Nem névre szóló külön miniszteri felmentése volt, hanem névre szóló külön miniszteri parancsa a kék lámpa és sziréna használatára ugyanis a miniszteri sofőrök általában a köztársasági őrezred tagjai.
BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG, BASSZA MEG !!!!!!!!!!
Ha tényleg azért hibás, mert átlépte a záróvonalat, a Nógrádi-sofőrnek volt erre engedélye? Talán neki névre szóló külön miniszteri felmentése volt a KRESZ-szabályok alól?
Megdöbbentem a megváltoztatott bírói döntésen. Ha egyszer jogosulatlanul használta a megkülönböztető jelet, akkor arra már nem lehet hivatkozni, hogy joga volt fékezés nélkül belerohanni a Trabiba. Nem hiszem, hogy nem látta a gépkocsit. Felháborító!
A miniszteri sofőrt felmentették. Ma már csak az áldozatok a felelősek? Akárhogyis, a k@rva életbe!
Mégsem Nógrádi sorfője okozta a halálos balesetet
MTI
2002. június 13., csütörtök 15:38
A korábbi ítéleteket megváltoztatva bűncselekmény hiányában felmentette a Legfelsőbb Bíróság Nógrádi László korábbi közlekedési miniszter sofőrjét. A korábban eljárt bíróságok szerint Letenyei Ferenc okozta a 2000. október 28-i két halálos áldozatot és több sérültet követelő ordacsehi elágazásnál történt balesetet, akit ezért jogerősen 1 év 6 hónap letöltendő szabadságvesztésre ítéltek és évekre eltiltották a gépjárművezetéstől is.
A Legfelsőbb Bíróság (LB) csütörtökön kihirdetett felülvizsgálati döntésében a korábbi ítéleteket megváltoztatva felmentette Nógrádi László volt közlekedési miniszter sofőrjét a halálos közúti baleset gondatlan okozásának vádja alól.
Az ügyészség és a korábban eljárt bíróságok szerint Letenyei Ferenc vádlott okozta a 2000. október 28-i két halálos áldozatot és több sérültet követelő ordacsehi elágazásnál történt balesetet. Letenyei Ferencet tavaly a Kaposvári Városi Bíróság 2 év 4 hónap, a Somogy Megyei Bíróság pedig jogerősen 1 év 6 hónap letöltendő szabadságvesztésre ítélte és a gépjárművezetéstől is évekre eltiltotta.
A Legfelsőbb Bíróság szerint a Trabant vezetője volt a hibás
Az LB azonban csütörtökön bűncselekmény hiányában mentette fel a miniszteri Audi sofőrjét. Az indoklás szerint a megkülönböztető jelzést használó Audi 133-141 kilométeres sebességgel kezdett előzésbe egy záróvonal előtt a bal oldali sávban. Szemből nem jött semmi, a jobb sávban haladó Trabant azonban 21-23 kilométeres sebességre lassított és az elágazás előtt körülbelül 24 méterrel a majdani balra kanyarodás céljából átlépte a záróvonalat.
Nyolc méter után, másfél perc elteltével az Audi fékezés nélkül belerohant a Trabantba, melynek vezetője, egy huszonéves fiatalember aznap, menyasszonya három hét múlva belehalt sérülésébe. Nógrádi és felesége súlyosan megsérült.
Az LB döntése szerint a veszélyhelyzetet egyértelműen a Trabant vezetője idézte elő a záróvonal átlépésével, ugyanakkor Letenyei Ferenc nem szegte meg a Kreszt, így közlekedési bűncselekményt sem követhetett el.
Jogbiztonságról, de úgy általában a jogállamiságról sem lehet beszélni ma hazánkban. Még az ahhoz hasonló állapotról sem:(((
Pár apró példa:
A rendőrség kezét lábát töri, hogy Horváth Szilárdra legalább egy légy agyoncsapása miatt vádat emelhessenek. A mai ujság szerint: "ha nem is volt Móron, de tippadó lehetett".
Hol is van az ártatlanság vélelme??? De legalább a látszatra ügyelnének.
A leváltott kormány a törvényeket felrúgva a választókat minősíti "hazaáruló az ellenzék."
