Keresés

Részletes keresés

wr+wrc Creative Commons License 2002.01.12 0 0 117
Én azon csodálkozom, hogy nem igazán van egy igazi netes fórum a siklóernyőzőknek. Talán a kfki-s oldal karbantartóit kellene erre befűteni. Félre ne értsetek, nem az itt egybegyűlteket akartam minősíteni.
Én tavaly februárban már repültem Mo-n, remélem ez idén is így lesz! Aki teheti menjen Monaco-ba, sajnos én nem!
kaptejn Creative Commons License 2002.01.11 0 0 116

Nem hangzik rosszul, bar a DHV2-es ernyo kicsit sok indulasnak.

/Kaptejn

rav Creative Commons License 2002.01.05 0 0 115
Simonicstol vettem az ernyot es a beulot. 1000DEM-ert egy Firebird G-Sportot (DHV2), ami ugyan 95-os modell, de zsirujan vettem ki a zsakbol. A beulot 35000HUF-ert, ez egy protektoros Sky. A mentoernyot ismerostol vettem, szinten Sky, 30000HUF. A sisak allvedos Pepi-fele ujonnan 16000HUF. Variom meg nincs, most az van tervben. Nincs valakinek elado? Egyebkent most cserelem le a beulot (nincs semmi baja, csak en airbageset szeretnek), ha valakit erdekel, csak szoljon! Szoval szerintem ennyibol ki lehet hozni egy biztonsagos felszerelest, csak megbizhato embertol kell venni. Mondjuk az is igaz, hogy az ernyovel szerencsem volt, szerintem nagyon jo aron vettem.
Előzmény: kaptejn (114)
kaptejn Creative Commons License 2001.12.30 0 0 114
rav

Mi fert bele ebbe a 250-be es kitol vetted?

/kaptejn

rav Creative Commons License 2001.12.30 0 0 113
szerintem ha a sajat oktatodtol veszed, akkor nem gaz a hasznalt, ha mondjuk 2-3 eves, es nem folyton azzal tanfolyamoztatok. no de persze komoly oktato olyat nem is ad el. en cirka 250bol raktam ossze egy felszerelest, szerintem ebbol mar megbizhato lehet a cucc
Előzmény: kaptejn (112)
kaptejn Creative Commons License 2001.12.29 0 0 112
Biwak

Egy uj cucc inkabb 500e-hez van kozelebb:( Ezen nem erdemes sokat sporolni ha er valamit az eleted:) Amit hasznaltan mernek venni az a beulo (csak ujabb tipust protektorral, airbaggel), vario es talan a sisak. Hasznalt ernyohoz nagyon kell erteni es pont a neked valo DHV1 es 1-2-esbol nagyon gyenge a kinalat.
Esetleg probalkozz a cseh vagy lengyel ernyokkel (MAC, Dudek) ezek olyan 2000-2200DM korul voltak amig volt DM:)
Udv,

/Kaptejn

rav Creative Commons License 2001.12.29 0 0 111
Azt hiszem erre a kerdesre mar tobben tobbszor valaszoltak, nekem legjobban ez tetszett:

http://dezso.klebercz.hu/ernyo_biztonsagos-e.htm

Előzmény: Biwak (109)
Törölt nick Creative Commons License 2001.12.29 0 0 110
Uraim.

sikerült felraknom egy gyönyörű repülős filemt a Vitorla honlapunkra a letöltés könyvtárba.

A film címe : Szellők szárnyán.

Forum, és vendégkönyv is várja a látogatókat, és nem haragszunk meg érte, ha a vendégkönybe beírkáltok.

