Keresés

Részletes keresés

RadiX Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31492
Eskuszöm akartam, felig meg volt irva, csak aztan megse, minek belekötni, ha igy szep ahogy van?

(mellesleg azt is meg lehet oldani, ha muszaly)

Előzmény: uhi (31491)
uhi Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31491
Tuttttam, hogy bele fogtok kötni. És akkor a lejtős pályára még rá sem kérdeztetek...
Előzmény: RadiX (31489)
gyurmosz Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31490
Esetleg lehet vegyes mozdony; hol gőz, hol dízel, a víz hőmérsékletétől függően :-)
Előzmény: division by zero (31487)
RadiX Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31489
Zsenialis, azert en kifejlesztenek egy szigetelt olajlopo csövet (tenyleg, a gazolaj vezetö?).
:-)))
Előzmény: uhi (31486)
gyurmosz Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31488
Lehet, hogy egy dízelszaki veszett el benned :-)
De csöndben megjegyzem, hogy a hűtővel kapcs. probléma csak az utóbbi időben jött elő (29).
Egyébként olykor nagy szükség van a remotra, és be is válhat az ilyen akció; pl. M47,12xx, M44,4xx, bár a Bobó eredeti motorja is jó volt, csak hát az alkatrészek és a fogyasztás... Ez utóbbi egyébként a Csörinél is elég magas sajnos.
Előzmény: DLala (31484)
division by zero Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31487
ha az a baj, hogy állandóan felforr a Csörgőben a víz: alakítsuk át gőzmozdonyá :-)))
uhi Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31486
Nem kell árok és őrök, sőt szivattyúzni sem kell, mert szifonos módszerrel rendes felsővezetékkel megoldható. A vályúba 25 kV kell, hogy villanygépek is használhassák, és a tolvajok sem mernek olyan közel menni. :-)

Előzmény: RadiX (31480)
Charleston Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31485
Az általad írt 89 milliárd, és a Carpy-féle 20+15 millárd között elég nagy a különbség. Mi lehet ennek az oka (nem feltétlenül tőled kérdezem)? :)

A jegyárak kapcsán ezek szerint rosszul emlékeztem a véleményedre. Te fenntartanád a minden más közlekedési eszköznél olcsóbb vasúti menetdíjakat?

Előzmény: kkalmi (31482)
DLala Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31484
"A rehűtő remek ötlet, csak valósuljon meg"

Köszönöm az elismerést.
Vajon miért nekem jutott ez eszembe?
Egy tulajdonképpen kívülállónak? (hályoggal ugye)
Azok, akik közel húsz éve szívnak a csörgovel, azoknak miért nem? Akik tudnak róla, miért nem?
És ehhez képest kinek jutott eszébe azonnal a remot?
Azoknak, akik a témában nem megoldást, hanem pénzt akarnak keresni.
M62 3xx esetében is ezt látom.

Ez a legnagyobb bajom a (magyar) remottal.

Előzmény: gyurmosz (31476)
gyurmosz Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31483
Megfefelő vonatsűrűség esetén elegendő lőrésekkel felszerelt kocsit közlekedtetni a vonatban. A lőréseken benézve elszánt tekintetű fegyvereseket fognak látni a tolvajok, s így garantáltan elmegy a kedvük az akciótól. További költségcsökkentést jelenthet a fegyveres őrök kartonpapírból készült bábukkal való helyettesítése.

