Nektek verseny az is, ahol megmondja a maffia, melyik 3 ló a befutó, és apelláta nincs.
Szerintünk meg csak külsőségeiben olyan mintha, valódi verseny nincs.
Egyébként önmagában ez nem feltétlen lenne végzetes, az ázsiai csebolok/zaibacuk sem valami nagy kapitalista történettel emelkedtek országuk és a technológiai csúcsaira, és vannak ott a mai napig.
Más kérdés ,hogy ott feltehetően nem 8 általánosos gázszerelők voltak azok, akik ezeket az országokat a cégeiken keresztül a világ élvonalába katapultálták.
Ott valódi nemzeti politika és nemzeti tőkésosztály működött, a nemzet javára szervezve és máködtetve a tudományt, a képzést, a munkát, a tőkét.
A magyar csoda elmaradt, mert itt az egymás tönkretéte és az utolsó utáni garas kilopása és elmulatása volt a fókusz a fővajda uralma alatt, mint egy igazi cigányországban.
Erre az országra a 3. világ nyomora vár 1-2 emberöltőn belül, azok a képek, amiket csak a rémálmainkban látunk.
De bizony Tiborcz Pistáról kell beszélni, mert a fideszes elit annyira versenyzik, mint Tiborcz, ingyen kapják a banánt. A többi pedig versenyezhet a banánhéjért... (Csak hogy Gabika kompatibilis legyen a hozzászólás).
"Nem, ez kiszorító erővel bírna a kisebbek felé. De mondom, sokadszorra és nem nagyon engedve belőle: Ha valahol probléma jelentkezik, azt elsősorban nem állami szint felé kell terelni. Főleg úgy nem, hogy napestig szidjuk az állami működést.
A valamikor sokat emlegetett szubszidiaritás nem csak valami lózung, hanem az egyik legfontosabb alapelv."
Mélységes, 1etértésem... mindazonáltal opponálnék, engedelmeddel... vagy anélkül... :-)
Mire megy ezzel szegény kicsilyány... neeem... semmikképp sem gyűjtést szerveznék neki... hanem...
1.) A jogalkotás pünkt nem állami feladat... országgyűlés... ha még maratt valamicske ebből a rendeleti kormányzás óta...
2.) A végrehajtásra meg akkanak erre felkent szervezetei...
Amúgy mi lenne például, ha a legfőbb szügyész élne a "perbeavatkozás" jogával? 1általán bármivel ami jogában áll - nem mellesleg kötelessége is!?
Effélék...
PS: Amúgy a'ssem kevéssé érdekes balesetnek ígérkezik, hogy a hong-kongi tűzvész bambuszállványzata míján ki lesz a felelős?
Pontosan. Ezen morgok 1x éve, hogy a basi rálépett egy olyan útra, ami mindenféleképpen és megkerülhetetlenül előbb-utóbb a falnak megy - de közben meg változtatni ezen, korrigálni sem tud, mert erre épül az egész rendszere, a teljes koncepciója.
Most egyszerűen vergődik, ameddig csak tud, és a végén az lesz a kérdés, hogy mindent, az egész országot is rántja majd magával - vagy csak ő bukik - de változtatni akkor sem tud már - és nem is akar. Végső esetben majd elbarikádozza magát a Karmelitában a Koronával és az aranykészlettel, de nem fog engedni és kész...
Ha teret engednek a hazai tőkésosztálynak, az nem fogja engedni ezt a fajta mentalitást.
Ha nem engednek teret, akkor nincs adóbevétel, mert senki nem fog dolgozni.
Most van a vergődés állapota, a rendszer a teljesítőképessége határára ért, az EU beint, tehát a túlélés csak külföldi hitelekkel, eladósodással, gyorsuló lejtmenettel fenntartható, egy rakás ázsiai versenytárssal, amely pont a saját ipart fogja megfojtani.
Kinyiffantottuk a saját öblösüveggyártást, de a kaposvári török az jó.
Vannak autógyári beszállítók, de a nyakukra tesszük a GWM-et és a BYD-t.
