Ha arra gondolsz, hogy jött egy automatikus visszajelzés, hogy nem nyitotta ki senki, hanem kitörölte, akkor igaz.
De érdemi válasz NEM érkezett, még a mai napig sem vagy csak én nem kaptam meg? Ha igy lenne küld már el nekem az illetékes elvtárs/nő válaszát, kérlek!
Az való igaz a Miniszterelnöki Hivatal informatikai rendszere és az ott dolgozók informatikai tudása (tisztelet a kivételnek), beleértve a legtöbb minisztériumot is, nagyon alacsony szinvonalú. Erre több példa is utal.
BÚÉK:))vagy a postás csak egyszer csengetett:))) - viccen kívül, bár megkésve, de feledve nem... szóval a mundér becsületét védve, ha egy levélre gondolunk, akkor elröppent az :)))
Nekem úgy tűnik, hogy rendesen keverednek itt adók, díjak, illetékek. Az efféle dolgok külön szakmának számítanak :-)))
A sztrádadíjak legkésőbb az EU belépést követően rendeződnek, átvesszük az ott elfogadott szabályokat, amik a "használatarányos" főszabály szerint fognak működni. Megjegyzem, hogy még ott sem minden országban… Ami várható, hogy minden gépjármű egyedi elektronikus azonosítót kap, amit a sztráda fenntartója érzékel a használatkor, és a tényleges igénybevétellel lesz arányos a díj. Addig meg a különféle, különbözőképpen igazságtalan díjformákat élvezhetjük. (az M5-ös tulajdonosával meg vagy megegyezünk, vagy nem… Vagy van olyan megoldás ami Nekik még üzlet, és nekünk még jó, vagy nem… khm)
Ami azt illeti a megfogalmazott vélemény lényege, hogy a hatalom packázik velünk, és lehetőség szerint minél több jogcímen minél több pénzt akar tőlünk elvenni. Nem tettem idézőjelbe, mert nem pontosan a szöveg szerint írtam le a hozzászólást, hanem tartalma szerint.
Egészében az álláspont erősen vitatható. Konkrétan az a helyzet, hogy a 2003-ban érvényes szabályok egészében mintegy 1,5-2,5 %-kal csökkentették az adóterhelést. Az pedig nem sok, alig, vagy egyáltalán nem érzékelhető, legfeljebb gazdasági értelemben mondható ki, hogy megfordult egy trend, egy irányzat, ami a nagy újraelosztó rendszerek szerepének növekedését mutatta. Ez jó, mint irány helyes. Bízom benne, hogy a következő években jelentősebb köztehermérséklésre is lesz lehetőség.
Ami meg arról szól, hogy az egyes adónemek, illetékek, díjak hogyan változnak, és az milyen mértékben kap szerepet az egyéni terhekben, az teljesen más, nyilván függ a lakóhelytől, élethelyzettől, munkától, és így tovább. Kecskeméten nem nagyon tudnak mit kezdeni azzal, hogy egyébként a sztrádadíjak igazságosabbak lesznek, ha az Őket érintő díjtételekkel nem tudunk mit kezdeni (legalábbis még nem). A Fehérváron lakó választók pedig személy szerint bármilyen, egyébként igazságosabb matrica-megoldást súlyos tehertételnek fognak érezni…
Az export-import ügyek kardinálisan megváltoznak a következő években, mint annyi más az EU belépés kapcsán. A gépkocsik honosítása, mozgása Európán belül, amint a többi árucikk esetében is, jelentősen egyszerűsödni fog. Az adónemek is változhatnak, bár az általában helyi, nemzeti kérdés. A súlyadóval kapcsolatban az úthasználatra vonatkozó okfejtés elég szépen építkezik, és akár lehetne is alapja az elvonásnak. Viszonylag egyszerűen át lehetne alakítani a rendszert arra, hogy a megtett kilométer, és valamiféle üzemanyagnorma szorzatából jöjjön ki a fizetendő adó mértéke, de ez még nem ad választ arra a felvetésre, hogy a befolyt adóból, amit csak az autósok fizetnek, bármi mást is finanszírozni lehet, aminek semmi köze nincs a közlekedéshez. Ebből az adódik, hogy egy nem túl igazságos szabályt egy másik nem túl igazságos szabállyal cserélnénk le.