:-)

Előzmény: RadiX (31480)
kkalmi Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31482
Én NEM mondtam, hogy emelni kell a jegyárakat, vagy azok alacsonyak lennének!
A jegyárak függetlenek a költségektől a jelen esetben, ugyanis azokat jogszabály határozza meg.
Az 1 utaskm teljesítmény árát kell meghatározni, és az eközötti és az állam által meghatározott ár közötti különbözetet kell megfizetnie az árak előírójának, jelen esetben az államnak.
Az, hogy mennyibe kerül a szolgáltatás, lehet szociális kérdés, de a szolgáltató nem jótékonysági intézmény, így joggal elvárja, hogy, ha korlátozzák az árakat, akkor megkapja a különbözetet. (Erre egyébként törvény is lehetőséget biztosít számára.)
A ~165 milliárdból a személyszállítás bevétele ~89 milliárd, az árufuvarozás bevétele ~63,7 milliárd, egyéb tevékenység ~3 milliárd, melléktevékenység: ~9 milliárd.
Előzmény: Charleston (31474)
grey submarine Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31481
Comtom:
Sajna nem tudok emilt küldeni, de olvasni igen, ezért lécci küldd el nekem, mi lesz hétfôn!
gs.
Előzmény: Törölt nick (31477)
RadiX Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31480
Nem, arkot asunk a vagany mellett, es onnan felszivhatja a gazolajat, mint a gözmozdony a vizet.

Plusz költseg: fegyveres ör 10 meterenkent az arok mellett :-)))))

Előzmény: mdbz (31472)
division by zero Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31479
dizel-metro :-)))
Előzmény: grey submarine (31475)
gyurmosz Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31478
Na meg kis lyukacskákat kell fúrni, ahol a gázolaj becsöpöghet a modony e célra kiképzett nyílásain :-)))
Előzmény: grey submarine (31475)
Törölt nick Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31477
A kinézete miatt "postavonat".
Előzmény: grey submarine (31469)
gyurmosz Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31476
A rehűtő remek ötlet, csak valósuljon meg, és legyen valóban sikeres! Egyébként mibe kerülhet egy ilyen akció? És mennyire nehéz (vagy könnyű :-)) megvalósítani?
Előzmény: mdbz (31454)
grey submarine Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31475
A vezeték már megvan "Barátság", vagy "Testvériség", vagy vmi ilyesmi néven a "Nagy Testvér" felôl. Már csak azt kéne megoldani, hogy a vonat elférjen alatta. :))))))
gs.
Előzmény: mdbz (31472)
Charleston Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31474
Carpy,

"Nezzuk meg ugyanezt a MAV-nal:
Dij- es egyeb bevetel: 19,7 Md forint"

Az összeg egy kicsit meglepett, többre gondoltam volna. A MÁV honlapja szerint a társaság teljes értékesítési bevétele 170 Md körül van, ehhez képest nagyon csekélynek tűnik a 20 milliárdos személyszállítási menetdíjbevétel (+15 Md árkiegészítés). A többi mind a teherfuvarozásból származik?

Más ágazatból vett összehasonlítással, a MÁV-hoz nagyságrendileg hozzámérhető infrastruktúrával rendelkező MATÁV Rt. bevétele tavaly 450 milliárd forint volt.

Ezek alapján kezdek egyetérteni kkalmival, hogy a vonatjegyek árát emelni kell, mert egy leendő magasabb szinvonalú vasúti szolgáltatásnak a bevételi oldalát is meg kell teremteni. Szociális szintű árért sajnos nem lehet versenyképes minőségű szolgáltatást adni.

Előzmény: Carpy (31461)
division by zero Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31473
:-)))
Előzmény: mdbz (31472)
mdbz Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31472
Kiépíthetnénk a gázolaj felsővezetéket, így is könnyebb lenne a mozdony, ráadásul kevesebbszer kellene bemennie a fűtőházba, így nem tudnánk elrontani:-))

mdbz

Előzmény: RadiX (31471)
RadiX Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31471
Vagy egy szerkocsit lehetne epiteni hozza, ahonnan a futö lapatolna at a gazolajat. :-)
Előzmény: hmsoft (31443)
V43 2376 Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31470
"Érdekesség: A bartókon bringázva, a vasúti hídon 3 (három) sziliből álló gépmenetet láttam. Én még ilyet előtte soha... :-)"

Én tavaly közvetlenül a Sztrájk után láttam ilyet.Sorba mentek fel a gépek Pestre.

