Formailag is van eltérés. Más az orruk, a felső fedélzet első fele, és a faruk formája is eltér. Ezek már az újabb építésűek. Ellentétben a (Sissi)-Boheme-Symphonie dunai hármassal. A Monet,(Van Gogh) és a Modigliani közt csak az alsó fedélzet első körablakaival kapcsolatosan van külöbség. Amúgy a Princesse Sissi csak 105 méter hosszú, így hosszúságban még a saját sorozatában is eltér. Már amennyiben ezen két forma közti külömbségekre gondolsz...
Így van, de vasárnap reggel 'vonult be' Pestre, Te már a kalocsai érkezését láttad. A Monet-hoz hasonló a menetrendje, asszem egy idő után együtt fognak jönni-menni. Típustesója, de inkább a Monet-hez hasonlít, a Sissi-félék picit eltérőek.
Rénibe, Izmailbe már sosincsen fuvar? Ezek a kikötők és Sulina a magyar folyamhajózás szempontjából elveszítették teljesen jelentőségüket?? (Azt persze gondolom, hogy Ukrajnába nem sok gabonát szállítunk.)
Tegnap este megjött a Modigliani! Kb. 23 órakor találkoztam vele, akkor érkezett. Típustesója a Princess Sissi-Monet családnak.
Tüzijáték újra a Gellért-hegyről!!! :)))))
Néhány éve kicsit átcsoportosították flottájukat. Ennek során átkerült a Van Gogh /mondjuk nem is volt itt sokáig/ és a Princesse Sissi a Rajnára véglegesen. 2000 tavaszán már nem kezdett a Dunán. S jött helyükbe az újabb, kicsit modernebb sorozatból a Monet. Bár maga a Sissi nem 'néhai', azért mégiscsak az első csatornajárók között volt, mely a Dunára 'készült' 94 tavaszán.
Szia Trophy! bocs, elvoltam.
Lehet, nemtudom. Azt azonban bizton állítják a Staron, hogy a franciák a ’legszivatóbbak’. A Staron sokan vannak, akik onnan jöttek el. (Nem vág ide, de ha már a ’franciákról’ esik szó, úgy látom a júliusi rendezésben megint van egy idegen név: gyarapodik a flottájuk egy újabb hajóval. Gondolom a Modigliani-val a néhai P. Sissi által hagyott űrt akarják pótolni.) Mi lesz a kollégád a Staron? Nekem is vannak ott ismerőseim. Legalábbis tavaly voltak, mindig légkürttel üdvözöltek. Idén úgy eltűntek…
Örülök, hogy ismét dolgozik az Inota.
Kösz, cikkeket találtam, de nem az MTI-n. Fényképet sem találtam, de ha neked van, föl tudod tenni, vagy el tudnád küldeni e-mailen (enzo7@freemail.hu)? Ha igen, köszi!
Amúgy nem tudja valaki, hogy melyik hajó került át? Aljzat alatt hajótestet ért? Tetőszerkezet pedig felépítmény? Jól értem, hogy két nagyobb darabban vitték?
A képet természetesen az adott címen nem lehet megnézni.
TehátMTI kép a "Lelle típusú" hajó szállításáról itt:
http://www.ingyennet.hu/~jakyg/lelle_szallitas.jpg
Pedig közúton vitték.
Magyarország olyan közút centrikussá vált az elmúlt évtizedekben, hogy - persze megfelelő indokokkal - mindig, mindenhol, minden közúton történik.
MTI hír és fotó:
http://www.mti.hu/img/frame_landscape_middle.gif
Hajót szállítottak Dunaújvárosról Siófokra Folyamatos rendőri kísérettel egy hajó gurult Dunaújvárostól Siófokig az éjszaka. A Lelle típusú, 200 személyes utasszállítót azért hozták a balatoni városba, hogy teljes felújítást végezzenek rajta, majd a következő év májusában az utasok rendelkezésére álljon. A hajón teljes motorcserét kell végrehajtani, új irányváltókat, belső burkolatot kell felszerelni. A munkálatok körülbelül 30-35 ezer órát vesznek majd igénybe. A hajó Siófokig teljes útzár mellett jött, Simontornyán és Siófokon a vasúti átjárókat áramtalanítani kellett a biztonságos áthaladás érdekében. A hajó aljzata 67 és fél tonna, a tetőszerkezet pedig 6 tonna súlyú. A hajó aljzatát mintegy 5 órás munkával emelték vízre a szakemberek.
