Nem, csak kiszedtem és kipróbáltam. Valszeg csak megszorult.
A bontott érdekel mert az új 26ezer, és most per pillanat nem támogat a költségvetés ekkora kiadást. Előre is köszi.
Zeuss
Zeuss
Szét is műtötted a benzinpumpát ?
Merthogy a teteje sajtolt az enyémnek, bár bontható.
A régi megvan esetleg én is belebarkácsolok, mert sokak szerint max elkoszolódási gondok lehetnek.
(Ez nyílván egyébként a nem rendszeres szűrőcsere...)
Eddig nekem is csak a pumpamegállás volt a probléma(kiszerel, ellenőriz, visszaszerel, azóta frankó). Igaz most épp fütőradiátor után kajtatok...kilukadt.
A Haynes könyv az király, nekem is az a Bibliám.
Volt régen egy másik Senátorom, abban 335ezer volt, és csak a rohadás volt a baja.
Zeuss
OFF :
Az se rossz, de hitel nekem autóra nem kell, mert elég azt a házra intézni...
ON :
Tarcsiba se kell autó, Senatorom 238K km től volt nálam egyszer állt meg mert a benzin pumpa megállt (beállt) (persze sztrádán 130 és 140 közt előzéskor...). Ezzel együtt, továbbá zavaró tényezőként figyelembe nem véve a korábban említett ADAC statisztikát szerintem közel tökéletes konstrukció ez az Opel Omega A/Senator.
(Omega B-ről nem nyilatkozom, mert nem ismerem)
Természetesen ha minden ellenőrzést, ápolást megkap az autó a megfelelő időben.
Én általában tavasszal és ősszel rászánok egy-egy hétvégét a felhibázásra és javításra a Hayes könyv mentén.
412,
én is hasonlók miatt döntöttem. De én inkább vettem asszonka nevére egy Kadettet, aminek az árát 1 év alatt megspórolom a benzinen. Ezáltal ha kell van egy "tartalék" autó. :o)
Tegnap írtam választ, de nem ment át, ledobta az ékszíjat a proxy.
Nagyon szerettem a Senatort, de kényszer miatt kellett tőle megválnom. Trabi Combival kezdtem, majd lett VW Golf III meg Polo. A Trabi meg a VW közt is van különbség, de utána a Senator .... VVÁÁ! :::))))))
A másik érvcsoportot Lozsa feltárta. A súlyadó nem jelentős (katalizátor = félár), de a kötelező biztosítás most az Omegán kb 60%, a fogyasztás pedig 2-3 literrel lejjebb. A munkahelyem változott, így fizum lejjebb. Tavaly 8 hónap alatt 25K km-t mentem, tehát éves szinten ez kb 30K, ami benzinből forintosítva 600l = 138e Ft.
Ez a reality, show nélkül.
412
ps : A fűkaszám, a rotációs kapám, önjáró benzines fűnyíróm és a permetezőm együtt is befér a Combi Omegába üléslehajtás nélkül ::))))
89-es kéziváltós omegám néha nehezen veszi a tolatást vagy az 1-est, máskor meg teljesen jól. (úgy értem nem lehet kellő állásba tolni a váltót, vagy csak nagy erőfeszítéssel). Nektek volt már ilyen?
Ja megoldottam hasonló összegbe volt...
Amúgy egy GT 409-es riasztót raktam beléje...
Nem egy komoly darab, de nekem főleg azért kellett, hogy gombnyomásra nyíljon az ajtó :)))
Ilyen autót úgysem lopnak :)))
Nekem kb 3/4 évig B Senatorom volt 3,0 12V, 165 paci majd május óta Omega A Combi C20NE motorral kézi váltóval.
Végigolvastam a teljes topicot, és a melegindítási hiba nálam is jelentkezik. Pici gázadással indítás közben gyorsabban elindul a gép.
Lozsa
Milyen típusú riasztót szereltél be ?
A horog problémát megoldottad? (Nekem 25,5K-ért műbizonylattal 3 hete tették fel)
Nagymolnár,
testelési hiba, én is már végigéltem ezt. Nálam ilyenkor égett a "3" és a "D" jelzés feletti pilács, és nem váltott az utcsó fokozatba.
Zeuss
Azért a nagyobb varázslások előtt megnézném, hogy nincs véletlenül földelősaru, a karosszéria alján(esetleg tűzfalon) a váltó mellett lelazulva, ill elkoszolódva.
Mindjárt meghalok, az autómmal együtt. Segítsetek az alábbi témában:
2.5TD Aut. B omega a fordulatszámmérő mutatója ugrál. A váltó letílt és lerakja magát vészfokozatba (csak 3-as fokozat van D-ben) Hibakód 39 és 41. Eddig váltóban most volt olaj és szűrő cserélve a fáy u-i automatásnál, jött az a qrva nagy víz és elkezdett ugrálni a fordulatszámmérő mutatója. Tech 1 és TECH2 vel kiolvasva eredmény a behajtási fordulatszám ugrál mint a nikkel bolha, a kihajtási stabil szabályos. Az eltérés okozza a 39-es hibakódot, ami a fordulatszám különbség a be és kihajtési oldalon. A 41-es az az, hogy a váltó megcsúszik, ami szintén visszavezethető a hibás ford. jelre, mivel a váltó nem csúszik. A motor fordulatszámmérő adó, lenn az önindító alatt cserélve lett, a hiba továbbra is fennáll. SAJNOS! Állítólag a 6 mágnes rajta van a lendkeréken és még a 4-es porlasztócsúcson is van egy jeladó.
Kérdés:
1.Tud e valakit ajánlani valakit-e témában, mert már unom.