Nincs olyan rendszer, hogy a közszolgáltatásokat az fizesse, aki igénybe veszi, és az ne, aki nem. Ez ugyan köznapi értelemben igazságos lenne, csak éppen nem működne. Külön-külön egyetlen adónemet sem lehet igazságossági alapon megvédeni. A súlyadót sem, az illetékeket sem (miért fizessen az örökös? Hol itt az igazság?) és általában tételesen a "társadalmi szolidaritás" típusú járulékokat sem. Az elvonások sokfélék, és a köztük fennálló arányok különösen eltérnek (eltérhetnek) attól, hogy akik fizetik mit, és milyen mértékben vesznek igénybe a közszolgáltatásokból. Alkalmanként lehet közelíteni az ilyen elvárásoknak megfelelő elképzelésekhez, de alapvetően a bevételek ott képződnek, ahol van fedezet, és a kiadások pedig a szükségletek mentén jönnek össze. Ebből a szempontból a Dán minta a legmeredekebb, ahol a jövedelmek 68-70 %-át vonja el az állam és osztja el újra. (Népszavazást tartottak róla, hogy maradjon-e ez az elvonási arány, és a hozzá tartozó közszolgáltatás, és a dánok bizony megtartották a maguk rendszerét…)
Ami biztos, hogy adót, díjat, illetéket fizetni kell. Az is biztos, hogy nem esik jól. Az is igaz, hogy a képviselők a különböző szinteken szavaznak a különféle elvonási formákról, mértékekről. Ez a része a képviselői feladatnak nem igazán vonzó. Nem lehet mindenki számára előnyös döntést hozni, ezért ebben a témában a lehetőség szerint a köz szempontjából hatékony álláspontot igyekszem támogatni.
Példának okáért itt van Baján a súlyadó: most 900 forint. Ezzel kapcsolatban egy vitában ezt írtam:
"2003-tól a súlyadó mértéke 800 és 1000 forint között lehet. Ezt valóban központi szabály határozza meg.
A súlyadó fele eddig a központi költségvetést illette. 2003-tól teljes egészében itt marad a Városban.
A súlyadó mértéke 2004-től valóban 1000 forint lesz. Most támogattam a 900 forintos adómértéket, mert én is úgy látom, hogy az önkormányzat szempontjából az egyik legjobban hasznosuló adónem. A helyi adót lehetőség szerint közepes mértékben (adott esetben a lehetséges sáv közepén) állapítjuk meg. Most is így tettünk. Jövőre minden súlyadóra fizetett forint kétszer annyit ér a Városnak, mint, mint az elmúlt ciklusban.
Az ellenzék hozzáállása mostanában nagyon egyszerű: csökkentsük, vagy ne növeljük a bevételeket, növeljük a kiadásokat (na nem mindet ..). Ez van. Ahogy jönnek szembe a problémák, feladatok, majd oldódik ez az álláspont. Az előző ciklusban is elvoltunk valahogy, pedig akkor Ők voltak többségben a Testületben.
Most van egy rendes 13 milliárdot meghaladó főszámot tartalmazó költségvetési koncepciónk. Egy évvel ezelőtt 10 milliárd látszott… Természetesen ez sem elég mindenre, amit célszerű lenne megvalósítani. A működés egyre drágább, a bevételek növekedése csak részben fedezi a változásokat. Ahogy az már lenni szokott.
Azért most nagyot léptünk. "
Látható, hogy önmagában egy adóféleség nem igazán kezelhető. Ha valaki nem foglalkozik a kiadási oldallal is, akkor nem is fogadhatja el, hogy miért van az adó, és ha van akkor miért akkora.
