Hgl, nyugi én mindig elolvasom amiket írsz, szénné néztem az impreza tuning oldalt is. Hozzászólni nem nagyon tudok, mert a 206osomra már nem akarok nagyon költeni (tényleg nem érdemes), hogy mi újat veszek helyette azt meg még nem tudom és azt se hogy mikor. De eltettem a linket, mert ha imprezát veszek (ami anyagi okok miatt nem különösebben valószínű :) akkor még jól fog jönni. De nem zárom ki a lehetőségét, hogy rámszakad valami páncélszekrény :)
Szóval ízlések és pofonok, nekem idáig nagyon bejött a 206! A futóművével is meg vagyok elégedve, még nem ültem olyan gyári rugókon üéő kisautóban, ami felvette volna ezzel a versenyt - legalábbis szerintem a Puntónál, Fiestánál, 1.4/1.6 16v Clionál, sima Yarisnál (T-Sportban még nem ültem), egy kicsit a Corsánál és a Pólónál (új!) is jobb az útfekvése. Ha valaki sportosabbra szeretné varázsolni, az ne higgye, hogy 40-50e Ft-ból egy új rugószettel megússza - akármelyik márkát is választja -, mert ~10e km után valahol úgyis szétugrik az ültetett futómű. Szerintem ez nem PUG-betegség, hanem egyszerűen nem erre lett az tervezve (és persze nem a katasztrofális magyar utakra, ugye).
Ja, egyik haverom a múlt héten vett egy 1.4-es ötajtós Preselence-t. Remélem, neki sem lesz több gondja, mint nekem. :)
Olvastam a forumot és nem nagyon pörög, mindenki dolgozik vagy nyaral?
Senkinek semmi problémája.
Ez jó hír kezd javulni a pug.
Hétvégére kaptam egy Pug406-ost
2000km volt benne. Hát oroszlánok nem szabad lebecsülni a mi kis 206-os paripánkat mert életembe még ilyen rosszul vezethető kényelmetlen lomha stb... kocsit még nem vezettem, ugy örültem hogy 2 nap után visszaülhettem a jo kis oroszlánba és nyomhattam egy kövér gáz és az a jelenség jött elö amit lehet várni egy autotol. GYORSULT!
:-)
Én most csak jokat tudok mondani a 206-rol
Ami viszont nagyon tetszett az a multiplex vagy hogy hivják rendszer amit már beleraknak minden pugba.
Ez kurva jóóóóóóóóóóó
Üzemanyag.
Olvastam a Totalcar lapon a Mol 99 EVO-rol és most kell tankolnom 2-3nap és ki fogom probálni
To Be Or Not To Be
huh de pörög ez a lap kb 2 naponta egy beirás ez igen valóban érdemes ide benézni...én bármit is irok pl a futóművekröl az ugy látszik süket fülekre talál de sebaj legfeljebb a tuning topicba irok.....a pugon ugysem sok tuning van elvegre egy kib...ul elszurt konstrukcio....
Hello!
Lehet hogy kicsit hülye kérdés, de merre lehet találni egy 206 -os árlistát? A hivatalos oldalon valahogy nem igazán találtam meg.
Elég egy link is . Thx
Ez valami új site amúgy, szerintem mindenki nyomás s(z)avazni, én mondjuk már megtettem a megfelelő lépéseket, hogy az emberek bejöjjenek onnan a topicba :) Úgyhogy aki onnan jött ide, kérjük mutatkozzon be, ingyenes welcome drink meg ilyesmi :)
ez jó... utóbbi időben nem járok márkaszervizbe, de pát évvel ezelőtt audi A8-val mentem szervizbe... első fékbetét+ 1 db "talpas" csere...
beálltam, mondtam mit szertnék, kérdezték kávét, üditőt, sütit kérek e..persze mocsok módon mindent kértem... jattot viszont b@sztam adni a 76-ezres számlához! :-)))
> Igaz, h. kapott a srác egy kis pénzt zsebbe...
Fú, ezt máshol is elvárnák (mondjuk eddig csak a munkafelvevővel találkoztam)? És ha szabad kérdezni mennyi az amennyiért már nem nézik sóhernek az embert? 1e-5e?
na akkor egy kis fejtágítás :
a sportrugokról szettekről stb...
előre is bocsátom ez nem csak a pugra hanem minden márkára vonatkozik...
szóval a szettek közül csak a nagynevü márkák szettjeit pl bilstein koni eichbach stb lehet ajánlani mert a a mo. on beszerezhető összes többi rugó és lengéscsillapító szar...
