Keresés

Részletes keresés

BAKTER Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25841
"Ez a balesetes lista nagyon durva. Tobbsegeben gazolas (15), vagy kozut/vasut keresztezodesben tortent baleset."
Sajnos nem tehetek róla!
Nem én voltam! - Ma sem-
Előzmény: Carpy (25836)
Carpy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25840
viccesebb :-)
Előzmény: kkalmi (25839)
kkalmi Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25839
vicesebb
Előzmény: kkalmi (25834)
Carpy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25838
Ifjuindy:
"mentesítő IC-t betettek vasárnap estére Nyíregy-Bp viszonylatra, amikor egyébként is az utasok 99.99%-a csóró diák)"
Marslako:
"En meg kepzeld, azzal jottem vissza hazulrol, es tele volt. Ezt veletlenul jol csinalta a MAV."
Kkalmi:
"Nem egészen csinálja jól. Az igaz, hogy jelentős bevételhez jut, így ebből a szempontból igazad van, de egy diákjegy Debrecen-Bp között 560 Ft. Ehhez hozzájön a 360Ft.-os pótdíj. Így majdnem 65 %-al többe kerül a diákoknak. Szerintem a többségnek eszébe sem jutna az IC, ha normális, emberi körülmények között utazhatna a gyorsvonaton."

Carpy:
Nezd kalmi, ha mindenki normalis korulmenyek kozott utazhatna a gyorsvonaton, akkor senki nem menne IC-vel, es ezzel eleg jelentos beveteltol esne el a MAV. Debrecen-Budapest kozott nincs alternativaja a vonatnak, foleg a diakok eseteben, mert ok nem tudnak kocsival menni, es nincs gonosz busz sem, ami feken tudna tartani a MAV-ot. Ha lenne busz, a MAV alamehetne annak is arban, csakugy, mint ahogy Zalaegerszeg fele tervezi. Akkor meg tobbet vesztene a MAV.
Kozgazdasagi nonszensz lenne az, hogy ha valakitol minden tovabbi nelkul elkerhetek 360 forintos potdijat, de en azt megsem kernem el. Mert nekem olyan arany szivem van, meg mert majd az allambacsi ugyis kifizeti nekem.

"TERMÉSZETESEN" aki nem akar állni, és nyomorogni az fizessen IC pótdíjat. Ezután jönnek majd a statisztikai eredmények, hogy népszerű az IC és abból még több kell. Mellesleg mit mentesítenek? Az IC-t vagy a gyorsvonatot? Nem hiszem, hogy az IC-n volt a zsúfoltság..."

Nem volt zsufoltsag abban az ertelemben, hogy akinek nem volt helyjegye, az nem szallt fol az IC-re. (Eltekintve egy-ket kiveteltol) Viszont tudvalevo, hogy a vasarnap esti IC-kre mar szombaton se lehet helyjegyet kapni, tehat a kereslet boven meghaladta a kinalatot. Magyaran van fizetokepes kereslet, vannak olyanok, akik hajlandoak lennenek kifizetni a potjegyet, de nem tudjak, mert nincs tobb hely. Ok igy nem fizetik ki a potjegyet, es gyorsvonattal mennek, a MAV pedig elesik az o 360 forintjaiktol. Ha mentesito gyorsvonatot indit, akkor vegleg, de ha mentesito IC-t, akkor megszerezheti a 360 forintokat. Akinek meg a kenyelme nem er meg annyit, annak megmarad a gyorsvonat is.

Ebben a viszonylatban, ebben az esetben a MAV eljarasa korrektnek es gazdasagilag is megalapozottnak nevezheto, bar mindig igy tenne.
Nem ertem, hogy miert nem elfogadhato ez szamodra.

Előzmény: kkalmi (25830)
Charleston Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25837
Vaskalap kartárs,

"Az illető docens úr arra kért, hogy mondjak KONKRÉT VONALAT, amire ki lehet dolgozni valamit és csak a paramétereket kelljen megváltoztatni."

Nem akarom előrehozni a nyári diskurzust én sem, de annyi már elmondható, hogy több irányvonal látszik kibontakozni a közlekedéstervezés mikéntjéről, a tudományos matematikai megalapozottságú és a régió egészének hasznát tekintő változattól a helybeli közönség kimondott elvárásaira építő, panaszmentes üzemet fölös költségek nélkül eredményező módszerig. Magam hajlamos vagyok céges oldalról tekinteni a folyamatot, amiben is cél tisztességes piaci eszközök használatával a közlekedési társaságnak a legnagyobb hasznot hozni. És ezen belül minden olyan körülményt, piaci szereplőt megpróbálok felkutatni, értékelni, súlyozni ahol másoknak nyújtott hasznon keresztül a cég nyeresége növelhető.