Hello hajómániások!
A tegnapi Népszabiban volt egy rövid cikk a baltoni hajózásról. Az írták, hogy a BH Rt. 65 millióból felújította a Lellét (motorcsere, "irányítóműcsere", burkolatcsere (gondolom az utastérben)). Illetve beszerzett még egy "Lelle-típusú" hajót 25 millióért, ami június végén már meg is érkezett Siófokra, és ugyanúgy fogják felújítani mint a Lellét, jövőre fog üzembe állni.
Ki tud erről bővebbet? Konkrétan honnan szerzték, és hogy sikerült Siófokra juttatni? (a Sión biztos nem, közúton meg kicsit nagy.)
Kedves Dájver!
Nekem van egy ismerősöm aki jelenleg is hajózik az Adrián. Talán ő tud Neked válaszolni.Kérlek e-mailezz nekem a zsitan@freemail.hu-ra és megírom a számát.
Mp
Nemrégiben érdeklődtem nálatok hajózási ügyben, amire sajnos egyetlenegy reagálást sem kaptam. Ez a fórum ennyir zárt, hogy idegenekkel szóba sem álltok?
Lehet, hogy rossz helyen keresgélek, és akkor elnézéseteket kérem, de azt hittem valamilyen kiinduló infót kapok tőletek.
Egy ideje csak nézegetem a topicot és csendesen szemlélődöm.
Örömmel láttam tegnap a Belgrád rkp-on, hogy ismét új, eddig nem látott kirándulóhajók is jönnek Pestre. Sikerült is pár képet csinálni róluk digitális fényképezővel.
A másik ami hajós esemény volt és ott is készültek képek, az Európa hajóval voltunk Szentendréig és nagyon csinos a belseje annak a hajónak is !
Ha gondoljátok néha-néha felrakok egy-egy képet ilyen hajós fotókról amik többnyire Pesten készültek.
De hogy lehet ide képet rakni, ha nincs éppenséggel valami free weboldalam aminek a linkjét ide rakjam???
Most ennyi! Üdv
Ui.: Freeport szupi a pozíciós lista, de az kár, hogy a Szabadkikötői állások nem lesznek frissítve. Ha besegít valaki ugy sem lehetne??? :-)))
Szia Viking! Két hét múlva száll át egy volt kollégám a Pride-ról a Star-ra. Most volt itt a Pride-dal, sikerült találkoznom vele. Azt mondja nagy szivatás az a hajó.
Nem mindig elég a 3 db moszkva a tarifjáratokhoz, mert van, hogy Esztergomban, vagy Visegrádon ottalvós az egyik, és attól még reggel kiemelt szezonban ugyanúgy kell indítani mindkettőt. (8 órás, 9 órás, és asszem + a 12-es) Amikor a Hunyadi nem ér rá, akkor mentesítő járatot kell indítani. Ez is moszkva. + van egy tartalékos, vagy készenlétes hajó is. Naponta indul különjárat Szentendrére, erre is kell hajó. Végül a Legendának tartós bérletbe van adva 4 db moszkva. Így már lassan össze is jön a flotta. A maradék a "repi hajó" (ezek utastere kicsit kultúráltabb, és nem pados elrendezésű, hanem asztalos-székes) amelyeket menetrendibe nem tesznek be, mert kisebb a befogadóképességük, és nem akarják leamortizálni a hajókat egy egy úttal. A KDVI-től bérelt Hullám immár negyedik szezonját éli Mahart színekben (tartós bérlet), sétákat, különjáratokat csinál, azt nem nagyon hiszem, hogy menetrendibe be tették volna.