http://kgl.matav.hu/vitorla

Biwak Creative Commons License 2001.12.25 0 0 109
Sziasztok! Egyik régi vágyam a siklóernyőzés, csak a sok sérülés tart egy picit vissza .. Kicsit hülye kérdés, és nehéz rá válaszolni, de mennyire veszélyes? Valaki azt mondja, hogy abszolút nem, mások meg életveszélyesnek mondják .. Sokan halnak, illetve rokkannak meg? Azt tudom, hogy a törések elég gyakoriak .A balesetek általában gondolom a pilóták felelőtlensége miatt történnek. Főleg mi okozza? Eső, szél, vihar, anyaghiba? Az 1,1-2es ernyőkkel ritkábban vannak balesetek? Gondolom igen, ha ilyeneken tanulnak. Úgyse vennék "szakértő" nélkül, de láttam használt ernyőt (1est) 20e-ért,amit kicsit keveslek. Mitől drágább, illetve olcsóbb egy ernyő? Ugyanolyan kategóriás.(gondolom a márka miatt, de túl nagy különbségek vannak).Mennyiből jönne ki kb. egy alapfelszerelés (mentőernyővel)? 200-250e ? Kicsit hosszú voltam, remélem él még a topic! Üdv, Ben
freefly Creative Commons License 2001.11.28 0 0 108
Bocs a kesve hozzaszolasert. Az elmelettel kapcsolatban: a mar sokat emlegettett kfki-n a szakirodalom/kikepzesi utasitasban megtalalhatjatok, hogy milyen temakorokben hany ora alatt milyen ismereteket kellene elsajatitani.
Nem hiszem, hogy a csukasok kivedesenek elmeleti es gyakorlati ismerete eleg a biztonsagos repuleshez. Hianyos meteorologiai ismeretekbol fakado rossz helyzetfelismeres szinten az eletedbe kerulhet. Nem beszelve a legterhasznalat szabalyairol es a legikresz-rol. (Lattam mar ernyo-ernyo, ernyo-sarkany utkozest sima lejtozes kozben)
Harmadszor:ha nem akarsz megrekedni a lesiklasoknal, jo ha tudod mikor hol keresd a tremikeket, merre indulj tavra, hogyan navigalj.
Mo.-on elegge nagy a szakadek a hobbi es a teljesitmenyoriantalt pilotak kozott. Nincs utanpotlas. A profizmus a tanfolyamon kezdodik. Vegyetek komolyan az elmeletet!
Hajra kojokgolyak!
rav Creative Commons License 2001.11.11 0 0 107
Bizonybizony, neha meg en is benezek ide. Egyebkent otlet gyanant felmerult bennem, hogy kene letrehozni egy topicot, vmi "hova menjunk ma repulni" cimmel, ahova reggel, vagy napkozben a munkahelyrol mindenki beirhatna, hogy szerinte a mai ido hova jo, aztan meg este elmeselhetne mindenki, hogy milyen is volt neki ott, ahova ment. Az ilyen kezdo, ernyovel rendelkezoknek (mint en is) nagy segitseget nyujthatna. Majd talan tavasszal, es akkor meg a sikloernyos levlistan is meghirdetem. A szarnyprobalgatashoz grat, en is az elso pillanattol kezdve minden jo repulest fenomenalis elmenykent tartok szamon. Ja, es ne felj, a termikek megvarnak! :)
Előzmény: Stabilizápor (105)
BZoltan Creative Commons License 2001.11.08 0 0 106
El meg a topic, en folyamatosan figyelem.

Gratulalok a repelmenyhez. A tudas meg csak megerik egyszer... senki nem gyemantkoszoruval a pelenkajan szuletett.

kek eget,

z

Előzmény: Stabilizápor (105)
Stabilizápor Creative Commons License 2001.11.08 0 0 105
Él még ez a topik?
Elég öreg már az utolsó hozzászólás :(

Pedig annyira el akartam mesélni valakinek, (aki nem néz rám olyan kétségbeesetten, mint a mamám) hogy milyen isteni érzés siklóernyőzni, akár kis tanoncként is!

Lehet, hogy nem vagyok fent órákat, meg nem tudok termiket tekerni (de legalább tudom, hogy mi az :), de akkor is repültem. Csak a szél, az ernyő, meg én - valamint az adóvevő, aminek párját a Rácz Bali (oktató) szorongatta, hogy nehogy elfelejtsek a leszálló felé kanyarodni, ha elolvadt a magasságom ... :)

Azzal töltök hetente két napot az életemből, hogy kaptatok a hegyre fel és ernyőzöm lefelé és fel és le és fel...
LEGJOBB!!!
:)

Az ember repülés közben gyönyörködik, hegymenetben meg izmosodik :)

Előzmény: BZoltan (104)
BZoltan Creative Commons License 2001.10.25 0 0 104
:) fentrol le....szegeny nem tudott kijonni egy termikbol csak 12 kilcsi magasan

z

kaptejn Creative Commons License 2001.10.24 0 0 103
rav

Gratula a tavhoz!
Honnam hova? Esetleg egy kis elmenybeszamolo?