ha valaki kicseréli a gyári rugóit akkor mindenképp ki kell cserélnie a lengéscsillapítókat is ill a hátsó lengéscsillapitokat eleve erősebbre cserélni az optimális tapadáshoz a pug de-carbon rendszerü gatso gazosai nem alaklmasak a sportosabb vezetésre és mivel egycsöves nem patronos lengéscsillapító ezert a modosítására sincs lehetőúség a megoldás a 1 ricni ültetés + lengéscsillapíto csere ebbol ket lehetőség van vagy egy koni beszerelése vagy egy utángyártott minőségi beszerelése pl lip és annak a tuningja melynek során röviditenek a lengescsillapito házon átfurják a lukakat a olajnak es feltöltik keményebbre ez kb 6000 ft /db + maga a lengescsillapito ami 13000 ft./db
az elsők modosítása pedig ha minden igaz kiszerelés után szintén megoldható ez kb 7000/db
garival....
de fontos hogy az elsoknel ugynevezett progressiv rugokat használjunk ez pl eibach gyárt.
lényege hogy a gagyi enzo lowtec stb társaival ellentétben ezeknek a rugoknak az also része összefekszik egymáson ennek látszólag nincs kül oka pedig pont az a lényege ,hogy a teljes kirugozásnál is feszüljön a rugo és ne fordulhasson el a rugótányéron....
tehát aki ilyen gagyi rugot használ az tönkrever a kocsijában mindent + ha nem használ hozzá egy modosított lengéscsillapitott aminek a munka hosszát és a csillapítás erősségét is átalakitották az kockáztatja a biztonságát és vacakabb eredményt ér el mint ha nem csinált volna semmit....
egy koni szett kb 200000 huf egy elso teljes golyalábbal coil overes futómü + a hátsó csillapítok de megéri....
vagy az átalakításos verzió de ehhez is ki kell cserélni a a hátsó lengéscsillapítokat mert azok mindenre alkalmatlanok....
végezetül egyes kocsiknál igy pl a pug 206 osnál is olyan magasra tették a sulypontot a költségmegtakaritás miatt lévén hogy a menetkényelem sportosabb beállitások melletti megtartása több pénzébe került volna a gyártónak , hogy ezzel életveszélyessé tették a kocsit...
ne tévedjünk el egy rénszarvas tesztnél a pug 206 os nem borulna fel de ezt csak a viszonylag széles utfogásnak köszönhetjük de mindenképp kitör a hátulja ami egyértelműen balesetthez vezetne....
egyébként ezt multkor igazoltuk is amikor az ati tanpályán 80 rol lassitva aláhuztam a kormányt és a kocsi azzonnal megperdült....az abs ellenére...
igaz a ut vizesítve volt éppen azért hogy nehogy felboruljon a kocsi inkább csusszon a helyzet siralmas volt....
és csak a hátso torziops rugok lentebbültetésével és a lengéscsillapitok cseréjével lehet orvosolni...
tehát akinek kedves az élete és szokott 80 fölött menni az cserélje le ezeket mert meglepetések érhetik....
arról már ne is beszéljünk hogy a a hátsó lengéscsillapítoknál 7500 km után szivárog az olaj ez pedig csak nagyon vacak minőségü beszállitást feltételez....
hát ez van szóval mielőtt bárki is bármi más extrán gondolkodna ezt a kb 40000 ft-os modosítást teghye meg ....adott esetben az életetek mulhat rajta....
Nem akarom elkiabálni, de lehet, hogy találtam 1 normális szervizt kicsiny városunkban. Pug kovács; szentendrei út. Odavittem szívem csücskét reggel 8-ra, munkalap, stb, majd előjött egy srác (főnöke hívta), hogy ő fogja csinálni az átgvizsgálást, garanciális cseréket, stb - kvázi ő felügyeli az egészet. Igaz, h. kapott a srác egy kis pénzt zsebbe, de mindent megcsináltak, érezhetően jobb a kocsi, és még hasznos tanácsokat is adtak. Az egész 46 helyi egységbe fájt, de ebben benne volt a csereautó is, amíg kispiros ott volt. Ja, és nem utolsósorban: kívül belül kitakarítva (nem csak tessék lássékj lemosva) adták vissza. Ha belegondolk, hogy múlt héten 3*ennyiért jó hogy ki nem utáltak a petrányitól az off Focusommal on, akkor szerintem jól jártam.
Ha vkit érdkel, közkincssé teszem a srác nevét, elérhetőségét.
Tegnap rendeltem egy 1.4HDI-t.
Az eredeti ára 2.880.000 volt, most
2.890.000.
A változások:
- ködlámpa
- alumínium sebváltó tető
- színre fényezett lökhárító, tükör, kilincs
- sportülés
- világos hátlapú műszerek.
Szerintem ezek megérnek egy tízest :))
A metálfény 85.000 lett.
newkid:
Bár csak augusztusban lesz tetőablakos autóm, de a bemutató példányokon jól megnéztem, és engem is zavart az a kb 10 maradék cm. Szerintem ez mindig is ilyen volt, az antenna miatt. Ha megnézed, a belső sötétítőt sem lehet hátratolni teljesen, pedig az mehetne az antennától. Sajna, ez ilyen.