Egyetértek, nagyon jó lenne egy konkrét vonalon vizsgálódást végezni, akár úgy, hogy a nyári összejövetelen egy kinevezett térségre többféle irányzat szerint is megnéznénk, mi jön ki, és a változatokat aztán mindenféle szempontok alapján össze lehetne vetni.

Előzmény: Vaskalap kartárs (25822)
Carpy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25836
Ez a balesetes lista nagyon durva. Tobbsegeben gazolas (15), vagy kozut/vasut keresztezodesben tortent baleset.
Előzmény: BAKTER (25829)
BAKTER Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25835
FMK-007 Próba

II. 26. – III. 2-ig és III. 5.- III. 9.-ig az FMK-007 és a 61 55 99-80 001-3 sz. mérőkocsi Bp.-nyugatiból kb. 9:00-ás indulással V43 mozdonnyal Vácig, onnan rövid tartózkodás után Szobig és vissza.
Március 2.-i Nyugatiba történő visszatéréskor a mérőkocsikat a körvasút felé meg kell deltázni.
Mozdonyt Szolnok GF, mozdonyvezetőt Északi GF. Biztosít.

III. 19. – III. 22. között a 2519 sz. vonattal Nyugatiba érkező gumirugós V43-as mozdony felveszi a mérőkocsikat és kb. 8:30 indulással Vácig közlekedik. Utána Vác – Aszód – Vác 2 forduló mérőmenetet végeznek.

kkalmi Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25834
És az egészben a legvicceseb(?), hogy egyik adat sem aktuális!
Előzmény: Carpy (25804)
kkalmi Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25833
Szolnokon mostanában többször is láttam ilyen érdekes felíratokat. (pl.: Tapolca-Vámosgyörk) Ez a képen látható felíratot elég régen nem használják, mivel nem indul Szolnokról közvetlen, menetrendszerinti személyvonat 1999.12.19.-e óta Jászapátira, csak Vámosgyörkre...
Előzmény: kvte (25767)
Charleston Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25832
"aki nem akar állni, és nyomorogni az fizessen IC pótdíjat"

Lehet, hogy az eddigi zsúfolt utazási körülmények nem voltak éppen ideálisak, de ha ezentúl kényelmesebb utazásra nyílik lehetőség, szerintem nem katasztrófa, ha közben a MÁV is jól jár. Az igaz, hogy a diák úgysem fog autóval járni a kollégiumba, tehát lehet próbálkozni minél drágábban értékesíteni a szolgáltatást. De egészséges piacon ott van pl. a párhuzamos busz, neadjisten a pályavasúttól menetrendi időt bérlő másik vasúttársaság, amelyek teremtenek egy plafont az áraknak.

Előzmény: kkalmi (25830)
kvte Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25831

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

A 128-as vonal, képek Gyuláról, Jánoszugról és Biceréről.

kvte

kkalmi Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25830
marslakó ! (25642)

"(Bezzeg mentesítő IC-t betettek vasárnap estére Nyíregy-Bp viszonylatra, amikor egyébként is az utasok 99.99%-a csóró diák) En meg kepzeld, azzal jottem vissza hazulrol, es tele volt. Ezt veletlenul jol csinajta a MAV. "

Nem egészen csinálja jól. Az igaz, hogy jelentős bevételhez jut, így ebből a szempontból igazad van, de egy diákjegy Debrecen-Bp között 560 Ft. Ehhez hozzájön a 360Ft.-os pótdíj. Így majdnem 65 %-al többe kerül a diákoknak. Szerintem a többségnek eszébe sem jutna az IC, ha normális, emberi körülmények között utazhatna a gyorsvonaton. De ahogy a MÁV közleményében is olvasható:

IDÉZET:
>>Az InterCity mentesítő - vasárnaponként - Nyíregyházáról 17 óra 15 perckor indul Budapestre, a Nyugati pályaudvarra. A mentesítőre természetesen IC-pótjegyet is váltani kell. A vasúttársaság reményei szerint ez a mentesítő járat enyhíti a vasárnapi zsúfoltságot Nyíregyháza-Budapest között. <<

"TERMÉSZETESEN" aki nem akar állni, és nyomorogni az fizessen IC pótdíjat. Ezután jönnek majd a statisztikai eredmények, hogy népszerű az IC és abból még több kell. Mellesleg mit mentesítenek? Az IC-t vagy a gyorsvonatot? Nem hiszem, hogy az IC-n volt a zsúfoltság...

Előzmény: Ifjuindy (25775)
BAKTER Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25829
RENDKÍVÜLI ESEMÉNYEK FEBRUÁRBAN:

2001.02.01. 07:10

Hegyeshalom áll.-on az M44-132 psz. mozdony, a furohaz teruleten,
atallas kozben 1 forgovazzal siklott.
Gep beemelve:10.20'.

