Készül az indítómotor a csepptankoshoz!
Nem, nem vicc, lehet, hogy egyesek a röhögéstől gorcsot kapnak mire végigolvassak, azt gondolván: meg egy ilyen hulyet, biztos ki akarja furkalni az oldaldeknit,
hogy mindenféle csigaattetelt, meg hasonlo bizgentyuket aggason rá...
Hat nem, nem kell furkalni, deklitszelesitgetni,
HANEM:
Hozzavalok:
Komar moped berugotengely
+
Trabi ablaktorlomotor
+
kotelidegzetu esztergalyos
Abrak nélkül eleg korulmenyes lenne vazolni a mechanizmust, ezert most nem is teszem...
DE ha készen lesznek az abrak, aprolekosan leirok majd mindent.
Addig is adott egy problema amit meg nem tudom hogyan fogok megoldani, persze elkepzeleseim vannak, tehát:
Az automata levetele utan lathato az elso lanckerek, ennek a kozepeben forog a valtotengely
(benne a kinyomorudazat) ami a kupplungon keresztul a fotengore kapcsolodik.
Namost, ehhez kellene hozzakapcsolni egy ugyanolyan atmeroju tengelyt(ezen keresztol menne be az inditas)
Amire en gondoltam:
A tengely veget szemben szimetrikusan lesikolni
a hozza kapcsolodo tengelyt pedig bereselni,pont akkorara, hogy passzoljon egymasba a ketto
Masik megoldas:
kup+ek -azthiszem ez nem igenyel magyarazatot-.
Masik kerdes: mekkora minimum fordulatszammal kellene forgatni a fotengelyt?
Bar nemhiszem, hogy tul nagy kellene, mert az egyik ismeros Pannoniamotoros kertitrakesza
(erthetobben: "csettegoje") is ugy roffen be,
hogy valami kis szutyok motor meglenditi, nagy nehezen atkecmereg a dugattyu a holtponton(kb 3 mp-ig csak halk mortyogas-szenvedhet szegeny rendesen-)és akkor rof-----rof----rof--rof--rof--rof... beindul a csodagep.
En 1.36ford/másodpercet szamoltam Skodri motorral,
trabi eredmenyekrol holnap szamolok be...
Szerintem birni fogja a motor, mert bika mint allat! Aramfelvetele terhelten: 4A
Lefoghatatlan!
Én még új vagyok itt. Nincs valakinek elfekvőben esetleg egy 81-es 350-634 Californianhoz járó első sárvédő, ha van valakinek meg venném. Előre is köszönöm.
Haliho mindenkinek!
Csak most találtam meg a topic-ot (bár csak 1/2 éve vagyok Jawa tulajdonos).
Egy 350-esem van typ. 360, '74-es gyártmányú, vágott első sárvédővel és krómbetétes tankkal.
Kb 2 évembe került mire sikerült kisírnom a nagybátyámtól, nagyon jó állapotban van, szinte alig kell hozzányúlni.
A felújításban sok segítséget nyújt a topic (bár még nem sikerült teljesen végigolvasnom).
Ez a leiras meg van nekem is, mar regebb ota, bar en nem innen toltottem le. De ahonnan en letoltottem ott azon a cimen volt, hogy hogy csinaljunk 250-es bol 350-est.
De most elbizonytalanodtam.
Most jutottam géphez a Sziget után, így most olvastam az eddigi leveleket, hát szénkefém még nincs, de ez a skoda ablaktörlőmotor ez jó ötletnek tűnik...
Más.
Amíg még megy a nyár, mer utána munka, suli stb, nem ütünk össze valami Jawás talit? Összeugrunk valahol ami mindenkinek elérhető, kék füsttel borított karavánként rémítjük egy kicsit a népet, stb.? Van valaki aki vevő erre? valamikor 22-e után vagy mondjátok mikor...
Valaki keresett Jawa tunningleirast...
Ez lenne az, csakhat kulfldiul:
www.hyperlink.cz/hornof/jawa/jawaupr
En mar regen letoltottem, de szotar nelkul nem nagyon lehet kihamozni belole semmit.
Max a kepek alapjan, de meg ugy se nagyon, mert eleg gyer a felbontas.
Ha van valakinek szotára gepre, ugy egyszerubb lenne a dolog.
Egyebkent sok erdekes dolog van itt, erdemes letolteni!
www.hyperlink.cz/hornof
Hygy:
"Lehet ezert is tettek be a kettot"
Szerintem ennek semmi értelme, mert ugyis zárlatra sül a fet, nem szakadtra.
Meno-mano:
Tehát, ha megtéped, akkor torpan, igaz?
De gondolom akkor nem csak négyesben?
A gyertyaelektródák színe melyikre hasonlít leginkább?
őzikebarna, v. fehér v. koromfekete?
Ha őzbarna: fogalmamsincs(esetleg kipuff pucolás)
Mondjuk így látatlanban elég nehéz megállapítani mi a gond.
Ha fehér: karburátorpucolás
Ha fekete: subertű, levegőcsavar beszabályozás
Ja, és az utóbbi kettőhöz: előgyújtás beállítása.
