Szabályozott katalizátorral nekem 3 év a zöldkártya, nem szabályozott katalizátoroknál talán egy év, katalizátor nélkül is.
Nem nagy tétel a zöldkártya, ne ez döntsön.
És jó ha tartalékolsz tényleg pénzt az első hónap(ok)ban kiderülő kisebb-nagyobb disznóságokra. Számítsd rájuk és akkor nem érnek váratlanul.
Vételkor ne sajnáld az időt, ha siet az eladó hagyd ott, ha nem hagyja hogy végigpróbáld az összes elektromos ketyerét például. Az összeset! Ugyanis ha kettőt kihagysz, később a javítása sokba fog kerülni.
A szerződésben benne kell lennie hogy az eladónak nincs tudomása a gépkocsi rejtett hibájáról, és minden hibát jelzett neked ÍRÁSBAN a szerződés mellékleteként.
Ha később egy hét múlva hengerfejes lesz az autó, vagy valami hasonló jó ha van ilyen kitételed.
Törzskönyv nem feltétel, az enyémnek sincs :) 98.01 januári, és (még) nincs neki, ha jól tudom ezutáni autóknál kell, és ha jól értem ettől régebbi autót akarsz venni.
Abban viszont nem vagyo biztos, hogy vásárláskor neked kell-e csináltatnod.
A zöldkártya érvényessége változó, az autó korától, a katalizátor típusától (nincs/nem szabályozott/szabályozott), stb. A két kulcsot alapvető hogy át kell hogy adja, értelemszerűen nem elfogadható az egy kulcs, a másikat még elő kell ásnom holnapra meglesz játék.
A KRESZ tartozékait nem tudom fejből, pótkereket is vételezd szemre azt kihagytad...
Általánosságban érdemes az ajtók alját megnézni, valamint az ülések huzatának (ha még nem volt cserélve) állapotát, a legtöbbet (a motoron kívül) ez mondja a karosszéria állapotáról.
Ha van ismerősöd, mindenképpen érdemes rétegmérővel vásárolni menni, hogy elkerüld az össze-vissza tört de aztán kikalapált és újrafestett darabokat.
A túl jó karosszériaállapot (rozsdamentes) ugyanúgy gyanús mint a totál rozsdás. A sárvédőlemezeket és környéküket nézd meg, sok autó itt rozsdál. Jó állapotmérő a hátsó kereket levéve (ha dobfékes) a dob külső állapota / rozsdássága is.
Ne a kilométeróra állása alapján dönts, hanem a külső /és műszeres vizsgálat alapján, két hasonló autó közül a szimpibbet, szebbet és jobb motorállapotút vedd meg még akkor is, ha a másikban kevesebb a kilométer. Lehet az padlógázzal földúton is beletenni.
Céges autók / céges tulajdonos általában rosszabb kocsiállapotot feltételez.
Nem számít a női tulajdonos, csak a barátnője adja el, szóval ne hagyd magad átvágni a 60 éves nyanyikától lehet hogy a fia kocsija.
R-edetvizsgálatot kötelező csináltatni. Hiába mondja az eladó hogy ő már mondjuk megcsináltatta, a legfontosabb hogy ne hidd el... Állapodj meg (inkább fizesd ki), hogy egy általad kijelölt műhely nézze meg, miközben te is jelen vagy.
A motorállapot ellenőrzésére szintén hasonlóak legyenek a kikötések.
A véleményem különben persze szigorúan privát vélemény: szamarát nem vennék, alfát rendszerint széthajtják, úgyhogy marad a favorit, persze ez attól függ mennyi pénzed van és mennyire vagy jó.
Az eredetvizsgálat a legfontosabb, elvégzése után a műhely garantálja hogy az autó nem lopott, ha igen, akkor őrajtuk el lehet verni a port.
Nem valaszol nekem senki? Nem baj, azert meg kerdezek!
A torzskonyv hianya milyen hatranyt jelent? NEkem ugy is csinaltatnom kell, nem? Vagy rosszul ertelmezem a dolgot?
Mennyi idore szol a zodkartya?
Van valami szabaly, hogy mit kell az eladonak atadnia? Kulcsok 2 db eredeti? Minimalis szerszamok, kerekkulcs, emelo, izzokeszlet, biztositekok, stb?
Ha nem valaszoltok, akkor is kerdezek:o)))!
Es ezt vegyetek fenyegetesnek:o)!
A TotalCaron van egy Nepperuzo szolgaltatas, ahol segitenek "megfelelo" autot keresni, kivalasztani. De az arat nezve nem hiszem hogy megeri 500-600e (inkabb 1m) alatt igenybevenni:o(. Pedig nem lenne rossz.