2001.02.02. 17:27

A 39933 sz. vonat /Bz-223-224 Gencsapati-Also es Kamon mh.-ek kozott a 152 sz. szelvenyben 17.27-kor elgazolta ..........lakost aki ongyilkossagi szandekkal a vonat ele lepett. A nevezett a helyszinen eletet vesztette.A vonat a rendorsegi helyszini vizsgalat utan 19.27-kor indult es 19.32-kor 120 perc kesessel erkezett
Szombathely allomasra.
A baleset miatt elmaradt a 39936 es 39911 sz.
vonat , es a 39933,39918,39901,39928,39921 sz.
vonatok osszesegeben 5 vonat /251 perc kesest
kapott.

2001.02.02. 20:48

Nyékládháza áll.-on az IC508 (V43-1036) halalra gazolt egy gyalogost,aki tiltott helyen tartozkodott. Az utasok atszallitva a 35118sz.vonatba.
Keses:IC508+95',35118+12',5148+20',5328+17'.

2001.02.03. 17:23

A 14733 sz. vonat Mezőtur allomason kihaladas
kozben halalra gazolta ........ la-
kost.
Az esemeny leirasa: Mez"tur allomas III. sz. va-
ganyara jart be a 373-2 sz. vonat, mogotte atja-
rasra nem kijelolt helyen akart atmenni a gyalogos, akit a IV. vaganyon athalado 14733 sz. vonat elgazolt.
A rend"rseg helyszinelese utan a vonat 18.38'-kor
65 perc kesessel indult tovabb.
A 7311 sz. vonat 5 perc kesest szevedett.

2001.02.04. 00:30

Csurgo-Gyekenyes all*-ok kozt a 8284 sz. gepmenet
V43-1081 a 912-913 sz. szelvenyben szarvast
gazolt.

2001.02.04. 22:35

Biharkeresztes 10-12 valtok kozotti teruleten
tolatas kozben egy fedett rakott 2 tengelyes ko-
csi 2 tengellyel kisiklott. Elzarva a IV, V, VI,
VII,VIII, IX vagany Mezopeterd felol.
A tolatast a 407-2 sz. v. erkezo gepje M 41 2145
vegezte.
A vizsgalat megallapitasa szerint az ok: a 10 sz.
valto alavaltasa. A balesetben megrongalodott a
33 80 781 1654-2 sz. kocsi is.
A 10 es 12 valtok bemerve: 03.00. /forgalombiztos
A 10-12 valtok kozott tovabbi intezkedesig a PFT
20 km/o sebessegkorlatozast rendelt el 04.00-tol
a palya rongalodasa miatt.
A kocsi beemelve: segellyel 05-en 02.35.

2001.02.05. 03:42

A IV-ik vaganyra erkezo 5470 sz vonat,Bz 307
1 vegen a jobb oldali palyakotro megserult
a sinre kerult ismeretlen targytol.

2001.02.05. 05:01

Tolatas kozben az m471017,m431085 sz. mozdonyok
erosen rajartak a 30810 sz.vonat (BZ369) szerel-
venyere.Kovetkezmeny:BZ369 javit.Keses:+8

2001.02.05. 11:50

Rakoshegy-Rakos allomasok kozott, a bal vaganyon
kozlekedo 3357 sz. vonat, az AS 32 sz. sorompo
teruleten, Suzuki tip. gepkocsival utkozott.
Bdt-404 psz. vezerlokocsi szolg. keptelen,

2001.02.06. 12:45

Gardony es Dinnyes allomasok kozott a jobbvg.-on
kozlekedo 974sz. vonat egy ismeretlen szemelyt
gazolt.
A 974sz. vonat 14:36'-kor +114'kesessel indult
tovabb.
A palya 14:36'-kor szabadult fel.

2001.02.07. 03:25

Ipolyvece-Dregelypalank kozott 32229sz. vonat az
556-557sz. szelvenyekben szarvast gazolt.A Bz 341
nem serult. A szarvast a vaganyrol eltavolitottak.
A 32239sz. vonat az esemenyrol ertesitve lett,de
mivel a szarvas az urszelvenyben maradt a Bz
310-nek a vizcsove eltorott.Segelye:Bz 343.
Keses:32229+15'.32239+15'.
Ertesitve:Cserhat Vadasztarsasag.

2001.02.07. 14:45

Nagyecsedre behalado 36333 sz.v. /BZ 351 / a 223/24 szel
venyben elutotte az elebe lepo rokkant ferfit
Mento fejserulessel es bordatoressel a Mateszal-
kai korhazba vitte. Rendorseg helyszinelt.
Keses: + 57 perc.

