Keresés

Részletes keresés

Zeuss Creative Commons License 2002.08.30 0 0 604
Nem, csak kiszedtem és kipróbáltam. Valszeg csak megszorult.
A bontott érdekel mert az új 26ezer, és most per pillanat nem támogat a költségvetés ekkora kiadást. Előre is köszi.
Zeuss
Előzmény: négyegykettes (603)
négyegykettes Creative Commons License 2002.08.30 0 0 603
Zeuss
Szét is műtötted a benzinpumpát ?
Merthogy a teteje sajtolt az enyémnek, bár bontható.
A régi megvan esetleg én is belebarkácsolok, mert sokak szerint max elkoszolódási gondok lehetnek.
(Ez nyílván egyébként a nem rendszeres szűrőcsere...)

Bontott radiátor jó ? Esetleg körülnézek...

412

Előzmény: Zeuss (602)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.30 0 0 602
Eddig nekem is csak a pumpamegállás volt a probléma(kiszerel, ellenőriz, visszaszerel, azóta frankó). Igaz most épp fütőradiátor után kajtatok...kilukadt.
A Haynes könyv az király, nekem is az a Bibliám.
Volt régen egy másik Senátorom, abban 335ezer volt, és csak a rohadás volt a baja.
Zeuss
Előzmény: négyegykettes (601)
négyegykettes Creative Commons License 2002.08.30 0 0 601
Zeuss,

OFF :
Az se rossz, de hitel nekem autóra nem kell, mert elég azt a házra intézni...
ON :
Tarcsiba se kell autó, Senatorom 238K km től volt nálam egyszer állt meg mert a benzin pumpa megállt (beállt) (persze sztrádán 130 és 140 közt előzéskor...). Ezzel együtt, továbbá zavaró tényezőként figyelembe nem véve a korábban említett ADAC statisztikát szerintem közel tökéletes konstrukció ez az Opel Omega A/Senator.
(Omega B-ről nem nyilatkozom, mert nem ismerem)
Természetesen ha minden ellenőrzést, ápolást megkap az autó a megfelelő időben.
Én általában tavasszal és ősszel rászánok egy-egy hétvégét a felhibázásra és javításra a Hayes könyv mentén.

412

Előzmény: Zeuss (600)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.30 0 0 600
412,
én is hasonlók miatt döntöttem. De én inkább vettem asszonka nevére egy Kadettet, aminek az árát 1 év alatt megspórolom a benzinen. Ezáltal ha kell van egy "tartalék" autó. :o)

Zeuss

u.i.: Hitel rulez!

Előzmény: négyegykettes (599)
négyegykettes Creative Commons License 2002.08.30 0 0 599
Tegnap írtam választ, de nem ment át, ledobta az ékszíjat a proxy.

Nagyon szerettem a Senatort, de kényszer miatt kellett tőle megválnom. Trabi Combival kezdtem, majd lett VW Golf III meg Polo. A Trabi meg a VW közt is van különbség, de utána a Senator .... VVÁÁ! :::))))))

A másik érvcsoportot Lozsa feltárta. A súlyadó nem jelentős (katalizátor = félár), de a kötelező biztosítás most az Omegán kb 60%, a fogyasztás pedig 2-3 literrel lejjebb. A munkahelyem változott, így fizum lejjebb. Tavaly 8 hónap alatt 25K km-t mentem, tehát éves szinten ez kb 30K, ami benzinből forintosítva 600l = 138e Ft.
Ez a reality, show nélkül.
412

ps : A fűkaszám, a rotációs kapám, önjáró benzines fűnyíróm és a permetezőm együtt is befér a Combi Omegába üléslehajtás nélkül ::))))

Előzmény: Zeuss (596)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.29 0 0 598
89-es kéziváltós omegám néha nehezen veszi a tolatást vagy az 1-est, máskor meg teljesen jól. (úgy értem nem lehet kellő állásba tolni a váltót, vagy csak nagy erőfeszítéssel). Nektek volt már ilyen?
Lozsa Creative Commons License 2002.08.29 0 0 597
Én sejtem: csak nem a bazi sok fogyasztás ill. súlyadó meg a biztosítási tételek miatt?
Előzmény: Zeuss (596)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.29 0 0 596
412,
miért adtad el?
Zeuss
Előzmény: négyegykettes (593)
négyegykettes Creative Commons License 2002.08.29 0 0 595
Kösz az infót, ezzel egyébként engem is bíztattak :)))
Előzmény: Lozsa (594)
Lozsa Creative Commons License 2002.08.28 0 0 594
Ja megoldottam hasonló összegbe volt...
Amúgy egy GT 409-es riasztót raktam beléje...
Nem egy komoly darab, de nekem főleg azért kellett, hogy gombnyomásra nyíljon az ajtó :)))
Ilyen autót úgysem lopnak :)))
Előzmény: négyegykettes (593)
négyegykettes Creative Commons License 2002.08.28 0 0 593
Helo Omegások,

Nekem kb 3/4 évig B Senatorom volt 3,0 12V, 165 paci majd május óta Omega A Combi C20NE motorral kézi váltóval.
Végigolvastam a teljes topicot, és a melegindítási hiba nálam is jelentkezik. Pici gázadással indítás közben gyorsabban elindul a gép.