Lássuk akkor a Mahart moszkva flottát:
"Repi hajók":
Verőce
Gönyü
Corvin
Hullám (KDVI tulajdon)
Matthias Rex (használaton kívül)
"Legendás" hajók
Győr (repi)
Bogdány
Dömös
Sződliget
És a többi, amelyek zömmel menetrendit járnak:
Esztergom
Nagymaros
Zebegény
Visegrád
Ami nem moszkva, és sétajáratra van fenntartva: Leányfalu, Csillag
Ugyebár van a négy nagy: Budapest, Rákóczi, Táncsics, Hunyadi
Úgy van, az a három frissen felhozott közül a Bojcsenko volt, nemrég még látszott nyomokban a felirat.
jakyg: Már 12 Moszkvája van a Mahartnak. A Hullám néhány éve vesz részt a menetrendjében.
kezdő vagyok a hajózási témában, ezért szeretnék segítséget kérni a fórum tagjaitól.
Szeretnék egy kb. 4,5 m es műanyag kishajót vízre tenni az Adrián 55 -ös motorral.
Milyen engedélyek, vizsgák kellenek, és kb. milyen áron lehet tárolni a csónakokat akár vizen, akár szárazon?
Hajó trailert lehet -e kölcsönözni, vagy esetleg használtan venni?
Sosem értettem mit csinál a MAHART ennyi Moszkvával. A menetrendszerinti járatokhoz 3 db kell, de ha indul a Hunyadi is, akkor elég kettő. Sétahajózásra,meg rendezvényhajónak van még BP-en kb. +15-20 hajó. A MAHARTNAK tudtommal 9 db Moszkvája van. Mit csinálnak ezek?
A kérdés onnan jutott eszembe, hogy szombaton a 116-os menetrendi mezőben szereplő délutáni esztergomi járatban a HULLÁM Moszkva ment, amely KDVI, tehát vizügyes hajó. A MAHART a menetrendszerinti járatokhoz is bérbe vesz már hajókat??
Szóval megnéztem. Az a Dévényi diszkó tábla, vagy mi a kín a part felől van rajta, én meg arról ritkán látom a hajókat, ezért nem láttam. Ez a ponton még a Batthiány térhez tartozik. A moszkva nemrég került be az országba, és az a vállalkozó vette meg, akié a Millenium I. nevű moszkva is. (ott áll mellette) ennek a hajónak a neve Millenium II. lesz. Menni is fog vannak benne gépek. Az ablak üvegeket már kicserélték thermo üvegre, ezt láthattad Te is. Belül még nagy változásokat nem látok.
Látta valaki a viziparádét?
És azt látta valaki, hogy múlt hét elején itt volt Budapesten a Stadt Wien lapátkerekes?
Mikor elindult úgy ment mint a rakéta...
Min áll?:-)
A Szilágyi Dezső téri kikötőnél (vagy mi a hernyó az ott ponton?) A Batthyany után a Lánchíd felé...
Ahol a Táncsics (?) nevű ősi (felújított) hajó áll!
"A moszkva meg elég elfuserált ötlet lenne disconak. Nem igazán arra praktikus. "
Erről én nem igazán tehetek...:-) Ettől még ott (itt) van, és ki van nyalva rá oldalt, valami ilyesmi, hogy "Egy leganda újraéled! Dévényi Diszkó a Dunán! A hajó ekkor és ekkor indul, ettől eddig megy, ekkor és ekkor ér vissza" stb, stb.... A Moszkva neve (ami volt neki eddig) már nincs rajta, (farán sem) ezért nem tudom melyik (volt). (A rosebb egye meg, mind 1forma színte, ha megfeszülök sem tudom ez épp mi is volt eddig...:-))
Elég régen itt áll, mostaság került ki rá öles betűkkel, hogy ő a (leendő) "Dévényi Diszkó"!
Egy ideig az alsó szinten csak nejlonok voltak az üvegek helyén, de a melegre (ill. trópusi hőségre:-) való tekintettel azóta már nejlon sincs...Felül ok, újrafestve, üvegek a helyükön...
Nem lehet, hogy nem is MAHART-os volt?
(A Nagymaros azért ugrott csak be, mert régen láttam, és kezdtem félni, hogy őt kapták széjjel...Örülök, hogy nem, kösz az infót!:-)
Mi vaaaan?
A Nagymaros él és virul, más moszkva sem fog pöttyös labdát dobálni, vagy hármat kívánni. Remélem. :))
A moszkva meg elég elfuserált ötlet lenne disconak. Nem igazán arra praktikus.
Hétvégén Duna Karnevál immáron másodszor. Forma1 verseny, hajós felvonulás, tüzijáték, meglepik.
Gyertek minél többen!!!!