Volt buszgyártás, de behoztuk helyettük a BYD-t, amelyik semmit nem vesz helyben. stb. stb...
Mááás... főnökkel azon tanaxunk, hogyan aggyuk vissza régesrég elavútt/elévűtt adatainkhoz való hozzáférést vevőjelőttünknek, mer'hogy a zadatvédelmi szabályoxerint a felhőből a rencer törőtte... pontosabban véglegesen hozzáférhetetlenné tette...
Rínnak, hogy a zengedélyezési - hosszabbítás/megújítás, illesmik -, eljárásokhoz köllene, egyfajta mankó gyanánt... ééés télleg, mivel juniós szabálozás, sokat nem változott... de mááá' nix... nekik meg fingjuk sincs a zegészről...
Nos, ugyan mérsékelten GDPR-kompatibilis - azééé' a saját, különbejáratú felhőmben mögvan a zegész hóbelevanc... joxerint elloptam a cégadatokat... ugyi... két kattintás, némi gépelés, majd visszatöltődikk... 75 GB iratanyag...
Pünkt ez lenne a bizonyítéééék... baaazmeg, Uram a népedet, de ha rám kerül a sor, hagyd abba...
A'sszem, inkább a szerverszobában tanálunk egy ottfelejtett drájvot... fasszom...
Nem, ez kiszorító erővel bírna a kisebbek felé. De mondom, sokadszorra és nem nagyon engedve belőle: Ha valahol probléma jelentkezik, azt elsősorban nem állami szint felé kell terelni. Főleg úgy nem, hogy napestig szidjuk az állami működést.
A valamikor sokat emlegetett szubszidiaritás nem csak valami lózung, hanem az egyik legfontosabb alapelv.
"Ha valóban a nyúlás lett volna a fő cél, akkor miért ne tett volna meg a kormány mindent ezeknek a pénzeknek a megszerzéséért? "
Erre rém egyszerű a válasz: azért, mert nem létezik a problémára megoldás. A felsőoktatási-alapítványi modellt pont erre a lenyúlásra találták ki, és a kifizetések felfüggesztésére meg pontosan emiatt került sor.
Gyakorlatilag ez olyan, mint ha azt várnád, hogy egy diktátor azért mondjon le, mert rosszat tesz a léte az országának, és miatta került az ország szankciók alá. Láttál te már diktátort, aki erre ne dacos anyázással, és a másik fél hibáztatásával reagált volna?
Nem tudnak visszakozni, nem állíthatják vissza a régi, amúgy is szétvert struktúrákat, arról nem is beszélve, hogy lopni ebből így is tudnak nem keveset (Palkovics konkrétan a K+F lopásügyi főfelügyelő), azért vannak kifizetett források is így is, és ha esetleg bukik a NER, a felsőoktatást akkor is fenn kell tartani, és ameddig az összes arra kifizetett pénz rajtuk megy utána is keresztül - addig tudnak belőle valamennyit mindig lecsípni.
Ez pont olyan dolog tudod, hogy Paks2 is egyértelműen bedőlt, de látod, hogy nem adták fel, hivatalosan ezt elismerni sosem fogják - és mi adófizetők még most is évről évre jelentős összegeket tolunk be abba az üres gödörbe - aminek aztán nagy része mind tudjuk, hol landol...
Nézd, ez egy olyan vita, amit nem nagyon lehet IRL-ügyek nélkül lefolytatni. Mindazonáltal figyelmedbe ajánlanám az alábbi megközelítést: Ha valóban a nyúlás lett volna a fő cél, akkor miért ne tett volna meg a kormány mindent ezeknek a pénzeknek a megszerzéséért?
Az a fajta feltőkésítés, ami valamikor valóban cél volt, már rég megtörtént. Már rég nem ez a cél. A cél a hatalom teljes körű megszerzése és megtartása, amennyire lehet regionális szinten is. Rev kartárs 100-200 évve ezelőtti csatákat vív rendszeresen, nekünk nem kellene 10 évvel ezelőttieket vívni, én nem látok érdemi különbséget a kettő közt.
