Nekem van egy olyan sanda gyanúm, hogy nemsokára (EU, Schengen) határorizet stb. céljaira sürgosen be kell majd szereznünk egy nyugati gyártól néhány speciális járorhajót...
OFF, de ahogy megszüntették Pápát, máris leültek F16-os ügyben tárgyalni.
Ez nem lehet véletlen.
Csak azt nem értem, minek ehhez elotte rombolni?
FOMA,
Köszi az infokat! Fényképek ügyében megkeresnélek magánban.
Lehet, hogy keverem a Sellot meg a Jókait?
Rossz hír:
most nézegetem az elkészült felvételeket és megdöbbenve látom, hogy a Badacsony katamarán, amely Fonyód és Badacsony között ingázik, elég randa Pannon Praktikum festésben díszeleg tetotol talpig. Szvsz eléggé oda nem illo. Hogy az ég rogyna a PGSM összes reklámosára!
Ez új! Eddig csak a MAHART Passnave Kft. hajóival utaztam.(Óbuda, Szentes, Csege, Hegyalja) illetve a Szegedi Vízmű Odessza és Tiszavirág motorosaival. (Mindekettő magánkézben van azóta.)
Sajnos a Tiszai hajózásban nem vagyok otthon, de egy hajós kollégám, most jött fel Bp-re vezetni, majd tole érdeklodök.
Annyit tudok, hogy egy Admiralitás Kft. vizibuszokat üzemeltet a Tiszán, és óradíjban adja ki létszámtól függetlenül oket.
Van köztük, ami már étteremnek van megcsinálva. Bár szerintem a cián és nehézfém story most betett egy kicsit a forgalmuknak.
"Leyo válasz erre | adatok | e-mail 2000-08-29 16:31:50 (16014)
Sziasztok!
A hajós témához (kis dunai átkelôhajók):
a Sólyom nevezetüt (Hárosnál teljesített szolgálatot) jelenlg az apósom birtokolja. A hajó sok évig Tömörkénynél volt jégtörô egy ottani halastavon, 90 körül vette meg, mint ócskavasat, aztán felújította, jelenleg Csongrádon szokott leledzeni. A halyó eredetileg 34 személyes volt + személyzet.
A katalin II. a szarvasi arborétumból indul, és oda is tér vissza az út végén, de ki lehet szállni a Ciprus étteremnél is a hídnál a visszaúton. A jegy tavaly 300 Ft körül lehetett, de megkeresem majd őket. Az útvonala fix, először elmegy a történelmi Mo. közepét jelző emlékműig, aztán fordul és elmegy a közúti hídig, újból forduló és vissza a hajóállomásig. Mi egy kis extrát is kaptunk, mert a tulajdonos (egyben vezető) mondta, hogy még várunk egy csoportot, addig ő elmenne ebédelni, ha akarunk beülhetünk. Naná, hogy beültünk, átmentünk a túlpartra, megvártuk az ebéd végét és vissza a csoportért. A hangulat jó, a tulaj valaha tengerész volt, egyébként meg végigpoénkodja az utat. Ja, és vezetni is enged!
Még egy érdekesség, hogy a hajó mellé van kötve egy motorcsónaktest, oda is ki lehet ülni.
A Sellő kalandjáról nem hallottam, de a Jókai jelenleg is az árvízkapunál vesztegel az alacsony vízállás miatt.
Drávaszabolcsról annyi, hogy szintén egyórás sétautakat szervez a harkányi IBUSZ iroda, ott lehet jelentkezni. Tavalyelőtt busszal és ebéddel együtt 2.500 Ft/fő volt. Jövőre Barcs is szeretne hajóállomást, ha minden igaz Barcsig fog menni a hajó.
Tokaj-Sárospatak:
Kónya Bélát kell felhívni a 47/352-937 telefonon, ő megmondja, hogy mikorra van csoportos foglalás, ahhoz lehet csatlakozni. A jegyár oda-vissza tavaly ezervalahányszáz ft volt. Sajnos 40 fő alatt nem indul a hajó, de viszonylag gyakran vannak csoport, mi egy német társulat kedvéért mentünk fel elvileg üresen, és velülűk jöttünk vissza. A Bodrog csúcs.
Természetesen valamennyi hajóutunkról vannak fotók, szombaton ügyeletes leszek, felteszem a tárra a vasutas képek mellé őket.
