, én kerestem, de csak az ún. kis rocsó érdekel. Nézd meg ezt:
www.nefelejcs.com/~zotya/csonak
Ha ilyen, akkor érdekel, ha az úgynevezett "nagy rocsó" akkor nem kell, kösz.
(Ezt a tipust hívják még árvízi rocsónak is, vízügyes csónaknak is, MHD 573 fartükrös mentőcsónak a hivatalos neve, a MAHART hajóin néha előfordul mentőcsónakként)