Ne az régi cuccokat szidjad a cudar hangzások miatt! Szar hangot bármiből lehet csinálni...
Mindamellett, hogy én őszintén szurkolok a line6-nek, részemről a régi cuccokat kedvelem, effektekből is az analógokat, vasút-megoldással. Megtehetem, mert eddigre sikerült összeszednem azt a cuccot, ami úgy szól, ahogy azt mindig is akartam, és amiből mindazt a hangzást elő tudom szedni, ami kell nekem. Anno persze főleg Hendrix miatt kezdtem errefelé mászni, de mára nagyjából kialakult az elképzelésem arról, hogy milyen zenét akarok játszani, és az ehhez illő hangot kerestem.
Ami ez után következik, az színtisztán ízlésbeli kérdés. Szerintem a jó hangzás alapja egy jó hangú, karakteres gitár és egy szinténcsak jó hangú karakteres erősítő, amit hogyha egy darab kábellel összekötsz, kapsz egy minőségi hangzást, ami él, amiből építkezni lehet. Egyszerűen azért használok analóg effekteket, mert eddig akármilyen digitális cuccot kipróbáltam, pont az előbb említett karakter tűnt el (pl. az enyhén túlhajtott régi típusú csöves erősítő dinamikus reakciója egy jó gitár hangjára), míg egy jó minőségű analóg effekt hozzátesz a hanghoz. Ugyanez a helyzet a csöves előfokos digitális effektekkel is.
Ez az örökös harc hiábavaló, minden technológiának megvan a maga előnye. A digitális programozható, jobban vezérelhető, olcsóbb, bizonyos effektek könnyebben és jobban felépíthetőek benne, stb. Az analóg cuccok viszont jobban szólnak, feltéve, ha jó minőségűt vásárolsz, ami viszont már többe kerül, mint digitális megfelelője. Amúgy is, ha stúdióba mész, a zengetőt, meg a delejt, meg egy rakás hasonló effektet az erősítő elé nyomott mikrofon után kapod, egyszerűen azért, mert így szól jobban, és így illik a komplett hangfelvételbe.
A line6 úttörő, és nagyon fontos munkát végez, és ha lesz rá pénzem, én is bevállalok valamit tőlük, de tartsuk meg annak, ami: szimulátor, ami arra jó, hogy sürgős stúdiómunkánál gyorsan, olcsón drága és jó hangzást csináljunk, ami már majdnem. Tényleg qrva jók ezek a cuccok. De mivel a zene nem függetleníthető az érzelemtől, remélem elhiszed hogy nem ugyanolyan érzés egy jó gitáron és erősítőn, jó gitárládákon keresztül élőben játszani, mint annak a szimulált változatán, monitoron hallgatva. Szerintem a jó hangzáshoz hozzátartozik, ahogy a gitár és az erősítő reagál egymásra. A gitár a te játékodra, az erősítő a gitárra, a gitártest a hangszóróból kijövő hangra... stb. stb. Ezt lehet mesteri fokon szimulálni, de az érzést soha, a hangzást pedig nagy sokára lehet tökéletesen visszaadni.
A nagy baj az, hogy a legtöbb kezdő gitáros úgy kezdi, hogy kell valami gitár, meg valami hangos erősítő, meg egy torzító is kell, meg olyan repülőgép-effekt, és a Jimi valami pedált is rugdosott, és neki is fehér gitárja volt, ja. Azután, mivel kevés pénze van, mindenből megveszi a szart (tehát nem a "kevesebb néha több" elvet követi), és boldog a betyármetál Zs-dúrjával, osztán a haverokkal elkezd jó hangosan próbálni, és amikor már minden annyira kása, hogy nem hallatszik, hogy a dobos kezéből elszállt a verő, akkor elégedetten meghúzzák a Kőbányait, hogy "de jót muszikáltunk"! Jó esetben idővel az illető igényesebbé válik, fejleszteni kezd, és zenélni is megtanul. Rosszab esetben nem, és a bivalybasznádi rokkfesztiválon megy a mennybe, miközben Halleluja helyett dzsigadzsiga szól.
