Na, jó megjártam. A Prevent (idáig stimmel) autópolírozóval ismét lekentem a kocsit egy haverral, csakhogy a korábbi tapasztalatokkal ellentétben most nemhogy fényes alig akart lenni, hanem egyszerüen foltos lett. Nem tudom, hogy a festék lehet elfáradva ennyire, vagy gyengébb minőségű szert sikerült kifognom? Kb 4-5 éve pucerálom a kocsikámat, de most először lett ennyire szar. Na persze ehhez is éles szemmel kell nézni, de nem olyan lett, mint korábban.
Amúgy egy 81-es Skodáról van szó, eredeti festékkel, születése óta összesen fél évet állt garázsban, szóval még így is örülhetek, hogy ilyen lett.
(A képek a 2000-es kence-fice akció után készültek, vélemények e-mail-en jöhetnek)
Azért a "síma" motormosás is arról szól, hogy valamilyen oldószerrel lekened a mocit és az már leszedheti azt a bizonyos védőréteget. Amúgy Opelos könyvben olvastam, hogy van rajta valami viaszoss cucc, amit mosás után pótolni kell, mert korrozíó védő hatása van.
Na, jó megjártam. A Prevent belső tisztítóval puceráltam a kocsit. Óvatosan kezdtem, hogy hátha kikezdi a műanyagot, vagy ragad, vagy büdös. Megfelelő, jó a tapintása. Ellenben abban a pillanatban, ahogy hozzáértem a rádió LCD kijelzőjéhez, azonnal kifehérítette! Mint a zúzmara. Engem is levert a víz nyomban! Jól elszartam, de megpróbáltam letakarítani. Lejött enyhe kapirgálással és nyalogatással. Szerencsére nem lett karcos sem. Nagy szerencsém volt!
Amúgy a szer megjárja, nem lesz csillogó és ragacsos tapintású tőle a felület. Még a kormányra és a váltógombra is jó.
Szerintem jobban jársz, ha különböző fényezés javítgatásokra inkább elviszed fényezőhöz. Az ilyen utólag beletaknyolgatás álatlában nem túl jól sikerül és az árnyalatot sem nagyon találják el. Főleg sötétebb metál/gyönygyház fénynél kényes a téma. Fényezőnél nyilván drágább, de jobb helyen úgy megcsdinálják, hogy észere sem lehet venni, hogy volt vele valami gáz. Persze valami lepukkant autónál ez nem érvényes. :-)
Lenne 1 kérdésem. Azon gondolkozom, hogy lemosom a kordémon a motort. Viszont gyárilg minden motorra raknak valami korrozió álló viaszos réteget, amit így le fogok mosni róla. Ilyet lehet kapni valahol, amivel majd pótolhatom? Ha igen, akkor mi a neve?
bocs, idegesítő kérdés következik :) 1000x tárgyaltátok már biztosan, de nem szeretném az egészet visszaolvasni.
szóval: végülis melyik sampont ajánljátok leginkább új autóra (fekete, NEM metál és Fiat - ha számít), általános mosásra? viaszos/akármilyen védőréteg jöhet :)
Van.En azt a boltot ismerem ami az Arpad utnal a viztoronynla van.Pontos cimet nem tudok, ha eredekel pontosan elmondom merre van.
A ficko kijon a kocsihoz, (szerintem Turtle Wax-szal) egy kicsi darabon ahol meg gyarinak latja a fenyezest megtisztitja, es a palettat melle teszi es abbol valaszt/valaszthatsz.
Nekem peldaul feher volt a kerdeses, mondtam tipust, evjaratot, szinkodot, es feherbol meg igy is volt vagy 5-10 fele arnyalat.
Utana betoltik a spraybe kb. 5 perc es kesz.
Lefujtam a kocsit, es csak ugy lehetett eszrevenni ha raesett a feny es latszott, hogy ahol lefujtam ott matt.Roviden ennyi.
OFF
WD-40?! Hah... az egyik legnagyobb átverés. Úgy hirdetik hogy "kíváló kenő- és tisztítóanyag". Holott ez a kettő már egyből teljes ellentéte egymásnak. Kenésre teljesen alkalmatlan, ennyi erővel higítóval is lehetne kenni bármit. Amire tényleg jó: berohadt (rozsdás, vízköves) dolgok fellazítása, elektromos KH-k kiküszöbölése.