A felvetett téma azért meghatározóan "autós" ügyeket hozott elő. Itt aztán van minden: adó, díj, illeték, amit csak akarunk, ami még szebb egy részét különféle testületek, más részét szolgáltatók határozzák meg, sőt van olyan is amit hivatalok egyéb bevétel címén szednek. Ez egy szakma, ami ebből a képviselőkre tartozik azt is szakemberek készítik elő. A várható jelentős változásokat is.
A magam részéről örülök a változásoknak, és viselem a mai helyzet terheit (ami esetleg rám esik…).
Amikor pedig dönteni kell, akkor a javaslatok közül a szerintem leghasznosabbat választom.
Medgyessy Péter minden bizonnyal hasonlóan jár el. Az Ő estében a szakmai megalapozottság nyilvánvalóan nagyobb szerepet kap, mint szerénytelenségem esetében (khm… :-))))
Nem is volt szándékom odaírni, van ott értelmes beírás is, de zömében, néhány lökött vitatkozik.
Itt legalább lehetősége van többszörös képviselő barátunknak a reagálásra.
Az csak hab a tortán kedves Oszi, hogy tavaly októberben irtam az ott lévő cimre, ami több emberkéhez (hivatalnokhoz) eljutott a @meh.hu cimen (visszigazolások alapján tudom)de olvasás nélkül kitörölték.
Magyarám le se szarták az embert!
Ennyit a miniszterelnök elektronikus kommunikációjáról!
Kedves Péter.
Éltem a lehetőséggel és belenéztem a Miniszter elnök úr honlapjába.
Többek között ezt találtam benne, lenne is javaslatom és remélem, nem veszed rossznéven, hogy itt teszem meg.
Mi legyen a következõ 100 napos programban?
Mivel nem csak engem foglakóztat a kérdés, (fent nevezett fórumból is kiderül)
elég, ha egyelőre egyet idézek.
Tanár úr hólfogalmazott.
"Megsarcolt autósok
Az autótulajdonosokat évek óta szemérmetlenül sarcolják törvényhozóink. Az érdekeinket szolgálni hivatott kormányzatok az autósok, motorosok érdekeit sértő, alaptalanul költséges, sok esetben szükségtelen rendelkezések ellen semmit sem tettek, sőt maguk is hozzájárultak azok szaporításához.
Volt egyszer egy súlyadó, melyet azzal a hamis érveléssel sikerült elfogadtatni, hogy minél nehezebb a gépjármű, annál jobban rongálja az utakat. Pedig nyilvánvaló, hogy egy Suzuki taxi százezres évi kilométerei sokkal többet rongálnak, mint egy Volkswagen minibusz ötezre, az utóbbinak mégis többet kell fizetnie. A súlyadó anomáliáit aztán tovább "gazdagították”. A katalizátoros autók például kevesebb adót fizetnek – mintha kevésbé rongálnák az utakat. A megoldás az lenne, ha az üzemanyag árában már ma is létező útkarbantartási adóhányadot valóban és kizárólag erre a célra lehetne költeni. A súlyadó lényege nem sérülne, mert a járművek súlyuk és megtett kilométereik arányában fogyasztják az üzemanyagot, így megvalósulna a használattal arányos adóztatás. Diszkriminatív szélhámosságnak tűnik, hogy a súlyadót az önkormányzatok olyan célokra is költik, amelyeknek semmi közük az autózáshoz, de az autóval nem rendelkezőket megkímélik a hozzájárulás terheitől.
Szemérmetlenül magasak a jogosítványok, regisztrációk, illetékek, műszaki vizsgák költségei, ritkán tükrözik a szolgáltatások valódi költségeit. Megszerzésük komplikált, időigényes. Példaként említem csak, hogy Texasban egy jogosítvány ára 20 dollár (kb. 4600 forint), és fél óra alatt megszerezhető, beleértve az elméleti vizsgát. A benzinkutak nagy részénél szakember található, aki 10-15 perc alatt elvégezi a műszaki vizsgáztatást 2-3 ezer forintnyi összegért. A zöldkártya különválasztása a műszaki vizsgától egyébként még elképesztőbb húzás.