A jog dicső szolgái semmit nem tesznek ez ellen, pedig olvasatomban a fennálló társadalmi rend elleni cselekmények bizony hivatalból üldözendőek.
Bírák, ügyészek, zsandárok: ÉBRESZTŐ!
Egy főrendőrt felmentenek az orgazdaság vádja alól, mert: " A szigorú beléptető rendszer miatt nem vélelmezhették, hogy csempészárút vásárolnak."
Röhely / siralmas! Az a zsaru adja ki az engedélyt aki vásárol.
Ha ezt én a magánszemély teszem (vámorgazdaság miatt) 5 év garantált. A zsandároknak még mindíg mindent lehet???
ELVTÁRSAK ÉBRESZTŐ!
Ez már a demokrácia lenne???????????????????
A miniszteri sofőr MEGÖL két fiatal embert.
Felmentik, mondvacsinált okkal. Én elég sokat ültem a bal-elsőben és tisztában vagyok a közlekedési joggal.
Ha a legkevésbé sem tisztelt legfőbb bírák valakijét taposták volna ki az Ordacsehi elágazásnál, kirótták volna a 8 évet a miniszteri sofőrre.
Mivel van gyakorlatom és igen jól ismerem a helyszínt, az én olvasatomban gondatlanságból elövetett emberölés amit a sofőr tett.
Ugyanis, tisztában kellett lenni azzal a ténnyel, hogy járművével a sebesség jelentős túllépése -no meg az összes közlekedési szabály figyelmen kívül hagyása- anyagi kár és személyi sérülés kockázatának veszélyét hordozza.
ÁMOKFUTÁS AMIT TETT.
Ebben az országban Justizmord esete forog fenn.
Már a jogállamiság látszatára sem ügyelnek. Hogy merik ezek után elvárni tőlem, hogy jogkövető legyek?
Inkább röhejes! Bár sose tudtam, miért nem Nógrádi ült a vádlottak padján (vagy a sofőrrel együtt), hiszen nyilván nem a söfőr döntött úgy, h 160-nal száguldjon egy rosszul belátható, veszélyes útszakaszon!
...nyilatkozott a két szrenscétlenül jár fiatal ügyvédje, hgy nem tudja tovább folytatni a pert a bíróság ítélete miatt - ahol is kimondták, hogy a fiú nem nézet hátra, holott ez nem bizonyított tény, csupán vád akárki részéről -, ugyanis az egyedüli ártatlan ezek után az elhunyt lány, mert a fiú is bűnössé lett ezzel nyilvánítva, s így nem közös már a kártérítési igény... nem számít, hogy nem bizonyított, hanem csak állított/vélt igazság, nem számít a milliónyi tény a másik fél vétkességéről, nem számít a hatalommal való indokolatlan - de ugye letagadott - visszaélés Nógrádi miniszterúr részéről... nem ügyvéd az ilyen - vagy épp az ilyen az ügyvéd ??? -, aki ebbe belenyugszik, mert nem remél már érte pénzt...
Ne legyen egy nyugodt napja az ilyen bírónak :-(((
Egyelőre nem tudni, hogy ki volt az utasa az autónak
KORRiDOR
2001-10-09 17:56
A köztársasági őrezred tulajdonában lévő terepjáróba egy szabálytalanul közlekedő Renault 9-es szaladt bele a főváros II. kerületében a Pasaréti út és Lotz Károly utca kereszteződésénél. A balesetben senki sem sérült meg. Sajtóhírek szerint az autót a kormányfő családja használja.
Garamvölgyi László ORFK kommunikációs igazgatója a Korridorak nem erősítette meg, de nem is cáfolta, hogy a kocsit a kormányfő családja használná. Csak annyit közölt, hogy a dzsip az őrezred tulajdonában van.