Bocs! Még valami. Ha a motorháztető, vagy az autó eleje le van vaxolva, vagy viasz, akkor nem tud úgy beleragadni a bogár. SOKKAL könnyebb eltávolítani.
Sziasztok!
Én is csatlakoznék néhány témához. A sportlégszürővel kapcs. a fémrácsokon belül puha textilia van minden erössebb vegyszer (benzin) árt neki, és elvékonyodhat ezáltal a szürőképessége csökken. A nagy vízsugár is árt neki. Érdemes azt a "lötyöt" megvenni sokáig elég.
A mosással a tapasztalatom, az hogy csak árnyékban érdemes, és a törölgetésnek is gyorsnak kell lenni, mert a víz is nyomot hagy az autón (vízfoltot) főleg ha csapunkból keményviz folyik.
A Bogarak nem biztos hogy kijön mindd az autónk elejéből, mert a motorháztetőn a mosás után, csak a bogár helye van ott, és nem a szennyeződés. A forró felmelegedett kaszni nagy sebbességgel becspodó bogár a lakkban is hibát ejthet, amit már polírral sem lehet eltávolítani.
Üdv.
Persze. Sőt az a jó, ha így csinálja. Több waxot is próbáltam és mindegyiknél ilyet produkált. (vízlepergető tulajdonság)Főleg, ha van benne 1 kis viasz is. Bár az lehet, hogy mindegyikben van...
Sracok! Turtel Wax pasztazas utan normalis, hogy az esocseppek osszeugranak gombokke es ugy allnak meg a karoszerian?Sok kicsi kulonallo cseppecske...?
Megnéztem a légszűrős témát. Elég nagy a vita. Továbbra is azt mondom, hogy nem raknék bele, sport szűrőt, mert a fogyaszás elszállhat, motornak nem biztos, hogy nem ártok vele, nem is olcsó és ezzel szeben nem érek el akkora teljesítmény növekedést, vagy esetleg semmit. Talán, ha kipufogó, gyertya stb.. cserét is biktatnék, akkor többet számítana. De akkor inkább egy olyan autót veszek, ami jobban megy, de azzal meg nincs gondom.
Nagyobb a tét, mint az eredmény...
Bocs, nem offolok tovább.
Továbbra is érdeklődnék, hogy mennyi egy teljes polír fényezőnél?
Loncshus, jokat is irsz meg tevedeseket is. Van errol 2 kulon topik: AUTO TUNING (nagyon hosszu) es Sportlegszurok (még rovid). Ott mar kiveseztuk a temat alaposan.
Sportlégszűrőtől nem kell sokat várni. Ráadásul, ha belevágsz, akkor minimum sport kémény, 4 pólusú gyertyák stb..a fogyaszáson pedig elég sokat nyom, mert a légtömeg/légmennyiség mérőnek bekavarhat, amihez a vezérlő elektronika programját is át kellene írni. A teljesítmény növekedés pedig nem túl jelentős. Ráadásul a sport légszűrő nem is szűri ki úgy a port, szutykot, amitől a motor nem biztos, hogy örömködni fog hosszú távon.
Amit én régebben használtam olajspray helyett, műszerolaj + vettem egy katalógusáruházban olyan spray-s flakont, amit eredetileg étolaj permetezésére használtak. Kiválóan bevált, és kemény 1000 (999) Ft-os kiadás volt.
Csak tipp: WD40 vagy valami hasonló nem lehet jó? Sprayben árulják és úgyis ezer más helyen is hasznos az autóban meg a ház körül.
(Én is fontolgatok egy sportszűrőt, mindenki így kezdi a tuningot, de a drága mosó-olajozó löttyöket valahogy ki kéne cselezni. Veterán autókban látni acélhálós olajos légszűröket, azt motorolajjal kellett kezelni.)
A mosas csak-csak mehet ultraval, de az olajozas problemasabb. Az egyenletes es vekony olajreteg eloallitasahoz a spray a legalkalmasabb formatum, marpedig nem tudom, hol kapsz muszerolajat spray kiszerelesben.
Egen ,egyszer volt egy fűnyíróm, abban egy szivacs volt a légzűrő és mosószerrel kellett mosni é műszerolajjal beitatni... Csak nem merném ezt egy autónál.