2001.02.07. 14:55

Piliscsaba-Pilisvorosvar kozott az IP 2004 az
AS-403 fenysorompoban egy mikrobusszal utkozott.
A fenysorompo rendben mukodott.
Az elozetes informaciok szerint a mikrobusz
vezetoje egy holgy konnyebb,egy fiatal lany sulyos
serulest szenvedett.
A BZ 402-403 az utkozes soran nem serultek.
A palya elzarva. Pilisvorosvar-Piliscsaba kozott
ketto darab busz megrendelve.
A palya a forgalom reszere 16:40'-kor
visszaadva,az IP 2004 16:33'-kor indult tovabb
+98' kesessel.
Keses:IP:2003+31';2004+98';
-Reszlegesen elmaradt:
-2004 P-Ez allomasok kozott.
-2016 Pv-VRV - " - - " - .
-2055 VRV-Pv - " - - " - .
-Elmaradt:
-2013 ;2023; Ez-Pv allomasok kozott.

2001.02.07. 22:10

Kisterenye Gyula -rakodon tolatas kozben a merleg
vaganyon kisiklott a 8255 5470346-2 psz. rakodas
alatt allo 4tg.-es kocsi 2 tg.-el.
Elzarva a merleg vg.
Oka:anyaghalom az urszelvenyben.
A kocsi beemelve, a palya helyreallitva:
-03:501-kor.
A keszenleti szolgalatban levo palyamester az
iparvaganyt a forgalombol kizarta.
Az anyaghalmok eltakaritasara az intezkedes
megtortent,az esedekes kocsi merlegelese a
helyreallitasig felfuggesztve.
8.-án 14.30'-tol a palya jarhato.

2001.02.08. 10:25

Celldomolk szemelypalyaudvaron a kihuzo vaganyban
gepcsere alkalmaval az 594-1 sz. vonatgepje a
V 43-1013 erosen rautkozott az M 41-2182-re, aminek kovetkezteben az M 41-2182 sz. gepnek az utkozoi beszakadtak.
Szemelyi serules nem tortent.Az 594-1 sz. vonatra
a vontatasi teleprol az M 41-2191 sz. gep jart ki.

2001.02.08. 16:33

Vasvar-Pácsony allomasok kozott a 9813 sz. vonat
Bz 252. az 1216 sz. szelvenyben
bivalyt gazolt.A mozdony szoknya lemeze elgorbult.

2001.02.08. 19:31

Salgotarjan-Foter-Somoskoujfalu kozott a 390sz.
vonat ismeretlen nőt halálra gazolt.
A palya 21:30'-kor lett a forgalomnak visszaadva.
A 390sz. vonat +120' kesessel indult tovabb.

2001.02.09. 11:22

Vecses es Ullo allomasok kozott a 262
sz.szelvenyben az Ic 602 sz.vonat egy ismeretlen
not gazolt.
Mozdonyszam: V 43 1143
Az Ic 602 tovabbindult 12.15 kor +49 perc
kesessel.

2001.02.10. 07:50 - 2001.02.10. 13:35 IG.K˘D : BP

Szokolya es Berkenye all. kozott a 32217sz.
vonatbol a BZ-334sz. motor utani 1. mellek kocsi
1 tg.-el kisiklott a 173sz. szelvenyben.
A siklas oka: a 173+71sz.szelvenyben rugalmas nyom
bovules.
A siklott mellek kocsi :5055 2428 675-2psz. be-
emelve:11:50'-kor.
A kozlekedest 1 db. autobusszal fentartva,
Diosjeno es Vac kozott.
13:35'-kor A vagany PgF. reszrol a forgalomnak
vissza adva.
A 172+50 - 174+00 szelv.kozott 10 km/h
sebessegkorlatozas kerult bevezetesre tovabbi
intezkedesig.
Pálya kár: 35 db alj csereje szukseges.
A vegleges helyre allitasig a vagany csak BZ.
motor vonattal jarhato.
A 32217.sz. vonat utasai a vonalon atszallassal
+47' kesessel kozl. le.
Keses:5 vonattal 212';
-reszlegesen elmaradt:
32212 Diosjeno-Balassagyarmat kozott.

2001.02.11. 14:19

Fuzesabony allomas "A" jelu bejarati jelzoje
elott,a rendesen,a jobb vaganyon kozlekedo IC 504
sz vonat, halalra gazolta,a feltetelezhetoen on-
gyilkossagi szandekkal a vonat ele allo,
76 eves noszvaji lakost.
Gepszam:V 43-1146
Keses:+86 perc

2001.02.13. 07:35

Mosonmagyaróvár IV., bal atmeno fovaganyon athalado EC 41 sz.
vonat ismeretlen ferfit halalra gazolt.
Gepszam:OBB 1014-005
Elzarva:Mosonm.-Kimle bal vagany, valamint
M.ovar III.-IV.-V. vagany.
EC 41 sz. vonat tovabb indul:08.47',+69',
Gyor alls. erk.:09.05',+73', gepcsere utan tovabb
ind.: 09.17',+83'.
Az OBB gep szolg. keptelen, mosas, fertotlenites
miatt.
Segelygep:V43-1315.
Mosonm.-Kimle bal vagany jarhato:08.47'.
10.58':Mosonmagyarovar alls. teljes feszultseg-
mentes, fertotlenitesi munkak miatt.
11.30':Felsovezetek visszakapcsolva, az allomas
valamennyi vaganya jarhato.