Karambolozott a Legfelsőbb Bíróság elnökhelyettese
szeptember 22. 1:17
[MTI]
Karambolozott a Legfelsőbb Bíróság elnökhelyettese pénteken Budapesten, a II. kerületben. A BRFK tájékoztatása szerint Szabó Győző Ottó a Fillér utcában védett útvonalon haladt Mercedes típusú személygépkocsijával, amikor a Káplár utcai kereszteződésből a STOP tábla ellenére elé hajtott egy Peugeot gépkocsi és összeütköztek. A baleset során a Peugeot egy jelzőtáblának, majd egy parkoló személygépkocsinak ütközött. Ennek nyomán még két autó ütközött egymásnak. Személyi sérülés nem történt, a baleset körülményeit a BRFK szakértők bevonásával vizsgálja. Szabó Győző Ottó vétlen, hiszen a védett útvonalon haladt - közölte a BRFK illetékese.
Na most akkor kinek is mentek neki???
Egyébként nem volt semmi erkölcs... kék lámpáról nem volt szó egyik hírben se...
A Káplárból úgyszólván lehetetlen kilátni a Fillérre, de a szabál az szabál.
"...Akkor azt mondta: "nyugodt hangulatban utaztunk." ..."
Ugyanakkor pedig a miniszter felelősségét továbbra sem vizsgálták, így tehát most nyugodt hangulatban üldögél (mosolyogva) a parlamenti padsorokban. Az emberi felelősségérzetről, a lelkiismeretről most ne is beszélgessünk!
Közlekedési balesetet szenvedett a Legfelsőbb Bíróság elnöke. A Solt Pált szállító Audi a II. kerületi Fillér utcában haladt pénteken délután, amikor az egyik kereszteződésben egy, a stop-táblát figyelmen kívül hagyó Peugeot a védett vezető Audija elé hajtott. A balesetben személyi sérülés nem történt, az anyagi kár néhány százezer forint.
Van ettől sokkal jobb megoldás: az állami tulajdonú autókba be kell szerelni egy sebességírót - taxaméter? -, s akkor nincs vita, önmagukon tartsák be a mindenkire érvényes szabályokat...
Attól tartok, hogy semmi sem változott, az ún. fontos embereknek továbbra is kijár a kék villogó meg a bágyadtan nyöszörgő szirénautánzat.
A konkrét esethez egy észrevétel. A baleset lakott területen kívül következett be és a modern autók hátsó ülései fel vannak szerelve biztonsági övvel. Sehol nem láttam annak a nyomát, hogy a rendőrség vagy a bíróság megvizsgálta volna, be voltak-e kötve Nógrádiék! Ez ugyanis a jogszabály szerint kötelező lett volna! Csak nem azért volt ez a nagy lezserség, mert esetleg a miniszter urat is el kellett volna marasztalni valamiben? Ráadásul ez nem csak jogászkodás meg kákán csomót keresés. Ha bekötötték volna magukat, mint ahogy szerintem nem tették, akkor nem sérültek volna meg súlyosan, és a kirendelt helikopter a trabantosokkal tudott volna foglalkozni, talán ez életet menthetett volna.
És végül egy javaslatot is tennék. A "nagy emberek" sofőrjeivel kössenek határozott időre szóló munkeszerződést, úgy, mint pl. a tévéalelnökökkel. Az utóbbiak felmarkolják a nyolcszámjegyű végkielégítésüket, ha pl. tévéelnökké avanzsálnak. Ha a sofőr is tudná, hogy ha kirúgja a hülye főnöke, akkor bizony jár neki egy összegben három évi bér, nyilván nem engedelmeskedne a kretén utasításoknak és maga döntene olyan kérdésekben, amelyekhez ő ért, pl. hol lehet és hol nem lehet száguldozni.
"Tehát a miniszter úr (és felesége) ÁLDOZATok, akik súlyosbító körülményként szerepelnek az elmarasztaló ítélet indoklásában, ezért a jelentős enyhítés."
Ja persze. Biztos csak sikertelen öngyilkossági kísérlet volt a részükről. :-)
Kár, hogy ezt mások veszélyeztetésével képzelték el. :-(
schgy
...s még azt sem mondhatta a beosztott, hogy parancsra cselekedtem... a felelős pedig ül a parlamentben, szinte semmit sem veszíthetett és nem is veszített, s hallgat - mint a sír, ami befogadta a két fiatalt...
...a társadalom pedig szintén hallgat...