/Kaptejn

rav Creative Commons License 2001.10.14 0 0 102
Igen, ez engem is erdekelne...
Mondjuk en meg tavasszal kezdtem, de a nyaron mar nyomtam egy kistavot -> 12km. Na jo, kicsit keves, de lesz ez meg tobb is. :-)
Előzmény: Bugi bacsi (101)
Bugi bacsi Creative Commons License 2001.10.09 0 0 101
Sziasztok!!

Ha meg egyben vagytok, irjatok! Mi ujsag a nyaron kezdokkel? Hogy megy a biznisz?

Urak, haliho!

czekker Creative Commons License 2001.07.26 0 0 100
Siklóernyőre gondoltál? :-)
A Kettő SE -ben szeptember 14-én. Ha fel tudsz járni Budapestre rendszeresen.
Előzmény: ImreBá (99)
ImreBá Creative Commons License 2001.07.26 0 0 99
Beiratkoznék egy paplanernyős tanfolyamra,de nem tudom,hogy hol indul.Nagykanizsai vagyok.
parapilot Creative Commons License 2001.06.18 0 0 98
Pontos rendeletszámot sajna nem tudok mondani, de már javában folyik a vita (klubok, ügyvédek - LÜI). Amúgy nem a klubod és az oktatód előtt kell kidumálnod magad, hanem egy reptéri ellenőrzés során pl. a Hármashatárhegyen-n a rendőröknek. Minden klub maga határozza meg, hogy kötelezően kéri-e az EÜ vizsgát, vagy sem. Ami engem illet nekem sincsen meg, nem hiszem, hogy érdemes lenne 12ezer Ft-ot rááldoznom egy olyan bélyegzőre, amiről még az sem biztos, hogy kell. A többi papírod ( MRSZ tagsági, műszaki vizsga, startkönyv, törzskönyv, azonosító jel, helyi repülési engedélyek, stb.. ) viszont tényleg legyen rendben ha repülni mész!
Előzmény: srb (97)
srb Creative Commons License 2001.06.14 0 0 97
Tényleg, meg tudod mondani legalább nagyjából, hogy melyek ezek a rendeletek (év kb, esetleg szám)? Mert akkor nekiállnék megvédeni azt az álláspontot, hogy nem kell orvosi... :-)

Rónaszéki Lacitól pedig ezúton kérek elnézést...mint említettem, szájhagyomány útján kaptam az alapinfóimat.

Előzmény: parapilot (94)
srb Creative Commons License 2001.06.14 0 0 96
Skacok!

Köszi mindenkinek az infót, azoknak is, akik magánban küldték el! Jobb szeretek úgy belefogni valamibe, hogy képben vagyok.

Tényleg, arról mi a véleményetek, hogy mikor érdemes elkezdeni a siklózást? Valakitől hallottam olyan véleményt, hogy ősszel szerencsésebb, mert akkor nem hánytatnak a termikek :-) Vagy ez csak aljas pletyka?

jamabusi Creative Commons License 2001.06.10 0 0 95
Sziasztok!

Van egy eladó magasságmérő Kecskeméten.
Egykörös, Saphire típ. Nagyon jó állapotban.
Keresd Fekecset.
06 30/3429657

parapilot Creative Commons License 2001.06.08 0 0 94
Srb,

Én a S. Petinél tanultam ( még 96-ban ), és nagyon tudom ajánlani. Az előző hozzászólásokhoz csak annyit, hogy az elmélet legalább anyira fontos, mint a gyakorlat. Amelyik oktató ezt elhanyagolja, az felelőtlen.

A lényeg a vészhelyzetek korrigálásának megtanulásán van.

Amikor először kaptam egy féloldalas csukást akkor nem volt tapasztalatom, amire hagyatkozni tudtam volna. Csak az, hogy S. Peti iszonyatosan belénkvéste, hogy ilyenkor mit kell csinálni. És működött. Ha ezekkel a dolgokkal csak felületesen vagy tisztában ( otthoni olvasgatás, videózás ), akkor nem garantált, hogy azonnal meg tudod oldani a helyzetet, és az idő pedig elég fontos tényező, mivel ahogy telik, úgy közeledik a föld.
Nem akarok rémtörténeteket mesélni, szerintem anélkül is érdemes elgondolkodni a dolgon.