2001.02.13. 20:50

Buk-Acsad allomasok kozott a 766 sz. szelvenyben
a 39718 sz. vonat Bz 252 vaddisznot gazolt.

2001.02.13. 21:05

Veszprem -Herend allomasok kozott a 14901 sz.
vonat V 43-1134 szarvast gazolt.A futesi csap
megserult.

2001.02.14. 09:20

Mezőfalva áll.-on tolatas kozben a kirakasra elokeszitett rakomany megrongalta tolatomozdony(M62110) jobboldali
homlokablakát.

2001.02.14. 17:45
Kaposvar-Mernye all.-ok kozott a 38316 sz.vonat
ismeretlen ferfit gazolt.Gepszam:BZ270
Mozdonyvezeto szerint a ferfi ongyilkossagi
szandekkal fekudt a vonat ele, ami mindket labat
levagta.
A rendorseg a vonatot 20:15-kor engedte tovabb.
Keses:+150
A 38316 20:20-kor erk. Mernye, a rendorseg meg
feltartoztatja a vonatot jegyzokonyvezes miatt
20:40-ig. Az utasok atszalltak a "R" 38318-ba.
38316 21:15-kor tovabb 38318 vissz.jelre var
Keses:+149+20+35= 204
A 38341 +28 indult Siofokrol /Bz239 Bsz-rol erk/,
Tab-rol 38316-nak fordul.

2001.02.15. 11:00
Tapolca es Badacsonytordemic-Szigliget allomasok
kozott a jol mukodo As-1159 sz.fenysoromponal a
9705 sz. vonat /M41-2150 /mozdonyanak hatso forgovazanak utkozott
egy Renault tip. szemelygepkocsi.
Az utkozes a gepkocsit az elso szemelykocsinak vagta , ami kovetkezteben a mozdonylepcso es a homokolo a mozdony ala gyu-
rodott , szemelyi serules nem tortent.A fenti ok
miatt a mozdony szolgalatkeptelenne valt es le-
pesben visszatolt Tapolca allomasra , erkezett
11.47-kor.A 9705 sz. vonat az 50 55 1027090 1 sz.
szemelykocsi kisorozasa utan az M41-2149 geppel
12.00-kor 65 perc kesessel indult Tapolca allo-
masrol. A 9712 sz. vonat Badacsonytordemic-Szig-
liget allomasrol 11.49-kor 42 perc kesessel in-
dult.

2001.02.16. 00:20

Redics allomason 39021 sz. vonat gepje M47-2041
koruljaras kozben az 1 sz. rugos valton 1 tg.-el siklott. Vonat-
forgalomban fennakadas nem tortent

2001.02.16. 13:48

Hodmezovasarhely-Népkert - Mártely allomasok
kozott a 7225 sz. vonat a 339 szelvenyben (nem
utatjaroban) egy motorkerekparjat a sineken attolo
ferfit gazolt. A ferfi az urszelenybol kiugrott,
szemelyi serules nem tortent.
A mozdony palyakotroja serult, szolgalatkepes.
Mozd.: BZ-128
A motorkerekpar eltavolitasa es a rendori
helyszineles utan tovabbindult: 15.35-kor
Kov.: 7225 +107'
7224 Martelyon var: +104'
Elm.: 7224 Hmvhely - Mako
7253 Mako - Hmvhely
A baleset soran az AS-330 sz.fenysorompo szig.sin
csatlakozo kabel megserult,ezert a sorompo hasz-
nalhatatlanna valt.Helyreallitva:17.30-kor

2001.02.16. 15:10

Szemeretelep-Vecses allomasok kozott a 2624 sz.
vonat egy ismeretlen szemelyt halalra gazolt a
171 sz.szelvenyben a jobb vaganyon.
A bal vg.jarhato,technologiai lassujel bevezetve.
Szerelveny:Bdv 003.
16.30'-kor a helyszineles befejezve.
A jobb vg.a forgalomnak visszaadva.
Keses:IC 626+8',IC 706+7',IC 703+3'.
A 2624 sz. vonat Vecses-Monor kozott reszlegesen
elmaradt.Utasai a 2616sz. vonatra szalltak at.