Csepptankos 360?
Ha az akkor:
Előgyujt:3.2-3.5mm
Hátsó gumi méret: 16-3.50
Bar nem esik ki a paka a kezembol, de ugy kerdem keszen nem lehet valami gyujtast kapni, 6V-ra, mondjuk trabant volt 6V-os... Mert amugy atalikitanam en is a motor gyujtasat megszakito nelkulire, es akkor nincs tobb gyujtasallitas :-)
Vagy legalabb hall erzekeloket lehet olcsoert kapni??
Ugy emlekszem az enyem is kiemeli mindaket megszakitot (-> mindaket gyertya szikrazik), talan van valami logika benne... majd az okosabbak megirjak.
A szabvany hatso 3.50*18. Az en gepembe hatra be
se fer szelesebb. Elol 3.25*18, bar most 3.5-s van fent, mert ezt kaptam ajandekba :-)
Hat Vetro Laci mar kinotte a srackort :-) Telefonja nincs, Velencen lakik, ha kell majd megnezem pontosan a cimet. Olyan igazi sufni-tuning mester, aki az utszelen fotengely cserel, ha kell, de megy tovabb :-)
Mar megint en;Fuzvik csak nagy ford.szamon hagy ki
amikor megtepnem,gyertyak o.k,hja amugy nekem is
ket szikrat adnak a gyertyak. Miert?
Amugy hatsogumiugyileg segitsegre szorulok milyen
meret az ok mert a mostanit eleg keskenynek tala-lom es kopott is.
Hali,sracok!mar egy hete nem voltam forum kozelben
ugyhogy hajra;Varadon nekem egy BOBI nevu tag ja-
vitja a gepet eleg jo a ficko(persze azokhoz ke-
pest akiknel eddig volt )de ha megse olyan jo kene
a srac cime ha nem gond.Koszi udv.
Hat szerintem nem eleg ha 400V-ot kibir, nem szamoltal a fellepo tranziensekkel, egy ilyen eldurranthatna egyet. Lehet ezert is tettek be a kettot. Es ne az egyen aramu ellenallasa t nezd ilyekor mert az egy dolog. Valtakozo aramon is lenyeg. Mert itt mindenfele tranziensek lepnek fel. Es szarabb cuccokbol elvileg atuhtet olyankor.
Én is egyetértek fuzvikkal! Elég oda egy FET is, kettő az tiszta overkill. Vagy marad a kettő, de akkor kisebb fajta. Sőt lehet hogy kisebből is elég egy.
Nemrég megmértem a 12V-os trafó ellenállását, 4ohm fölött volt picivel. A ladáé valahol 0.4 ohm körül van. Az a lényeg, hogy 400-voltot kibirjon.
Hygy:
Szerintem ne próbálkozz ezzel az egyáramkörös dologgal, mert én jártam már ugy, hogy véletlenül fel volt cserélve a két trafó, akkor ugye ez a helyzet áll elő, hogy lent gyújt, hát nekem egész egyszerűen kigyulladt a karburátor és akárhogy locsoltam nem akart elaludni!(eléggé szét volt kapva szerencsére a moci, és a tank sem volt rögzítve, ugyhogy eszeveszett sebességgel ledobtam róla a tankot- szerencsére nem horpadt be-).
Azthiszem sikerült elvennem a kedved...
Ja, ugy mégpoénosabb lett volna a dolog ha rajta van a légszűrőház, és benn meggyullad a filter.
A masik meg hogy szerintem nem kell a teljes aramkorbol kettot epiteni, szerintem nem gaz az hogy ha lent van a dugo akkor is szikrazik egyet a masik gyertya is. Tehat igy elvileg mind a ket gyertyat egy aramkor meg tudja hajtani. :) Vagy csak az aramkor egy reszebol kellene kettot epiteni. De vegul is lehet teljes ket armakort is epiteni, de az telleg dragabb.
j.t.maston:
Most látom milyen hülyeséget írtam:
A szénkefe nem Skoda önindító, hanem ablaktörlőmotoré!!!!!
Önindító....
De hülye vagyok...
Ha végképp nem sikerül szerezned, írj egy mailt a
címeddel.
Hogy jóvátegyem, beszámolok mai légszűrőkereső akciómról.(Jawa 559,360)
Szóval a 250-es légszűrőjébe Skodri 105s(110s,120s,130s)légszűrő,a 350-es be pedig a kispolszkié( némi alakítgatás, fűrészelés után)
"passzol"-(ez azért túlzás, de jobb megoldás
híján....
Akinek nem tetszik szerezzen eredetit!
Ha valakit érdekelnek a részletek írjon.
Csak annyit tennék hozzá az elektronikus gyujtáshoz, hogy a 180 és 470 Ohmos ellenállások értelemszerűen felére csökkenek, és elég hozzá egy fet.
Nem is igazán értem, hogy a fetekkel miért nincs sorban egy-egy munkaellenállás, mert igy szerintem csak az egyik dolgozik, miközben a másik akár be se lenne kötve.