Na ja. Visszatérve az effektekre, szerintem az ideális megoldás egy digitálisan vezérelt analóg multieffekt lenne, amit úgy lehetne programozni, ahogy akarsz, de a hangzásba nem teszünk sehol átalakítót, csak 1. oszt. analóg áramköröket, mondjuk VCAkkal megoldva a vezérlést. (Zengető ebbe persze nem fér bele, de mint mondtam, szerintem annak az erősítő után a helye). Csak egy ilyen cucc túl drága lenne, úgyhogy vsz. nem is nagyon fogja senki kifejleszteni. Ha megnézed a stúdiótechnikát, ahol megengedhetik maguknak (mondjuk nem ebben az országban), analóg cuccokkal dolgoznak, csak éppen az árkategória nem egy demóstúdiónak felel meg, mert csak a pult került 3 millió dollárba, és egy jó 24 sávos analóg magnó sem olcsó. A digitális cuccokat meghagyják arra, amire való: utólagos effektezésra, editálásra.
De a lényeg, hogy mindenki találja meg a neki kellő hangzást, ha ultraclean angyalkórusos spacehang, akkor azt, ha 11-es gain kivágott közepekkel, akkor azt.
Szerintem pont arra jó ez a fórum, hogy tapasztalatcsere folyjon, és mindenki tanuljon a másiktól, és ha már vannak még olyan öngyilkos egyedek, akik egér helyet pengetőt ragadnak, akkor azt tanulják meg használni minél jobban.
Nem hiszem, hogy az RPS ne lenne jo Floyd Rose-hoz, de a lényeg, hogy kifejezetten a vintage jellegű tremolóhoz ajánlott, mert azoknál a szakadás az esetek döntő többéségében a húr végén, a kis golyónál jelentkezik. (Nálam a döntő többég = 100%). Nos, mivel a FR használók nagy része a magas húrárak miatt a húrt a kulcs felől fűzi be, így a golyónál lévő megerősítéssel sokat nem ér, mert ott gyakorlatilag soha nem lesz terhelve a húr.
Tehát a lényeg: jó a FR-hez is, csak értelme nincs :)
Én egy éve Line6 POD-ot használok!
Nagyon átvertek szart se tud! :o)))
(Csak ne élvezném annyira amit tud... izé elszóltam magam)
Akarom mondani : Szerintem a modellezéses módszernek nincs jövője! :o)
Csak a full-csöves régi motyók meg a mikrofonozás, az a tuti! No meg a kisvasút ! nincs is jobb, mint 5 effekt 100eFt-ért és nincs macera a sok kombinált effektel: egyféle beállítás mindegyiken, az is éppen elég sok, mert hát én gitározni akarok nem gondolkodni! Ja és sok elem és táp, naés az örökös alapzúgás probléma nélkül se tudom elképzelni a gitárhangzásomat!
Aztán az új pick-up is remélem jó lesz végre ,ami a hónapban már a harmadik, mivel keresem a Hendrix , a Satriani, a Gary Moore, Al Dimeola és a Pink Floyd gitárhangot egyben!
Azért vettem meg a legolcsobb MARSHALL-t is hisz ők is MARSHALLT- használnak, meg a gitárismerőseim is azt mondták hogy ilyet vennének, ha lenne pénzük, hát most csak irigykedjenek! Bár most lehet ,hogy Léni-klippet veszek,mert az olcsóbb és úgy szól ,mint a disznó, bár azt nem tudom, hogy ez jó vagy rossz, mert nincs összehasonlítási alapom!
De végre elértem a célom! Végre összeállt a motyóm és én leszek a leghangosabb a próbán, igaz az elején csak halkan aztán egyre hangosabb leszek, ha többiek is feltekerik! És mostmár ahelyett, hogy otthon gyakorolnék és megirnám előre a dalok témáit végre körbe körbe órákon keresztül játszhatjuk az éppen imprózott 3 hangos témát , azt várva, hogy 5 óra múlva egyszercsak kész a dal!Még soha sem sikerült , de szorgalmasok vagyunk! Bár lehet, hogy az az oka, hogy néha nem kések el próbáról és túl rövidek a szünetek a próba alatt, amikor is végre eldönthetnénk, hogy mi legyen az új nevünk, mert a régi szar!
De nem baj hamrosan elkészül az első számunk amit 3 éve gyakorlunk és ha elindulunk a tehetségkutatón , akkor a sok okos és pártatlan ember végre felfigyel ránk és nyerünk fél óra stúdióidőt! Aztán elmegyünk a következő tehetségkutatóra is , aztán a következőre aztán elmegyünk koncertezni , ahol majd mások számait játszuk, majd lesz közte egy saját , aztán kettő és végül csak a saját számainkért fognak jönni a rajongók! Ha kész a demónk, akkor a beküldjük a Kiadónak, aki végre a mi zenénket várja és akarja eladni az embereknek a Madonna és B. Spears és a tuti jövedelmet jelentő külföldi PopSztárok helyett! Hisz ott csupa zeneértő és a hazai zenei nevelést szemelött tartó ember ül, akiket csöppet sem érdekel a pénz!...