...szar egy világ, nem embernek való, hanem ilyeneknek... ő meg biztos úgy élte meg, hogy peches volt...
Én kiemelem az ítélet indoklásából: "Az ítélet meghozatalánál a bíróság azt is mérlegelte, hogy a baleset során ketten életüket vesztették, ketten - a volt közlekedési miniszter és a felesége - pedig súlyosan megsérültek. Az Audival ütköző Trabant vezetője, a 21 éves Csizmadia Attila a baleset után három órával, 20 éves utasa, Baráth Gyöngyi pedig egy hónappal később halt meg."
Tehát a miniszter úr (és felesége) ÁLDOZATok, akik súlyosbító körülményként szerepelnek az elmarasztaló ítélet indoklásában, ezért a jelentős enyhítés. :-)
"A mintegy 120 kilométeres utat egy és egy negyed óra alatt kellett volna megtennie a sofőrnek." - vagyis átlagsebessége, 96 km/ó kellett legyen beleértve minden olyan szituációt, amikor bármi miatt lassítania kell (lakott terület, kanyar, ...), vagyis ennél általában jóval gyorsabban kellett haladnia a terv szerint is. Tette ezt nem autópályán haladva.
Tehát az utitervbe bele volt kalkulálva a KRESZ figyelmen kívül hagyása, így az is, hogy lámpát/villogót kell használni (mert enélkül normál járműként be kellett volna tartani pl. a max. sebességre vonatkozó dolgokat is), amit ugye nem indokol a buszpályaudvar átadása pontosságának a nemzetbiztonsági jelentősége.
Miután nem hiszem, hogy a Trabant elütését is tervezték, így gondatlanságból követtetett el emberölést a sofőrrel (akinek egy hibája van, mégpedig a parancs meg nem tagadása) az, aki ezt az útvonaltervet kitalálta, jóváhagyta.
schgy
Felháborító:
A parancs-teljesítő sofőr büntetésének harmadát elengedték, a parancsnok továbbra is ártatlan - jogerős ítélet a közlekedési miniszter halálos balesetének másodfokú tárgyalásán
(stop!)
Nógrádi-baleset: enyhített jogerős ítélet
2001. szeptember 19. szerda 13:44
Másodfokon, az első fokú bíróság által ez év tavaszán meghozott két év négy hónap fogházbüntetést mérsékelve, jogerősen 1 év hat hónap fogházban letöltendő szabadságvesztésre ítélte szerdán Kaposváron a Somogy Megyei Bíróság Letenyei Ferencet, a volt közlekedési minisztert szállító Audi 56 éves vezetőjét.
A bíróság a vádlottat a múlt év október 28-án, a 7-es főközlekedési úton, az ordacsehi elágazónál két halálos áldozatot követelő baleset ügyében találta bűnösnek. A gépkocsivezető a májusi tárgyaláson úgy nyilatkozott, nem tartja magát bűnösnek, s védőjével egyetértésben a mostani tárgyaláson is a felmentését kérte. A vád képviselője az elsőfokú ítélet helybenhagyását kérte
A baleset miatt néhány nappal később lemondott volt közlekedési minisztert, Nógrádi Lászlót a májusi tárgyaláson tanúként hallgatta meg a bíróság. Akkor azt mondta: "nyugodt hangulatban utaztunk." A mintegy 120 kilométeres utat egy és egy negyed óra alatt kellett volna megtennie a sofőrnek.
Mózes Gábor tanácsvezető bíró az ítélet indoklásakor elmondta: a bíróság enyhítő körülményként elsősorban azt vette figyelembe, hogy a vádlottnak nem róható fel a késői indulás, valamint azt is, hogy nem agresszív vezető és eddig még nem okozott balesetet. - Ugyanakkor - mutatott rá a tanácsvezető bíró - az Audi vezetője tudatos gondatlansággal vádolható, mivel több közlekedési tiltást is figyelmen kívül hagyott, úgy mint záróvonal, előzni tilos tábla, illetve útkereszteződés.