"Az eladó "gondos" megválogatásának technikája érdekelne. Persze a gyakorlatban."
En azt hittem, majd Ti segitetek jo tanacsokkal a megfelelo elado kivalasztasaban:o))). Utana mar csak az autot kell hozzavalogatni:o)).
(Amit vennek az egy Favorit vagy Samara, de most a kepbe kerult az Alfa33-as is.)
Ki a nepper? Aki uzletszeruen vasarolja a kocsikat, hogy tovabb adja? Kiszurni hogy lehet? Ha csak nehany honapja van a neven a kocsi, akkor gyanus? Vagy ha tobb autot arul (mondjuk, akkor egyertelmu)? (Tenyleg amator vagyok vasarlas teren, na meg az autok teren is. A csaladnak sem volt soha autoja, en leszek az uttoro.)
Hi Advantech!
Használt autó vételénél szerintem nem kérdés, hogy átvágnak valamivel, csak a mértéke az ami nem mindegy. Én már vettem egy pár használt autót, eddig csak egyre nem faragtam rá. Az eladó "gondos" megválogatásának technikája érdekelne. Persze a gyakorlatban. A volt tulaj "visszatérése" elméletben azért nem a vásárásod másnapján várható, úgyhogy szerintem van idő speciális ravaszságok berakására, ami gondolom más tolvaj számára is pár perces akadály lehet. Én egyébként egy rádiós pager-ra esküszöm, ha valaki piszkálja az autót, a riasztó a zsebemben vagy az éjjeliszekrényen szól. Ekkor van időd fejbek_rni az illetőt, vagy odaadni a kulcsokat hogy ne b@ssza szét az autót.
üdv. rbsat
Nem is fogja tudni hol parkolok, mert az allando lakcim szerepel a szerzodesen, en meg ott csak kb havonta egyszer vagyok:o))). Es ezt szerintem nem kell tudnia!
Mindenkeppen terveztem riaszto es immobilizer beepiteset es/vagy cserejet, plusz valamilyen mechanikus vedelemmel ellatni. Lehetoleg nem egy helyen beszereltetve. Az nekem is eszembe jutott, hogy az elozo tulajnak lehet olyan hozzaferese, amelyrol en nem tudok es visszaelhet vele. Gondolom az elado gondos megvalogatasaval ez nagyreszt elkerulheto:o)).
Vásárlásnál ne feledd megadod az összes adatodat neki, tudni fogja hol parkol nagy valószínűséggel, úgyhogy ha jó autót veszel esetleg a gonosz haverjai visszaveszik másolt kulccsal akármivel :)) Na viccet félretéve ha úgy ítéled meg, érdemes valami komolyabb kormányzárat + sebváltózár vagy akármi pluszt rakni bele már az első napokban (!) ha nyugton akarsz aludni, sosem árt.
Fékbetétek, motorolaj, sebességváltó olaj (hacsak nem 10e futott km-rel veszed), ékszíj, vezérmű szíj (!) esetleg fagyálló ell/csere, fékfolyadék szemrevételezés, ha idősebb az aksi akkor ajánlott csere nehogy valami vacakkal vágjon át. Gyertyákat, levegőszűrőt én mindenképpen cserélném.
KRESZ tartozékok meglétét ellenőrizd nehogy meg kelljen venned (izzókat is hogy nincs-e kiégve).
Ha futóművet néznek nézzenek gumicentírozást, felniket is, gumik szálszakadását (dudorok a gumin) ellenőrizd a belső oldalon is... Általában árulkodó nyomom a friss fényes ólomsúlyok a kerekeken, ez friss centírozást jelent, kérdés miért?
Minden belülről zsírozott gumialkatrészt a futóművön hogy nincs-e kiszakadva a gumiszoknya, lengéscsillapítók...
Lehetne sorolni attól függ mennyi pízed van rá.
Ajánlott egy TEC műszeres motorellenőrzés, kompressziómérés.
Ha próbaútra mész hajtasd meg a kocsit hogy bemelegedjen (országút is, inkább fizesd ki neki a benzint), aztán állíttasd meg alapjáraton hogy meleg mocinál nincs e valami szokatlan.
Sokszor van hogy melegedéskor jönnek elő a rázósabb gondok. Kanyarodj egy-két élesen mindkét oldalra stb. nem kopog-zörög e (kormány végállástól végállásig), vészfékezz párat, nem húz-e oldalra, egyenes menetben engedd el a kormányt a finomabb futóműhibáknál is szépen lassan elhúz a verda.
