Keresés

Részletes keresés

Laci bacsi Creative Commons License 2001.07.18 0 0 573
Hadihajók a láthatáron!

Igazad van, Georgie, az olaszok több csatahajóval rendelkeztek a háborúban. (a Leonardo da Vinci-t minden valószínuség szerint a Monarchia szabotorjei süllyesztették el Tarantóban)

A Mediterraneum feletti uralmat a britek tulajdonképpen átruházták a franciákra, és fobb eroiket kivonták a térségböl.
A Földközi-tengeren a Monarchia, a franciák és az olaszok sakkban tartották egymást.

A franciák a Jean Bart, majd a Leon Gambetta megtorpedózását követoen kivonták nagy hajóikat az Adriáról. A szövetségesek megelégedtek azzal, hogy tengerzárral szeparálják el a Monarchia hajóit. Ez sem volt tökéletes megoldás; a tengerzárat Horthy 1917 májusában fel is törte.

Előzmény: GEORGIE (571)
Csokis Creative Commons License 2001.07.18 0 0 572
No, akkor polgari hajozas. Most keszultem a vitorlas vizsgara, minek kovetkezteben HSZ elorol-hatulrol, fenyestul, lobogostul, mindenestul. Persze a szokasos "terhes no effektus" rogton bejott. :-))) Egesz nyaralas alatt a hajokat ellenoriztem mindenhol. Meg is allapitottam, hogy a gorogok eleg lazan veszik a dolgokat. Tavon neztem a hajokat, haaat... Naplemente utan egy oraval kezdtek a hajokat kivilagitani, akkor is minden feny, mindenhonnan latszik, szoval nem egy tokolos nepseg. Most viszont nagyon elveem, hogy ertem, mik azok a "karcsonyfak" a Dunan. :-)
GEORGIE Creative Commons License 2001.07.18 0 0 571
Szia Laci bacsi!

Regen hallottam mar rolad!
Ugy tunik, hogy a dreadnoughtok elijesztettek a polgari vonalat:-)))))

Melyik a nagyobb (olasz vs. Monarchia) kerdesenel ha a dreadnoughtok szamat nezzuk, akkor a haboruban az olaszok darabszamot nezve megeloznek.

A vizkiszoritasnal viszonylagos a monarchia folenye, mert hajotipusonkent kellene osszehasonlitani a gepeket, akar a Kramli-fele modszerrel...

Ezt sajnos nem tudom megtenni mert az elso vh-us Janes, meg az 1984-es (es a 2000-es) hadihajok mesekonyvek tolem 200 km-re leledzenek.
Majd elkuldetem erte a Novarat:-))))

Előzmény: Laci bacsi (569)
DLala Creative Commons License 2001.07.18 0 0 570
Bocsi, hogy megszakítom a hadihajós folyamot, de tegnap láttam egy tengerjárónak tűnő bazi nagy bárkát a Dunán. Szlovák zászló alatt, valszeg szlovák hajógyárból a tenger felé. Elég hülyén nézett ki, az elvileg vízvonalszint vagy három méter magasan volt. Éppen csak elfért a hidak alatt. Ha ekkora dögök mehetnek, akkor Újvidéknél rendesen lehet hajózni.
Utoljára tavaly láttam ilyet.
Laci bacsi Creative Commons License 2001.07.18 0 0 569
1906 után a nagyhatalmak erejének jelzoje az volt, hogy hány Dreadnought-mintájú hajóval rendelkeznek. Még a dél-amerikai államok is dreadnought-ok építésébe kezdtek (és bele is rokkantak).

A háború kitörése elott néhány nappal a felek dreadnought-állománya így nézett ki:
Anglia 20 (15 épül), Németo. 14 (5 épül), USA 10 (4 épül), Olaszo. 3 (3 épül), Monarchia 3 (1 épül), Franciao. 3 (4 épül), Oroszo. 2 (5 épül), Japán 0 (2 épül).
Csatacirkálók terén: Anglia 9 (1 épül), Németo. 4 (3 épül), Japán 1 (2 épül).

Előzmény: Laci bacsi (568)
Laci bacsi Creative Commons License 2001.07.18 0 0 568
P. Kennedy: A nagyhatalmak tündöklése és bukása c. könyvében (195. oldal) a következö adatok találhatók:

A nagyhatalmak flottáinak nagysága 1880-1914 között (zárójelben az össz. vízkiszorítás, ezer tonnában):

1880:
Anglia (650), Franciao. (271), Oroszo. (200), USA (169), Olaszo. (100), Németo. (88), Monarchia (60), Japán (15).