Igen, csak az építőiparban tényleg komoly pénzek mozognak, a Kamarának meg nincs vagyona ezért helytállni.
Egy olyan biztosítási szisztéma, ami hosszabb távon is garanciát ad arra, hogy az esetleg már nem is létező kivitelező-tervező cégek korábbi hibái miatt ne minden költség a vétlen megrendelőre szakadjon - az igen jelentős (kapásból azt mondanám, hogy a projektek értékének 1-2%-át, lehet, akár többet is biztosan kitevő) biztosítási díjat feltételezne, amit tűzzel-vassal kellene behajtani a sokszor eszméletlen kókler projectcégeken - és ez állami szabályozás és szerepvállalás nélkül nem lehetséges.
Egyébként meglehet, hogy pont ez kellene, mert ez - amennyiben ezeket a biztosítási összegeket előre letétbe kellene helyezni már az első kapavágás előtt - egyfelől jelentős mértékben kitisztítaná a piacot, rengeteg valójában vagyontalan, saját tőkével nem is rendelkező szerencselovag van, aki eleve a kifizetetlen számlákból tervez meggazdagodni - másrészt ez olyan kényszerű minőségjavulást hozna, ami után alacsonyabbak is lehetnének ezek a díjak.
Most elkezdhetjük froclizni egymást, de azt nyilván nem vitathatom el, hogy én tényszerűen egy mikrovállalkozás vagyok - igaz, soha nem is akartam több-nagyobb lenni, voltam amúgy nagyobb is, és rá kellett jönnöm, hogy én nem a céget-vállalkozást szervezni, hanem konkrétan magát a munkát végezni szeretem (most is éppen fúrok-faragok, olajos és fülig fémforgácsos vagyok, és ez tesz jót a lelkemnek - ez van) - de ez most lényegtelen. Az ügyfélköröm zöme is hozzám hasonlóan kicsi, de azért akad középméretű is, 30-100 fővel, több tízmilliárdos forgalommal - és azért 3x év alatt volt módom látni, hogy pont ugyanazt lehet csinálni sokféleképpen - jobban és rosszabbul is.
Minden tiszteletem mellett úgy gondolom, hogy részben olyan problémákba futottatok bele - amelyek egy része "rendszerhiba", és tényszerűen az itthoni valóságból következik - de részben olyanokba is, amelyek elkerülhetők lettek volna, és ha azokba nem szaladtok bele, akkor talán a többit is le tudjátok kezelni. Ez csak találgatás persze a részemről - de amit tudok, láttam, tapasztaltam - az alapján én ezt így gondolom. Ez az én véleményem - nem biztos, hogy ez maga a pőre valóság - de egyelőre tartom. ;))
És arra azért kicsit büszke is vagyok, hogy velem soha, de soha nem fordult olyan elő, hogy a vállalásaimat ne teljesítettem volna, és ügyfeleket valaha is cserben hagytam volna. Ezt akkor sem tettem meg, ha végül ebből jelentős veszteségem származott.
A korrupciót használják az állami intézményi rendszer tönkretételére.
Mivel az összes hivatal érintett, az összes közigazgatási dolgozó a korrupció elősegítésén dolgozik az EU, benne Magyarország biztonsága ellenében, mindenki a rezsim fenntartásában érdekelt.
Lásd Boszi látens oroszfelszopását és orbánimádatát.
Csak ne változzon semmi, mert akkor mehet mindenki a balettba ugrálni.
Az építőipar az egyik leginkább konjunktúraérzékeny üzletág, ráadásul tele projektcégekkel. Úgyhogy ott gyorsan tűnnek el cégek, miközben a károkozás nem csak a kivitelezés közben keletkezhet, hanem mondjuk 3 évvel később dől rá egy fal a delikvensre.
BTW: Én azt gondolom, ha már kötelező a kamarai tagság, akkor ezt lehetne kamarai szinten kezelni, nincs szükség az államra.