Ha mindezt betartod egy autót sem fogsz találni amit megvegyél :)
Kozben eszembe jutott mit szeretnek meg kerdezni. Mit celszeru/illik lecserelni azonnal? Termeszetesen az allapotfelmeres soran cserelendonek itelt (mondjuk ugy nem vennek kocsit, hogy mar egybol javitani kell) dolgokon kivul? Fekbetetek, olaj? Mi egyeb meg?
Tudtommal (nem bp-i vagyok) a Nagykőrösi úti autpiacra leginkább a szombati napot érdemes rászánni. Hatalmas a kínálat és sok a tragacs meg a nepper. De jó autót is könnyű találni az óriási felhozatalban. Mondjuk én Pesten állapotfelmérés nélkül biztos nem vennék autót, ismerve az ottani vacak út-, parkolási és autózási viszonyokat.
Állapotfelméréshez a következőt javaslom: nem kell feltétlenül márkaszervíz, csak az a lényeg, hogy a következőket megnézesd bármelyik omolyabb szervízben:
- co-mérés (sok mindent elárul a motorról)
- futómű és lengéscsillapítóvizsgálat rázópadon
- fékhatásmérés padon, esetleg a kerekek levétele után a fékek további szemrevételezése
- festékréteg-mérővel végignézni az összes karosszéria-elemet (gyári érték: 70- max. kb. 120-130 mikron vastagság, e felett tutira javított a karosszéria! 200 mikron már tuti kittelést mutat a festék alatt.)
A többi már bármilyen szerelő vagy kicsit is autóhoz konyító emberrel megnézhető: fel kell emelni az autót vagy aknában alámenni és megnézni az alvázat, nincs-e rohadás, nagyobb felütődéstől, padkázástól sérülés, kipuff nem lyukas-e :-) stb. az esztétikum, karcolások felderítése stb. meg mindenki egyedi igényei alapján.
Nagyjából ennyi. Ha a fenti dolgokra ügyelsz, nem érhet meglepetés. Fél óra az egész, meg egy kis pénz a szervíznek. Neked mint vevőnek tutira megéri. Vagy túl kukacos vagyok a használt autókkal szemben? mindegy, szerintem ez egyáltalán nem kidobott pénz.
Koszi a valaszokat. Valszeg az egyszeruseg kedveert maradok a sajat nevre iratasnal.
Lehet, hogy mar nem ide tartozik, de azert megkerdem. Autopiacra mennyire erdemes kimenni? Kik arulnak ott? Tulajdonosok vagy kereskdedok? A Nagykorosi uti piac mikor van nyitva, mikor erdemes kimenni (ha egyaltalan erdemes)? Bp-en van mas autopiac is? Allapotfelmeresre hova lehet vinni? Barmilyen autoszerelohoz? Vagy vannak kijelolt szervizek? Foleg egy esetleges videki vasarlasnal lehet ez erdekes, mert lehet, hogy a kozelben nincs (megfelelo) szerviz.
Szerettem volna meg valamit kerdezni, de elfelejtettem:o(. Majd legkozelebb.
Ez jó, már vagy két perce vigyorgok magamon:)))
De marha vagyok, meg se néztem a dátumot, meg az igazság, hogy el sem olvastam a hozzádzólásokat(ami nem jellemző rám) csak fogtam, magam és már nyögtem is a hülyeségeimet. Ez gáz:)))))
Az allando lakhelyem nekem is videken van, tehat ezzel mar nyernek egy csomo penzt. Csak meg egy kicsit gondoltam nyerni az ugyon. A parkolas problemaval mar szembesultem (marmint elvileg). Egyebkent meg nem problema, mert alberletben olyan helyen lakom, ami nem parkolo ovezet. Ha meg esetleg koltoznom kell, ugy fogok lakast keresni, hogy ne parkolasi ovesetben legyen.
Herbie_,
egy picit mintha késtél volna a válasszal. :-)
Advantech,
ha más nevére iratod (esetleg az illető vidéken lakik, mert úgy olcsóbb a GFB) akkor vigyázz, mert van ennek egy hátulütője. Ha olyan helyen laksz ahol csak az ott bejelentett autók parkolhatnak ingyenesen akkor te nem kapsz engedélyt, hisz nem oda van bejelentve, nem oda fizeted a súlyadót.