UI : Rónaszéki nem István, hanem Laci, és nagyon jól repül ő is...

pack40 : orvosi kell is, meg nem is, ugyanis vannak egyes rendeletek, amelyek előirják, mások pedig nem tekintik kötelezőnek. Mindkét álláspont elég jól védhető.

Előzmény: srb (81)
pack40 Creative Commons License 2001.06.08 0 0 93
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de a siklóernyőzéshez kell orvosi? Hallottam valahol, hogy most akarják bevezetni (?), vagy kacsa az egész?

Tud valaki valamit erről?

Ha kell -bár kétlem- akkor "standard" ejtőernyős orvosi jó?

CyberLovag Creative Commons License 2001.06.08 0 0 92
Elméleti oktatással kezdtünk, ami egy alkalom volt pénteki napon, és az alapok ismertetését jelentette. Másnap, szombaton már az ernyőt húzogattuk Máriahalmon. A tankönyvet Gombóc írta, elég jó, alapos, fel lehet belőle készülni. Külön elméleti napjaink nincsenek, a gyakorlati képzések alkalmával kapjuk az elméleti okítást is, ami egyszerre nem sok, igy jobban meg lehet jegyezni. A gyakorlati foglalkozások szombaton és vasárnap vannak. A tanfolyam ára: 42900,- Ft, ha voltál nyílt napon, annak az árát (1600,- Ft) beszámítják. Ernyővásárlás esetén a tanfolyam árát beszámítják. Egy befizetéssel több, akár intenzív tanfolyami kurzuson is részt vehetsz. Egyébként én az interneten bukkantam rá az iskolára, elsőre megtetszett, leleveleztem. Nem sokat gondolkodtam a jelentkezésen, mert éppen indult egy tanfolyam, nekem megfelelő időpontban, még egy nyílt napon is részt tudtam venni előtte. Ugy gondoltam kezdőként lényegében mindegy melyik iskolához megyek, az alapokat mindenhol ugyanúgy tanítják gondolom, de nem csalódtam, elégedett vagyok a választásommal. Versenyzőként már más szempontok szerint mérlegelnék, és komolyabban megfontolnám kinél is akarok tanulni, de az még odébb van :-)
Gyakorlaton két ember használ egy ernyőt, ez szerintem jó, mert így tudunk segíteni egymásnak. Ha van saját ernyőd, persze gyakorolhatsz egyedül is.
Remélem tudtam segíteni a döntésedben, bár szerintem sokat nem érdemes filózni rajta. Nézz ki egy tanfolyami időpontot, amikor neked jó, és jelentkezz. Hogy melyik iskola, vagy melyik oktató, az szerintem kezdőként másodlagos kérdés.
Előzmény: srb (89)
rav Creative Commons License 2001.06.08 0 0 91
Na basszus, kellett nekem kinyitnom a szamat! :))))

Szep sorban:
A klub neve valoban XC, az iskola a Flyaway. Nagyon egyszeru egyebkent csekkolni, hogy kinek ki a tanitvanya, egy versenyen megnezed, hogy milyen lajstromszamu az ernyoje. Altalaban, aki XC tag, azt a Simonics tanitotta. Persze ez nincs mindig igy, de gyakran. Simonics tanitvanya peldaul Forgo Szilard, aki szinten XC tag, es eleg jo a kulfoldi versenyeken is. -> www.webservice.hu/szitto

Nincs kulon a tanfolyam, csak annyi, hogy hetvegen gyakorlat, es hetfokent (nem minden heten) elmelet. Nincs megszabva, hogy hany ora, annyi van, hogy eleg legyen. A tanfolyam ara 40 rugo, ha toluk veszel cuccot, akkor beszamitjak. Nincs idokorlat. En harom oktatoval talalkoztam, de altalaban az a helyzet, hogy Simonics jon, ha o nem er ra, akkor mas. Van eleg ernyo, eddig a legrosszabb arany a ket ember / egy ernyo volt. Egyeb kerdes? :)

Előzmény: srb (90)
srb Creative Commons License 2001.06.07 0 0 90
Szia rav!