1890:
Anglia (679), Franciao. (319), Olaszo. (242), USA (240), Németo. (190), Oroszo. (180), Monarchia (66), Japán (41).

1900:
Anglia (1065), Franciao. (499), Oroszo. (383), USA (333), Németo. (285), Olaszo. (245), Japán (187), Monarchia (87).

1910:
Anglia (2174), Németo. (964), USA (824), Franciao. (725), Japán (496), Oroszo. (401), Olaszo. (245), Monarchia (210).

1914:
Anglia (2714), Németo. (1305), USA (985), Franciao. (900), Japán (700), Oroszo. (679), Monarchia (372), Olaszo. (327).

Előzmény: GEORGIE (562)
GEORGIE Creative Commons License 2001.07.13 0 0 567
Most eppen Oroszorszag is -a Monarchiahoz hasonloan- egy osztallyal lejebb igazolt a nagyhatalmak bajnoksagaban.

A Monarchianal maradva: 1890-tol a magyar kuldottseg suro beszolasai ellenere egy kompromisszumos flottat sikerult letrehozni.
A nagyobb egysegeknel az uahoz a hajoosztalyhoz tartozo egysegek is eltertek egymastol (ez alol a Tegetthoff-osztaly se kivetel).
A haditengereszetre forditott osszeg 1890-1914 kozott evrol-evre novogetett, sot megtobbszorozodott, mert a korszeru egysegek darabarai is gyorsan nottek (Radetzky osztaly 20 Mill korona /db, Tegetthoff 60 Mill korona/db) . Nem beszelve arrol, hogy a radetzky-osztaly mar elavultnak szamitott a szolgalatba allitaskor:-(((
Normalis, akarom mondani az antant flottakkal versenykepes cirkalokban sem duskalt a flotta, es sajnos a kisebb egysegeknel is keves volt az utokepes hajoosztaly.
A hadiszerencse, a tengereszek szemelyes batorsaga igencsak hozzajarult ahhoz, hogy gyakorlatilag a nagyobb csatahajok nelkul (kiveve az olasz haduzenetre valaszul inditott legi-tengeri vallakozas, ahol a nagyobb hajok aktivan reszt vettek a k-i parti olasz vasut rombolasaban) szerencses kimenetelu tengeri akciokra kerult sor (A Zentat, es a Szt.Istvan, es a Wien epizodokat leszamitva)es gyakorlatilag 1918. november 1-ig a Monarchia flottaja nem semmisult meg egy nagyobb tengeri utkozetben.

Előzmény: Törölt nick (566)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.13 0 0 566
Persze hiába van flotta, ha már arra sincs pénz, hogy a díszfelvonulásra kifussanak.. ..lásd Vlagyivosztok. Azért ez már elég gáz, nem?
Előzmény: GEORGIE (565)
GEORGIE Creative Commons License 2001.07.13 0 0 565
Egy nagyhatalomnak mindig utokepes, eros flottaval kell rendelkeznie.
Plane, ha a kor viszonyait ismerve, szamolni lehetett ellensegkent a brit, a francia es az olasz flottaval az Adrian.
Előzmény: Törölt nick (564)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.13 0 0 564
Szvsz ez nem akkora szégyen, mivel őket tenger veszi körül, minket meg szárazföld. Persze hogy jobban otthon voltak a vizeken.
Előzmény: GEORGIE (562)
Törölt nick Creative Commons License 2001.07.13 0 0 563
Hmm. És hány hajóból állt a flottánk? Mindenesetre most akarják megszűntetni a flotillásokat. Nem tudom, az aknaszedő hajóinkkal mi lesz? Lehet hogy vendéglőket csinálnak belőlük?
Előzmény: GEORGIE (562)
GEORGIE Creative Commons License 2001.07.13 0 0 562
"Tudjátok-e, hogy az Osztrák -Magyar monarchia hadiflottája 1910-es adatok szerint a világ 8. (nem tévedés, nyolcadik) legerősebb hadiflottája volt, pedig akkor még nem is léteztek a Tegethoff osztály dreadnoughtjai."

Europaban meg a 6., de sajna a spagettifejuek mindig elottunk voltak, es 2 csatahajonkat is elsullyesztettek:-((((

A nagyhatalmak kozott a Monarchia rendelkezett a legkisebb flottaval, koszonhetoen a szulatokoru magyar politikusoknak.

Előzmény: LUCzI FERencz (555)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2001.07.13 0 0 561
A csónakkal kapcsolatban nézzétek még meg a 440-es hozzászólásomat is.