Az importautóknál valóságos büntetővámokkal és adókkal sújtják a drágább járműveket, a tételeket ugyanis nem az árakkal arányban, hanem ugrásszerű progresszivitással állapították meg. Ezen a területen káosz uralkodik, nem létezik a Nyugaton megszokott kiadványfüzet, amiből az "amatőr” magánimportőr megtudhatná, mi mibe kerül, hova kell menni, meddig tart az eljárás stb. A témával foglalkozó német irodák egy óra alatt elintéznek mindent: forgalmit, rendszámot, biztosítást, ami kell. A mi oldalunkon még a tapasztalt importőrök is inkább fizetnek egykori vámosoknak, akik 50000 forintért vállalják a legkedvezőbb ügyintézést, ami így is hosszú órákat, akár napokat igényelhet.
A legújabb, másutt ismeretlen találmány a kötelező eredetvizsgálat, ami újabb forintezrektől szabadítja meg a használt autót adni-venni szándékozókat a költségvetés javára.
A Nemzeti Autópálya Rt. sztrádamatricaárai már köszönő viszonyban sincsenek az elvekkel, amelyeknek tükrözniük kellene a tisztes hasznot és az igénybevétellel arányos díjszabásokat. Egy motorkerékpáros ugyanannyit (évi 23300 Ft) fizet, mint egy Mercedes 300-as vezetője! Egy kisbusz ennek a két és félszeresét (58300), még ha kisebb és könnyebb is a Mercinél! A díjszabások aránytalanságaira az teszi fel a koronát, hogy egy kamion vagy busz évi díja mindössze három és félszerese (81600) a motorkerékpárra kirótt összegnek, holott az általuk okozott útrongálás mértéke több százszorosa is lehet az utóbbinak.
A fenti visszásságokat annak bizonyítékaként soroltam fel, hogy hazánkban választott képviselőink sok esetben kifejezetten a társadalom egyes csoportjai érdekei ellen tevékenykednek. Adózni természetesen kell, de az iménti példák is azt bizonyítják, hogy a hatalom packázik velünk, súlyosan sértve az arányos teherviselés elveit, attól sem visszariadva, hogy hamis érveléssel (súlyadó) szavaztasson meg törvényeket, rendeleteket. Hogy leplezze: egyszerűen még több pénzt kíván kicsikarni belőlünk.
A Magyar Autóklub nagyrészt tehetetlen az autósok érdekvédelmében, ezért a társadalom érintett tagjainak kellene összefogniuk, és követelni az őket sújtó terhek csökkentését és arányosabb elosztását.
Schedel Andor tanár"
Teherfuvarozok, úgyszintén nem ujjonganak a legújabb ésszerűtlen rendeletekért, valahogy a választók nem ezt várták.
Sajnos a törvényhozóink nem ismerik a közmondást. /először ugorjunk, és csak aztán mondjuk, hogy hopp/
Van olyan fuvarozó, aki egy héten többször volt Kecskeméten mivel egy nap csak húsz engedélyt adtak ki.
Szerencse, hogy nem Békéscsabára kell menni. Ami szintén szomorú, hogy több évre előre kifizetett engedélyeket egy tollvonással érvénytelenítik. (fuvarozok bevallása szerint)
Eredet vizsgálat? Új autó esetén, névre írás 51000 forintomba került. +2nap.
Európában nem így megy. Hollandiában egy ember, egy nap alatt a postán több autót ír át, mint nálunk az illetékesek egy hét alatt.
Javasolnám, hogy valamelyik 100 napos programban hozzáértő szakemberek felülvizsgálnák, ugyan is ez rengeteg szavazó állampolgárt érint. (és nem kedvezően)
Választás megnyerésekor a Miniszter elnök úr maga és kormánya nevében megköszönte a választók bizalmát, remélem a hála nem csak ebből a köszönetből áll.