Húú!!
Pont ma találtam meg a neten ennek a szarvasi hajónak a linkjét! Megosztanád a tapasztalataidat velem, merre érdemes menni, mibe kerül stb?
Elsosorban fotó- és videotémák gyujtése folyik, ebbol a szempontból érdekel.
És a Tokaj-Sárospatak különjárat elkapható még valahogy?
A Sello úgy tudom idén szeretett volna a Balatonban lubickolni, de elkéstek vele és az alacsony vízállás miatt nem tudtak felmenni a Sión, nem volt eresztés talán május eleje óta. Jó nagyot bukhatott a tulaj.
Drávaszabolcsról van valami infod?
"Ugy hallottam, hogy a "haderoreform" kereteben a papai repulokkel kozos lesz a sorsuk. R.I.P"
Igen, ez valóban biztosnak tűnik, akárhogy küzd ellene Lányi Zsolt. Én a hajók sorsára lennék kiváncsi. Egy újságcikk szerint Horváto. szeretné megvenni őket.
"Well: Jovo hetig -FOMA kivétlével- mindenkinek kell egy kicsit várnia a fénymásolt szakdolimra"
Foma:
Ami egyébként qrva jó!
Georgie:
Na ne tulozzunk kerem! Azert mert Dr. Csonkarety volt a temavezetom, es talan az K.u.K. resz a legjobb azota talaltam egypar erdekes konyvet, es bennuk adalekot korabbi -forrasok, feldolgozások hiányában- szerintem akkor nem bizonyithato elmeletemre.
Egyebkent a Jack Skalton (vagy ki) Admiralisok c. konyve eleg jo, csak nagyon "herelt" valtozatot adtak ki.
Tovabbi military konyvek a JATE Kozponti Konyvtaraban, a Hadtortenelmi kulongyujtemenyben talalhatoak. Sajna nincs szines fenymasolo!
FOMA:
"Még egy kérdés: ki tudja mi lesz az MH Dunai Flotilla hajóinak sorsa?"
Ugy hallottam, hogy a "haderoreform" kereteben a papai repulokkel kozos lesz a sorsuk. R.I.P.
FOMA:
Navigare necesse est"
Hajozni szukseges, de elni nem!! mondta egeszen pontosan Pomopeius. Bocs, hogy nem latinul irom, de latinbol mindig gyik voltam.
Regebben megorokoltem egy doboz mindenfele kepeslapot, ugy 1910-70 kozottieket.
Kozottuk van nehany [no nem sok, par darab csupan], melyeket az I. VH idejen, talan 1917-ben valamely tavolabbi rokonomnak aki akkor ifju lany volt, irkalta az egyik hajon szolgalo tengeresz. A kepeket feltehetoen o, illetve tarsai keszitettek, kinagyittatak levlap meretre es postaztak. A lapok most is a dobozban vannak, vagy 8-10 eve voltak utoljara a kezemben, ha idom lesz, majd kivalogatom. Szt. Istvan biztos nincs kozottuk. A szovegek is erdekesek. A felado az egyikben aggodik, hogy tulkepp ez hadititok, ilyen kepet tan nem is volna szabad kuldenie.
"Well: Jovo hetig -FOMA kivétlével- mindenkinek kell egy kicsit várnia a fénymásolt szakdolimra"
Ami egyébként qrva jó!
Kicsit békésebb vizek a hadihajók után. Kérném a segítségetek, hogy gyűjtsük össze hol lehet Mo-n hajózni. Már leszámítva a közismert Bp-Dunakanyar és balatoni járatokat. Az is jó lenne, ha a hajókról lehetne valamit tudni. Amit én tudok: Drávaszabolcson állomásozik a Sellő nevű egykori balatoni hajó, amellyel a Dráván egyórás sétahajó utakat lehet tenni. Mohácsról már írtam. Tavaly Szarvason járunk, a Holt-Körösön a Katalin II. közlekedik naponta többször, ami egy váci gyártású átkelőhajóból lett átalakítva, szintén egyórás utakat tesz. A Bodrogon a Hegyalja (ex-Tihany) motoros közlekedik Tokaj-Sárospatak között charterjáratként, tavaly sikerült kifignunk oda-vissza. Állítólag tavaly óta a Körösökön is van személyhajózás, sajnos semmit nem tudok róla. gyanítom, hogy az Odessza lesz az, mert Szegedről eltűnt.