Rianna Creative Commons License 2001.07.12 0 0 560
Szerintem amit most szombaton csináltam - a Jókai mellől néztük a Bessenyei Petit - az még többet mutat, csak elő kéne még hívni ugyi..:))
Előzmény: Hamster (519)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2001.07.12 0 0 559
Akkor az én 5 LE Marineremmel fog menni 20-at, mert a Mariner _aránytalanul_ er?sebb, mint a TOMOS. (A saját jelenlegi faladikomból kiindulva, amit szintén kipróbáltam TOMOSsal. Negyed gázzal mentem úgy a Marinerrel, mint a Tomossal, GPSel mérve. Egyébként kap egy 15 LE mocit, és le szándékozom vizsgáztatni kisgéphajónak. Csak lenne már.
Előzmény: eMM (558)
eMM Creative Commons License 2001.07.12 0 0 558
Igen fartükrös volt.
4 LE-s Tomos motorral ment (amikor nem evezővel)
és kb 10 km/ó lehetett az utazósebessége a Kis Dunán, ahol ugye nincs jellemző sodrás csak szél.
Arra viszont egy picit érzékeny volt a nagy felülete és relatíve kis súlya miatt.
Egyszer volt régen,hogy sikerült rá szlukszimálni egy 250 köpcentis Moszkvát, na azzal aztán hasított! :)
Nagyon jó (nem is olyan) kis csónak volt, száradjon le a mindene a mocskos tolvaj bandának aki elvitte.
Előzmény: LUCzI FERencz (557)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2001.07.12 0 0 557
Ahol én tartanám a csónakot, az egy ?rzött kiköt?, de ott akár lezáratlanul is otthagyhatom.

eMM neked a fartükrös változat volt?
Motorral használtad? Mekkora motorral? Hogy vitte?

eMM Creative Commons License 2001.07.12 0 0 556
Na assszem nekünk pont ilyen csónakunk volt amíg el nem lopták, annak idején a MAHART selejtezte ki,mert meggyűrődött az orra de nekünk remekül megfelelt.
Mondjuk ez rajtad sokat nem segít, de egyébként is vigyázz,mert az alucsónakokat nagyon lopják!
Íme a topicom erről:
Itten van e
Előzmény: LUCzI FERencz (555)
LUCzI FERencz Creative Commons License 2001.07.12 0 0 555
Üdvözöl mindenkit a topicgazda.

Tetszik ez a téma, bár én eredetileg a hadihajós irányt akartam favorizálni. Tulajdonképpen a Szent István csatahajó sorsa, és valamikori haditengerészeti dicsőségünk ihletett meg ennek a topicnak a létrehozásában. Ezen kívül, az az (egészségügyi okból) elérhetetlen vágyam, hogy szerettem volna a győri főiskola akkor még létező hajózási szakára jelentkezni, és ennek elvégzése után elmenni a tengerre.

Tudjátok-e, hogy az Osztrák -Magyar monarchia hadiflottája 1910-es adatok szerint a világ 8. (nem tévedés, nyolcadik) legerősebb hadiflottája volt, pedig akkor még nem is léteztek a Tegethoff osztály dreadnoughtjai.

Nos, amiért most tulajdonképpen írok az mindössze annyi, hogy mint korábban már írtam, keresek egy bizonyos fajta alucsónakot megvételre. (Tiszai horgász bolyongásaimhoz)
Most elkészültem a scanneléssel, találtam egy _hasonló_ darabot, amit lefényképeztem.
Ha valaki tud valamit, értesítsen.

Figyelem, ennek a tipusnak a _fartükrös_ változatát keresem.