A mi kedves fungalo kepviseloink kisse koran kezdtek a sajtoban nyilatkozni a celtamogatasokrol.
Nem art betartani a sorrendet: javaslat, szakminiszterium, belugy, kormany, parlamenti bizottsagok, orszaggyules.
Most a bizottsagoknal van az eloterjesztes. Arrol dontenek, hogy alkalmas-e altalanos vitara. Ezutan jonnek a modosito javaslatok, illetve a Haz altalanos vitaja, majd a modositok es a reszletes vita bizottsagi szakasza, majd az Orszaggyules mondja ki a vegso szot a reszletes vita utan.
Ettol meg bizom benne, hogy rendesen lemegy az egesz es nem jon kozbe semmi. Amit meg kozben dumalnak, helyezkednek, nem fontos, csak kinos. Az kulonosen problemas volt, hogy a kormanydontes elott elkiabaltak az erdmenyt. (mar haromszor elofordult, hogy toroltek bennunket...)
Ami meg a megyei jog megiteleset illeti, kifejezetten hatranyos, hogy Atyanszky kepviselo ur ratelepedett az ugyre. Egyedul a Latorcai fele tervezetnek van valami eselye. Azt kell tamogatni. Olvasom, hogy egyik kepviselonk mar ezt honpok ota szervezodo kezdemenyezest is magaenak tekinti. Eleg unalmas. Csak elfelejthetjuk egyszer...
Az meg nemigen lesz, hogy masutt felmerult, megvitatott ugyek "maguktol" atjonnek ide, de ha itt merulnek fel allok rendelkezesre... :-)))))
Márfai P.
Kedves Péter, azt hiszem példátlan malőrt fogalmaztál meg a magad visszafogott módján e sorokkal, melyeket tőled idézek egy szövegkörnyezetből :(!
"Ami most tortenik azert az dermeszto: Mindket fungalo kepviselo egymassal versengve bejelenti, hogy megkaptuk/elintezte/kilobbizta a korhazi fejlesztesre a penzt. Megjelenik a sajtoban, a korhazbol valaki meg is koszonte szepen. (mindkettonek)
A teny ehhez kepest az, hogy a Kormany nem dontott.
Benn volt az anyag, de nem volt ra ido. Majd legkozelebb."
A KORMÁNY NEM DÖNTÖTT !!! Vajon ki fogja most kezdeményezni azt a kivizsgálást, ami egyértelmű fényt derít arra, ki (kik !?) indította el ezt a sok ember számára üdvös reményeket keltő lavinát ? Ez rengeteg pénz lett volna, hatalmas lehetőségekkel, csak remélhetjük, hogy nem szabad múlt időben szólni róla ....
Találgatni ? A Zsigó ritkán szólal meg, a fene sem tudja van-e köze a "hírhez" !? Az atyánszky viszont köztudottan magát helyezi mindent elérő ( kilobbizó) fókuszba, ha netán a Sugovicában felbukkanna a Loch Ness-i szörny, bizonyára azt is saját nevéhez kötné, mint turisztikai lehetőségeink egyik "kitörési pontját" :(.
Az atyánszky lobbizása a minap is "sajátságosra" kerekedett, mégcsak meglepőnek sem tartom, hogy az illetékes parlamenti bizottság leszavazta Baja megyei jogúsítását, az előterjesztő hiányában ! Állítólag a Zsigó nevéhez is kötődik ez az előterjesztés !? Ha ez igaz, akkor az is felmerül, vajon ő miért nem jelent meg, lágyítandó azt a körülményt, hogy - szerencsétlenségünkre - éppen egy bukott egzisztencia beadványa felett voltak "szerencsések" számunkra meglehetősen fontos kérdésben elutasító döntést hozni.
Te/ti az én felvetésemet enyhén szólva morbidnak és mulatságosnak ítéltétek, miszerint ez egy relatíve ősi szoci város, és mint ilyennek, Fidesz "uralom" alatt sokkal kisebb az esélye elérni kívánalmainkat, mint ha momentán ti lennétek kormányzati pozícióban, persze kevésbé kétes helyi, ekkor szintén a ti színeitekben tündöklő szószólóitok révén képviselve érdekeinket, vágyainkat !?