Miket tud meg az ember! Én azt sem tudtam, hogy van VB-csapatunk siklóban. :-)

Ezek szerint Simonics iskoláját Flyawaynek hívják? Úgy látszik, itt is lemaradtam egy brosúrával. A kfki-s oldalon, ahol az oktatóikat csekkoltam, még az szerepel a neve mellett klubként, hogy XC. Ezek szerint volt valami átalakulás vagy kiválás?

Engem különösen az érdekelne Simonics Péterrel kapcsolatban, hogy sok olyan tanítványa van-e, aki jól repül. (Bár lehet, hogy ez csak az én fixa ideám, de más területeken eddig az a tapasztalatom, hogy a legjobb edzők/oktatók azok, akiknek a tanítványai közül a legtöbben maguk is nagy nevek lesznek.)

A mélyvíz engem nem zavar, csak az a fontos, hogy ne eszetlenül csináljuk a dolgokat. A Flyawaynél külön elméleti tanfolyam van, ha jól értettem? Hány óra elmélet és mennyi gyakorlat? Mennyibe kerül a teljes siklótanfolyam? Van időkorlát az elvégzésére? Hány oktató van a klubnál? Van elég ernyő?

Gondolom, a tanfolyás végén segítenek ernyőt venni. Néhány helyen beszámítják az ernyő árába a tanfolyamdíjat, ha tőlük veszem az ernyőt. itt is van ilyen?

Na, egyelőre ennyi kérdés elég, mert nem fogod győzni a válaszolást. :-)

Előre is köszi!

Előzmény: rav (88)
srb Creative Commons License 2001.06.07 0 0 89
Üdvözöllek, dicső Lovag! szép az ernyőd, szép a lovad... :-)

Háát igen. Én is úgy vagyok vele, hogy ha nem muszáj, nem akarok kórházba járni. De ezek szerint Gombócnál is van elmélet, csak nem "elméleti tanfolyam", hanem otthoni felkészülés? Ő meg a gyakorlati repülés közben "adja le" az elméleti anyagot?

Egyébként mennyibe kerül a siklóernyős tanfolyam maga?

Előzmény: CyberLovag (86)
rav Creative Commons License 2001.06.07 0 0 88
Na szoval. En a Simonicshoz jarok, es szerintem nagyon jol oktat, bar ezt kezdokent szinten nehez megitelnem. Amit igy leszurtem, hogy odafigyel az emberre, elmondja, hogy mit hogyan kene/kellett volna csinalnod. Sikloernyos korokben elegge ismerik a nevet, o tartja a szabadtav-csucsot Magyarorszagon, es o a VB csapat kapitanya. Engem az gyozott meg, hogy mikor bakancsokat nezegettem egy uzletben, akkor kerdeztem, hogy milyen a jo bakancs, mert szeretnek sikloernyozni. Erre azt mondta az elado, hogy a Hanwag. En nem ertettem, hogy mit mond, nem ismertem a markat. Erre megkerdezte, hogy hova fogok jarni, erre mondtam neki, hogy a Flyawaybe. Azt mondta, hogy akkor kerdezzem meg a Simonicsot, mert o majd tudni fogja. Egyebkent itt is azonnali melyviz van, de nem a veszelyes melyviz. Azaz eloszor kicsit kutyazol a Harmashatarhegyen, aztan kicsit repulsz Mariahalmon, es mire nagyot repulsz Mariahalmon addigra mar ugyis elkezded tanulni az elmeletet. Es akkor mar jarsz az elmeleti orakra is. Aztan ha szeretnel veszelyhelyzet-szimulaciot, akkor elmesz Monte-Carloba (a szinten Simonics vezette tanfolyamra), es ott a tenger felett gyakorolhatod a kulonfele veszhelyzeteket, csukasokat. A cel itt nem a vizsga letetele, hanem az, hogy megtanulj biztonsagosan repulni, azaz egy csomo olyan is lezeng arra, akinek mar reg megvan az "A" vizsgaja. A hangulat szerintem jo, de ez tenyleg az emberektol fugg. Persze el tudom kepzelni, hogy a tobbi hely is ilyen jo, nekem ez bejott. Ha meg van kerdesed, akkor csak nyugodtan!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!