Jaj!!! Segicccség!!!
Elhozta egy haverom a 15 évvel ezelőtti hangfelvételt amin gyerekként játszottam egy 3000 ft-os Jolana Rubin gitáron házilag barkácsolt vackokkal, (semmi studio meg ilyesmi) és jobban szól mint a mostani gitárom gyári Ibanez DS7-es torzítóval és egy Technics DSP-vel! Semmi élet nincs a mostani gitárban, tompa vagy mittudoménmilyen (40.000 Ft-os stratoutánzat noname tanulógitár, de akkor is...) Aki nagyon ért a hangzáshoz és tud real-audiot hallgatni a weben át az segítsen, mondja meg mi okozza a különbséget!!! Köszi! Privátba megadom a webcímet ha akad aki segítene!
Köszi mindenkinek a hozzászólást! Végül kipróbáltam őket, és a Laney-t vettem meg. Nem bántam meg, nagyon szép hangja van. Bár a h&k sem volt rossz.
Végül is Watt-ban is vezet a Laney mert ez 120-as a Reverb meg 100-as.
Az lett a vége, hogy a ritmusgitárosunk A H&K -t vette meg én meg a Laney-t, szóval, ha kettner hangra vágyom csak cserélünk:)
Elsődlegesen én is a saját gitároddal való próbatételt javaslom, de a kombók közül a Laney-t ajánlom. Nemrég játszottam egy ilyenen Debrecenben és nekem bejött a hangja. Régebben egy ideig játszogattam egy haver HK Attax 100-asán, aminek végül ezek az új generációja, de nekem nagyon sistergősnek tetszett.
De hát ugye kinek mi tetszik, nekem a Laney. (A Zenész pedig azt hiszem a TFX-300-asról beszélt.)
Pipi: általában nem, de a Hughes and Kettner ezelőtti Attax100-asa (ami a tourreverb előtt volt) tudott olyat, hogy bele lehetett utólag építeni egy kis panelt, amivel tudtad midiről vezérelni. Mellesleg az is egy kurva jó kis cucc volt. A többiről nem hallottam ilyesmit.
Cső!
(Tranyó! Nem mindegy? A lényeg hogy szóljon!)
Feltennék a kombó témával kapcsolatban egy tök laikus kérdést :
lehet midiről vezérelni ezeket a 160eFt körüli kombókat? ( Vagy létezik egyáltalán ilyen? )
Egyértelműen a Hughes and Kettner-t javasolnám. Annak ellenére, hogy teljesen tranyós, vadállati hangja van. 3 csatorna, 100 watt, a Lead csatorna torzításáról csak annyit, hogy a 10-es skálán kb. 6-7 környékén már Panterát lehet játszani. Persze ez szubjektív, mire akarod használni. A Crunch tökéletes blues-hoz, full gain-nel hard rock-os ritmusozáshoz. És nagyon jól néz ki!!!
Próbáltam a Laney-t is, kicsit egysíkú a hangja. Az meg, hogy a Zenész magazin agyondicsér valamit, kurvára nem mérvadó. Hiába igyekeznek objektívek maradni (főleg a SzabóSanyi), azért az Eldorádó az egyik legjobb, rendszeres hirdetőjük. A Medgyesi meg (Hughes&Kettner authorized dealer), mint tudjuk, marketing-ből nem olyan erős. Vagy csak abból? Hmm, nem tudom.
Szóval tény, hogy a saját gitároddal, saját füleddel kell kipróbálni mindkettőt, hogy megtalálod-e a hangot, amit keresel. A Tour Reverb szerintem sokoldalúbb, jobban használható.
Vidd a saját gitárod és próbáld ki mind a kettőt. Amelyik jobban tetszik, azt vedd meg. (Egyébként a Laney TF300 előfokcsöves, a H&K Tour Reverb teljesen tranyós - de ezt nem minősítésnek, csk infónak szánom.)
GitarGod, csinálok neked konkurrrrenciát.
Nekem meg van egy Boss ME-30-asom eladósorban (56,47e pénz).
Vagy valakinek nem kell egy Maison szóllógitár vagy 78998-ér?
Sziasztok!
Egy weblogot szeretnek felrakni a gitartanulas folyamatarol. Emiatt kerdezem, hogy vajon szeritnetek a tobbseg kepes-e real-audio-t hallgatni, vagy csak mp3-at???
THX, de ezt én is tudtam, az N2-esen két humbucker van, és a hangerőpot kihúzásával megfelezhető, ezzel olyasmi hangzás érhető el, mint a két single-egy humbuckeres Strato-nál a második állásba helyezett kapcsoló, ám ettől mégis különbözik, hiszen a két pickup jóval távolabb van egymástól is, meg a nyaktól ill. a hídtól való távolságuk is más (éppen ezért bizonyos stratokra is szerelnek felezőt, én konkrétan már jáccottam olyanon, amin külön kapcsolóval lehet felezni). A hangzás valóban nagyon letisztult, de olyan egyedi is lesz, hogy valamelyik technika speciálisan erre épül, talán (nem biztos) a Bettencourt-féle "gurgulázás" (a konkrét nevét a változatosság kedvéért nem t'om), ami hogyha nem felezünk, koszos lesz, és nem hangzik olybá' dögösen. Szal csak ez érdekelne, hogy milyen tachnikánál érdemes. Vagy lehet, hogy az a palm muted artifical harminix, amit a kéz le fel huzogatásával, és pullon-hammeron gyors váltásával lehet elérni... (ez egyébként biztos nem, hiszen a Satriani gitárján nem láttam ilyesmit) Egyre inkább előtörnek az emlékek, hogy a bettencourt technikája az... Na mindegy. Legalább ezt is megmondtam. Újabb érdekes adat. Hehe.
Napáá:
GG
Ja, de azért köszi a választ...