2001.02.16. 21:25

A 2011sz. vonat Obuda-Angyalfold kozott az Eszaki
osszekoto vasuti hid elott egy ferfit halalra
gazolt,Aki ongyilkossagi szandakkal ugrott a vonat
ele.
A 2011sz. vonat 22:50'-kor indult tovabb +91'
kesessel.
A palya 23:05'-tol jarhato.
Keses:2011+91'.2058+88',2021+50'.

2001.02.19. 22:58

Kispest es Pestszentimre felso kozott a 2848sz.
vonatot tovabbito M41-2102psz. mozdon ismeretlen
szemelyt gazolt a Meta uti feluljaro kozeleben egy
gyalogos labirintusnal.
A gazolas a 121+84sz. szelvenyben tortent.
Az elgazolt szemely ongyilkos lett
A 2848sz. vonat 00:10'-kor+62' kesessel indult
tovabb.
A palya felszabadult:00:20'-kor.

2001.02.20. 07:20

Tapioszentmarton-Farmos kozott a jol mukodo
As.545 sz sorompo kozeleben a 3380 sz.gepmenetben kozlekedo V43 2256 psz.gep egy ismeretlen ferfit elsodort.
A ferfi feltehetoen ongyilkossagi szandekkal
lepett a kozlekedo gep korzetebe,es konnyebb
seruleseket szenvedett.
08.15'-kor a jobb vg.a forgalomnak atadva.

2001.02.22. 09:00

Kurd all-on a 82555955959-6 sz ures Eas kocsi a
szertari rakodo vaganyon idegen fel altal tortent
mozgatas soran 1 tg-lyel siklott.
A mozgatashoz nem kert engedelyt
Beemelve:12.00-kor

2001.02.24. 03:04

Erd feso MH. az AS-160sz. fel es feny sorompoval
fedezett utatjaroban a 89242-1sz. vonatot
tovabbito V43-1352psz. mozdon egy ismeretlen
szemelyt gazolt.
A vonat 04:16'-kor indult tovabb +72';

2001.02.24. 18:50

18.50 Sostohegyen athalado 63215 sz.vonat
(V43 1107)egy fiatal ferfit, halalra gazolt.

2001.02.25. 06:47

Zalaszentivan allomason 6.47-kor a 9830 sz. vonat
/Bz 263/ razaras kozben erosen rautkozott a 9859 sz. (Bz 350) vonatra.A Bz 263 sz. gep szinkronkabele kiszakadt.

2001.02.25. 17:15

Balatonszentgyorgy allomasra behalado 8801
sz.vonat M 41-2109 a jol mukodo fenyfel sorompoval fedezett /Sr
1/atjaroban utkozott egy szemely gepkocsival.A szemelygepkocsi vezetője a baleset kovetkezteben megserult.

2001.02.25. 17:15

A Balatonszentgyörgyre behalado 8801.sz.vonat az Sr1 sz.feny-felsoromponal utkozott egy szemelykocsival. A sorompo jol mukodott. A szemelygepkocsi vezetojet a marcali korhazba szallitottak.
Késés: 8801+52.204+18.IC1871+39.853+56.1863+42
866+26,38916+46

2001.02.25. 17:59

A Balatonfenyvesre behalado 20830.sz.gepvonat V43-1073 a IV.-ik
vaganyon /allomas kozepen/ egy ismeretlen ferfit
halalra gazolt.Palya felsz.18.30-kor.8806+19

2001.02.26. 07:46

a Bp.-Zugló mh.-re behaladó 2822. szamu vonat ismeretlen ferfit gazolt.
A ferfi a helyszinen elhalalozott.
Varosliget-elagazas-Kobanya-teher jobb vagany
elzarva, bal vagany jathato.
Gepszam: M412110.
A 2822. vonat a helyszinrol indult 08.40'-kor +53'
kesessel.
Keses.: Ic627.+3',Ic619.+6'

2001.02.26. 11:10

Abony-Cegled kozott a bal vaganyon kozlekedo 6207.
szamu vonatnak jolmukodo fenysoromponal
a mozdonynak utkozott egy kisteherauto. Azutkozes kovetkezteben a
kisteherauto a vonat ala sodrodott, a gepkocsiban
a vezeto tertozkodott aki sulyosan megserult, a
mentok az ugyeletes korhazba szallitottak.
Gepszam.: V63020.
Elzarva Abony-Cegled bal vagany a jobb vagany
jarhato.
A 6207. szamu vonat a helyszinrol 12.10'-kor
folytatta az utjat.
A mozdony menetiranyszerinti hatso forgovazat
alegfekberendezesek meghibasodasa miatt le kellett
selejtezni.
6207. vonat Cegledrol vonatvizsgalat uta,
12.38'-kor +85' kesessel indult.

Ifjuindy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25828
division by zero

"pláne ha nem daraboltak volna össze jó pár tucat személykocsit..."