Az ítélet meghozatalánál a bíróság azt is mérlegelte, hogy a baleset során ketten életüket vesztették, ketten - a volt közlekedési miniszter és a felesége - pedig súlyosan megsérültek. Az Audival ütköző Trabant vezetője, a 21 éves Csizmadia Attila a baleset után három órával, 20 éves utasa, Baráth Gyöngyi pedig egy hónappal később halt meg.
A szakértői vélemények szerint az ütközés az adott sebességnél - 133-141 kilométer/óra -, az adott körülmények között sem intenzív fékezéssel, sem kormányzással nem volt elkerülhető. Arra is rámutattak, hogy a baleset nem következett volna be, ha az Audi a megengedett 80 kilométeres sebességgel halad, illetve a Trabant vezetője szabályosan, nagy ívben kanyarodik.
A Somogy Megyei Bíróság a kiszabott főbüntetés mellett Letenyei Ferencet az első fokú ítélettel szemben nem három, hanem két évre tiltotta el a közúti közlekedéstől, valamint kötelezte a csaknem négyszázezer forint perköltség megfizetésére.
Azért jó lenne, ha már mondanának valamit a főkapitányról.
Naponta kell átcsorognom a Flóriánon, közben neves közlekedési mérnökök anyjai szoktak csuklani.
Ha a főkapitány úr arrajárt, ugyanmár mér nem nézett körül, és adta ki azonnali ügyintézésre a tér forgalmának újraszervezését?
Napjainkban a Flórián tér az egyik súlypontja a dugók kialakulásának. Sentendre felől a 11-esen gyakorlatilag csak hétvégeken jön be nagyobb forgalom, mint a 10-esen (Vörösvári út) illetve a Pacsirtamező úton dél felől. Erre mit csinálnak a szervezők, az Árpád-hídon Szentendrei útról (3 sáv max) 2 sávot kapnak a háromból, a délről (2 sáv) és nyugatról (3 sáv) jövő többi sáv osztozkodjon 1 sávon :((
Egyértelmű a közlekedés szervezési elv, ha a nagyfejűek hétvégén jönnek be Szentendréről, gyorsan haladhassanak. Az összes többi közlekedőt meg leszarják. Emiatt mindenki figyelmen kívül hagyja a Kreszt a téren áthaladáskor, pedig elég lenne egy hétig büntetgetni azokat, akik bent maradnak a pirosban (ugyanis a kereszteződésbe hajtás előtt meg kell győződni arról, hogy átérsz a saját zöld jelzésed alatt) ezzel akadályozzák a keresztező forgalmat is, szerintem 2 hét múlva már mindenki mint a kisangyal közlekedne a Flórián téren. Kisebb lenne a dugó.
Másik eset, kisebb koccanás a hídon, azonnal dugul fél Budapest. Azonnal kellene motoros járőrt küldeni, aki intézkedik, hogy letakarodjanak a baleset résztvevői a hídról, ne akadályozzák a forgalmat, illetve a rendőr rendelhetne azonnal lopóautót, vontatót, stb. Ha műszaki hibás jármű elakad a hídon, a felhajtásnál, vontassák el azonnal, és keményen büntessék meg (Kresz: üzemképes jármű), ha tökölnek vele, megvárják míg a sógor jön a Ladával, majd ő elvontat, akkor sokkal több kárt okoznak a többi közlekedőnek - idegeskedés, nagyobb benzinfogyasztás, időveszteség - mint amit megspórol azzal, hogy nem az Autóklub vontatja le. Viszont a rendőröknek kellene készenlétben tartani vontatót és intézkedő járőrt, ugyanis napi egy két baleset mindig van a hidakon :((
Na ez most nagyon off volt, de ki kellett öntenem.
Samu Attila, a BRFK sajtóosztájának vezetője az [origo]-nak elmondta, hogy a főkapitány a vállán sérült meg, állapota kielégítő. A rendőrség egyelőre vizsgálja, hogy ki a felelős a balesetben.
Eltelt 10 nap, van már eredmény? Én még nem találkoztam vele, de az lehet az én figyelmetlenségem is. Ha a vizsgálat nagyon elhúzódik, az annak a jele, hogy a rendőrség a látszatát is el akarja kerülni a hebrencsségnek, a hebehurgyaságnak. Egy vizsgálat legyen alapos és kimerítő!