A legszebb utat egyébként a Csege (ex-Sárrét) motorossal tettük meg négy éve Tiszacsege és Kisköre között, sajnos a zsilipen nem mentünk át.
Még egy kérdés: ki tudja mi lesz az MH Dunai Flotilla hajóinak sorsa?
Szia FOMA,
igen, tegnap ota dolgozom. Nem kaptam sajnos, de mar letoltottem magamnak -szerencsere jol kifogtam, eppen villamgyors volt az index- 3x500-as csomagba fert csak el, estenkent majd potolok.
Pulettket kulon udvozlom, remelem tetszett neki a gozos:-))
Még véletlenül sem szeretném továbbközölni senkinek sem az anyagát.
Ha így gondolod, maradjunk akkor inkább a papíralapú másolatnál. Elore is nagyon köszönöm. Postázgatni nincs értelme, valahol majdcsak összefutunk.
Szia plebejus. letelt a szabi?
Érdeklődöm, hogy megkaptad-e valakitől az összegyűjtött hozzászólásokat, mert, ha nem szívesen küldöm.
OFF
Elvittem pulettkét gőzösözni.
ON
Haat.
Nem szeretnek a szakdolimmal mas neven, mas cimmel talalkozni! (Ez egyebkent bevett szokas a szakdolizok koreben, hogy z-intezmenybol szerzett szakdolit sajat neven adjak be! Hallgatokent es oktatokent is talalkoztam ilyennel.)
De ha kitalalsz valami olyan formulat, hogy aki keri villanyosan az kitolt egy nyilatkozat feleseget, miszerint csak hazi olvasara hasznositja, kereskedelmi forgalomba nem hozza, illetve irasos engedly nelkul nem sokszorositja.
Bocs, hogy hogy Degec-i vagyok, de kozel 6 even at folytattam az anyaggyujtest, es nem akarok torkosborz lenni.
FOMA-nak a szombati villamosozasnal odattam az irott szoveget villanyos formatumban, de ha tudsz varni kb. egy hetet, akkor a Belvedere meridionale-ban lekozolt, roviditett szakdoliomat, fenykepekkell egyutt lefenymnasolom, es postacimre kuldom.
Ja, az emailcimem mar nem el, ami a nevemhez van rendelve. Hogyan lehet utolag modositani?
A Haditechnika mellett szerintem a legjobb forras "A Tenger" A Magyar Adria Társaság folyoirata, 1912-1944. kozott letezett.
A dreadnoughtokrol (es ezen belul a Szt.Istvanrol) 1912-1918 között sok fontos adatot, ábrát stb. közölnek.
E mellett még Dr. Csonkaréty Károlynak a Hadtörténelmi Közleményekben megjelent tanulmányait tudom ajánlani (cca. 1985-87).
Mivel a szakdogámat is hasonszörü témában irtam, tudok pontos irodalomjegyzéket küldeni...
Bocsi Georgie, de az OSCAR II szeria igeni atomtoltettel van felszerelve. A raketai 570 km hatotavval rendelkeznek (valo igaz, nem ballisztikus raketa, hanem ROBOTREPULOGEP egesz pontosan magyarul), es teljes flottak elsullyesztesere terveztek.
A Szent Istvan csatahajóról mindenféle info elérhető régebbi Haditechnikákban, még a megtalálása is képekkel és metszetrajzokkal dokumentálva. Ha valakit érdekel, akkor beszkennelem a cikkeket. Ebben az esetben levélben is kérjétek.
APontosítok: most beszéltem telefonon a DVRK mohácsi örsének parancsnokával, aki az alábbi információt adta.
Eddig három alkalommal volt kint a Bendegúz (tehát valóban nem a Pannónia). A következő út 2000. szeptember 09-én lesz, a program: 06.00-kor indulás Mohácsról egészen Eszékig a Dráván! Utána autóbuszos kirándulás: Ilokon borkostoló, Vukováron várlátogatás. Közben a hajó elmegy Batinára, és ott veszi fel a csoportot. Várható érkezés Mohácsra: 21.00-kor. Jelentkezni a 06-69-322-920-as telefonszámon lehet.