Lozsa
Milyen típusú riasztót szereltél be ?
A horog problémát megoldottad? (Nekem 25,5K-ért műbizonylattal 3 hete tették fel)

412

Zeuss Creative Commons License 2002.08.28 0 0 592
Nagymolnár,
testelési hiba, én is már végigéltem ezt. Nálam ilyenkor égett a "3" és a "D" jelzés feletti pilács, és nem váltott az utcsó fokozatba.
Zeuss
Előzmény: Nagymolnar (589)
kelemenb Creative Commons License 2002.08.27 0 0 591
Radioactiv

Nyugodtan hívd fel őket(ott a szám is), teljesen korrektek, mindent meg fognak tenni, hogy segítsenek.

kelemenb

Előzmény: Radioactiv (559)
kelemenb Creative Commons License 2002.08.27 0 0 590
Nagymolnar

Azért a nagyobb varázslások előtt megnézném, hogy nincs véletlenül földelősaru, a karosszéria alján(esetleg tűzfalon) a váltó mellett lelazulva, ill elkoszolódva.

kelemenb

Előzmény: Nagymolnar (589)
Nagymolnar Creative Commons License 2002.08.27 0 0 589
Sziasztok!

Mindjárt meghalok, az autómmal együtt. Segítsetek az alábbi témában:

2.5TD Aut. B omega a fordulatszámmérő mutatója ugrál. A váltó letílt és lerakja magát vészfokozatba (csak 3-as fokozat van D-ben) Hibakód 39 és 41. Eddig váltóban most volt olaj és szűrő cserélve a fáy u-i automatásnál, jött az a qrva nagy víz és elkezdett ugrálni a fordulatszámmérő mutatója. Tech 1 és TECH2 vel kiolvasva eredmény a behajtási fordulatszám ugrál mint a nikkel bolha, a kihajtási stabil szabályos. Az eltérés okozza a 39-es hibakódot, ami a fordulatszám különbség a be és kihajtési oldalon. A 41-es az az, hogy a váltó megcsúszik, ami szintén visszavezethető a hibás ford. jelre, mivel a váltó nem csúszik. A motor fordulatszámmérő adó, lenn az önindító alatt cserélve lett, a hiba továbbra is fennáll. SAJNOS! Állítólag a 6 mágnes rajta van a lendkeréken és még a 4-es porlasztócsúcson is van egy jeladó.

Kérdés:
1.Tud e valakit ajánlani valakit-e témában, mert már unom.
2.Kellene egy vezetékelési rajz a motor fordulatszám képzéséről (hogy átvezetékeljem hátha a vezeték sérült) vagy egy ember aki a szkóp nagy szakértője és bevizsgálja a jelképzést bla...bla... blaaa

Még mindig keresek társakat chiptuning ügyben, úgy, hogy egyet veszünk és másoljuk.....

KÉRLEK SEGÍTSETEK HA TUDTOK

Köszi
Ender Wiggin

afuto Creative Commons License 2002.08.27 0 0 588
mindenesetre megnyugtató, hogy nem én leszek az első, aki nem autószerelőnek született. Csak mindenki azt mondja, hogy a váltóra nagyon kell vigyázni, én se szeretném, ha kiesne az aut váltó alólam, momentán nincs 4 kilóm rá...
Zeuss Creative Commons License 2002.08.27 0 0 587
Vagyis ide:
Előzmény: Zeuss (586)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.27 0 0 586
Ide bújt a kicsike:
src="http://www.extra.hu/Zeuss/automata.jpg">
Zeuss
Előzmény: afuto (584)
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 585
Azért ne keseregj! Én a mai napig nem tudom +nézni. Ismerem a fogásokat meg minden, de amikor kihúzom a nívót tiszta olaj az egész pálca. Pontosabban maszatos, olajfoltos, de nem látom olyan tisztán (mint a motorolajnál), hogy meddig lehet az olaj. Ha az a szint ahol a legmagasabban olajos akkor igencsak túl van töltve. Ha meg azt nézem, hogy hol teljesen olajos a pálca akkor meg jó. Működik és kész.
Előzmény: afuto (584)
afuto Creative Commons License 2002.08.27 0 0 584
>latsam, zeuss

Hát ha ezek után se tudom megnézni, akkor csak magamra vethetek! köszi mindenkinek!