2.Kellene egy vezetékelési rajz a motor fordulatszám képzéséről (hogy átvezetékeljem hátha a vezeték sérült) vagy egy ember aki a szkóp nagy szakértője és bevizsgálja a jelképzést bla...bla... blaaa
Még mindig keresek társakat chiptuning ügyben, úgy, hogy egyet veszünk és másoljuk.....
mindenesetre megnyugtató, hogy nem én leszek az első, aki nem autószerelőnek született. Csak mindenki azt mondja, hogy a váltóra nagyon kell vigyázni, én se szeretném, ha kiesne az aut váltó alólam, momentán nincs 4 kilóm rá...
Azért ne keseregj! Én a mai napig nem tudom +nézni. Ismerem a fogásokat meg minden, de amikor kihúzom a nívót tiszta olaj az egész pálca. Pontosabban maszatos, olajfoltos, de nem látom olyan tisztán (mint a motorolajnál), hogy meddig lehet az olaj. Ha az a szint ahol a legmagasabban olajos akkor igencsak túl van töltve. Ha meg azt nézem, hogy hol teljesen olajos a pálca akkor meg jó. Működik és kész.
Egyszer én is!:) 20km-nyi kékes füstölés volt a jutalmam. Jobb voltam mint egy műrepülő!
ui.: az automatának van valami párologtatócsöve, mert ezen a hőfokon párolog belőle némi olaj. Az pont rávezeti a kipufogóra a kicsepegő olajat.
>afuto
Külön van a motor és váltóolaj. A Váltónívó (A omega) a motor mögött van a szerelvényfal közepén, egy kék lehajtható zára van. A fokokkal ne törődj: hideg motor 20C-os váltó üzemmeleg motor 90C-os váltó (bár szerintem a váltó kicsit lassabban éri el az üzemi hőfokát mint a motor)
Akkor az én albertirsai kedvencem kilőve. Még nem rég lakom Pest megyében (és a kocsimat sem kell szerencsére sokat hordani szervízbe) náluk egyenlőre megálltam. Sőt találkoztam olyan ügyféllel is aki Pestről oda hordja ki a kocsiját régi tapasztalatai alapján (komoly javítás volt, nem olajcsere). Idős úr (régi szaki oklevelekkel a falon) a tulaj/vezető, és nem tapasztalom a fiatal srácok viháncolását mint a "márkaszervizekben". Szerintem keményen fogja őket. Velem mindig korrektül és jól dolgoztak és JAVÍTANAK IS!!! Nem csak alkatrészt scerélnek hanem JAVÍTANAK!!! Mondjuk jártam úgy (fékjavítás), hogy az öreg mondta a szerelőnek, hogy szedje szét, nézze meg mi kell bele tisztítsa ki stb és rakja össze (1000HUF). Jött a fia és letolta a szerelőt, hogy mit tököl vele, mert rendeli meg az új alkatrészt. Még jó hogy ott álltam és szóltam, hogy pihi mert a főnök kiadta mit kell csinálni.
>latsam
kösz! azt nem tudtam ,hogy a váltóolaj a motorolajjal együtt van-e vagy sem. én se otthon akartam megcsinálni, mint említettem, nem vágom én ezt a műfajt annyira.
a másik választ is köszönöm, bár kicsit ködös nekem, hogy hol tudom megnézni a fokokat. Az olajmutatón a műszerfalon?
1,8 és 2,5 literes,
és az 1990 elötti 2,0 és 3,0 literes(AW03-71L, AW03-71LE):
Vízszintes úton kell járó motornál és a féket nyomva végigkapcsolni a váltóállásokat, majd a "P"-be kapcsolva meg kell nézni a szintet. Ha jó akkor a "20C" -fokos osztás felett kell lennie.
Ezek után menni kell kb. 20km-t, megállni, váltó "P"-be, és akkor ismért egy sintet kell nézni. Ekkor a "90C MIN" és a "MAX" osztás között kell lennie a szintnek. A két osztás között 0,6l a különbség.
A 1990 utáni 2,0 és 3,0 literes, valamint minden 2,6 literesnél(AR25, AR35) csak melegen kell ellenőrizni a szintet. Viszont 3x kell a fokozatokat végigjárni, hogy a mérés helyes legyen.
Mindegy melyik irányban van bp-től a szerelő, ha jó. Távolságban annyi, hogy bp. határától kb. tíz perce. Épp úgy megfelel Gyál, mint Budaörs, vagy Szentendre.
afuto!
Az olajat a nívón tudod +nézni, de hogy mi a jó vagy rossz azt nem tudom. Nekem még piros olaj van benne, nem kormos és nem égett. Asszem 30e-enként kell cserélni (majd +nézem este a könyvemben), és érdemes hozzáértővel csináltatni mert szűrőt is kell cserélni az pedig benne van a váltóban (gondolom az alsó fedele fölött).
Holnapra +nézem.
Látom, felkeltette néhány versenyző érdeklődését a levehető előlapos zene. Szóval: az enyém kódos is meg levehető is. Az előlap felett van egy kis pöcök, azzal "akasztod" ki a cuccot, csak a kijelző része jön le. Elvileg az a lényege, hogy nem érdemes a magnó miatt bántani a kocsit, mert csak a kóddal tudod aktiválni, meg ha megszakad az áramkör (akksi csere pl), akkor újra kell aktiválni. Egy bizonyos számú sikertelen próbálkozás után meg letilt.
Egy kérdés: aut váltónál hogy tudom megnézni a váltóolaj állapotát, és kb menny kell bele? Lehet, hogy nagy marhaságot kérdezek, de satu vagyok a kocsikhoz.