Bizony mekkora igazság!
Szvsz nem kell azonnal leugatni az embert, és nem folyton az unásig ismert kifogásokat kell szajkózni (vagyis hogy nincs kocsi), hanem tenni kell érte, hogy legyen! Vagy pedig nem kell sírni, hogy az utasok elfordulnak a vasúttól!
Szerintem ennyi a rákfenéje a dolognak, és ezzel részemről lezártnak tekintem a vitát, mert e téren nem vagyok meggyőzhető a dolog ellenkezőjéről!

Más: nagyon szépen kérem a többi szegedi "kollégát", hogy írjon már valamit arról a nyamvadt algyői vasúti hídról! Igaz e, hogy festették (én nem vettem észre) és ha igen, melyik részét? Lesz e hídterhelés?
Köszi!

Pali

Előzmény: division by zero (25819)
Törölt nick Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25827
Lenne egy kérdésem: A DB 445-ös illetve 450-es motorvonatairól és a DB 146-os villanygépekről tudna nekem valaki bővebb információt adni? Előre is köszönöm.
FOMA Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25825
"Ha jól emléxem felsőgallára a menetrendváltástól nem lesz vonat.
Apropó: ez a szakasz villamosított vagy nem? "

Igen.

Előzmény: névtelen (25824)
névtelen Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25824
"Tatabánya-Alsógalla-Felsőgalla-Bicske-Kelenföld-Bp Déli."

Ha jól emléxem felsőgallára a menetrendváltástól nem lesz vonat.
Apropó: ez a szakasz villamosított vagy nem?

Egyébiránt tetszik az ötleted.

Előzmény: v_peti (25800)
Carpy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25823
Takilaci freemailes cimevel problemak vannak, javaslom aki el szeretne ot erni, hasznalja a masikat, illetve a telefont.
Előzmény: chrta (25820)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25822
Az illető docens úr arra kért, hogy mondjak KONKRÉT VONALAT, amire ki lehet dolgozni valamit és csak a paramétereket kelljen megváltoztatni.
De kérlek ebbe most ne menjünk bele, mert ez vasutas topic, meg mi marad nekem nyárra...

(Most már elintézem, hogy legyen dödölle Valkonyán! Akkor aztán bezabálunk...)

Előzmény: Carpy (25815)
werner Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25821

Újabb képek a Gigant Club szerveren.
Köszönet czzf50-nek és rm40-nek!

chrta Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25820
off
takilaci!
nézd meg a postafiókodat, mailer damon"" szerint betelt! nem tudom elküldeni a közl.politikát, pedig sürgős lenne..
GEORGIE! felség, mél ment indexes címre..
maradok hűséges..
Kátya
division by zero Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25819
pláne ha nem daraboltak volna össze jó pár tucat személykocsit...
Előzmény: Ifjuindy (25818)
Ifjuindy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25818
És valahány vasutassal beszéltem, kivétel nélkül mind azt mondta, hogy igenis lenne kocsi vasárnap estére is, csak oda kellene figyelni az elosztásra!
Ennyit a tájékozódásról!

Pali

Előzmény: Ifjuindy (25817)
Ifjuindy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25817
gfeca

"Na ne, EMBER, gondolkozz.........vagy legalább próbáld meg!

De ha ez sem megy akkor tájékozódj mielőtt ennyire sarkítasz!"

Nos lehet, hogy egy kicsit az indulat is beszélt belőlem, de hogy simán össze lehetne szedni még 5 kocsit a 16301-hez, az biztos! És kíváncsi lennék, ha Te ott álnál a hidegbe, és meg kellene rohamoznod a vonatot, hogy egyáltalán le tudj ülni, akkor miként GONDOLKODNÁL!
Egyébként a Debrecen-Szeged vasárnap esti busznál MINDIG le lehet ülni, MINDIG meleg van, és a lámpák is MINDIG égnek!

Pali

Előzmény: gfeca (25810)
hmsoft Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25816
Sziasztok!

...lóhalálában bepótoltam pár nap elmaradását (olvasásilag), tehát:

takilaci vs. kkalmi:
OFF
A diktatúráról csak annyit, hogy első ránézésre az is relatív, kinek sz@r. A diktátornak vélhetőleg nem. Aztán rájövünk, hogy mégis, mert ő meg egyfolytában attól f@sik, hogy kinyírják. Vagyis: a diktatúrában mindenkinek sz@r. Akkor ezexerint a demokráciában meg mindekinek jó? Vagy mégsem? :)))
Mellesleg, takilaci, ez tényleg kicsit erős volt. Ha valaki vasutas, mindent a vasút körül képzel el. Szakmai ártalom, meg kell tudni érteni. Mindenki így van vele, aki szereti a szakmáját.
ON