Bocs
És nem értem, hogy miért akad bele véletlenül a pengető az A helyett a H -ba és nem értem miért mondják, hogy hamisan nyújtok, amikor heti 10percet gyakorolok?
utoljára amikor vettem akkor 2500 volt.. ez volt kb egy éve.. akkor vettem egy marékkal.. egy csomag még mindíg van.. egyszeruen lusta vagyok, és nem szól ez annyira rosszul hogy lecseréljem.. nem szakad nagyon pedig néha megtépem a Floyd Rozit..
A Hughes & Kettner Tubeman Plus tényleg nagyon állat, igaz effektek nincsenek benne, ez csak egy rackes elofok. Három féle torzítás, 4 sávos hangszin.
Három féle kimenet:
- Ha gitárvégfokkra kötöd
- Ha kombóra vagy fejre
- Ha csak simán vonalból használod
(Az utolsó kettohöz csak egy csatlakozó van és egy gombal lehet váltani)
Egy kis felárral kapható hozzá háromgombos lábkapcsoló.
Nagyon király hangja van, rendkívül elégedett vagyok vele.
valami korrekt reverbet, meg delay-t keresek elérhetőbb áron! szerintetek mit érdemes venni? mindenképpen a kisvasút megoldás érdekel, a multieffektek nekem kilőve...! meg izé..., nekem is klipem van 100 w-os 4hangszórós (celestion)ládával..., jójó, de azé önmagában nagyon sótlan...! meg vmi funkos, torzító is kéne..., most ibanez classicmetal van, de az teljesen letekerve is túl durva néha..! electroharmonix small stone-t ismeri valaki? esetleg vélemény...! ja meg vki vegyen meg egy zoom 3030-ast!
Hughes&Kettner Tubeman, ebből van pedálos meg rack-es is. Ez kimondottan csak előfok.
Sansamp, asszem GT2, ez pedálkinézetű, a rack-es változat már komolyabb, gondolom drágább is. Ez is előfok.
A Line6 POD mondjuk kicsit 100 fölött van, de állítólag az a legfaszább, pont ilyen célokra találták ki. Ebben már van pár egyszerűbb effekt.
De pl. a KORG AX1000G-je is tud hangfalszimulált kimenetet, az is még 100 alatt van. Ez komplett multieffekt.
Sok sikert!
Figyusz
u.i.: EMBEREK! Még mindig eladó a Fender Roc Pro 1000-esem, 190-ér!
Hughes&Kettner Tubeman, ebből van pedálos meg rack-es is.
Sansamp, asszem GT2, ez pedálkinézetű, a rack-es változat már komolyabb, gondolom drágább is.
A Line6 POD mondjuk kicsit 100 fölött van, de állítólag az a legfaszább, pont ilyen célokra találták ki.
De pl. a KORG AX1000G-je is tud hangfalszimulált kimenetet, az is még 100 alatt van.
Sok sikert!
Figyusz
u.i.: EMBEREK! Még mindig eladó a Fender Roc Pro 1000-esem, 190-ér!
Üdv mindenkinek, aki tud segítsen!
Olyan multieffektet szeretnék, amellyel aránylag normális hangzást lehet elérni vonalból (vagy fejhallgató kimenetről)
Kb 60-100eFt közötti cuccok érdekelnének.
Fast Fretem nekem is van, de mi ez a ciromsavas valami?
Music Man
Miért nem jó ez a húr FR-hoz? Nem szereti az erős nyújtogatást?
Inorbert
Szerintem létezik több ilyen effekt is (pl. az emlegetett Korg). De nem leszel velük elégedett, mert az olcsó kategóríában ezek késnek és nem egészen valósághű a hangjuk. Szerintem esetleg kéne keresned egy kimondottan erre a célra gyártott pedált - ha van ilyen, gondolom kijön annyiból mint egy egyszerűbb multieffekt. Vagy vegyél egy olcsóbb gitárt és akkor az egyiket ide, a másikat meg oda hangolod.....ahova akarod :o))))
Sanyiriani
152.900 Ft ...volt a hazai márkakereskedőnél 1999. április 27-én. (www.amerika-hangja.hu)
Blind
Annyira tartós ez a készlet, vagy annyira nincs pénzed...mint nekem?? :o)))))))))
"Egy szakmai kérdésem lenne: létezik olyan olcsó kategóriás effektpedál, ami tudja a detune (lehangolás) effektet? "
Hát egy ilyesmi olcsó pitch shifter nekem
is jól jönne, a Korg AX-300G-be van, ha jól tudom.
két zenekarral is játszok, az egyiknél
E hangolás, a másiknál D#.
