Keresés

Részletes keresés

prOBIgy95 Creative Commons License 30 perce 0 0 110210

BKK Infoban írtak délelőtt egy terelésről, ez okozhatta valszeg

Előzmény: John Howard (110209)
John Howard Creative Commons License 2 órája 0 0 110209

A WinMenetrend alapján valami komoly történhetett, két kocsi majd' két órára eltűnt 8 óra után, kijelentkezett, és buszos pótlás is volt a vonalon.

Előzmény: division by zero (110208)
division by zero Creative Commons License 2 órája 0 1 110208

Annyi biztos, hogy azon a 3 perc múlva érkezőn brutál tömeg volt, előtte a várakozó utasok járat kimaradására panaszkodtak.

 

Bennem az a merész gondolat merült fel, hogy a három egymás sarkában haladó közül a középsőt nem küldték végig a hurkon, hanem a Rákosmezeitől egyenesen végig az Egressyn, és akkor a Vezér utcától befelé normalizálták a helyzetet.

 

Előzmény: John Howard (110207)
John Howard Creative Commons License 2 órája 0 0 110207

Más gond is van ott, ha megnézed az időket, a követést. Az elején hat perc alatt három kocsit jelez, aztán a szokásos 12 perc körüli lesz a követés. Vagy hibás bejelentkezés/firmware, vagy operatívan átírt indulások valami miatt - ez, tudjuk, érdekes dolgokat tud okozni a fedélzeti kijelzőkön is, meg az egész rendszerben is létre tud hozni "fantom" indulásokat.

Előzmény: prOBIgy95 (110206)
prOBIgy95 Creative Commons License 3 órája 0 0 110206

Eddig is ez volt a hurok kezdetén a "végpont", gondolom ennél az indulásnál valamit nem állítottak át, ahogy a többinél továbbra is az Öv utca van kiírva, mint végállomás

Előzmény: division by zero (110205)
division by zero Creative Commons License 6 órája 0 0 110205

Mi ez az új végállomás?

IZé Creative Commons License 1 napja 0 0 110204

Érdekes módosítás volt a pantograph rendszer megváltoztatása, amikor az eredeti pantográfokat új, GANZ AR-163p típusú pneumatikus gépekre cserélték.

 

pneumatikus .... ugyan már!

Előzmény: 7-es troli (110199)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 110203

Köszönöm 

Előzmény: gumikrumpli74 (110202)
gumikrumpli74 Creative Commons License 2 napja 0 2 110202

Alkatrészre vár, tavasz körül van esélye elkészülni.

Előzmény: 7-es troli (110201)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 1 110201

Ha jól tudom, akkor 2db lett alkatrész az ex Nápolyi trolik közül.

 

ezektől függetlenül pedig sikerült megvenni 2db ex Landskronai zöld színű trolit, melyek közül az egyik az új Tanulókocsi lesz. Volt mãr fotó is itt róla, szép narancssárga színű. Egyelőre nem kaptunk semmi infót arról, mikorra várható az elkészülte. 

Előzmény: Faethi (110200)
Faethi Creative Commons License 2 napja 0 0 110200

A maradék három, avagy az alkatrész-GST talpraállása elképzelhető? 

Előzmény: 7-es troli (110199)
7-es troli Creative Commons License 2 napja 0 0 110199

nem teljesen pontos beszámoló a használt Solaris trolikról:

 

https://www.cs-dopravak.cz/v-budapesti-jiz-jezdi-neapolska-trollina/

08-73 Creative Commons License 2025.11.17 0 1 110198

A Mikulástroli idén is a 72, 75, 76, 77, 80, 82 vonalán lesz. 

nemeza Creative Commons License 2025.11.13 0 0 110197

Köszönöm! Azt sejtettem, hogy valamilyen tűrés van normál esetben és átmeneti jelenségekre is. Ez a visszatáplálási beállítás valóban érdekes kérdés.

Előzmény: John Howard (110193)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.11.13 0 1 110196

Hát meg a másik véglet, h milyen romantika barát (értsd sötét félhomály) tudott egy-egy UV pót lenni szakaszok végefelé 400-500 voltokon....

Előzmény: John Howard (110193)
kristoof Creative Commons License 2025.11.12 -1 1 110195

OFF

 

Miért, az M2 GHÉV megvalósul valaha is?

 

(Költői kérdés volt.)