Törölt nick Creative Commons License 2001.07.12 0 0 554
Sziasztok!
Általában autós topic-okban szoktam előfordulni, de mivel már egy fél éve a pesti-Dunapart mellett dolgozom, és emlékeim szerint mindig is szerettem a hajókat, egyre jobban tetszik három közülük (mondanám hogy egy kaptafa, de már mindegyik más egy picit) a Hunyadi, a Rákóczi, és a Táncsics.
Az igazi kedvencem a Hunyadi, hozzá kellemes emlékek is fűznek, és minnél többet látom, annál szebbnek, arányosabbnak vélem felfedezni.
Amiben a segítségeteket kérném, ha esetleg van műszaki leírásotok képetek, vagy bármilyen dolog, ami ezzel a hajóval kapcsolatos, kérlek osszátok meg velem. Gondolkodtam rajta, hogy meg kellene építeni sztirolból, vagy átalakítani egy alapmodellt pont olyanra (ez még a jövő zenéje)
Mindenesetre minden infót előre is köszi.
Üdv:
Hunter
trophy Creative Commons License 2001.07.11 0 0 553
Értelemszerűen nem Kádárra gondoltam, hanem az akkori pártvezetés vezérkarára, a vezető elvtársakra. (nem voltam ott, nálam idősebb "öreg rókák" mesélték, úgy gondolom nem feltétlenül alaptalanul)
Előzmény: eMM (552)
eMM Creative Commons License 2001.07.11 0 0 552
Bulik,orgiák?
Kádárról úgy hírlik, hogy igen puritán ember volt.
Előzmény: trophy (550)
szega Creative Commons License 2001.07.09 0 0 551
Köszi! Én nem értek a hajókhoz, ezért sokkal öregebbnek gondoltam. Valahogy a megjelenése olyan archaikusnak tűnt... :)))
Előzmény: trophy (550)
trophy Creative Commons License 2001.07.09 0 0 550
A Csillag az 50-es évek első felében épült a Balatonfüredi hajógyárban Kádár János külön hajójának, megépülése után a Vörös Csillag nevet kapta. Hírből öreg Mahartosoktól hallottam, hogy sokat megélt az a hajó, hatalmas bulik, orgiák, lerészegedések voltak ott, amikor az elvtársak megjelentek. Régi Sakál gépét a 80-as években, mikor teljes felújítást kapott Rábára cserélték, azóta ez ketyeg benne. Befogadóképessége 35 fő, zárt részéből nagyon rossz a kilátás, ezért napjainkban a napközbeni egy órás városnéző sétában járatják a Vigadótól, ott is csak jó időjárás esetén.
Állandó éjszakázóhelye a Lánchíd pesti lábánál a volt Renault-hajó mellett a Kolombus pub-nál. (csak Budáról látszik)

Előzmény: szega (549)
szega Creative Commons License 2001.07.09 0 0 549
Láttam Pesten egy elég öregnek tűnő hajót, "Csillag"-nak hívják. Mit tudtok róla?
GEORGIE Creative Commons License 2001.07.09 0 0 548
Haliho!

A haditengereszeti szekcio egy konyvajanlattal visszater:
Megjelent Dr.Csonkareti Karoly: Az Osztrak-Magyar Monarchia haditengereszete c. konyve, sajnos a Kossuth kiadotol. Terjedelem 218 oldal, ar 2400 Ft korul.
Meg csak a felenel tartok, velemeny kesobb.

deve24 Creative Commons License 2001.07.08 0 0 547
várhatóan még júliusban megoldható lesz, sajnos csak péntek este kaptam én is az infot.
Előzmény: FOMA (546)
FOMA Creative Commons License 2001.07.07 0 0 546
Mivel teghnap este nem voltam netközelben, a korai kelés miatt pedig a mobilomat korán kikapcsoltam, így csak ma reggel a vonaton szereztem tudomást róla, hogy elmarad a topictalálkozó. Ettől függetlenül nem bántuk meg, hogy elmentünk. Fotóztuk a kikötőben álló hajókat, majd Macibbékkal vizibiciklin átmentünk a Szúnyo-szigetre. Visszafelé sikerült kicsit beszorulnunk nádasba, így valszeg helyi csúcsot javítva robogtunk a part felé, hogy még elérjük a vonatunkat. Valami szállodaféleség strandján pattantunk ki a vizibicikliről, a cipőmet már futás közben húztam fel, így sikerült 10 másodperccel a vonat indulása előtt Agárd mh-ra érnünk. Még a part felé tartva láttuk, hogy a Gárdony azért kiindul valahová a kikötőből. Ha újraindul a hajózás, akkor arról kérnék jelzést, mert azért szeretnénk kipróbálni, hogy pedálozás nélkül milyen hajózni a Velencei-tavon.:-)
Előzmény: deve24 (544)
kopaszsas Creative Commons License 2001.07.06 0 0 545
Sziasztok Hajómániások!

deve24: Köszönjük!

Sas!

deve24 Creative Commons License 2001.07.06 0 0 544
Sajnos probléma támadt a hajózással. A gárdonyi vizirendőrség egy hétre felfüggesztette a járatok indulását bizonyos iratok póltására hivatkozva. Így holnap sajnos nem mennek a hajók. Szerintem így felesleges eljönnötök, egy későbbi időpontra kell halasztani az utat. Kérek mindenkit, aki ezt olvassa, hogy szóljon az esetlegesen jönni szándékozóknak!!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!