Floyd Rose-os gitárom van, már egészen megszoktam,
hogy vacakolok egy csomót mikor egyik próbáról
a másikra megyek.
Egy szakmai kérdésem lenne: létezik olyan olcsó kategóriás effektpedál, ami tudja a detune (lehangolás) effektet? Ez azért lenne fontos mert így a gitár nyugodtan maradhat E-hangolásban, miközben a cuccon keresztül már D-ben, vagy még lejjeb vagy. Így nem kell több gitár a különféle hangolásokhoz. Meg a Floyd-Rose-os gityókat nem is egyszerű belőni erre. Más annyira nem fontos, csak ezt tudja biztosan.
Ami a húrokat illeti, én általában Shadow SE9-est használok, mert olcsó (1500 körül van) és kibírja egy hónapig (ekkor szoktam cserélni). Vagy ha nincs, akkor D'addario XL 9-est, mert ez is hasonló. Egyébként a húrokkal is van egy kis problémám: Nagyon hamar pusztulnak a kezemtől, valszeg mert izzad. Erre van valami megoldás? Valami strapabíró készlet kellene, aminek ez se árt. Bár az biztos drágább. De koncertre jól jönne egy ilyen.
Az RPS az ún. Reinforced Plain Strings típus (fekete a papír benne és a megfelelő színnel van írva - Super Slinkynél rózsaszínnel). Használata azoknak ajánlom, akik nem Floyd, hanem hagyományos (vintage) jellegű tremolóval (pl. strato) vagy hagyományos tremolo + wilkinson rendszerű satus kulcsokkal rendelkeznek (mint én).
Ezek a húrok erősítettek és kifejezetten ezekre a gitárokra jók. Én kb. 3 hetente cserélek, mert akkor szokott szakadni (sokat jatszom rajta), és akkor már inkább új szettet rakok fel.
Sajnos a húrok igen drágák (ez 1900 körül mozog az Oroszlánéknál, ha valaki ismer olcsóbb beszerzési helyet, akkor légyszi ossza meg velem/velünk.
Sziasztok!
Ismeri valaki a Marshall Lead 100 -as modelljét? Ez egy fej, négy bemenettel, amiből 2-2 közösitve van bent.
Potik: 2 volume, 1 presence, 1 magas, 1 közép, 1 mély (lehet, hogy még kihagytam valamit?...).
Sajnos a Marshall hivatalos oldalán semmi sincs róla. Ami érdekelne: mit tud, mikor gyárthatták.
Elég öregnek néz ki, és a hátuljárol szinte minden felirat lekopott (az meg látszik, hogy "Made in England by Marshall (Products) Inc.")
Előre is köszönök barmi infot.
A húr témában elég igénytelen vagyok, tehát Fender Original, vagy Super, mert ahhoz jutok hozzá legkönnyebben/legolcsóbban. Vastagság: 9-es.
Egyszer, amikor már nagyon bénán szóltak, kiprobáltam a basszushúroknál szokásos kifőzést (persze csak a vastag húrokon), utána egy hétig még jó hangja volt, aztán kezdett lekopni róluk a fényes nikkelréteg :))
Ezt csak úgy szórakoztatásul...
Tomci: többet gondoltam a Daddarioról, de akkor az ErnieBall vezet. ajánlom Neked vastagabb készletet, az tovább tart.
Minoségmegorzésre van ez a citromsav-alapú folyadék, játék után kell felvinni a húrra, nagyon sokat számít, nekem lételemem, vagy van a viaszos FastFret, attól jobban csúszik az ujjad, viszont egy ido után ragad tole a húr, le kell szedni a citronyos témával. (koncertre jó).
Na én asszem hazamegyek, elvégre péntek van, mindenkinek jó gyakorlást/koncertet/turnét/...
