Hetvegen odahaza elokaptam a hadihajos szagirodalmamat es a World navies, vmint a Modern tengeralattjarok c. konyv is egybehangzoan felelmetes fegyvernek tartja az Oscar-2-t.
Csak azt nem ertem, hogy abban a szomszedos Kurszk topicban, (es a sajtoban is plane) osszekavarjak a cirkaloraketat a ballisztikus raketaval!!!!!
AZ Oscar-2-t a szovjet strategak meg a 2. vh-us nemet tapasztalatok alapjan egy, a hajokonvojokat, valamaint a hajokonvojokat biztosito hadihajo-kotelekek lekuzdesere terveztek, tehat nem nuklearis csapasmerere!
Mas: a HVG aug.19-i szamaban a Hiroshima elleni atomtamadas: aug. 2., Nagasaki aug 5.
Erdekes, a japanok 6-an es 9-en emlekeznek. Vajjon miert?.)))))))))))))))
"Viszont én sajnos csak a Dunai személyhajózásban vagyok otthon, de abban nagyon-nagyon! :)))"
Akkor viszont máris mondom a jó hírt, hogy Mohácsról menetrendszerinti járat indítását tervezi a Révhajózási Vállalat Horvátországba. Az első charterjárat már kint is volt a hétvégén. A Pannónia motoros fogja a járatot végezni. Remélem hosszabb életű lesz, mint a Szeged-Kanizsa volt.
Én is itt vagyok, és örülök, hogy van egy ilyen topic is!
Viszont én sajnos csak a Dunai személyhajózásban vagyok otthon, de abban nagyon-nagyon! :)))
A Hableány megmaradt roncsait, illetve corpusát egy magánvállalkozó vette meg pár február végén és az Újpesti öbölbe vontatták. Ott tervezik a felújítását, és eredeti nevén egyenlőre állóhajóvá alakítását.
Welcome on Board!
Gülü
Máris mondanám, hogy én csak távolról szeretem tisztelni a tengeri kereskedelmi és hadihajókat, hanem szeretk aktívan hajózni akár a tengeren, akár hazai vizeken.
Szerintem abban nem, mert az Oscar II
újabb széria, csak 1986-tól van. Legfeljebb Oscar I lehet benne. A Kurszk egyébként 1994-es építésu.
De itt van minden ami csak kell
Igen es sajnos a Lusitania elsullyesztese c. magyar dokumentum-filmben (Antal Imre musorvezetesevel!!!) a harom hajo elsullyesztese gyanant azt a filmet mutattak be, ami a Szt. Istvan elsullyedeserol szolt...
Bovebben errol a szakdolimban is irok, lasd a Vasutas topicban tett offtopic hozzaszolasomat.
LUCzI FERencz válasz erre | adatok | e-mail 2000.01.17 18:46 (23)
Urak!
Találtam egy gyönyörű, és igényes, igaz angol nyelvű site-t a Neten, a KuK Kriegsmarine-ról.
Innentől kezdve az én honlapkezdeményem feleslegessé vált.
http://www.hszk.bme.hu/~vb021/kukmain.html
Tenyleg szep, csak vannak aprobb hibak...
Kar, hogy a weblap keszitoje nem irt e-mail cimet...
Idetaláltam (üdv a fedélzeten mindenkinek!) és ha lesz egy kis idom elovadászom az eddig megtalált hadihajós linkjeimet, valamint közzé is tenném oket ha szabad. :)
Ludovic Kennedy a szerző, ott is volt a Mashona romboló fedélzetén, sőt még filmfelvevő is volt nála de nem kerültek a Bismarckal látótávolságba,úgyhogy nem készült film a hajó kivégzéséről.
"Ellentételezésként" a Bimarckot oltalmazni kívánó repülők ek is sülyesztették a rombolót,de csekély ár volt ez a briteknek ekkora győzelemért.