 

ON

Előzmény: Il Leone (110187)
Új_Trolizátor Creative Commons License 2025.11.12 0 0 110194

Ha Tesla, vagy Edison tudta volna anno, hogy mára milyen "érdekességeket" adott az emberiség kezébe... :D

 

Előzmény: John Howard (110193)
John Howard Creative Commons License 2025.11.12 0 11 110193

Rövid ideig... Igen, a névleges 600V-on felüli +20%-ot (720V-ig), ez még üzemszerű. Egyébként 800V-ig mindegyik kocsinál minden berendezés oké, az fölött belép a védelem. Visszatáplálni pedig 720V-ig "illik" - a gond ott lesz, hogy a nápolyik ennél magasabb feszt is képesek visszanyomni*, így 720 és 800 között nem csak tranziens van, hanem szint is. Hasonló lesz a helyzet a CAF villamosok Nagy Lajos király úti üzeméhez, ahol a 77-es trolivonal esténként járhatatlanná vált a 412-es Kiepe kocsikkal a magas visszatáplált fesz miatt.

 

Mielőtt még bárki ellentmond, hogy ott (is) a villamos és a trolibusz másik szakaszban van (ez igaz), vagy hogy a visszatáplálás csak azonos szakaszban működik (ez már nem mindig igaz**), emlékeztetnék arra, hogy a gépház közös, és a belső kiegyenlítő kábelek/áramkörök (de a gépházak közötti kooperációs vezetékek is!) bizony lehetővé teszik a másik szakaszba, sőt esetleg másik gépházra történő visszatáplálást!

 

* Én arrafelé keresném a megoldást, hogy a nápolyi a 600 és a 750V-os feszültséget is "tudja", ott lehet valami pontatlanság, hogy esetleg a 600-as rész nincs, vagy rosszul van beállítva, és/vagy nincs a szoft felkészítve a 600/750 korrekt megkülönböztetésére. Bár nem tudom, hogy a elektronika automatikus-e, vagy külön rá kell állítani a vezérlést a megfelelő tápfeszre.

 

** anno 83-as troli még GVM-mel, a Kiskörúton még UV villamos, póttal. Utóbbinak ugyebár 600V-os utastér-világítása volt. Namost, amikor egy egészségeset lassított a troli a Vámház körúton villfékkel, mellette az UV-pót világítása felfénylett, mint a karácsonyfa. Pedig nem azonos szakasz, csak a gépház ugyanaz...

Előzmény: nemeza (110192)
nemeza Creative Commons License 2025.11.12 0 1 110192

Gondolom rövid ideig kell bírnia a jelentős túlfeszültséget is a járműveknek. Tranziens és hibajelenségeket. Nosztalgiaziut kell melléjük tenni :) 

Előzmény: IZé (110191)
IZé Creative Commons License 2025.11.11 0 1 110191

Értem én, hogy határterületek, meg összetett ... az egész BKV összetett.

De nem az infrastruktúrát féltem elsősorban, hanem a nápolyi mellett lévő kocsit.

Előzmény: szintetikusdizelolaj (110190)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.11.11 -2 1 110190

A probléma összetett, megint olyan határterületek együttműködése akik nem igazán azonos érdekűek minden esetben.

A gépházban úgy van operatívé beállítva a csengetés (védelem), hogy nehogy véletlenül a a nem túl fiatal és makulátlan infrastruktúrába probléma keletkezzen. Ez pedig (számos elem mellett) az energiamendzsment róvására megyen.

 

Előzmény: IZé (110189)
IZé Creative Commons License 2025.11.11 0 3 110189

visszatápláláskor olyan hülye fesz viszonyokat hoz létre ....

hogy a túlfeszvédelem a gépházban lekapcsol. És ha a gépházban felugrik a feszültség a max megengedhető fölé, akkor a nápolyi mellett álló szomszéd kocsi mennyit kap, azt képzelhetjük...

Előzmény: szintetikusdizelolaj (110188)
szintetikusdizelolaj Creative Commons License 2025.11.11 -1 5 110188

Vegyes, kisszériás termékek amik sokat álltak.

De közel sem reménytelen, javulgatnak.

A jármúvek 600 V és 750 V üzemet is tudnak, a 750 elvileg tiltva lett, gyakorlatban visszatápláláskor olyan hülye fesz viszonyokat hoz létre ami sokszor a tipik 600V-ot eldobja hibát indukálja, teleeszi "kakával" a memóriát, azt lehet újraindítani. Igyekszünk ehhez megtalálni a megoldást, ez már nem a potmétert csavargatjuk helyzet csak, egyéb módon is be kell avatkozni.