Súlyadó: függ attól, hogy katalizátoros az autó vagy sem, ha igen akkor olcsóbb
nekem 920 kg + kat. 4500/év
átírás: ccm x 10ft
eredetiségvizsgálat: ccm és kor függő , kb 10-20000 pénz, megállapodás kérdése, hogy ki fizeti
kötelező: azonnal megkötni, ha lehet még aznap és akkor az esedékes napokra kiszámítják, hogy mennyi
+ nekem kértek 2 hónapot előre (a mai napig nem tudom miért) 1.6 B4 Győr 26év - 3520/hó egyenez 1.3-as autóra 1782/hó
" Ezt ha magyarul irjuk, akkor hogyan tudjak ellenorizni kint?"
Szarnak rá! Én elég sűrűn megyek a Szlovákokhoz és szinte mindíg megállítanak a rendőrök, de még sohasem kérték! Mondjuk a többi országban nincs tapasztalatom.
"meghatalmazassal (gondolom ket tanu, nem baj ha kozjegyzo is hitelesiti, vagy ez nem kell?) mindent el lehet intezni?"
Igen el lehet! Közjegyző nem kell! Csak felesleges pénzkidobás lenne. Én céges kocsit vettem, és intéztem az ügyeit meghatalmazással.
"A kulfoldre utazasnal emlitettetek a meghatalmazast."
Elméletileg itthon is kéne meghatalmazás, ha nem a Te neveden van a kocsi!
"Vagy csak a hataron kell?"
Tölem már sokszor elkérték! Még itthon is. Söt én már láttam rendőr szemet felcsillanni is amikor elkérte és azt hitte, hogy biztos nincs nálam és megvághat!!! Jó, mondjuk a sportosabb kocsik eleve irritálják a rendőröket.
"Ennek mit kell tartalmaznia? "
Ez egy formanyomtatvány és ez a címe:Engedély gépjármű használatára (kb 8x13cm-es kis lap) Szerintem minden nagyobb papírboltban lehet kapni.
Gondolkodtam, hova is irjak, de talan igy is kapok valaszt:o).
Szeretnek autot venni. Viszont a kedvezobb biztositas miatt apu (vagy anyu) nevere iratnam legszivesebben. A kerdes: meghatalmazassal (gondolom ket tanu, nem baj ha kozjegyzo is hitelesiti, vagy ez nem kell?) mindent el lehet intezni? Adasveteli szerzodes megkotese, biztositas megkotese, atiratas, eredetvizsga, sulyado intezese, stb, stb. Tehat teljeskoruen eljarhatok?
A kulfoldre utazasnal emlitettetek a meghatalmazast. Ezt ha magyarul irjuk, akkor hogyan tudjak ellenorizni kint? Vagy csak a hataron kell? Ennek mit kell tartalmaznia?
Addig hordod az adásvételit (meg persze a forgalmit) magadnál. Ha az okmányiroda nem ad ki sorszámot az (asszem 15 napos) határidőn belülre, akkor valami igazolást azért adnak, hogy nem saját hibádból nem tudtad átíratni (de ezt nem tudom biztosan).
1. Szerződésminta van pl. a hasznaltauto.hu-n. 2 tanú kell, eredeti példány a vevőe, második az eladóe, de a vevő is fénymásoltasson magának, mert a rendőrség bekéri az átíráskor (ez mondjuk még okmányiroda előtti időkben volt).
2. Önkormányzattól függ, nekem most volt a 600 kg-ra évente valami 4000-4500 ft, 2 részletben (tavasszal és ősszel)
3. Vagyonszerzési illeték (köbcentinként), eredetvizsga, meg talán még van valami más is... fel kell hívni az okmányirodát, meg tudják mondani. Helyenként hetekre előre osztogatnak sorszámot, nem biztos, hogy az átírást egy nap alatt el lehet végezni.
Köszi !
Egyébként valóban az önkormányzathoz kell már menni.
Még bár homály:
1. Adás-vételi hogy néz ki? (stb)
2. súlyadó kb mennyi? (800Kg)
3. Összes költség (vételáron felül )?
Itt meg tudod nézni konkrétan a fizetendő összeget biztosítónként. Ha nem a saját nevedre veszed az autót, akkor jó ha van meghatalmazásod, hogy vezetheted. Habár lehet, hogy csak külföldre (a határon) kell.
Ha megvetted, akkor az eredetvizsgálat papírjával és az adásvételivel eltipegsz az okmányirodába (ugye most már nem a rendőrségre kell?) és ott intézkednek. A súlyadót az önkormányzatnál kell intézni, a kötelezőt pedig az általad választott biztosítónál. Nem olyan bonyolult.