A szerző apja volt a Rawalphindi segédcirkáló kapitánya amit a németek a háború elején süllyesztettek el,majdnem a teljes legénységgel egyetemben.
Ajánlanék egy másik könyvet is. A szerzőre sajnos nem emlékszem, a címe. Óriások csatája. A könyv a Bismarck történetét írja meg az építéstől a Hodd elsüllyesztésén át az üldözésig és "kivégzésig."
Minden dreadnought-tarto hadviselonel megvolt a kozpontositott tuzvezetes. A dreadnought rovid definicioja ugyanis: uniformizalt nehezfegyverzetu hadihajo kozpontositott tuzvezetessel.
A japan Kawachi-osztaly ket hajoja ennek megfeleloen nem dreadnought. Hiaba volt akkora merete, mint a Nassau-nak, hiaba volt pontosan ugyanolyan a fegyverzet elhelyezese, mint a Nassau-nal (egy-egy 30,5-os ikerloveg-torony elol es hatul, negy pedig negyzet alakban a hajo kozepen), a hajokozepi tornyok lovegeinek csohossza eltert, ezert mar lehetetlen volt tuzuket osszehangolni. A ket hajon egyebkent sem volt kozpontositott tuzvezetes, igy un. fel-dreadnought neven illettek oket.
Percy Scott, a centralizalt tuzvezetes megalkotoja nem tartotta titokban muvet. Az olaszok peldaul egyenesen megvettek a szabadalmat.
Azert, mert alkalmaztak a kozpontositott tuzvezetest, a lovegtornyokban termeszetesen meghagytak a lokalis celzashoz szukseges instrumentumokat, problema esetere.
Ugy tudom, akkor meg csak az angol hajokon volt kozpontositott tuzvezetes. A nemetek tornyonkent inteztek a dolgot, igy viszont ha gaz volt, legalabb nem esett ki az egesz hajo a tuzelesbol.
Nem akarom elkedvetleniteni a 2. vilaghaboru utan rajongokat, de velemenyem szerint az elso vilaghaboru volt a csatahajok (dreadnought-ok) fenykora, a dreadnought-ok az igazi csatahajok, a Jutlandi utkozet pedig "Az utkozet".
Nem volt sem radar, sem loelemkepzo szamitogep (legalabb is nem a mai ertelemben), sem a csatakat eldonto repulogepek.
Csak a pancelosok voltak, es a rajtuk szolgalo emberek.
A csatahajok (es persze a csatacirkalok) mar akkor 1/2 percenkent lottek celzott sortuzeket (csataban kb. 1 percenkent), es hala a kozpontositott tuzvezetesnek, igen nagy esellyel el is talaltak a celt.
Kisebb csoda, hogy mar akkor a 60-80 tonna tomegu lovegcsoveket 0,025 mm pontossaggal voltak kepesek a megfelelo emelkedesi szogre allitani.
A legnagyobb problema, hogy Magyarorszagon sokak szerint a XX. szazadi hadtortenelem a masodik vilaghaboruval kezdodott.
O volt az.
A harom hajo neve Hogue, Cressy, Aboukir.
P. H. Freyer: Halal a tengeren c. konyveben is van rola szo. Bar az az igazsag, hogy a tobbi resze mar kevesbe tetszik. Ugyanaz a baj vele, mint Milos Hubacek konyvevel: tele van hitlerista/naci hordakkal, es hos szovjet(?) es angol tengereszekkel.
Van ket erdekes nevem Jutlanddal kapcsolatban:
Hipper egyik torzstisztjet Erich Raeder-nek hivtak, illetve a brit Onslow rombolo parancsnoka John C. Tovey sorhajohadnagy volt.
Gondolom ez mond valamit...
Sorry, en nem vagyok hajozasi szakember, tolem is csak kulfoldrol kerdeztek. Kossuth ODON-t irtak, bar ok is tevedhetnek. Azert ha valaki tudja a Hableany holletet, ugy is megirhatja, ha Szecheny utazott vele. Koszi,