Előzmény: 7-es troli (110185)
Il Leone Creative Commons License 2025.11.10 -1 4 110187

OFF

 

Azt nem szabad, mert akkor a soha meg nem valósuló M2-GHÉV Keresztúri ágat nem lehet 5-10 évente megígérni és újraterveztetni.

 

ON

Előzmény: John Howard (110184)
altenberger Creative Commons License 2025.11.10 -1 0 110186

"egy Jászberényi úti vonalvezetés lenne"

 

A Gitár utcától.

Előzmény: John Howard (110184)
7-es troli Creative Commons License 2025.11.10 0 5 110185

A Nãpolyi solarisokkal mi a tapasztalat? Továbbra is sok műszaki hiba jelentkezik rajtuk? Ezek jellemzően milyen típusú gondok, mennyi ido alatt javithatoak?

 

A tanulókocsinak átalakított, narancssárga színű Solaris hogy áll? Mikorra készülhet el?

John Howard Creative Commons License 2025.11.09 0 7 110184

Szerintem az egyik "épeszű" megoldás a trolibuszok fejlesztésére egy Jászberényi úti vonalvezetés lenne, Kőbánya-alsó* és Rákoskeresztúr-városközpont között vezetéket kihúzva. Viszonylag egyenes vonal, nagyon kevés (bonyolult) vezetékkapcsolattal - gyakorlatilag csak a munkavezeték kihúzásával, oszlopokkal végig** -, a "korridor" nagy részét kiváltva. Önjárás - esetleg, ha szükséges az átszállásmentes körbejárás a "rákosok" külső részén - csak a "külső" végen, Zrínyi utca, Kucorgó tér lehetne, addig végig vezetéken. Esetleg(!) Élessaroknál leágazással a Fehér út/Örs vezér tere felé. Nem látom értelmét, sem létjogosultságát a mai hálózat "foltozásának" a belvárosban (kis "b" kezdőbetű; kéretik értelmezni), sem Óbuda, sem, Pesterzsébet felé. Jó, ehhez is kell jármű, infrastruktúra, beleértve a vonali áramátalakítókat is - na meg sok-sok elhatározás. És pénz. Nem a mai nap(ok) programja... :-(

 

* Kőbánya-alsóig a Pongrácz úti és/vagy Kőbányai úti vezetéképítéssel

** a legkevesebb infra-beruházást az egyenes, váltók és kereszteződések nélküli vezeték építése jelenti

Közlekedésguru Creative Commons License 2025.11.09 -1 0 110183

Igen, így gondolom én is, de a jelenlegi trolikkal ez még nem megvalósítható, ha jönnek az újak nagyobb hatótávval, akkor lehetséges, mert kellően hosszú a vezetéken töltött idő is.

 

A 9-223E esetére talán egy Nyugati-Szentlőrinci út és egy Bogdáni út - Gubacsi/Határ lehetne átlapolva, de még az új trolikkal se működne, mindenképp busz maradna. A 72/82 közé pedig végképp nem kellene, de ha a 90-es működne troliként, mint a mai 9-es, akkor a 82-nek kétlem, hogy lenne elég ideje vezeték alatt ahhoz, hogy eljusson a Gubacsi/Határhoz. Nem tudom az új 223E mennyire lesz ideiglenes és mennyire erőltetik majd a meghosszabbítását a belváros felé, mert elvileg ez csak az első lépés.

Előzmény: 08-73 (110181)
Lucky76 Creative Commons License 2025.11.09 0 0 110182

OFF Kaszásdűlőig? Egy megállóval Aquincum (vasútállomás), és kettővel a Pók utcai lakótelep széle előtt elvágni...

Előzmény: Swithun Tupac (110177)
08-73 Creative Commons License 2025.11.09 -1 0 110181

"a 74A az saját elképzelés, hogy a sűrűsége maradjon a 74-esnek a belvárosban, ha kiágazik valami a Nyugati felé belőle."

 

Vagy ha az alap 74 felmenne a Dísz térig a 216 helyett, nem árt, ha van betét a Deáktól Zugló vasútállomásig (az Ungváron felesleges lenne végigmennie a betétjáratnak).

Előzmény: Közlekedésguru (110180)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!