No, ennek nagyon örülök, hogy így rákattantatok a húr témára! :o))
Esetleg az eddigieken túl arról kinek van infója, hogy melyik az a típus, amelyik a legtovább őrzi az eredeti hangzását? (Csórikám vagyok, nincs pénzem túl gyakran cserélni, és a 9-es D'addario készletem ált. max. 1 hónapig szól újszerűen. "A gondos ápolás ellenére.") no persze meg továbbra is jöhet minden infó dögivel! :o)))
SimA
Itt van néhány cím, amit érdemes megnézni. Ezeken nem csak kottákat, de mindenféle tanuláshoz hasznos dolgokat is találsz (az egyik helyen, már nem emlékszem melyikben a keretbe van építve egy hangológép és egy metronóm is - poén!!):
www.guitartricks.com
www.musicplayer.com
www.rifftech.com
Incho:
Ez a link elég királyos!! tudsz még ilyeneket? és milyen szép az a gitár!!! (Figyu, jól láttam hogy az első "prototípus tesztelés"-nél beleakadt Petrucci mester keze az egyik futamba?)
Én ErnieBall Hybrid készletet használok, ami alul 9-es, felül 10-es készletbol áll.(9,11,16,26,36,46). Ez a magasaknál jobb csengést, könnyebb játékot jelent, a mélyeknél meg jó eros, markáns basszus szól. Állítólag a Strat-hoz ez a legelonyösebb. Nekem bejött, de mostanában vastagabb készlet érdekel, mondjuk valami 11-es D'addario.
Ha valakinek van D'addario tapasztalata, irja meg, mert nagyon érdekelne.
Nekem a legjobb TAB-keresonek a www.tabcrawler.com jött be,
ahol rákeresni is lehet, de beturendben is tallózhatsz.
Viszont nem szabad ezeket kp-nek vanni, nem mindig hibátlanok azok a kották.
Srácok!
Most olvastam egy hangszerhírdetést, amit meg kell osztanom veletek, hátha valaki hasznát veszi. Naszóval: eladó egy Laney klipp 60 wattos csöves fej eredeti 200 wattos ládájával egyben 100 eFt-ért. Budapesten, tel.: 30/9-912-679. Nem ingyen reklámról van szó, szerintem ez nagyon jó ár. Ha most lenne rá pénzem, rögtön megvenném.
húrok:
Dean Markley SLP, 10-es
ezt sajna már nem gyártják, legalábbis itthon mindenki azt mondja, már csak egy pár készletem van... (ennek ellenére a hivatalos weboldalon ott virít, most mi van?!) még soha nem szakadt el egy sem(!)
Ezt nickel/acél ötvözetből csinálják (ilyet másnál még nem is láttam), nagyon jó hangja van, és mint említettem, igencsak megbízható.
SimA:
Azért érdemes gyakran cserélni, mert a húr (rendszeres használat esetén az alapos ápolás ellenére is) viszonylag hamar elveszti az eredeti hangját, erejét és rugalmasságát. Tompábban szól dinamikailag és hangszínben egyaránt, kevesebb magassal, rosszabb lesz a hangkitartás és könnyebben törik, mint az új.
Kottákra elsősorban a www.olga.net-en érdemes rákeresni. Itt nagyon sok számot találhatsz, akkorddal és tabulatúrával is. De azt hiszem pont ebben a topikban, vagy a "Segítség, gitározni akarok" (vagy vmi ilyesmi) címűben volt egy rakás link az egyik hozzászólásban.
;)
Hali!
Igen rá nöttem, de sajna eddig csak (1 év)klasszikusokat tanítottak a zeneiskolában és azokat hiába játszom torzítóval semmi rockos hangzást nem tudok belolük kihozni.Néhány skálát gyakoroltam és a Deep Purple:Smoke on the Water bevezeto néhány akordját,amit mindenkivel megtanítanak az elso alkalommal a haverok. Annyit azért sikerult elérnem,(akaratlanul)hogy a fiam berontott a szobába, hogy halkítsam le a hifitornyot mert tanul. Az álla pedig leesett, hogy nemis a hifi szól hanem a gitár. :))
Az üzleti ügyeim sajna nem mindig ilyen sikeresek, de remélem a javulás utjára léptem.
Miért kell ilyen surun húrt cserélni?
Ha valakinek vannak egyszerübb rockzenei akordos kottái, vagy tud egy jobb muködo linket, segítsen már! Régebbi slágerkre gondoltam pl.Deep Purple; Zeepelin; AC/DC; Stones stb.
Dean Markley 9-es. De most át akarok nyergelni a 10-re, mert dögösebb soundot akarok, meg nagyon mászik a kezem a 9-esen, nem üt vissza eléggé. Általában 1,5, max 2 havonta cserélek húrt, de van, hogy sűrűbben, mondjuk egy húzósabb koncert után. Általában minden második, harmadik bulin elszakítok egy-két húrt. Ezért is kéne a 10-es.