De javitson ki valaki ha rosszul tudom!
Vadiuj Jawas wagyok, ket hete pattantam at ETZ-rol egy 638-asra. Egyenlore nem bantam meg, de a topicot nezegetve kicsit elrettentem...
meno-mano,
Veszpremben ket bolt van ahol keleti motorokhoz alkatreszt kapsz. Az egyiket (ez a jobb) a buszpalyaudvartol kb. 50 meterre talalod, ott barki megmondja Neked hol van. A masik a buszpalyaudvartol kb 5 percre az Aral kuttal szemben. Egyebkent azt pontosan nem tudom Jawa alkatresszel hogy vannak ellatva, mivel mint irtam ez az elso Jawa-m. Ha leirod hogy mi kell megkerdezhetem hogy van-e es hogy mennyibe kerul.
Meno-mano:
4.-ben akkor all le ha nagyobb fordulaton porgeted, vagy egyatalan ha 4-es ben van?
Gyertyak hoerteke jo?
j.t.maston:
Szeged, "ROLLER AUTO ÉS MOTOR ALKATRESZ"
A telefonszamot elvesztettem, de a tudakozo megmondja..
Mindenkeppen hivd fel oket ha mesz, mert en hivtam nem regen tobbszor is de nem vettek fel.
Nyari szunido?
Ha nincs: önindito, furogep szivattyu
-kefe vagy autosbolt.
Nem hiszem hogy ne talalnal olyat amit ne lehetne bereszelni(De nehogy bronzot vegyel!)
Kapasbol szerintem a Skoda oninditoba valo egy kis alakitgatas utan belemegy.(DE passzos legyen am, mert ha lotyog, eltorhet.)
Nekem 6v-os 360 hoz van gepkonyvem.(Magyar)
A 440-es re nem sok visszajelzest kaptam....!!!
Bocs motorkami
Csak emlékeztetöül. Augusztus 9-11-ig VII. Nemzetközi Zala menti Veterán Auto-Motor Talakozo és Turaverseny Zalaegerszegen. Részvételi dij szŕllŕssal, kajŕval együtt 7500 Ft, kiséröknek 6500 Ft. Kérdésekre szivesen valaszolok a voros.kalman@drotposta.hu cimre irjatok! A forumot net hiŕnyŕban ritkŕn olvasom!
HALIHO SRACOK!
ELEG NAGY A PANGAS ERREFELE,MI VAN MINDENKI MOCI
ZIK?HYGY KOSZI DE MAR ELVITTEM A KORNYEK LEGJOBB
SZAKIJAHOZ(REMELEM)ES UGY NEZ KI HOGY NEMCSAK A
GYUJTAS A GOND.A TAG FELULT A GEPRE ES 1 FEL ORAS
PROBAUT UTAN HOSSZAN NYILATKOZOTT(ugy jart mint en
4-be leallt)DE MAR DOLGOZIK AZ UGYON.
MARA ENNYI! CSOKUTYA.P.S(Veszpremi cimek kellenek
sracok,szanjatok meg)
Meno-mano: Allitsd be te a gyujtast. :) Nem olyan bonyolult. Kezded a jobb hengerrel. (A jobbik az amelyik jobb oldalon van ha rajta ulsz a motoron) szal gyertyak kiteker, oldal dekni leszed, 10-es villaskulcsal az ora jarasaval ellentetes iranyban tekered a 10-es csavart ezzel ugye forgatod a fotengelyt beallitod a jobb hengernel a felso holtpontot aztan bedugsz mondjuk egy fozo kanal nyelet arra feljelolod a holtpontot egy kessel, aztan vissza mersz 3milit, es utana addig tekered tovabb a villas kulcsot hogy az uj jelednel legyen a kes ele. Aztan ha ez megvan kell egy proba lampa. Azt rateszed az egyik vegen valahova a foldre a motoron (egesz alvaz az en a bukocsore szoktam :P) aztan rateszed a folso megszakito erintkezojere. Meglazitod a ket csavart ami a nagy alaplemezt mozgatja es kb addig allitod hogy eppen kialudjon a lampa ennel a dugo helyzetnel. Aztan picit vissza mozditasz hogy eppen kigyulladjon a probalampad. Meghuzod a csavarokat majd ugyan ezt megcsinalod a masik hengerrel a masik megszakitoval is. Hja es elotte allitsal megszakito hezagot. A 0.4-esne nem szabad atmennie a 0.3-as hezagolonak pedig konnyen at kell.
Udv motoros testverek !
Nagyon koszi mindekinek a segitseget.Ujult erovel
szedtem szet a gepet;legszurocsere, kipufogotisz-
titas megvolt most mar csak egy szaki kell aki be
allitja a gyujtast aztan resszkessetek Varadiak!
Juteszembe aug.19 korul Veszprembe utazom ha van
valaki aki tudna ajanlani 1par szakuzletet ahol
elkolthetem a zsebpenzt alkatreszre nagyon megko-szonnem.Bocsi a szajtepesert!P.S(esetleg Gyor is lehet)