nohab-vásárlás:
Próbáltam kártyával fizetni, de nem jutottam el odáig, pedig tizet akartam venni a Tizesből. (Gondolom a másik kilencet ez esetben legyártották volna nekem...) Na nem folytatom tovább, ez tényleg rossz vicc.
Egyébként a kért összegeket összevetve az IP-árakkal: Tehát durván 50 millkóból elkészül egy Bzx-ből az IP vezérkocsi. Kb. ugyanekkora összegért kapok két Nohabot, amelyek ugyan öregek és lehasználtak, de kettőből még mindig tudok csinálni egyet (néhány szakit megfizetek pár hétvégére), ami egy darabig működőképes lesz, és egy csomó mindent el tudok vele vinni, szemben a Bzx-szel, ami adott esetben max. arra jó önmagában, hogy megkérjem az utasokat, ugyan húznák már maguk után... Szóval a Bzx-felújításhoz képest nézve nem is drága.

mdbz:
Az újabb királyházai képeken van 2 db. CsME3 nehéztolató. Hát, fakulnak rendesen... Bár mint tudjuk, a festékkel védett felületeknek van egy ilyen tulajdonsága, ha mondjuk évekig nem nyúlnak hozzájuk. (Pedig milyen szépek ezek a gépek, amikor gondozva vannak... Szerencsére nemcsak az ukránok rendelkeznek ilyenekkel.)

hm

Carpy Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25815
Azok utan, amit en az opkuttal szenvedtem, egy rossz szot sem mernek ra szolni! :-)
Valoban hasznos tudomany, csak megvannak az alkalmazasanak a korlatai. Amikor a docens ur azt mondta Neked, hogy az optimum valoszinusege egyenlo a 0-val, es csak kozelitheto, azzal szerintem finoman utalt arra, hogy ugyan kidolgozhatunk egy rendszert, ami kozel optimalis, de azon csak a helyszini adottsagok figyelembe vetelevel lehet majd finomitani, es megtalalni a nem matematizalhato optimimot. Biztos vagyok benne, hogy meg lehet oldani erzesbol olyan dolgokat, amiket tudomanyosan nem. Ezt akar peldakkal is tudom bizonyitani.

Itt van peldaul a dodolle esete. Egy ra alkalmazott opkut modell alapfeltevese, hogy Carpy nem tud sutni/fozni. Ebbol kiindulva akarmilyen egyeb valtozokat be lehet vonni, a vegeredmeny az lesz, hogy Carpy nem fog dodollet sutni Valkonyan. A helyi adottsagok figyelembevetelevel viszont megis elkepzelheto, hogy Carpy megprobalja a lehetetlent, es dodollet sut. Ket kimenetel lehetseges: eheto, vagy ehetetlen. Tulajdonkeppen mindketto optimalis :-))

Előzmény: Vaskalap kartárs (25813)
FOMA Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25814
Vaskalap kartárs!

Mail ment.

Előzmény: Vaskalap kartárs (25812)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25813
Carpy!

Ne felejtsd el!
AZ OPTIMUM VALÓSZÍNŰSÉGE EGYENLŐ A NULLÁVAL.
Ezt nem én mondtam, hanem a hozzáértő. Nem lehet bedolgozni a kritériumokba minden általad felsorolt szempontot. De jó közelítéssel megoldható a feladat. Nekünk az a feladatunk, hogy ezeket meghatározzuk, azaz jelentsük ki mi a cél és a cél elérésével kapcsolatban milyen eszközöket engedünk meg vagy zárunk ki. Már vázlat formájában írtam is valamit.
Nem úgy állítottam össze, hogy én-most-a-buszt-leradírozom-a-föld-szinéről.
A matematika természettudomány, az operációkutatás pedig ennek egy alkalmazott formája. Nem hülyegyerekek szórakozása a számokkal, hanem komoly haszna van. Az igaz, hogy az optimumot csak megközelíthetjük; el soha nem érhetjük. De amit nem lehet megoldani tudományos módon, azt manuálisan (érzésből, helyi szinten)sem lehet. Ne felejtsd el, az ember nem Isten. Csak KÖZELÍTENI tudunk. Bővebbet majd Valkonyán...

(Tényleg kéne egy kis dödöllét enni!)

Előzmény: Carpy (25809)
Vaskalap kartárs Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25812
Tudsz dödöllét készíteni? Mert akkor lesz az is!
Meg krumpliprósza, tökösmákos rétes stb.
Előzmény: Carpy (25806)
gfeca Creative Commons License 2001.02.26 0 0 25811
Ami kimaradt:

"megyek busszal, ahol lehet ülni, meleg van, pontos, és ég a villany is! "

Na erről megint lehetne mesélni, de az már egy másik Topic témája........
OFF
Pl. ma hajnalban a 4.40-es busz 5.00-kor, hidegen, tömve jöttés a villany sem égett..( bár ez nem volt problema, mert lehetett pihentetni a szemünket.....)
ON
gfeca

Előzmény: Ifjuindy (25808)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!