Péter, a ti felelősségetek is felmerül, lévén azt, hogy a helyi fideszesek és a helyi kisgazdák méla csenddel, mitöbb cinkos módon, a mi kutyánk kölke frázissal könyvelték el azt a mocsokhalmazt, ami atyánszkyval kapcsolatban úgy az országos médiáknak ( a közvetlenül régiónkat képviselőkről jobb nem is szólni :(((....), mint sokunk által időközben felszínre került, sajnálatos módon mégcsak nem is fogadta meglepetéssel senki sem, de hogy ti csupán politikai taktikázásból túlhalgattátok az ügyeit, az a ti szemetekre hányható ! ( Gondolom a fajsúlytalanul jelentéktelen SzDSz elhanyagolandó tényező. )
Ugye várhatóan nem mostanában rikkant fel valaki a soraitok közül: HEURÉKA ... atyánszky !? Tudom, a mindenkori politikusok számára a lakosság egyetlen véleménye fontos: az, amikor az ikszet a többségében hatalomra és az azzal járó PÉNZRE áhítózó neve mellé szúrja, mint "okkal" méltányolandó "magánvéleményt". De te és képviselőtársaid, vajon törődnek-e azzal az általános lakossági ( választópolgári ) véleménnyel, hogy amellett a körülmény, mint gyalázatos szégyen mellett, miszerint ez az atyánszky egyáltalán országgyűlési képviselővé válhatott, az ezt követő időszakot betöltő "ténykedése" Baja Város szégyene is !??? És ugye ebben az esetben a "Baja Város" nem bennünket a plebszet kívánja jelenteni, hanem benneteket, mindenkor képviselőnket, Baja Város képviselő-testületét, és nem mellesleg pozíciójuk révén a kialakult helyzetben érintett városvezetőinket.
( Na most ha a mai választási törvényeink mellett valaki is azt vágja a pofánkba, hogy szagoljuk, hiszen mi szakítottuk le, az menjen a fészkes fenébe. )
Te, aki nyomatékot jelenthetnél vidékünkön, elmégy, Kiskőrösre, ott indulsz, mert onnan hívnak ! ( Mintha nem emlékeznénk arra, Zyigót milyen összpopularitás fogadta bácsalmásiként Baján ... Meg is "hálálta": ide költözött. ) Mi kit "hívunk" ? Dávid Ibolyát ? Ugyan már, bolond lenne egy ilyen zűrzavaros várost képviselni ! Ezen az alapon hívni lehetne a Lamperth Mónikát, vagy a Kóródi Máriát is, mint a "fehérházban" könnyedén eligazodókat. Vagy "hívjuk" ismét az eddigieket :(((??? Na az aztán szép kis fintora lenne a mi kis világunknak .... Mert ugye mindenképpen "pártos" személyt kell "hívni", hiszen ezen a nagyszerű fajtán kívül ki az istennyilának lehetne még ebben az országban fikarcnyi esélye :(??? A független az nálunk nem ember !!! De ha véletlenül mégis akad, aki annak tekinti, a statisztikák alapján mindenképpen ESÉLYTELEN ember !
Péter, csak a legfrissebbek:
- atyánszky ügy(EK!)
- orosz laktanya ügye
- a városi Kht. körüli vélt, vagy valós ügyek
- Kocsis-vergi-ügy
- Rajnai-ügy
- összeférhetetlenségi-ügy(ek)
- kórháztámogatási-ügy
- megyei jogú városunk ügye
- stb......
Mi minden "szépre és jóra" számíthatunk még, kedves Péter, igen, ismét téged kérdezlek, mert te legalább a többi süketnéma képviselőtársaddal ellentétben tudsz, képes vagy itt virtuálisan megszólalni :)!??