V43 1268,1196,1245

Utána kettő gép magában:

V43 1291 Ez már Papagáj

V43 1239 Ő most nincsen forgalomban

Mindet lefotóztam.Be is adtam őket másolni,hogy elvigyem őket a következő Szombaton a börzére.

A tekercses filmet pillanatnyilag nem kaptam vissza a labortól (2000 Januárjában adtam be).A tekercs árát kifizették,ebből a szempontból minden rendben van.Nekem nem ez a fontos.A mozdonyokat hozzák vissza ugyanilyen összeállításban :-)).

Előzmény: Gamó1 (31463)
grey submarine Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31469
Ha jól tévedek, azért "postavonat", mert olyan, mint a postás vagonok, nem pedig azért, mert postát visz. Vagy mégis? :) Hány ilyen szerelvény van?
gs.
Előzmény: Carpy (31465)
V43 2376 Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31468
Carpy !

Bocs,nem láttam,hogy válaszoltál már.

Előzmény: Carpy (31465)
V43 2376 Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31467
"Milyen kocsik voltak ezek?"

Átalakított szerelvény.Ingavonatokon látni őket,csak a 120a-n.="Postavonat"


Előzmény: grey submarine (31464)
marslakó Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31466
Most elbizonytalanitottal. Utolag ugy emlékeztem, hogy a fövonal felett, de ha akkor azt irtam, akkor biztosan alatt. Emlékezetböl mar meg nem mondom, mert nem ablak mellett ültem, igy nem maradt meg bennem maradandó emlékkép.

Tehervonatot nem sokat lattam, de volt Minszk környékén egy igen hosszu. Aminek konkrétanlattama gepet, az Szergej volt, a viliket meg nem ismerem annyira, hogy ranezesre megmondjam.

Itt Tallinban a tartalyvonatok elég hosszuak lehetnek, mert éjjel hallom öket. Majd hétfön kimegyek kukkolni a palya mellé, akkor mar nemleszmiting.

OFF
Naja, de Pétervar szebb is lehetne, ha jobban karban lenne tartva. Azert igy sem rossz. Viszont a Péter-Pal eröd ismertetö tablajan azt olvastam, hogy addig nem is kapott nevet az eröd, amig a templom meg nem épült benne. Akkor is a templomrol kapta a nevét!

Előzmény: hmsoft (31436)
Carpy Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31465
Ez volt az un. "postavonat". Felujitott bhv-k.
Előzmény: grey submarine (31464)
grey submarine Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31464
Tegnapi körutam során ismét volt alkalmam találkozni egy jó nagy adag Szilivel + a 20-as és 22-es Giganttal, de amiért most mégis megosztom ezt veletek, az egy számomra új látvány. Újszászon V43 2309 hozta a 3324-es vonatot, ami Bhv kocsikból állt, de a Bhv-knak elektromos ajtói voltak és egy vízszintes piros csík futott rajtuk végig. Ami még feltűnt, hogy csak(?) nemdohányzó kocsik voltak rajta. Sajna miután lekaptam a Papagáj szilit, végetért a film, így a csíkos Bhv-k elmentek fotó nélkül. :(((
Milyen kocsik voltak ezek?
gs.
Gamó1 Creative Commons License 2001.06.02 0 0 31463
Bp.-Kelenföld, 14.00-14:40 között:

V63.041+1142.006, Fradi felől, utóbbi volt hátul és neki volt fenn a szedője. Megálltak, szedő le, szedőK fel, kicsit vártak, majd a 006 ismét felengedte a szedőt és elhúztak a Fradi felé.
V63.011 teherrel Fradi felé,
V43.1026 ácsorgott, teherre várt.
V43.1189.
V63.006 teherrel Fradi felől,
V63.009.
V63.036.
V43.1059.
V43.1003.

Érdekesség: A bartókon bringázva, a vasúti hídon 3 (három) sziliből álló gépmenetet láttam. Én még ilyet előtte soha... :-)

Gamó1

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!