_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 583
Egyszer én is!:) 20km-nyi kékes füstölés volt a jutalmam. Jobb voltam mint egy műrepülő!
ui.: az automatának van valami párologtatócsöve, mert ezen a hőfokon párolog belőle némi olaj. Az pont rávezeti a kipufogóra a kicsepegő olajat.
Előzmény: Zeuss (582)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.27 0 0 582
Sajnos tényleg a váltónak be kell melegednie. Nekem min. 5km után lesz megfelelő.
Zeuss

u.i.:Én már töltöttem csurig! :o)

Előzmény: _latsam (581)
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 581
>afuto
Külön van a motor és váltóolaj. A Váltónívó (A omega) a motor mögött van a szerelvényfal közepén, egy kék lehajtható zára van. A fokokkal ne törődj: hideg motor 20C-os váltó üzemmeleg motor 90C-os váltó (bár szerintem a váltó kicsit lassabban éri el az üzemi hőfokát mint a motor)
Előzmény: afuto (579)
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 580
Akkor az én albertirsai kedvencem kilőve. Még nem rég lakom Pest megyében (és a kocsimat sem kell szerencsére sokat hordani szervízbe) náluk egyenlőre megálltam. Sőt találkoztam olyan ügyféllel is aki Pestről oda hordja ki a kocsiját régi tapasztalatai alapján (komoly javítás volt, nem olajcsere). Idős úr (régi szaki oklevelekkel a falon) a tulaj/vezető, és nem tapasztalom a fiatal srácok viháncolását mint a "márkaszervizekben". Szerintem keményen fogja őket. Velem mindig korrektül és jól dolgoztak és JAVÍTANAK IS!!! Nem csak alkatrészt scerélnek hanem JAVÍTANAK!!! Mondjuk jártam úgy (fékjavítás), hogy az öreg mondta a szerelőnek, hogy szedje szét, nézze meg mi kell bele tisztítsa ki stb és rakja össze (1000HUF). Jött a fia és letolta a szerelőt, hogy mit tököl vele, mert rendeli meg az új alkatrészt. Még jó hogy ott álltam és szóltam, hogy pihi mert a főnök kiadta mit kell csinálni.
Előzmény: Törölt nick (577)
afuto Creative Commons License 2002.08.27 0 0 579
>latsam
kösz! azt nem tudtam ,hogy a váltóolaj a motorolajjal együtt van-e vagy sem. én se otthon akartam megcsinálni, mint említettem, nem vágom én ezt a műfajt annyira.

a másik választ is köszönöm, bár kicsit ködös nekem, hogy hol tudom megnézni a fokokat. Az olajmutatón a műszerfalon?

Előzmény: _latsam (576)
Zeuss Creative Commons License 2002.08.27 0 0 578
A könyv szerint:

1,8 és 2,5 literes,
és az 1990 elötti 2,0 és 3,0 literes(AW03-71L, AW03-71LE):
Vízszintes úton kell járó motornál és a féket nyomva végigkapcsolni a váltóállásokat, majd a "P"-be kapcsolva meg kell nézni a szintet. Ha jó akkor a "20C" -fokos osztás felett kell lennie.
Ezek után menni kell kb. 20km-t, megállni, váltó "P"-be, és akkor ismért egy sintet kell nézni. Ekkor a "90C MIN" és a "MAX" osztás között kell lennie a szintnek. A két osztás között 0,6l a különbség.

A 1990 utáni 2,0 és 3,0 literes, valamint minden 2,6 literesnél(AR25, AR35) csak melegen kell ellenőrizni a szintet. Viszont 3x kell a fokozatokat végigjárni, hogy a mérés helyes legyen.

Zeuss

Előzmény: afuto (575)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.27 0 0 577
Mindegy melyik irányban van bp-től a szerelő, ha jó. Távolságban annyi, hogy bp. határától kb. tíz perce. Épp úgy megfelel Gyál, mint Budaörs, vagy Szentendre.
_latsam Creative Commons License 2002.08.27 0 0 576
afuto!
Az olajat a nívón tudod +nézni, de hogy mi a jó vagy rossz azt nem tudom. Nekem még piros olaj van benne, nem kormos és nem égett. Asszem 30e-enként kell cserélni (majd +nézem este a könyvemben), és érdemes hozzáértővel csináltatni mert szűrőt is kell cserélni az pedig benne van a váltóban (gondolom az alsó fedele fölött).
Holnapra +nézem.
Előzmény: afuto (575)
afuto Creative Commons License 2002.08.27 0 0 575
csá!

Látom, felkeltette néhány versenyző érdeklődését a levehető előlapos zene. Szóval: az enyém kódos is meg levehető is. Az előlap felett van egy kis pöcök, azzal "akasztod" ki a cuccot, csak a kijelző része jön le. Elvileg az a lényege, hogy nem érdemes a magnó miatt bántani a kocsit, mert csak a kóddal tudod aktiválni, meg ha megszakad az áramkör (akksi csere pl), akkor újra kell aktiválni. Egy bizonyos számú sikertelen próbálkozás után meg letilt.

Egy kérdés: aut váltónál hogy tudom megnézni a váltóolaj állapotát, és kb menny kell bele? Lehet, hogy nagy marhaságot kérdezek, de satu vagyok a kocsikhoz.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!