Mindenkinek szól. Még szép. Praktikusan a helyszínen csak néhány százan jelennek meg de a sajtó azért mindig hoz néhány gondolatot. Kovács László dávodi megszólalásáról láttam anyagot a Petőfi Népében, a Népszabadságban, a Népszavában, itt az Indexen. Ezek csak azok, amikbe úgy futólag beleakadtam. Az MTI anyagot adott ki a dávodi látogatásról. Így aztán elég sokan tudnak róla, és arról is, hogy mit mondott.
Na jó, jó, de mégis, mé' ...?
( Ez amúgy nekünk is szól, azegyszerű pípölnek :)???
Egyszóval akkor mégiscsak maradjunk ...??? Pedig Zámolyba' mennyi üres kéró vagyon :)!!! )
Főképpen azért járnak erre, mert hívják őket. A meghívások időnként az eredményezik, hogy időben elég közeli események adódnak. Az egyeztetés néha fél-egy évvel korábban kezdődik.
A dávodi gyógyvíz ugyan jó dolog, de még egyikük sem próbálta ki. Dávodon van egy kiváló mezőgazdasági cég a Dávodi Augusztus 20 Mezőgazdasági RT. Most volt a jogelőd szövetkezet utolsó zárszámadása, és az RT első évnyitó közgyűlése.
Bajára, Bácsalmásra, Jánoshalmára, Kiskőrösre, és így tovább az elmúlt hónapokban valóban elég sokan jöttek. Ősszel, ha emlékszel volt itt egy Országrész-gyűlés is. Jó környék ez, szívesen jönnek.
A linkben a (36903)-as Index hírt jelölted meg. Az úgy van, hogy a hírek rendszeresen változnak azon az oldalon. Így most már sehogyan sem tudom meg, hogy mibe mi nincs belemagyarázva…
Azaz! Megnéztem a hírarchívumot. Itt Kovács László dávodi látogatásáról szóló cikk szerepel a 36903-on. Bízom benne, hogy erre gondoltál.
Az Államokban a védelmi kiadásokat hét (7) évre előre tervezik. Van példa mindenre. Az államháztartás működtetése nálunk, elég erőltetetten a naptári éves ciklushoz kötött. Van ahol szeptember 1. a fordulónap. A teljes értékű megoldást ott keresném, hogy az egyes tárcák a saját „természetes”, vagy ha tetszik célszerű ciklusuk szerint terveznek, míg a részköltségvetések fölött egy összefoglaló költségvetés a mindenkori bevételi, és kiadási lehetőségek/kötelezettségek függvényében a szükséges mértékig visszakorrigál, akár évenként. ( szufficites költségvetés esetén meg is lehet csinálni…. :-))
Tisztelt Péter
Az, hogy az Önkormányzat "kényszerpályán" mozog a 2-éves költségvetés kapcsán, egyszeregy. Megjegyzésem az ezt iniciáló állami költségvetésre vonatkozott./az "egy életre" meg a választási ciklusra/
És még ezt sem vetném el teljes egészében. Sőt !
Lehetne - a választási ciklusokhoz igazodó "középtávú" költségvetés, és ennek az éves szintű /korrigált/leosztása.
Jelenleg - a késlekedés miatt - ez csak 2-éves költségvetésben realizálódott. Kezdetnek nem rosz.
Kedves Sanyi
??????? :-)) Neked mindenről az ifjúság jut eszedbe? Megértelek.
Mostanában ezek a kérdések elég konkrétan, és a mi mai viszonyainkkal kapcsolatban merülnek fel. Az egyéves költségvetést is állandóan módosítjuk, meg a kétévest is. Csak arról van szó, hogy érdemes kétéves önmkormányzati kölétségvetést készíteni, ha már a Kormány kétévest csinált...
Tisztelt Tervezők.
Valahol olvastam, hogy a 2-éves kts.- vetés jó, mert szükség esetén korrigálható. Ha ez valóban így van, akkor egy életre le kellene tudni a költségvetés elfogadását, mondván: majd az élethez igazítjuk./ld.:"felemelt ötéves terv"/