Azért így is kiférek ha állva vezetek :))
Köszönöm az információt! Akkor elvileg csak kivonom a 9221-ből azt az értéket, ami az autómon szerepel és megkapom napban azt az értéket, amely megmutatja, hogy 2002.02.06-ig eddig az én autóm gyártási időpontjától hány nap telt el, ugye? Tegnap nézegettem ezt a címkét, emlékszem is ilyen 9-essel kezdődő 6-7 jegyű számra, csak a dátum valahogy nem derült ki belőle. ;)
Tegnap megnéztem a szalonban egy 206-oson a számokat. Bizony ott van a keréknyomás cimke alatt egy ilyen számsor (van több is, ez volt az elsőben): 09221xx. Ebből a 09221 a gyártás időpontját mondja meg, valamikor ez csak négy jegy volt, most már megtoldották egy vezető 0-val, mert nemsokára 5 jegyet kell használni.
Ez az ORGA-szám (mint organizációs és nem mint orgazmus), amit mi öreg citroenesek (fél)istenként tisztelünk, mert az alkatrészek rendelésénél ezt kell használni (és nem a motor- vagy alvázszámot). Gondolom a PSA-s közösülés, akarommondani közösködés, miatt ez egyforma.
A 9221 egyébként 2002.02.06-i gyártást jelent.
Szóval keresd az ORGA-t !
igazat adok vn99 nek semmi ertelme mi itt nem ellenfelek vagyunk hanem autostarsak fuggetlenul attol hogy milyen kocsink van ez csak az esztetikai es mas meggondolások eredménye...
ki a jobb soför az meg fene tudja mi több ne az utakon derüljön ki mint versenyszellem...
ugyhigy elásni a cstabárdott ennél inteligensebbeknek kell lennünk itt is és a köznapi életben is mindenki szidhatja a saját kocsiját beleértve magát is de mint cirano mondaná......: gondolom értitek...
üdv
miller
azt hiszem ideje túllépni egymás cseszegetésén,
sérelmeken. Ha jól tudom, ez a topik arra van, hogy "lazán" csevegjünk, ésd nem azért hogy fikázzuk egymást. Bunkózásból van elég az utakon. Mindnekinek a saját kocsja a legjobb, ő a legjobb sofőr. Lépjünk má' túl ezeken a sérelmeken, mer' eljutunk oda, mint thomas meg öregmaci a szégyentáblán. Semmi értelme.
azt hiszem ideje túllépni egymás cseszegetésén,
sérelmeken. Ha jól tudom, ez a topik arra van, hogy "lazán" csevegjünk, ésd nem azért hogy fikázzuk egymást. Bunkózásból van elég az utakon. Mindnekinek a saját kocsja a legjobb, ő a legjobb sofőr. Lépjünk má' túl ezeken a sérelmeken, mer' eljutunk oda, mint thomas meg öregmaci a szégyentáblán. Semmi értelme.
"Jo lenne ha elhuznál másik topikba te nem vagy idevaló."
Öcsisajt én előbb itt voltam az autós fórumokon mint te.
ÉN MUTATTAM MEG NEKED,HOGY ITT EZ A TOPIC!!!
Meg ne határozd már nekem,hogy hova irjak!!!
"És ha feleannyi idő alatt is gyorsulok akkor se lenne semmi közöd hozzá."
Akkor mit fárasztasz vele a meló közben?
"Én nem dicsérem magam "jobb vezetési tudásommal" "
Ez egyértelmű mert nem is tudsz vezetni.
"Mi peugeotosok vagyunk és kész."
Nem mondod?
"Mi egy kis társaság vagyunk akik nem gyorsulgatni járnak össze."
Kit is nyomott le egy 1.6-os? Az nem gyorsulás volt?
"Mi tudunk beszélgetni is és nem csak arrol hogy kinel milye van felfúrva és hogy ?mp alatt gyorsulok 100ra."
1.Én itt hülyültem smile-val és te meg leugattál cserébe!!! Ez a beszélgetés nálad???
2.Ki is fáraszt itt másokat azzal,hogy ezt hol kapni?Azt hol kapni? Megszerzed? Segitesz felrakni? stb stb stb.
"Na örültem a szerencsének"
Már mész is? Pedig nemrég hoztalak a topicba! Maradj még kicsit!
"Kedves Oroszlánok én kilépek ha BMW marad."
Maradok.Senkit sem bántottam meg eddig...téged sem.Hogy neked ez a stilusok arról én nem tehetek!
"Aki akar megtalál e-mailon vagy telefonon."
Na ez nem én leszek.
"A talira ha lesz én megyek, nem szivessen hagylak itt titelek de ezt a stilust nem birom már."
Akkor változtass a stilusodon.
(Ui:Bocsi minden jó érzésű Peugetostól,hogy itt kell helyre tennem az elborult agyú kollégám)
Üdv:E30M40
(És még egyszer ne haragudj,hogy ide hoztalak és van kikkel irnod! GONDOLKOZZ WRC!!!)